Gå til innhold

Hva kaster du i toalettet?


Miss Blue

Anbefalte innlegg

Nå: Bare dopapir og ting&tang som kommer fra kroppen. 

Før: Jeg syndet i min ungdom med å stadig spyle ned middagsrester i doen. 

Men jeg har aldri kastet hverken bind, qtips eller sånt i do. Når det gjelder bind og tamponger, kan jeg nevne at sameiet der jeg bor måtte bruke flere hundretusen kroner i fjor. En av leilighetene var utleid som kollektiv, og en av de unge jentene der stappet doen full av bind og tamponger. Fordi hun syntes det var for pinlig å kaste det i søpla. 

Vel, "pinligheta" kostet sameiet flere hundre tusen. Måtte grave opp halve veien utenfor her. Hun bor her ikke nå, for å si det sånn. 

Anonymkode: d3b50...476

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kaster kun toalettpapir. En sjelden gang kaster jeg rester av f.eks frokostblanding i do også, men det bør jeg kanskje slutte med? Jeg har alltid lurt på hvor mennesker uten søppelbøtte på badet kaster ting, og nå har jeg svaret. Skjønner virkelig ikke hva folk som kaster bind og tamponger i do tenker med

Anonymkode: 50b4b...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kastet tamponger i do mange ganger. Det skal tilføyes at da jeg begynte med tamponger, for omtrent 30 år siden, sto det på Tampax-pakkene at tampongene kunne kastes i do. Jeg sluttet med det da jeg oppdaget at det ikke lenger sto på pakka at man kunne gjøre det, og det er mange mange år siden. Flaks at det har gått bra, antakeligvis!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde besøk her på søndag, og besøkende skulle absolutt  kaste tørkerull i toalettet. Får høre at jeg er alt for nøye og det gjør ingenting. Er det greit med tørkerull i toalettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg, man kan altså ikke kaste hår i do? Jeg har alltid kastet hår fra sluket i dusjen i do 😱 

Da blir det slutt på det! 

Anonymkode: 8e684...140

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra nå av skal jeg bare hive dopapir. Eneste jeg er skyldig i er å spyle ned hårdotter, men det er det slutt på nå. 

Kaster aldri søppel på gata og hiver aldri søppel ut av bilen heller. Plukker av og til opp søppel fra bakken og hiver det om det er relativt rent. Følger ikke trender, men skal så absolutt hive meg med på "plogging":nori:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg har vært ute for noen kleine øyeblikk med tamponger jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av.

Pakket da godt inn i dopapir og smuglet mest mulig diskret ut i vesken der jeg alltid hadde en eller annen pose liggende.

Alle disse årene har det faktisk aldri falt meg inn å kaste en tampong - eller noe lignende - i do.

Men jeg må også innrømme at det går litt kattemat i do siden det ikke kan kastes i søppelbøtten på badet, og søppelbøtten på kjøkkenet er er på motsatt side av huset og i en annen etasje. Skal skjerpe meg. :pisk:

Endret av applestories
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sjelden gang kastet supperester i do. Har aldri kastet tamponger, q-tips eller kondomer i do. Som flere andre her har jeg også kastet hårdotter fra sluket i dusjen i do, og klippet neglene i do fordi jeg lærte en gang at de retter sluken i vasken. Her etter går alt i søpla. 

Anonymkode: 41928...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av organisk avfall som ikke er noe størrelse på. Gjort det i åresvis.

Anonymkode: fd6bb...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Miss Blue skrev:

Så på Planet plast på NRK1 i går med Line Elvsåshagen, og jeg var sjokka over hva folk kaster i toalettet.

Er ikke folk klar over at det kun skal tre ting i toalettet, og det ene er toalettpapir, og da er det ikke tvil om hva de to andre tinga er 

Ikke bare toalettet jeg ble litt sjokka av, men bybildet, nå da man fikk søppel-brillene på som Line sa, det er jo boss overalt! Folk kaster boss rett på bakken, gidder ikke bære med seg røykpakka eller sjokoladepapiret, men kaster det rett på gata. Hva feiler det folk?! Bryr ikke folk seg?!

Kaster du ting på gata eller i toalettet? 

 

 

burger king og mc donalds ;)

Anonymkode: 72345...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kofferter og vesker som jeg ikke lengre behøver :shoppe:

Anonymkode: 3ca5d...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...