Gå til innhold

Hvordan er menns følelsesliv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så, hvordan viser de da følelser?når de ikke vil snakke om det, de viser det mer?

Anonymkode: 4b359...ef2

Følelser er til stede hele tiden. Følelser kan vise seg som forakt, aggressivitet, lukkethet. Etc. Alt dette er også fremtreden som har sitt grunnlag i følelser.

Anonymkode: 2de54...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følelser er til stede hele tiden. Følelser kan vise seg som forakt, aggressivitet, lukkethet. Etc. Alt dette er også fremtreden som har sitt grunnlag i følelser.

Anonymkode: 2de54...399

Joda, men lurer på om menn viser det mer på andre måter enn damer. 

Anonymkode: 4b359...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ganske enig med TS. Mannfolka i min familie bytter damer som vi om de var sokker. Da har man ikke akkurat så dype følelser når man bytter ut damer konstant. Mens jeg ble helt suicidal etter forrige brudd og det tok meg 4 år å komme over det (inkl masse hjelp fra psykiatrien). Og selv om det ikke representerer ALLE menn så gir det en pekepinn på at menn kan tydeligvis gå inn i et forhold med ei dame så lenge hun ser bra ut. 

Min ex var også utro og flytta inn med hun hora dagen etter han dumpa meg. Derfor nekter jeg å tro at han noen gang elsket meg. Andre menn i min bekjentskapskrets har nesten ny dame med en gang det er slutt med den andre. Jeg blir helt svimmel av all utbyttingen og syns det er dårlig kvinnesyn. 

En annen ting man kan tenke på er at når man blir behandlet som dritt mange nok ganger så får man negativt syn på menn og deres manglende følelser. Men faktisk så misunner jeg dere menn, det må være utrolig deilig å være så kald! Jeg hadde spart SÅ mye penger om jeg lærte meg å tenke som en mann. Så akkurat der er jeg litt jealous. 

Anonymkode: 97b07...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er faktisk ganske enig med TS. Mannfolka i min familie bytter damer som vi om de var sokker. Da har man ikke akkurat så dype følelser når man bytter ut damer konstant. Mens jeg ble helt suicidal etter forrige brudd og det tok meg 4 år å komme over det (inkl masse hjelp fra psykiatrien). Og selv om det ikke representerer ALLE menn så gir det en pekepinn på at menn kan tydeligvis gå inn i et forhold med ei dame så lenge hun ser bra ut. 

Min ex var også utro og flytta inn med hun hora dagen etter han dumpa meg. Derfor nekter jeg å tro at han noen gang elsket meg. Andre menn i min bekjentskapskrets har nesten ny dame med en gang det er slutt med den andre. Jeg blir helt svimmel av all utbyttingen og syns det er dårlig kvinnesyn. 

En annen ting man kan tenke på er at når man blir behandlet som dritt mange nok ganger så får man negativt syn på menn og deres manglende følelser. Men faktisk så misunner jeg dere menn, det må være utrolig deilig å være så kald! Jeg hadde spart SÅ mye penger om jeg lærte meg å tenke som en mann. Så akkurat der er jeg litt jealous. 

Anonymkode: 97b07...5da

Men hjelpe meg, du kan jo ikke konkludere med at alle menn er ufølsomme jævler fordi du kjenner noen som er slik.

Det finnes også utro kvinner.

Jeg synes ikke man skal dømme alle menn på én mann, eller alle kvinner pga oppførselen til én kvinne. Jeg synes ikke engang man skal dømme et menneske nord og ned basert på én handling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2018 den 7.12, AnonymBruker skrev:

Fått intrykk av at de ikke ønsker forhold, barn senest mulig, de er opptatt av det visuelle dvs kropp og utseende.

De får ikke dypere følelser som damer.

Anonymkode: 4b359...ef2

Jeg har tre følelser.

