Gå til innhold

Når kjæresten IKKE lyder «stopp-ordet»..!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har endelig avsluttet forholdet.. :( 

Stilte masse kristiske spm ikveld når vi var sammen, og han ville selv ikke/ kunne ikke svare på disse.. 

Han ble sint og slo meg nesten, men ba meg helle stikke.. 

Så jeg pakket sakene mine mens jeg gråt, og dro så.. 

Er hjemme nå.. vet det er over, og VET AT DET ER RETT!! Trenger bare hjelp til å innse det..! Er så redd for å bli overtalt til å dra tilbake til han iom han sender masse mld..! 

:( 

Hjeøp meg!!

Anonymkode: 6dfc9...d51

Du har gjort det rette. Min hjelp til deg er å bekrefte at du har tatt et rett valg.

Dette var godt å lese. Håper en liten :klem: kan gjøre det litt lettere for deg og at du kjenner det som en hjelp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk!! Betyr mer enn du aner akkurat nå.. :(

Anonymkode: 6dfc9...d51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk!! Betyr mer enn du aner akkurat nå.. :(

Anonymkode: 6dfc9...d51

:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldtekt! Du skal anmelde han å komme deg vekk fra han. Ham skal dømmes til flere års fengsel og du skal ha dine 150.000 i erstatning (stadardsum for voldtektsofre).

Anonymkode: 815b5...05e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tror han kan overtale deg til å gi han enda en sjanse så er det bedre at du tar å blokkerer han overalt. Husk også at den farligste perioden er når ett voldsoffer forlater misshandleren sin, så sjekk for du åpner døren og ikke slipp han inn. Det er hjelpetelefoner som du kan ringe til på alle døgnets tider om du trenger å snakke, og venner ikke er tilgjengelige. Om du ikke har fortalt dem om mishandlingen for å beskytte han, så kan du være åpen om det nå, sånn at du har ekstra støtte

Hjelpetelefonen

Om: «Hjelpetelefonen er Mental Helses telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med. (…) Våre veiledere har forskjellig bakgrunn, men felles for alle er at de har livserfaring og ønske om å være et medmenneske. Vi tilbyr dialog om enkle eller vanskelige tema. Vi har tid, vi lytter, vi reflekterer og vi gir råd. Vi ønsker å bidra til optimisme og opplevelse av mestring og selvstendighet. Du kan være anonym og vi har taushetsplikt.»

Telefon: 116 123

Åpningstider: døgnåpent

Landsforeningen for voldsofre

Om: «Landsforeningen for Voldsofre skal arbeide for å hjelpe og støtte de som har vært utsatt for vold, og er påført skade av fysisk, psykisk og økonomisk art. Den skal videre arbeide for og redusere bruken av vold, og herunder kartlegge omfanget av vold, arten av den og virkningen. Dette for å finne ut hvordan den best kan reduseres, og prøve å påvirke folkemeningen til å motvirke vold.»

Telefon: 22 16 40 00

Lykke til, ønsker deg alt godt videre. Du er sterk og du fortjener å ha det bra, være trygg og være lykkelig. Du gjorde det rette. Ta vare på deg selv ❤

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer Fluffy over her; blokker han slik at du ikke ser noen av meldingene han evt sender. Blokker han på telefonen så han ikke kan ringe deg. Snakk med familien din om at dersom han dukker opp der eller ringer dem så si at du ikke er tilgjengelig, slik at du får han på avstand. 

Stor klem til deg. :klem:

Anonymkode: ae8c7...4f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ALDRI hatt sex med han igjen og hadde kvittet meg med han. Kan ikke være med en fyr som ikke vil respektere deg og oppfører seg sånn :nei: Jeg hadde anmeldt han

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen for alle svar.. 

Har tidligere ikke sagt noe om «volden» til venner og familie, men kontaktet faktisk en tidligere bekjent av han (som han ikke ville jeg skulle ha på sosiale medier, uten å si hvorfor..), og han fortalte meg at x’en min tidligere hadde vært voldelig mot en kjærest av han.. Hun hadde da politianmeldt han.. 

Etter denne informasjonen vet jeg nå at jeg ikke vil ta han tilbake!! Jeg har sagt til både mamma og venninnen min at han har vært voldelig, slik at jeg ikke har mulighet for å vurdere å ta han tilbake.. ! 

Problemet er bare at han bor såpass nært meg, så er faktisk bekymret for å møte han i nabolaget..! :( 

Anonymkode: 6dfc9...d51

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når du vet han har blitt anmeldt før, er det sannsynlig at en anmeldelse også fra deg blir tatt mer alvorlig enn om du var den første som anmeldte. Han viser jo klart et mønster.

Anmelder du ham, kan veien videre til kontaktforbud og lignende være kortere, og du kan dermed ende opp med at han må flytte, ogikke deg selv. Sier ikke at det bare er å anmelde, så må han flytte, men prosessene har sammenheng og man må ta deg ene steget for å kunne komme til neste.

