Gå til innhold

Det kunstverket som ble plukket ned


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var malt på et slags lerret som var hengt opp på veggen. De har ikke revet med seg noe av selve veggen.

Anonymkode: 41603...9a5

Det stod jo i de første artiklene at bildet var malt rett på veggen. ??

Anonymkode: c080e...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er bildet solgt, og siden de ikke vil kommentere saken er det rimelig å anta at de har tenkt å beholde pengene selv. Jeg syns det er utrolig dårlig stil. Bildet burde gått til et galleri, og når de først har solgt det til en privatperson bør de hvertfall donere pengene til et veldedig formål. Dette er rett og slett utrolig flaut!

https://www.aftenposten.no/norge/i/qnbVwO/TV-2-Listhaug-bildet-solgt-for-mer-enn-260000-kroner

Anonymkode: 430d7...c1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er bildet solgt, og siden de ikke vil kommentere saken er det rimelig å anta at de har tenkt å beholde pengene selv. Jeg syns det er utrolig dårlig stil. Bildet burde gått til et galleri, og når de først har solgt det til en privatperson bør de hvertfall donere pengene til et veldedig formål. Dette er rett og slett utrolig flaut!

https://www.aftenposten.no/norge/i/qnbVwO/TV-2-Listhaug-bildet-solgt-for-mer-enn-260000-kroner

Anonymkode: 430d7...c1e

De har stått fram med fullt navn i media, så hvis de beholder de selv, vil nok folk tenke sitt om dem i en god stund fremover!

Anonymkode: 75296...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått noen dager fra jentene fortalte at de hadde bildet og hadde fått bud og til det ble solgt. Hvis noen mener at de hadde krav på bildet hadde de flere dager til å gjøre dette kjent. Når de ikke har sagt noe har de etter mitt syn mistet sin rett. De fikk lov til å beholde det av artisten. Da synes jeg ikke noen har noe grunn til å komme å klage nå.

Anonymkode: 9ed8b...4d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er bildet solgt, og siden de ikke vil kommentere saken er det rimelig å anta at de har tenkt å beholde pengene selv. Jeg syns det er utrolig dårlig stil. Bildet burde gått til et galleri, og når de først har solgt det til en privatperson bør de hvertfall donere pengene til et veldedig formål. Dette er rett og slett utrolig flaut!

https://www.aftenposten.no/norge/i/qnbVwO/TV-2-Listhaug-bildet-solgt-for-mer-enn-260000-kroner

Anonymkode: 430d7...c1e

Ingen galleri har medt noen interesse. Flere kunstnere sier at det ikke er verdig kunst.

Anonymkode: 9ed8b...4d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2018 den 20.02, AnonymBruker skrev:

Alle har ikke penger som sin største drivkraft. Heldigvis. 

Anonymkode: e7c1b...04f

Nettopp. Folk tenker for altfor enkelt mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tydeligvis mye misunnelse ute og går fra folk som ikke tok initiativet selv.

https://www.dagbladet.no/kultur/studenter-stjal-listhaug-maleriet-kunstneren-far-ikke-en-krone/69695706

Er det ikke litt injurierende å kalle det tyveri all den tid kunstneren sier det er greit at de beholder det?

Anonymkode: 9ed8b...4d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Nå er bildet solgt, og siden de ikke vil kommentere saken er det rimelig å anta at de har tenkt å beholde pengene selv. Jeg syns det er utrolig dårlig stil. Bildet burde gått til et galleri, og når de først har solgt det til en privatperson bør de hvertfall donere pengene til et veldedig formål. Dette er rett og slett utrolig flaut!

https://www.aftenposten.no/norge/i/qnbVwO/TV-2-Listhaug-bildet-solgt-for-mer-enn-260000-kroner

Anonymkode: 430d7...c1e

Ikke umulig at de tilhører samme parti som Listhaug. Frekkheten og grådigheten minner i alle fall kraftig om Frp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, hind said:

Ikke umulig at de tilhører samme parti som Listhaug. Frekkheten og grådigheten minner i alle fall kraftig om Frp.

Og hva synes du er frekt og grådig ved dette? Skulle de bare la det henge overmalt? Skulle de renset det og gitt det bort til en veldedig organisasjon? Nå var det ingen gallerier som meldt noen klar interesse for dette. Mange mente det ikke var verdig å kalles et kunstverk. De var kreative og tok initiativet og det er ingen grunn til at de ikke skal belønnes for det. Det gikk flere dager og mange andre hadde hatt mulighet for å ta det samme initiativet men gjorde det ikke. Når det gjelder generelt oppfinnelser, gode ideer og bedriftsinitiativ så er det fryktelig mange som mener at de også kunne gjort det samme. Hovedforskjellen er at de faktisk ikke gjorde det. Hovedforskjellen på folk er de som faktisk gjør ting og de som bare tenker det.

Anonymkode: 9ed8b...4d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lett tatt de pengene selv :P Kunsteren har jo selv sagt at det var greit at studentene hadde bildet. 

Anonymkode: 5a619...8e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er noe av det frekkeste jeg har lest på lenge. Jeg hadde aldri ødelagt ryktet mitt på den måten for 50-60 000 kr.

Anonymkode: 430d7...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...