Nummer en: For edru. Jeg trenger en drink eller 17 for å rekalibrere livet mitt. Denne kan ordnes i løpet av en uke. Sånn type være edru til lørdag, drita og så edru på mandag. Det er en følelse som ligner litt å drunke eller å være i fritt fall. Tolererbar men utrolig ubehagelig. Etter at jeg har drukket til verden forsvinner og jeg ikke er meg selv våkner jeg som et nytt menneske. Det er litt som å våkne etter et koma. Leiligheten ser ikke ut som vanlig og merkelige ting har skjedd. Som om en trivling og attraktiv demon med stor penis har tatt over livet mitt og så forlatt det når moroa er ferdig, gjerne med en halvspist kebab og en kredittkortregning som vil få Halvard fra luksusfellen til å tilte. Men etter det er det en behagelig tilstand av moderat selvhat og følelse av at noe må gjøres. Se nummer tre for å forstå hvordan det går.

Nummer to: Kåt. Det er denne følelsen som gir meg lyst til å leve i et forhold. Jeg har selvsagt ikke lyst på barn (betale 1.8 millioner for at en snørrvalp skal plage meg i nitten år, lol). Hvis eneste mulighet er å pule en tjukkas eller en burugle kan jeg jo likesågodt runke. Ville du valgt å drikke absolutt resten av livet framfor egenprodusert kvalitetsøl? Hun trenger ikke å være en supermodel. Et søtt ansikt og solide pupper går en lang vei.

Nummer tre: Apatisk. Verden er meningsløs og livet har ingen hensikt. Alt er flatt, kjedelig og uten betydning. Denne kommer gjerne i kombinasjon med de andre tre.Dagene er grå og er bare en utstrakt venteperiode før man til slutt dør. Kjedelig, uungåelig og meningsløs.

Disse følelsene blir gjerne kombinert, slik at jeg føler en til tre av dem samtidig. Jeg vet ikke om hypomani er en følelse men akkurat nå skal jeg gifte meg, kjøpe meg småbruk og bygge en vinmøllegård. Så jeg vet ikke helt. Kanskje mer en tilstand enn en følelse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Men hjelpe meg, du kan jo ikke konkludere med at alle menn er ufølsomme jævler fordi du kjenner noen som er slik.

Det finnes også utro kvinner.

Jeg synes ikke man skal dømme alle menn på én mann, eller alle kvinner pga oppførselen til én kvinne. Jeg synes ikke engang man skal dømme et menneske nord og ned basert på én handling.

I teorien er jeg enig med deg. Men jeg er helt ødelagt i hodet ga alt menn har gjort mot meg, og inntil jeg møter menn som ikke er sånn så har jeg jo ingen annen sannhet å forholde meg til. Jeg HØRER om menn som har følelser og behandler damer med respekt, men jeg har aldri opplevd det selv. Aldri. 

Anonymkode: 97b07...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I teorien er jeg enig med deg. Men jeg er helt ødelagt i hodet ga alt menn har gjort mot meg, og inntil jeg møter menn som ikke er sånn så har jeg jo ingen annen sannhet å forholde meg til. Jeg HØRER om menn som har følelser og behandler damer med respekt, men jeg har aldri opplevd det selv. Aldri. 

Anonymkode: 97b07...5da

Slik har jeg hatt det og, synes det er forferdelig trist, det blir som en sorg for meg. 

Anonymkode: 4b359...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
På 15.3.2018 den 7.12, AnonymBruker skrev:

Fått intrykk av at de ikke ønsker forhold, barn senest mulig, de er opptatt av det visuelle dvs kropp og utseende.

De får ikke dypere følelser som damer.

Anonymkode: 4b359...ef2

Tja, i de seriøse forholdene jeg har vært i så har mennene alltid elsket meg mer enn jeg har dem...det er personlighet, ikke kjønn som bestemmer hvor hvor emosjonell en er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2018 den 13.53, AnonymBruker skrev:

Det går utover alle, ikke minst deg selv. Vi som står på sidelinjen får også med oss denne ekstreme bitterheten. Det er noe sykelig over dette med å spre sine egne bitre følelser mest mulig.

