Gå til innhold

Når kjæresten IKKE lyder «stopp-ordet»..!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Et BDSM forhold er bygget på tillit og er et spill med regler.

Oppførselen på byen er helt klart uakseptabel, men på et nivå der man tar en samtale om dette når man kommer hjem. Men det som skjedde hjemme er ikke noe man snakker om. Det er et så grovt tillitsbrudd at det ikke gir rom for å fortsette forholdet. 

Når man av raseri slår løs, tar kvelertak og prøver å tiltvinge seg sex OG ignorerer stoppordet som man på forhånd har avtalt er det ikke rom for samtaler og forsoning.

Hadde dette vært et forhold som hadde fungert i mange år, der man har erfaring med hverandre og kjenner hverandre godt, er det mulig at tilliten kunne bygges opp igjen. Men i et nytt forhold har man ikke et sånt grunnlag.

Jeg ville ikke ha fortsatt dette forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd grov vold og voldtekt flere ganger av ulike menn. Ikke en eneste gang har jeg tenkt at «jeg gjorde jo en feil nå og det er jo så viktig å kommunisere» og blitt i situasjonen og satt meg ned og forklart min volds-/voldtektsmann forsiktig at «nå er tilliten min til deg ødelagt, så hvis du gjør dette en gang til kan det hende jeg går min vei». Er dette virkelig en fremgangsmåte du anbefaler? 

 

Anonymkode: ed8c9...332

Dette er kjærsten hennes, som hun har en bdsm relasjon til. Ja, jeg hadde satt meg ned og pratet. 

Jeg sa ikke det var hennes feil, gjorde jeg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, SlemUlv said:

Dette er kjærsten hennes, som hun har en bdsm relasjon til. Ja, jeg hadde satt meg ned og pratet. 

Jeg sa ikke det var hennes feil, gjorde jeg? 

Du bagatelliserer ikke bare en, men flere voldshendelse og et soleklart overgrep! 

Du gir råd som er direkte farlige

Du legger et « ansvar» indirekte på den som her var i en tilstand der hun helt tydelig følte seg redd for HAM og kjente på en frykt som ingen mennesker skal måtte kjenne på uavhengig om forholdet er nytt eller gammelt.

 

mitt råd til deg: avstå fra videre debatt. Du tilfører ikke Ts noe konstruktivt. Noen vil kanskje kunne mene at alt du skriver er direkte farlig i en slik situasjon.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rullerusk skrev:

Du bagatelliserer ikke bare en, men flere voldshendelse og et soleklart overgrep! 

Du gir råd som er direkte farlige

Du legger et « ansvar» indirekte på den som her var i en tilstand der hun helt tydelig følte seg redd for HAM og kjente på en frykt som ingen mennesker skal måtte kjenne på uavhengig om forholdet er nytt eller gammelt.

 

mitt råd til deg: avstå fra videre debatt. Du tilfører ikke Ts noe konstruktivt. Noen vil kanskje kunne mene at alt du skriver er direkte farlig i en slik situasjon.

Da bør du virkelig lese det jeg skriver en gang til. Du tillegger meg meninger jeg ikke har, eller har gitt utrykk for. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å gå og ikke se seg tilbake. Denne atferden har ikke noe med BDSM å gjøre, men han bruker det som et skalkeskjul for å legitimere sin voldelige side. Han har jo ikke peiling på hva BDSM faktisk bygger på, nemlig tillit og helt klare, tydelige og gjensidige regler. Jeg tenker at du kan være veldig glad for at du oppdaget dette såpass tidlig i forholdet. Hvem vet hvor ille dette kunne utviklet seg videre. Kom deg vekk.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SlemUlv skrev:

Da bør du virkelig lese det jeg skriver en gang til. Du tillegger meg meninger jeg ikke har, eller har gitt utrykk for. 

Kanskje du bør anerkjenne at det du formidler oppfattes annerledes enn du hadde til hensikt? Du svarer ofte slik som dette, kan det hende du må formulere deg bedre/annerledes? For du bagatelliserer veldig her nå. Du antar også at de faktisk er i en bdsm relasjon, og tenker ikke engang tanken om at han kan ha lurt henne og glemt seg bak begrepet. Til å være så i forsvar for slike relasjoner burde du også kunne klare å lese flere sider av saken. Skjerp deg. 

