Gå til innhold

Delt hjem... Manipulering osv. Noen som er i samme situasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er midt i en sak. Skal i retten om noen uker. Mor har hintet om alvorlige anklagelser som skal komme opp i rettsaken fordi som hun sa på fvk at barnet vårt skal ha fortalt henne mange bekymringsfulle ting. 

Jeg vet om en ting hun skal bruke i mot meg og det er at jeg skubbet barnet med vilje slik at armen ble forstuet. Det virker nå ut som barnet også er blitt overbevist at dette var en handling med vilje... Episoden skjedde for snart 1 år siden, men ett tema barnet har tatt opp flere ganger nå etter saken startet. Vi gikk på noen store stener nede ved sjøen, den ene stenen i slutten var ikke stabil og barnet falt. Min samboer så også at dette var ett uhell. 

Det jeg er bekymret for siden mor, slik jeg oppfatter det, føler at det er en fordel når barnet forteller ting om samvær her som barnet f.eks ikke er fornøyd med. At alt som går i mot meg som far er bra. Hun har aldri tatt opp ting som har skjedd her hos meg eller ønsket en forklaring på noe. Før  saken begynte følte jeg at situasjonen har gått så langt at barnet kan fortelle usannheter eller overdrive situasjoner for å få trøst, oppmerksomhet og kosetid for å "gjøre det bedre". Jeg er redd mor gir "positiv" oppmerksomhet når de prater sammen slik at barnet kan vinne på å gå i mot meg. 

Nå i helgen truet barnet meg med å si til sin mor at jeg hadde våpen hjemme slik at barnet ikke kunne komme hit mer. Dette var etter å ha tapt en runde av 2 i UNO hvor barnet fikk valget om å forsette spillet eller å legge seg siden avtalen var å være lengre oppe nå for å spille 5 runder. Barnet ville ikke spille videre så da var tannpuss neste. 

For meg virker det i hvert fall ut som det er noe som skurrer og jeg er veldig bekymret for forholdet og situasjonen. 

Anonymkode: 0fcc4...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi

Hadde nok blitt rimelig bekymret selv om barnet mitt ble skubbet borti av faren sånn at armen ble forstuet.Hvordan skjedde det,og hva sa de på legevakten? Hvordan skade fikk barnet når det falt på steinen? Og har du våpen hjemme?

Ble litt mye rar info uten at du utdyper her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Hadde nok blitt rimelig bekymret selv om barnet mitt ble skubbet borti av faren sånn at armen ble forstuet.Hvordan skjedde det,og hva sa de på legevakten? Hvordan skade fikk barnet når det falt på steinen? Og har du våpen hjemme?

Ble litt mye rar info uten at du utdyper her.

Barnet var raskere enn meg så jeg gikk bak. Barnet mistet balansen og falt fordi stenen var løs. Min samboer var tilstede med sine 3 barn da det skjedde. De var nede ved strandkanten.  Jeg aner ikke hva som står i papirene fordi mor nekter meg innsyn og sykehuset kunne ikke gi ut info da jeg ringte. Usikker om hun sa den var forstuet eller forslått, men da vi var uenige om noe annet senere sa hun at de vurderte å sende inn bekymringsmelding til BV på grunn av skaden. Jeg ble veldig frustrert fordi jeg oppfattet det som veldig alvorlig så jeg snakket med BV selv noen dager etter på. De kunne ikke gjøre noe siden mor ikke valgte å melde og anbefalte at jeg ikke meldte meg selv fordi mor kunne likevel nekte hjelpetiltak hos meg siden barnet har bosted hos henne. Jeg snakket med mor samme dag og sa hva BV sa om saken og hun lo meg i ansiket. Senere sendte hun meg sms og da at jeg var syk og dum i hodet som hadde kontaktet BV. Armen var hoven, og hadde fått beskjed om å holde den mest mulig i ro. Og den var veldig hoven så fallet var hardt og landet skikkelig vondt, men jeg var for langt bak til å rekke barnet med armene. 

Jeg har ikke våpen i hus og har aldri holdt annet enn vannpistol. 

Anonymkode: 0fcc4...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Men jeg skjønner fremdeles ikke.Hvordan klarte du å skubbe bort i barnet så det forstuet armen? Og dro ikke du selv til legevakt siden barnet var hos deg ved begge uhell (både med armen og ved fallet)?

Og hvordan kan et barn komme med snakk om våpen sånn ut av det blå? Hvor gammelt er barnet da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så virket trusselen ut som om barnet vet for mye om hva som skjer. Tidligere da barnet nevnte armen igjen sa barnet at h*n hadde fortalt mange ting til sin mor. Da var barnet sur fordi h*n måtte hente ballen selv etter å ha skutt den over mål. Da jeg spurte hvilke ting fikk jeg til svar at det var hemmelig mellom seg og moren. Jeg burde visst hvike ting siden det er meg det handler om, men jeg aner ikke hva disse hemmelige tingene kan være. 