Vonde følelser er ok. Dårlig adferd er ikke ok.

http://www.webpsykologen.no/artikler/da-nett-trollet-kom-i-terapi/

Anonymkode: 51a50...b1b

Jeg tror ikke du skjønner hva jeg mener. Hvem er det som blir skadet av at jeg lever som en eremitt utenfor jobben?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En viss type mennesker tiltrekker seg en viss type mennesker. Du er vel ikke mye å samle på selv ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2018 den 7.12, AnonymBruker skrev:

Fått intrykk av at de ikke ønsker forhold, barn senest mulig, de er opptatt av det visuelle dvs kropp og utseende.

De får ikke dypere følelser som damer.

Anonymkode: 4b359...ef2

Jeg er mann, og føler jeg er hypersensitiv. Kanskje jeg overdriver, men følelsene mine er helt på overflaten. Har opplevd å få sterke følelser for jenter som ikke vil ha meg, og det har gjort meg helt sikker på at det ikke er meningen at jeg skal oppleve kjærlighet.

Anonymkode: fbd53...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, _BuseMannen_ skrev:

En viss type mennesker tiltrekker seg en viss type mennesker. Du er vel ikke mye å samle på selv ts.

Stygt sagt.

Anonymkode: 4b359...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym Bruker skrev:

Det er vert å minne om at det også finnes  kvinnlige psykopater.   

Så du mener jeg beskriver psykopater?

Anonymkode: 4b359...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.3.2018 at 7:12 AM, AnonymBruker said:

De får ikke dypere følelser som damer.

Damer interesserer seg for én ting: penger/rikdom/shopping. Er dette dype følelser? Javel, det er som en ser det.

Anonymkode: 7ca27...51d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Damer interesserer seg for én ting: penger/rikdom/shopping. Er dette dype følelser? Javel, det er som en ser det.

Anonymkode: 7ca27...51d

Jeg interesserer meg ikke for det. Hva er galt med meg da?

Anonymkode: 97b07...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minesveiper
On 3/15/2018 at 11:31 AM, Cronosgjesten said:

Jeg har snakket masse om følelser på dette forumet, også selvfølelse, og har blitt sablet ned som faen for det. Fordi mine følelser er sånne som menn ikke skal ha, nemlig svakhet på enkelte områder, og ikke klippefast tro på meg selv. Sånne følelser vil kvinner generelt ikke høre om 🙂 Da syter man, og er bitter. Fordi man har latt sitt tidligere liv og opplevelser prege en.

Jeg tror generelt at det er to ting som gjør at kvinner kan reagere negativt når menn snakker om følelsene sine. Dersom en mann skylder på det motsatte kjønn for sine negative følelser, og at det er måten kvinner generelt oppfører seg som er grunnen til disse følelsene så faller ikke det i god smak. For eksempel: "Jeg ble avvist når jeg tok initiativ til den og den, kvinner er alt for kresne". Den andre tingen jeg tror kvinner reagerer på er når man tilegner kvinner adferd de ikke kjenner seg igjen i basert på et par opplevelser man selv har hatt. Jeg hadde for eksempel en flørt med en noe manipulerende dame for noen år siden. Hadde jeg kalt kvinner manipulerende generelt basert på den ene erfaringen så er det klart at jeg ikke hadde fått særlig sympati dersom jeg hadde uttrykt at jeg var lei meg for dette.

Jeg sier ikke at du har gjort dette jeg har skrevet over, men jeg husker noen av innleggene dine i fjor og det var noen av de som var ganske negative. Om jeg ikke husker feil så var negativiteten mest rettet mot deg selv. Jeg tror også kvinner og menn for den saks skyld får mindre respekt for en som aldri går videre. Dersom man hele tiden skal komme tilbake til det sviket eller hva det var man opplevde, så blir det etter hvert oppfattet som syting. Jeg har ikke helt samme oppfattelse som deg, fordi jeg har skrevet om at jeg til tider føler på ensomhet her inne, og jeg har ikke blitt sablet ned. 

