Gå til innhold

"Dumme" gaver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håndklær og sengetøy er øverst på «utakknemlig-lista» mi også. Vi har nok sengetøy og enorme mengder håndklær. Skapene er fulle, og når det gjelder håndklær er de i alle mulige farger og stilarter. Det siste vi trenger er at den brokete håndkleforsamlingen blir supplert med enda flere, som i likhet med alle de andre ikke står i stil med noe som helst. Godt gjort at INGEN passer sammen, egentlig :fnise: . 

Andre ting jeg ikke ønsker meg er ubrukelig kjøkkenutstyr av typen «å gud, for et festlig påfunn». Min mor har en tendens til å gå på Kitch’n når hun ikke vet hva hun skal finne på til meg, og da kjøper hun gjerne noe i den kategorien. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble veldig glad for et par selbuvotter jeg fikk i gave for noen år siden. Giver ble nok stolt over at gaven falt i smak, så nå får jeg det hvert år

Anonymkode: 74749...c6e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble veldig glad for et par selbuvotter jeg fikk i gave for noen år siden. Giver ble nok stolt over at gaven falt i smak, så nå får jeg det hvert år

Anonymkode: 74749...c6e

Det som er så kjekt med votter er at man alltid trenger fler! De blir jo gjerne skitne etter et bruk, slik at det er kjekt med mange i bakhånd. I tillegg er jo votter noe man bruker hver dag.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11.3.2018 at 2:07 PM, AnonymBruker said:

Haha, her får vi også gavekort på kino av svigers, og mannen hater å gå på kino og jeg er ikke spesielt interessert selv heller, så gavekortene blir glemt i et skap til de går ut på dato :P 

Anonymkode: 88701...796

Selg dem på Finn for 2/3 av prisen, så kan dere heller kjøpe god vin el. for pengene. Er det til kun én gang bør man klare å bruke dem opp på ett år, ev. gi videre i gave.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2018 den 18.05, Ullvott skrev:

Håndklær og sengetøy er øverst på «utakknemlig-lista» mi også. Vi har nok sengetøy og enorme mengder håndklær. Skapene er fulle, og når det gjelder håndklær er de i alle mulige farger og stilarter. Det siste vi trenger er at den brokete håndkleforsamlingen blir supplert med enda flere, som i likhet med alle de andre ikke står i stil med noe som helst. Godt gjort at INGEN passer sammen, egentlig :fnise: . 

Andre ting jeg ikke ønsker meg er ubrukelig kjøkkenutstyr av typen «å gud, for et festlig påfunn». Min mor har en tendens til å gå på Kitch’n når hun ikke vet hva hun skal finne på til meg, og da kjøper hun gjerne noe i den kategorien. 

Jeg har kjøpt håndklær og sengetøy i gave noen ganger. Men da prøver jeg ihvertfall å kjøpe noe i mest mulig nøytrale farger. Hvitt og grått passer vel de fleste bad og soverom?

Men jeg synes tross alt det er bedre å få "stygge" håndklær eller sengetøy i gave enn "stygge" pynteting.

Endret av Thyra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2018 den 12.19, AnonymBruker skrev:

Tegninger/malerier fra folk som har overdreven tro på sine egne kunstneriske ferdigheter.

Anonymkode: 0374e...206

Ikke bare at de har overdreven tro på egne kunstneriske fwrdigheter. Samme hvor høyt kunstnerisk nivå det er er det jo ikke sikkert at det er etter mottakers smak. Mange burde bli flinkere til å tenke over hva slags stil og smak mottaker faktisk har. Det hjelper ikke å gi bort "noe fint" hvis mottaker ikke synes det er fint. 

Endret av Thyra
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.3.2018 den 20.08, Nuttery skrev:

Det som er så kjekt med votter er at man alltid trenger fler! De blir jo gjerne skitne etter et bruk, slik at det er kjekt med mange i bakhånd. I tillegg er jo votter noe man bruker hver dag.

Det går jo an å vaske dem da

Anonymkode: 8747c...0ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går jo an å vaske dem da

Anonymkode: 8747c...0ec

Jeg tulla. Jeg mente: votter er fint, men det er jo dessverre ikke en ting man trenger 100 eksemplarer av, ettersom man gjerne bruker det samme paret med votter hele tiden. Tanken bak å gi et par votter er jo flott, men når man har gitt 20(!) par votter bør man begynne å tenke på om hvor vidt man trenger 20 par. Man bruker gjerne de samme vottene hver dag, de vaskes skjeldent, det er lite slitasje og de holder lenge. Med andre ord kanskje ikke noe man bør gi ørten eksemplarer av, selv om tanken er fin.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe glad i å få sånn gavesett fra Apoteket, Cubus osv. Dårlige produkter som ikke passer til min hud. Ender med at jeg gir de bort eller så blir det stående bakerst i skapet.

Liker ikke å få klær, da ofte ikke faller i smak (fikk en gang en fæl oransje genser av svigermor og var 2 str for stor) og feil størrelse 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/11/2018 at 2:14 PM, AnonymBruker said:

Men folk flest behøver da ikke mer enn 1-2 sett per seng og person av noe av dette. Og folk flest har 1-2 sett. Så da må overskuddet lagres til det en bruker nå er slitt. Om 5-10 år med normal bruk. 

