Gå til innhold

Ski til en nybegynner (voksen)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Felleski (eller fellski, som noen språkentusiaster mener at det heter) har integrerte feller (tenk pels) i sålen. Det gjør at man ikke må smøre skiene, men likevel har godt feste på de aller fleste fører.  For meg, som både hater og smøre og hater å ha dårlig feste, ga det meg en helt ny opplevelse. Nå kan jeg bare ta med skiene og dra. Så sier skientusiaster at man får dårligere glid av det, men jeg bremer uansett nedove, så for meg spiller det liten rolle :laugh: 

Anonymkode: 6b3f0...77c

Er det noe i retning gamle dagers smørefrie? De hadde et slags mønster i sålen som gjorde at de ikke så lett ble bakglatte. Den gang var det også snakk om at man fikk mindre fart nedover, men akkurat det var mitt minste problem for det gikk for fort uansett. 

Følger med i tråden for jeg er også norsk nordmann fra Norge som i utgangspunktet er kløne på ski og derfor hater det. De siste par årene har jeg imidlertid fått litt lyst til å prøve meg igjen på korte "appelsin-og-sjokolade" turer, og vurderer nytt utstyr. Har ikke eid ski på 20 år... Dermed er jeg i samme markedet. Billig, men brukbart for noen få korte turer i året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Cata said:

Er det noe i retning gamle dagers smørefrie? De hadde et slags mønster i sålen som gjorde at de ikke så lett ble bakglatte. Den gang var det også snakk om at man fikk mindre fart nedover, men akkurat det var mitt minste problem for det gikk for fort uansett. 

Følger med i tråden for jeg er også norsk nordmann fra Norge som i utgangspunktet er kløne på ski og derfor hater det. De siste par årene har jeg imidlertid fått litt lyst til å prøve meg igjen på korte "appelsin-og-sjokolade" turer, og vurderer nytt utstyr. Har ikke eid ski på 20 år... Dermed er jeg i samme markedet. Billig, men brukbart for noen få korte turer i året. 

Ja, bortsett fra at de nok gir enda bedre feste. Jeg har iallfall hørt om mange som slet med de gamle smørefrie. 

Jeg hadde ikke gått på ski på 10 år da jeg kjøpte mine, annet enn kanskje en tur i året på gamle ski hvor jeg irriterte meg over dårlig feste. Nå går jeg vel i snitt omtrent en tur i uka så lenge det er ordentlig vinterføre :) 

Jeg har en tidligere modell av denne, siden Atomic var en av de første som kom med felleski for folk flest, men nå tror jeg de fleste merkene har kommet med alternativer. Og at det ikke er så stor forskjell på dem for folk flest. 

Anonymkode: 6b3f0...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk AB...77c. Jeg har faktisk en xxl butikk i overkommelig avstand fra her jeg bor, så kanskje jeg skulle ta meg en tur. (Må vel finne meg en skiholder for å sette på bilen også da... :fnise: . Utgiftene vil nok bli større enn bare skiene. ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cata said:

Takk AB...77c. Jeg har faktisk en xxl butikk i overkommelig avstand fra her jeg bor, så kanskje jeg skulle ta meg en tur. (Må vel finne meg en skiholder for å sette på bilen også da... :fnise: . Utgiftene vil nok bli større enn bare skiene. ) 

Og så må du jo ikke glemme skidressen ... :laugh: 

Anonymkode: 6b3f0...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og så må du jo ikke glemme skidressen ... :laugh: 

Anonymkode: 6b3f0...77c

:skratte: Nei nå må vi ikke ta helt av her. Har ikke vært så aller verst på å røre meg de siste årene så tur- og treningstøy har jeg nok av. Kjøpte til og med en vattert bukse på Stormberg i høst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...