Anonymkode: 0fcc4...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke første gangen jeg hører om at en forelder prøver å manipulere barnet sitt, til å få barnet til å si ting som ikke er sant osv.. prøv å spør barnet hvem det er som sier at hun må fortelle slike ting, da det ikke er sant. 

Ett tilfelle jeg vet om er en mor som ikke at far skulle ha ungen, derfor fikk hun barnet til å si ting om far slik at han mistet samvær og ble dømt. Det er syke greier 

Anonymkode: 0e2d3...9c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, NotNaomi skrev:

Men jeg skjønner fremdeles ikke.Hvordan klarte du å skubbe bort i barnet så det forstuet armen? Og dro ikke du selv til legevakt siden barnet var hos deg ved begge uhell (både med armen og ved fallet)?

Og hvordan kan et barn komme med snakk om våpen sånn ut av det blå? Hvor gammelt er barnet da?

 

Jeg var aldri borti barnet i uhellet. Mulig det var dårlig formulert i HI, men det jeg skulle frem til er at det nå virker ut som barnet er overbevist at jeg har skubbet med vilje for å skade. Og det har aldri vært en versjon jeg har lagt frem. Mor har tidligere sagt i sms til meg at jeg skader barnet med vilje. Dette var fordi barnet falt på sykkelen sin hos meg noen uker før og så kom dette med armen. At jeg ikke kan passe på barnet, men det som skjedde da var at barnet bremset kun med bremsene foran da en hund kom løpende. 

Barnet blir 8 år. 

Anonymkode: 0fcc4...385

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg så virket trusselen ut som om barnet vet for mye om hva som skjer. Tidligere da barnet nevnte armen igjen sa barnet at h*n hadde fortalt mange ting til sin mor. Da var barnet sur fordi h*n måtte hente ballen selv etter å ha skutt den over mål. Da jeg spurte hvilke ting fikk jeg til svar at det var hemmelig mellom seg og moren. Jeg burde visst hvike ting siden det er meg det handler om, men jeg aner ikke hva disse hemmelige tingene kan være. 

Anonymkode: 0fcc4...385

Du svarer jo ikke på spørsmålene jeg stiller ang armen,fall og legevakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The ceiling lamp
6 minutter siden, NotNaomi skrev:

Men jeg skjønner fremdeles ikke.Hvordan klarte du å skubbe bort i barnet så det forstuet armen? Og dro ikke du selv til legevakt siden barnet var hos deg ved begge uhell (både med armen og ved fallet)?

Og hvordan kan et barn komme med snakk om våpen sånn ut av det blå? Hvor gammelt er barnet da?

 

Slik jeg leser det er dytten og fallet samme sak.

Er det samværsordning dere skal i retten for? Ut fra det du skriver må jeg si jeg håper du går av med "seieren". Foreldre som bevisst manipulerer barna sine burde ikke få ha barn.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, The ceiling lamp skrev:

Slik jeg leser det er dytten og fallet samme sak.

Er det samværsordning dere skal i retten for? Ut fra det du skriver må jeg si jeg håper du går av med "seieren". Foreldre som bevisst manipulerer barna sine burde ikke få ha barn.

Lykke til!

Ok.Da skjønte jeg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro ikke til legevakten, men jeg ringte  de og fikk til svar at vi måtte komme innom hvis barnet ikke sluttet å ha vondt. Armen var langt i fra så hoven,  som den ble til slutt, da barnet dro til sin mor morgenen etter. Hun gikk til legen to dager etter på. Da barnet kom til meg så jeg selv at den var veldig hoven. 

Anonymkode: 0fcc4...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, NotNaomi skrev:

Du svarer jo ikke på spørsmålene jeg stiller ang armen,fall og legevakt?

Jeg leste for fort, men svarte deg nå. 

Anonymkode: 0fcc4...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Ble litt forvirret her jeg,men barn skal aldri ha hemmeligheter med voksne! Så hvis moren her har h*m å ikke si noe om ting er det ikke ok! 

Men hvorfor dro mor på legevakt når barnet var gos deg?

Klart uhell skjer med barn,men da drar en jo på legevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, The ceiling lamp skrev:

Slik jeg leser det er dytten og fallet samme sak.

Er det samværsordning dere skal i retten for? Ut fra det du skriver må jeg si jeg håper du går av med "seieren". Foreldre som bevisst manipulerer barna sine burde ikke få ha barn.

Lykke til!

Å øke samværet ja. Fordi jeg opplever at barnet reagerer negativt på at det går så lang tid mellom samværet fra hennes hjem til mitt. Har tor-man annen hver helg. Jeg har hatt barnet her i perioder utenom det vanlige når moren har vært syk og adferden kan ikke sammenlignes når det ikke har gått så mange dager i mellom henne og meg. Foreldrene hennes har også hatt barnet hos seg i perioder og selv om det da har vært den vanlige ordningen så er barnet anerledes. Så etter dette ble mine mistanker sterkere om at det tyder på at ting bli sagt og gjort. Siden barnet da taklet bedre at det gikk lengre tid mellom. Føler at det bekrefter mye av det jeg opplever og har vært bekymret for. 