Anonymkode: 8262c...dc3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, SlemUlv said:

Det var mange røde flagg. Men prater du virkelig ikke om feil du gjør? 
Jeg mener kommunikasjon er viktig, også i tilfeller som dette. 

Her er et lite utdrag av det du har bidratt med i denne debatten.

hvis du ikke selv klarer å forstå hvordan dette kan oppfattes bør du virkelig vurdere et kurs i kommunikasjon. 

Hvis nå Ts sitter forslått på legevakta og så senere får langvarige konsekvenser ( stalking, følelse av utrygghet, PTSD, vansker med fremtidige relasjoner mv) av det som har skjedd, anser jeg deg som bidragsytende Til å forverre situasjonen for henne, ikke det motsatte.

Du aner heller ingentig om alder og livserfaring hos Ts. 

NÅ slutter du å kverulere. 

Du er farlig! 

 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du bør anerkjenne at det du formidler oppfattes annerledes enn du hadde til hensikt? Du svarer ofte slik som dette, kan det hende du må formulere deg bedre/annerledes? For du bagatelliserer veldig her nå. Du antar også at de faktisk er i en bdsm relasjon, og tenker ikke engang tanken om at han kan ha lurt henne og glemt seg bak begrepet. Til å være så i forsvar for slike relasjoner burde du også kunne klare å lese flere sider av saken. Skjerp deg. 

Anonymkode: 8262c...dc3

Jeg antar ikke, jeg leste HI. Og har svart utfra HI, og hva JEG ville gjort. 

Jeg skrev faktisk også, at jeg hadde forlatt relasjonen.. Men det var det ingen som så ;)
Alt man kan gjøre her, er å svare ut fra egne erfaringer. For man vet ikke alt, man vet kun en liten del. Så jeg svarte ut fra min erfaring, min mening. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, SlemUlv skrev:

Dette er kjærsten hennes, som hun har en bdsm relasjon til. Ja, jeg hadde satt meg ned og pratet. 

Jeg sa ikke det var hennes feil, gjorde jeg? 

Synes du virkelig det gjør situasjonen bedre? Er man fritt vilt når man er i en relasjon til noen? 

Og jo, du sa vel egentlig det. 

1 time siden, SlemUlv skrev:

Det var mange røde flagg. Men prater du virkelig ikke om feil du gjør? 
Jeg mener kommunikasjon er viktig, også i tilfeller som dette. 

Det du sier er at man burde prate med volds-/voldtektsmannen sin om feil man selv gjør/har gjort. 

Anonymkode: ed8c9...332

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rullerusk skrev:

Her er et lite utdrag av det du har bidratt med i denne debatten.

hvis du ikke selv klarer å forstå hvordan dette kan oppfattes bør du virkelig vurdere et kurs i kommunikasjon. 

Hvis nå Ts sitter forslått på legevakta og så senere får langvarige konsekvenser ( stalking, følelse av utrygghet, PTSD, vansker med fremtidige relasjoner mv) av det som har skjedd, anser jeg deg som bidragsytende Til å forverre situasjonen for henne, ikke det motsatte.

Du aner heller ingentig om alder og livserfaring hos Ts. 

NÅ slutter du å kverulere. 

Du er farlig! 

 

 

Det burde oppfattes som at kommunikasjon er viktig, siden det er det. 
TS sitter ikke på legevakten, som hun skrev, jeg har kun gått ut fra Hi, jeg har ikke lagt noe mer i historien dems en det jeg vet fra hva som er skrevet. 

HADDE det stått mer, om samme oppførsel tidligere, at han har reagert med sterk sinne før, hadde jeg kanskje skrevet noe annerledels. Men alle kan gjøre feil, reagere på feil måte osv en gang, også skjerpe seg, om de får mulighet til det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SlemUlv skrev:

Det burde oppfattes som at kommunikasjon er viktig, siden det er det. 
TS sitter ikke på legevakten, som hun skrev, jeg har kun gått ut fra Hi, jeg har ikke lagt noe mer i historien dems en det jeg vet fra hva som er skrevet. 

