Gå til innhold

Hva synes du er fineste byen i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Moss her!

Moss lukter boss.

Anonymkode: b2c50...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Moss lukter boss.

Anonymkode: b2c50...d80

My man!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ålesund. Svært få plasser måler seg med landskapet i Møre og Romsdal, og ingen byer kan konkurrere mot Ålesund, der den ligger og klamrer seg fast til det dramatiske fjordlandskapet, med utsikt mot de fantastiske Sunnmørsalpene. Noen av mine flotteste ferieturer har vært til dette området, og har man alt mellom fjord og fjell på samme plass.

Ellers syns jeg Oslo kan være veldig koselig i rett nabolag og riktig vær, Trondheim er veldig fin når den blomstrer og grønnes i solen, og gruvebyen Røros er vel noe av det mest sjarmerende vi har her i landet. Kristiansand er kun fin når det er strålende sol, ellers er den litt trist.

Bergen og Stavanger syns jeg er like ukoselige som folkene som bor der, og jeg har aldri blitt så skuffet, som da jeg besøkte Tromsø. Så oppskrytt - Nordens Paris my ass.

 

 

Anonymkode: 831a0...ae4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva mener ts med finest? Det er jo vesentlig for rangeringen og diskusjonen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Moss lukter boss.

Leenge siden det luktet noe i Moss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken by jeg synes er finest?

Bergen selvsagt

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd mange steder, men Oslo er best. Ikke penest kanskje, men best! 

Anonymkode: 2dadc...13e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penest? Da utelukker det Østlandet, for der finnes det ingen fjell. Heller ikke i Oslo, der finnes det bare knauser. Nord i landet har de mygg på størrelse med småfugler. Så det er utelukket det også. Hallingdal? Gol? Hemsedal? Stiller i alle fall høyt på listen.

Anonymkode: a561b...ca4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Bergen det fineste byen???????:link: den er formet som en bøtte som slipper alt vann inn, må være for spesielt interesserte.

de graver opp alt av gater her, mange butikker&kafeer som ikke overlever, drittvær stort sett hele veien, kollektivtrafikken er tragisk, veiene er et mareritt...alltid noe sm skjer i fløyfjellstunellen og hele byen står på hodet................

Anonymkode: 14eb4...473

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sarpsborg

Anonymkode: 693a0...915

Ble en gang kåret til Norges styggeste by. Hva er fint? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svolvær er ikke nevnt? Den er jo helt unik og sinnssykt vakker!

Anonymkode: 9af6d...d13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis jeg skal ta innbyggerne med i beregningen blir det sånn;

Tromsø. Åpne og vennlige folk. Lite selvhøytidelige. Midnattsol, nordlys og fjell.

Trondheim. Hyggelige folk. Finere arkitektur enn Tromsø men ikke like fin natur.

Stavanger. Pen by. Vakre bygninger. Greie folk men trenger fem-seks øl for å bli like åpne som tromsøværingene og trønderne.

Oslo. Fin om sommeren men kjennes veldig "kald". De innfødte trenger fem-seks øl for å snakke med fremmede men blir aldri veldig åpne.

Bergen. Jeg kan ha vært uheldig men ser på bergenserne som de mest selvhøytidelige på listen. Fin by da.

Anonymkode: 4e39a...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ålesund, Bergen og Stavanger.

Anonymkode: b1c10...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er desidert best,det vet vi alle innerst inne.

Synes Trondheim er fin og Bergen er kul. Liker de fleste småbyer på Sørlandet men bare om sommeren...

Tromsø er kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...