Hva er poenget? :klo:

Det virker som om mange ikke har lært hjemme at gaver gies ikke bare til men også for mottaker. En gir aldri gave for sin egen del, det er meget dårlig folkeskikk.

Anonymkode: 354de...d71

Jeg har absolutt behov for mer enn 1-2 sett til senga. 
Har ikke tørketrommel, så om jeg skulle hatt bare ett sett, så hadde jeg måtte sove i sovepose eller reist bort hver gang jeg skulle vaska sengetøy... 
Og ingen sengetrekk her overlever 10 år! De fleste blir utslitt/hullete/stygge om man vasker dem jevnlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2018 den 8.26, Leeloo skrev:

Selg dem på Finn for 2/3 av prisen, så kan dere heller kjøpe god vin el. for pengene. Er det til kun én gang bør man klare å bruke dem opp på ett år, ev. gi videre i gave.

Greia med gavekort er at de gjerne går i glemmeboka, og å selge på Finn er noe styr som jeg ikke gidder. Aner ikke hvor gavekortet har blitt av heller, og dersom det er 1 års gyldighet på det har det gått ut på dato :P 

Anonymkode: 88701...796

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2018 den 17.24, Nuttery skrev:

Jeg tulla. Jeg mente: votter er fint, men det er jo dessverre ikke en ting man trenger 100 eksemplarer av, ettersom man gjerne bruker det samme paret med votter hele tiden. Tanken bak å gi et par votter er jo flott, men når man har gitt 20(!) par votter bør man begynne å tenke på om hvor vidt man trenger 20 par. Man bruker gjerne de samme vottene hver dag, de vaskes skjeldent, det er lite slitasje og de holder lenge. Med andre ord kanskje ikke noe man bør gi ørten eksemplarer av, selv om tanken er fin.

Jeg har mange hjemmestrikkete votter og bruker alle sammen

Anonymkode: 8747c...0ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormor har veldig glede av å gå i butikker og saumfare tilbudstorg/kurver. Hun går "runden" i byen flere ganger i uka. I løpet av året samler hun "kuppene" sine i boden og når det er jul, bursdag osv. finner hun noe hun mener passer mottakeren og pakker det inn.

Det er ikke sånn at hun f.eks. passer på at når serviset vi samler på er på salg hos TilBords og kjøper deler til det. Hun kjøper bare tilfeldig "ræl". I fjor fikk mannen min og jeg hvert vårt sengesett til jul. De var ikke like, de matchet ikke en gang, og de var til enkeltseng. Vi har dobbeltdyne. Vi har et par enkeltdyner på gjesterommet, men de er 220 cm lange og sengesettene vi fikk var 200 cm. (Alt dette vet mormor.) Da vi prøvde å bytte dem i romjula viste det seg (selvsagt) at de var fra sommerkolleksjonen til Kid og ikke mulig å bytte. 

Det er "dumme gaver" for meg.

Anonymkode: f2ca1...9a8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

På 13.3.2018 den 21.14, AnonymBruker skrev:

Jeg ble veldig glad for et par selbuvotter jeg fikk i gave for noen år siden. Giver ble nok stolt over at gaven falt i smak, så nå får jeg det hvert år

Anonymkode: 74749...c6e

😂😂😂😂

Anonymkode: a6386...96f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fan av hjemmelaget ræl. Hvis man ikke har råd til å kjøpe en gave ikke lag en til meg!

Anonymkode: a6386...96f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håndkler, sengetøy, pledd. Farmor kjøper ofte dette til jul ved siden av å gi penger. Men hun kjøper typ Sparkjøp/rusta pledd, og europris håndkler. Ikke at det er noe galt i det, men jeg liker å ha litt fine håndkler fra KID feks, og pleddet jeg har i sofaen er jeg glad i, det er i tynt ull og av god kvalitet, jeg vil ikke ha 10 fleece pledd i ulike farger PG mønstre som ikke passer inn. Forøvrig er jeg mest glad i forbruksvarer, som vin, dusjsåper, en god sjokolade osv.

Anonymkode: b6985...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2018 den 12.42, Thyra skrev:

Ikke bare at de har overdreven tro på egne kunstneriske fwrdigheter. Samme hvor høyt kunstnerisk nivå det er er det jo ikke sikkert at det er etter mottakers smak. Mange burde bli flinkere til å tenke over hva slags stil og smak mottaker faktisk har. Det hjelper ikke å gi bort "noe fint" hvis mottaker ikke synes det er fint. 

Mange burde ikke få gaver noensinne igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Mange burde ikke få gaver noensinne igjen....

Selvsagt er det tanken som teller. Men tanken burde også noen ganger omfatte at man skal prøve å gi noe som mottaker liker eller har bruk for. Ikke bass re gi for å gi. Jeg bommer sikkert ofte, men forsøker ihvertfall å finne noe som passer mottaker. Heller noe "kjedelig" som penger, sokker, sjokolade enn "fine" ting som bare tar opp plass og aldri blir brukt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2018 den 20.08, Nuttery skrev:

Det som er så kjekt med votter er at man alltid trenger fler! De blir jo gjerne skitne etter et bruk, slik at det er kjekt med mange i bakhånd. I tillegg er jo votter noe man bruker hver dag.

Har ikke brukt votter på 5 måneder jeg...

Anonymkode: 16aa8...d0d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...