Til hi og ts. Menn får ikke dypere følelser for kvinner de ikke er særlige interessert i. Jeg kan garantere deg at det er kvinner her inne som har opplevd at menn blir knust når de har gjort slutt, og eller har opplevd at menn blir lei seg når de avviser dem. Disse hører man dessverre sjeldent fra i disse trådene. Det er irriterende å lese at menn ikke får dypere følelser for det stemmer ikke. Dere må lære dere forskjellen på når en mann er skikkelig interessert, og når en mann er lunken. Er mannen lunken og halvveis interessert så ikke bli sammen med han. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Minesveiper skrev:

Jeg sier ikke at du har gjort dette, men jeg husker noen av innleggene dine i fjor og det var noen av de som var ganske negative. Om jeg ikke husker feil så var negativiteten mest rettet mot deg selv. Jeg tror også kvinner og menn for den saks skyld får mindre respekt for en som aldri går videre. Dersom man hele tiden skal komme tilbake til det sviket eller hva det var man opplevde, så blir det etter hvert oppfattet som syting.

Riktig. Hele forumet var fullt og man kunne knapt skrive noe uten å møte masse syting.

Anonymkode: 51a50...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Cronosgjesten skrev:

Jeg tror ikke du skjønner hva jeg mener. Hvem er det som blir skadet av at jeg lever som en eremitt utenfor jobben?

Som nevnt over så er det nokså nedtrykkende for folk når alt de skriver blir møtt med at verden er gal og forferdelig og man skal aldri håpe på noe her i livet, og fysj og fy.

Anonymkode: 51a50...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Minesveiper skrev:

Jeg tror generelt at det er to ting som gjør at kvinner kan reagere negativt når menn snakker om følelsene sine. Dersom en mann skylder på det motsatte kjønn for sine negative følelser, og at det er måten kvinner generelt oppfører seg som er grunnen til disse følelsene så faller ikke det i god smak. For eksempel: "Jeg ble avvist når jeg tok initiativ til den og den, kvinner er alt for kresne". Den andre tingen jeg tror kvinner reagerer på er når man tilegner kvinner adferd de ikke kjenner seg igjen i basert på et par opplevelser man selv har hatt. Jeg hadde for eksempel en flørt med en noe manipulerende dame for noen år siden. Hadde jeg kalt kvinner manipulerende generelt basert på den ene erfaringen så er det klart at jeg ikke hadde fått særlig sympati dersom jeg hadde uttrykt at jeg var lei meg for dette.

Jeg sier ikke at du har gjort dette jeg har skrevet over, men jeg husker noen av innleggene dine i fjor og det var noen av de som var ganske negative. Om jeg ikke husker feil så var negativiteten mest rettet mot deg selv. Jeg tror også kvinner og menn for den saks skyld får mindre respekt for en som aldri går videre. Dersom man hele tiden skal komme tilbake til det sviket eller hva det var man opplevde, så blir det etter hvert oppfattet som syting. Jeg har ikke helt samme oppfattelse som deg, fordi jeg har skrevet om at jeg til tider føler på ensomhet her inne, og jeg har ikke blitt sablet ned. 

Til hi og ts. Menn får ikke dypere følelser for kvinner de ikke er særlige interessert i. Jeg kan garantere deg at det er kvinner her inne som har opplevd at menn blir knust når de har gjort slutt, og eller har opplevd at menn blir lei seg når de avviser dem. Disse hører man dessverre sjeldent fra i disse trådene. Det er irriterende å lese at menn ikke får dypere følelser for det stemmer ikke. Dere må lære dere forskjellen på når en mann er skikkelig interessert, og når en mann er lunken. Er mannen lunken og halvveis interessert så ikke bli sammen med han. 

Enig.

Men det med å ikke bli sammen med lunkne menn. Problemet er at man forelsker seg og finner en velvillig tolkning på alt. Så det er ikke nødvendigvis så lett å se der og da.

Anonymkode: 565c0...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...