Anonymkode: 0fcc4...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi dro ikke til legevakten, men jeg ringte  de og fikk til svar at vi måtte komme innom hvis barnet ikke sluttet å ha vondt. Armen var langt i fra så hoven,  som den ble til slutt, da barnet dro til sin mor morgenen etter. Hun gikk til legen to dager etter på. Da barnet kom til meg så jeg selv at den var veldig hoven. 

Anonymkode: 0fcc4...385

Det var rart.Ved forstuing så blir jo områder hovent ganske fort.Så da ble altså armen mer hoven hos moren,og hun gikk ikke til legevakt før to dager etter?

Det syns jeg var litt spesielt.Hvis det er moren som driver med manipulering her,og du har ditt på det rene,så trenger du ikke bekymre deg.Jeg blir ærlig talt litt forvirret her da.Det må jeg innrømme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, NotNaomi skrev:

Ble litt forvirret her jeg,men barn skal aldri ha hemmeligheter med voksne! Så hvis moren her har h*m å ikke si noe om ting er det ikke ok! 

Men hvorfor dro mor på legevakt når barnet var gos deg?

Klart uhell skjer med barn,men da drar en jo på legevakt.

Barnet kom hjem til henne dagen etter på. Så barnet forsatte nok å ha vondt og at hun tok kontakt da armen ble mer hoven.

Iom at barnet fremdeles var ute å lekte etter fallet så oppfattet jeg ikke fallet så hardt. Hadde legevakten vært mer på å få dette sjekket så hadde jeg kjørt bort, men vi skulle vente å se og jeg gjorde det. 

Anonymkode: 0fcc4...385

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, NotNaomi skrev:

Ble litt forvirret her jeg,men barn skal aldri ha hemmeligheter med voksne! Så hvis moren her har h*m å ikke si noe om ting er det ikke ok! 

Men hvorfor dro mor på legevakt når barnet var gos deg?

Klart uhell skjer med barn,men da drar en jo på legevakt.

Slik jeg forstår det. Fordi det så ikke så ille ut umiddelbart etter fallet og far ringte legevakten som anbefalte å se det an. Neste morgen dro barnet til mor og etter hvert hovnet armen opp slik at mor dro til legen med barnet. 

Barnet har skjønt at det får mye positiv oppmerksomhet hos mor ved å "fortelle ting om pappa" noe som mor muligens forsterker ved å antyde at uhell er pappa sin skyld som ikke tar godt nok vare på barnet.. Nå har barnet begynt å true med å "si ting til mamma" for å få viljen sin hos pappa, noe ts bekymrer seg for at vil resultere i falske bekymringsmeldinger e.l

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NotNaomi said:

Det var rart.Ved forstuing så blir jo områder hovent ganske fort.Så da ble altså armen mer hoven hos moren,og hun gikk ikke til legevakt før to dager etter?

Det syns jeg var litt spesielt.Hvis det er moren som driver med manipulering her,og du har ditt på det rene,så trenger du ikke bekymre deg.Jeg blir ærlig talt litt forvirret her da.Det må jeg innrømme.

Dette er bare tull. Jeg kjenner en der barnevernet kom hjem til han og hentet ut barna på hans samversdager fordi moren løy om at han mishandlet dem. Mor har ekstremt stor makt og vinner nesten utelukkende i tvistsaker mellom far og mor

Anonymkode: c5dea...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NotNaomi skrev:

Det var rart.Ved forstuing så blir jo områder hovent ganske fort.Så da ble altså armen mer hoven hos moren,og hun gikk ikke til legevakt før to dager etter?

Det syns jeg var litt spesielt.Hvis det er moren som driver med manipulering her,og du har ditt på det rene,så trenger du ikke bekymre deg.Jeg blir ærlig talt litt forvirret her da.Det må jeg innrømme.

 

Armen ble større, men langt i fra det den var blitt da barnet kom til meg onsdag. Eller slik jeg husker det så var det vel ikke selve armen jeg kunne se det på, men at håndleddet var tykkere enn vanlig. Jeg ga beskjed til mor på mandag da jeg leverte hjemme hos henne på morgen. Dette skjedde søndag, moren gikk til legen onsdag i følge fakturaen jeg fikk i hånden samme dag. Da gikk armen i ett fra hånden til albuen så den var veldig mye mer hoven enn mandagsmorgen. 

Anonymkode: 0fcc4...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare tull. Jeg kjenner en der barnevernet kom hjem til han og hentet ut barna på hans samversdager fordi moren løy om at han mishandlet dem. Mor har ekstremt stor makt og vinner nesten utelukkende i tvistsaker mellom far og mor

Anonymkode: c5dea...078

Hvordan kan de det uten grunn? Det må vel være møter og samtaler først? Med faren altså.Eller noe annet alvorlig som beviselig er vektlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...