Du har allerede tatt det aller viktigste steget ved å forlate han! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen vits å anmelde..? 

Jeg har jo ikke noen bevis.. kun et bilde der jeg har en liten blåveis på nesa/øyet.. men ingenting som tilsier at det er han som har gjort det..

Anonymkode: 6dfc9...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det noen vits å anmelde..? 

Jeg har jo ikke noen bevis.. kun et bilde der jeg har en liten blåveis på nesa/øyet.. men ingenting som tilsier at det er han som har gjort det..

Anonymkode: 6dfc9...d51

Var det noen som så deg i dagene etter at du ble banket opp?

Kan det tenkes at noen naboer hørte noe den kvelden?

Har du lagt ut en detaljert beretning på et offentlig forum, der administratorene kan koble en anonym bruker opp mot en konto registrert med epostadresse?

 

I tillegg er han anmeldt tidligere, noe som gjør det mer sannsynlig at politiet vil tro på deg og reagere.

Anonymkode: b7479...127

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det kan være du ikke kommer noen vei med anmeldelse og at saken henlegges på grunn av bevisets stilling. Men la nå politi og aktorat gjøre den jobben, ikke gi opp på forhånd. Du har dato og tidspunkt for handlingen, du har bildebevis av blåveis. 

Husk også på at en anmeldelse er med å bygge historikken hans - dvs at du er med å forhindre at han gjør noe lignende mot en annen i fremtiden.

Jeg er virkelig glad for at du har gått fra han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye prat her om kjærsten til ts men det kommer lite info om hvordan ts oppfører seg når hun har drukket. alle mennesker forandrer seg når de har drukket, og ts kan fint ha vært med på å trigge dette. hvorfor prater du med andre menn når du er i et d/s forhold og ser at han ikke liker det?   

Anonymkode: 6a04d...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mye prat her om kjærsten til ts men det kommer lite info om hvordan ts oppfører seg når hun har drukket. alle mennesker forandrer seg når de har drukket, og ts kan fint ha vært med på å trigge dette. hvorfor prater du med andre menn når du er i et d/s forhold og ser at han ikke liker det?   

Anonymkode: 6a04d...f5f

Og så har det absolutt ingenting med saken å gjøre. Uansett om hun trigger han eller ikke så er det han som er voldelig. Det er han som gjør TS vondt og det skal hun ikke finne seg i. Spiller ingen rolle hva ellers som skjer rundt, han skal ikke banke henne til hun får blåmerker og blir redd rundt han osv. 

Om en mann blir voldelig av at kjæresten snakker med andre mennesker - uansett kjønn - så er det mannen som har et problem og ikke damen. 

Å bruke munnen og ordene sine er undervurdert. 

Eneste gangen det er godkjent å bruke vold er om man må forsvare seg. 

Anonymkode: ae8c7...4f3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

mye prat her om kjærsten til ts men det kommer lite info om hvordan ts oppfører seg når hun har drukket. alle mennesker forandrer seg når de har drukket, og ts kan fint ha vært med på å trigge dette. hvorfor prater du med andre menn når du er i et d/s forhold og ser at han ikke liker det?   

Anonymkode: 6a04d...f5f

Har du lest første innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Trude.lutt skrev:

Har du lest første innlegg?

jepp

Anonymkode: 6a04d...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

mye prat her om kjærsten til ts men det kommer lite info om hvordan ts oppfører seg når hun har drukket. alle mennesker forandrer seg når de har drukket, og ts kan fint ha vært med på å trigge dette. hvorfor prater du med andre menn når du er i et d/s forhold og ser at han ikke liker det?   

Anonymkode: 6a04d...f5f

Du skjønner åpenbart ikke hva d/s-forhold går ut på. Selv om de hadde avtalt at de skulle være i rollene 24/7 og altså utenfor sexen, noe de aller færreste gjør, får hun såklart lov til å snakke med andre menn. Det er sykelig og usunt å være så sjalu, og når han ikke klarer å kontrollere den sjalusien og holde det for seg selv har man ingenting i et kjæresteforhold å gjøre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 1.19, AnonymBruker skrev:

Jeg har endelig avsluttet forholdet.. :( 

Stilte masse kristiske spm ikveld når vi var sammen, og han ville selv ikke/ kunne ikke svare på disse.. 

Han ble sint og slo meg nesten, men ba meg helle stikke.. 

Så jeg pakket sakene mine mens jeg gråt, og dro så.. 

Er hjemme nå.. vet det er over, og VET AT DET ER RETT!! Trenger bare hjelp til å innse det..! Er så redd for å bli overtalt til å dra tilbake til han iom han sender masse mld..! 

:( 

Hjeøp meg!!

Anonymkode: 6dfc9...d51

Så godt å høre! Jeg har lest begge trådene dine og har tenkt på deg og vært bekymret i ettertid. Du har nå gjort det rette :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...