HADDE det stått mer, om samme oppførsel tidligere, at han har reagert med sterk sinne før, hadde jeg kanskje skrevet noe annerledels. Men alle kan gjøre feil, reagere på feil måte osv en gang, også skjerpe seg, om de får mulighet til det. 

Slutt. Bare slutt. 

Anonymkode: ed8c9...332

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, SlemUlv skrev:

Dette er kjærsten hennes, som hun har en bdsm relasjon til. Ja, jeg hadde satt meg ned og pratet. 

Jeg sa ikke det var hennes feil, gjorde jeg? 

Nei, dette er ikke BDSM, og HVIS det faktisk er BDSM mangler er det jammen noe helt fundamentalt galt i hodet på de som utøver det! 

Anonymkode: 66e50...2da

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS: jeg har vært der du er nå. Ingen andre en du kan fortelle deg hva du gjør nå. DU kjenner ham, du kjenner deg selv og relasjonen dere så langt har hatt.
JEG valgte å prate med min daværende Dom, og vi fikk et sterkere forhold. Og han ignorerte ikke stoppordet igjen.
Men dette er opp til DEG og ingen andre. 

Håper du finner ut hva som er best for deg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er ikke BDSM, og HVIS det faktisk er BDSM mangler er det jammen noe helt fundamentalt galt i hodet på de som utøver det! 

Anonymkode: 66e50...2da

Nei, det som ble gjort etter stoppordet er ikke BDSM, det har jeg heller aldri sagt. 
Det jeg sa, var at hun har inngått en BDSM relasjon med denne mannen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SlemUlv skrev:

Nei, det som ble gjort etter stoppordet er ikke BDSM, det har jeg heller aldri sagt. 
Det jeg sa, var at hun har inngått en BDSM relasjon med denne mannen. 

At du ikke skjønner at dette er vold og en mann hun må komme seg unna asap, er meget hårreisende. 

Anonymkode: 66e50...2da

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SlemUlv said:

Til TS: jeg har vært der du er nå. Ingen andre en du kan fortelle deg hva du gjør nå. DU kjenner ham, du kjenner deg selv og relasjonen dere så langt har hatt.
JEG valgte å prate med min daværende Dom, og vi fikk et sterkere forhold. Og han ignorerte ikke stoppordet igjen.
Men dette er opp til DEG og ingen andre. 

Håper du finner ut hva som er best for deg. 

Nå stiger du ned av kjepphesten din!!!

NÅ! 

Jeg anmelder deg  snart hvis du fortsetter 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, SlemUlv skrev:

Nei, det som ble gjort etter stoppordet er ikke BDSM, det har jeg heller aldri sagt. 
Det jeg sa, var at hun har inngått en BDSM relasjon med denne mannen. 

Og hva så? Er man da et lovlig offer for vold? 

Dersom man har inngått et seksuelt forhold med noen, er man da et lovlig offer for overgrep? 

Dersom man har inngått en avtale om delt økonomi med noen, er man da et lovlig offer for økonomisk bedrageri?

Dersom man har inngått en arbeidsavtale med noen, er man da et lovlig offer for slavearbeid? 

Ser du hvor jeg vil? 

Anonymkode: ed8c9...332

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har altså holdt på med en fyr i ca 3 mnd, og vi har hatt masse heftig sex(!!) 

sexen har vært type bdsm, hvor han har vært dominant og jeg sub.. Dette er noe jeg har likt veldig, men vi har hele tiden vært enige om såkalte «stopp-ord».. 

men når vi kommer hjem, slenger han meg ned på senga, begynner å lugge, klapse til meg, slå meg på rompa, ta kvelertak på meg, osv osv.. Dette er egentlig ganske vanlig i forholdet vårt, men i kveld/natt var han mye mer voldsom enn tidligere.. 

 

Anonymkode: 6dfc9...d51

Så det er vanlig i forholdet dems, bare hardere.. 

SÅ sier hun stopp ord, og han fortsetter. Og der stopper det å være BDSM. 

hva var vanskelig å skjønne? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rullerusk skrev:

Nå stiger du ned av kjepphesten din!!!

NÅ! 

Jeg anmelder deg  snart hvis du fortsetter 

Du anmelder meg, for å komme med en mening på internett. Som ikke stemmer overens med din egen mening? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...