Gå til innhold

Banebrytende DNA-teknologi: De første moderne britene hadde mørk hud og blå øyne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Midgard skrev:

Det er enda noe ja. Man kan jo spørre seg om selve begrepet om forskjellige menneskeraser er litt galt, siden det var såpass mye blanding mellom homo sapiens sapiens og resten? Man har jo funnet ut at Europa sin urbefolkning hadde mer neantherthal DNA enn de som bor her nå, og det er jo funnet menneskerester med 10 prosent neanderthal DNA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PeeWee skrev:

Det er enda noe ja. Man kan jo spørre seg om selve begrepet om forskjellige menneskeraser er litt galt, siden det var såpass mye blanding mellom homo sapiens sapiens og resten? Man har jo funnet ut at Europa sin urbefolkning hadde mer neantherthal DNA enn de som bor her nå, og det er jo funnet menneskerester med 10 prosent neanderthal DNA. 

Det tynnes nok ut over tid, både gjennom passiv drift og seleksjon. Hvor harmonisk ting har vært før i tiden kan sikkert diskuterer men det ser ut som at alle hadde seg med alle. At det finnes drøssevis med folkegrupper med lange aner er død ut er jeg helle overbevis over. Dette være alt fra stammer som har befunnet seg i generasjoner på isolerte steder som amazonas. 

En ting er temmelig godt banket at det var flere av oss (mennesker) som nå er døde. Om man vil (som meg) definere alle mennesker vi kjenner i dag, inkludert urfolk som aboriginere, under samme fane er vi de eneste igjen. Vi er mange men alle være søstre og brødre er døde. Vi er kanskje mer sårbar enn vi ønsker å innrømme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Midgard skrev:

At det finnes drøssevis med folkegrupper med lange aner er død ut er jeg helle overbevis over.

Det ser ut som om det har vært mange folk som har blitt utryddet i Europa. Folkene som bygget Stonehenge ser jo ut til å ha dødd ut,og jeg har lest om flere tilfeller hvor DNA fra etterlevninger i Europa er fra mennesker som idag ikke har noen etterkommere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, PeeWee skrev:

Dette er en sannhet med visse modifikasjoner, da senere forskning har vist at europeere, asiater og diverse andre også delvis stammer fra neanderthalere og denisovanere. 

Det vet jeg. Det er også bevist at afrikanere fra noen land ikke har neandertalergener i det hele tatt fordi folkeslagene aldri utvandret. En stor andel av de som utvandret har det, deriblandt europeere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Midgard skrev:

Både du og jeg har gener som er myyyye eldre enn homo sapiens. Faktisk har ALLE mennesker det.

Det har vært spekulert lenge med det var bare gjennom DNA bevis at det ble akseptert at neandertalerne er en del av oss. Men dette har lite til ingenting å gjøre med den oppdeling av menneskeartene du gjorde.

Hvis man fant et mennskesamfunn i verden med høy andel av neandertalgener og parret de som hadde flest neandergener med hverandre også parret de igjen med andre med høy andel neandergener i 200 år++.  Kunne man da fått en tilnærmet lik rase som neandertalerne??  Rent hypotetisk selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/25/2018 at 1:36 AM, Peonjenta said:

Hvis man fant et mennskesamfunn i verden med høy andel av neandertalgener og parret de som hadde flest neandergener med hverandre også parret de igjen med andre med høy andel neandergener i 200 år++.  Kunne man da fått en tilnærmet lik rase som neandertalerne??  Rent hypotetisk selvsagt.

Nei, det er ikke slik det fungerer.

Anonymkode: 39aa2...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...