Gå til innhold

Hadde du ofret en nyre for ditt barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig. Hadde gitt mitt eget liv om barnet mitt hadde fått leve.

Anonymkode: 1ef5e...38f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller ville du ha sett om barnet kunne fått en nyre et annet sted ?

Anonymkode: f77f1...cd8

Av all e tullete spørsmål så er dette blant ti på topp her innen.

Voksne kan ikke donere en nyre til barn, størrelsen passer nemlig ikke. Man ofrer heller ikke en nyre om man donerer, man gir av sin overflod fra naturens side. 

Nyren skal i tillegg passe både i blodtype, vevstype m.m. til at størrelsen på organet må passe i mottakerkroppen. 

Dersom alt skulle matche, hvilken forelder sier da nei, etter å ha blitt testet, til å gi barnet sitt et organ der barnet slipper omfattende dialyse mange ganger i uken? Bare tankegangen din før spørsmålet stilles i tråden sier en hel del om deg og din vurderingsevne.

Anonymkode: 352df...32c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller ville du ha sett om barnet kunne fått en nyre et annet sted ?

Anonymkode: f77f1...cd8

Hadde ikke nølt med å si ja! Til mitt eget barn, til mine tantebarn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gitt bort en nyre til hvem som helst som trengte den for å kunne leve/ha livskvalitet.

Anonymkode: 92dfa...10b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gitt til det ene barnet mitt, men ikke til det andre. Om jeg skal tillate meg å være såpass dønn ærlig. Det er i hvert fall den følelsen jeg sitter med nå, når spørsmålet er hypotetisk og jeg ikke er i situasjonen.

Anonymkode: c12a6...fd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Og det til tross for fødselsdepresjon. Så klart!

Anonymkode: a4fa7...cb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med deg selv - hvor poppet du inn fra? 

Anonymkode: 65bcb...7ea

Fra havet

Anonymkode: f77f1...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn, men jeg hadde gladelig gitt bort en nyre til en av mine nærmeste. Er det egentlinoe å lure på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags spørsmål er det? Det finnes vel ingen som ikke ville gjort det?

Anonymkode: a121a...a60

Det gjør det helt sikkert.

Anonymkode: f77f1...cd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av all e tullete spørsmål så er dette blant ti på topp her innen.

Voksne kan ikke donere en nyre til barn, størrelsen passer nemlig ikke. Man ofrer heller ikke en nyre om man donerer, man gir av sin overflod fra naturens side. 

Nyren skal i tillegg passe både i blodtype, vevstype m.m. til at størrelsen på organet må passe i mottakerkroppen. 

Dersom alt skulle matche, hvilken forelder sier da nei, etter å ha blitt testet, til å gi barnet sitt et organ der barnet slipper omfattende dialyse mange ganger i uken? Bare tankegangen din før spørsmålet stilles i tråden sier en hel del om deg og din vurderingsevne.

Anonymkode: 352df...32c

Så du vet ikke at barn som regel blir voksne en gang ?

Det sier seg selv at det er snakk om å donere til sine voksne barn. 

 

Men det forstod altså ikke du.

 

Men la meg gjette du forstod dette men du er en av de som gjør deg dum med vilje. 

Anonymkode: f77f1...cd8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av all e tullete spørsmål så er dette blant ti på topp her innen.

Voksne kan ikke donere en nyre til barn, størrelsen passer nemlig ikke. Man ofrer heller ikke en nyre om man donerer, man gir av sin overflod fra naturens side. 

Nyren skal i tillegg passe både i blodtype, vevstype m.m. til at størrelsen på organet må passe i mottakerkroppen. 

Dersom alt skulle matche, hvilken forelder sier da nei, etter å ha blitt testet, til å gi barnet sitt et organ der barnet slipper omfattende dialyse mange ganger i uken? Bare tankegangen din før spørsmålet stilles i tråden sier en hel del om deg og din vurderingsevne.

Anonymkode: 352df...32c

Donornyre legges i magen, ofte foran på venstre side. Der er det greit med plass så lenge barnet ikke er svært lite, men dimensjon på blodkar og gjennomblødning i nyren må nok kunne passe. Jeg tror ikke barnet nødvendigvis må være helt utvokst, men det er sjelden mindreårige barn som trenger nyredonasjon. Mye mer aktuelt er donasjoner mellom voksne familiemedlemmer.

Anonymkode: aab58...8bf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...