Gå til innhold

Banebrytende DNA-teknologi: De første moderne britene hadde mørk hud og blå øyne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan ikke se at dette er banebrytende.  De første menneskene som bosatte seg i Norge var nok heller ikke blonde og blåøyde.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Peonjenta said:

Jeg kan ikke se at dette er banebrytende.  De første menneskene som bosatte seg i Norge var nok heller ikke blonde og blåøyde.

Det banebrytende er teknologien, men ellers er det ganske spesielt at de faktisk hadde blå øyne. Blå øyne og mørk hud er som kjent ikke en veldig vanlig kombinasjon i dag.

Anonymkode: 8eef1...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mere vanlig enn vi tror.  I Tyrkia forekommer det og i mange andre land.  Den mest sjeldne kombinasjonen i verden er rødt hår og blå øyne.

 

Nydelig...men det ser ut som jenta er sminket med eyeliner....

Related image

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjaaaveeel. Det sies at Islams såkalte "profet" var lys, med lys hud og blondt hår.

Anonymkode: 56a3d...b11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Peonjenta said:

Det er nok mere vanlig enn vi tror.  I Tyrkia forekommer det og i mange andre land.  Den mest sjeldne kombinasjonen i verden er rødt hår og blå øyne.

Nydelig...men det ser ut som jenta er sminket med eyeliner....

Hun har sannsynligvis Waardenburgs syndrom, så det er egentlig ikke så veldig hyggelig.

https://en.wikipedia.org/wiki/Waardenburg_syndrome

Anonymkode: 8eef1...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Åjaaaveeel. Det sies at Islams såkalte "profet" var lys, med lys hud og blondt hår.

Anonymkode: 56a3d...b11

Jeg vil anbefale at du begynner å sjekke sånne påstander før du sprer dem videre.

https://www.quora.com/Was-the-Prophet-Muhammad-Black

Anonymkode: 8eef1...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åjaaaveeel. Det sies at Islams såkalte "profet" var lys, med lys hud og blondt hår.

Anonymkode: 56a3d...b11

LIkevel blir blonde og blåøyde jenter trakassert i Norge. Interessant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det banebrytende er teknologien, men ellers er det ganske spesielt at de faktisk hadde blå øyne. Blå øyne og mørk hud er som kjent ikke en veldig vanlig kombinasjon i dag.

Anonymkode: 8eef1...142

Njaa, jo sant - det er ikke en vanlig kombinasjon, men det forekommer. Jeg er selv mørk og har riktignok brune øyne, men jeg har genet for blå øyne i mitt arveanlegg. Med andre ord: om jeg får et avkom med en kvinne med blå øyne, er det en sannsynlighet for at barnet mitt får blåe øyne, skjønt litt mørkere hudfarge.

Anonymkode: 29eab...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Peonjenta said:

Nydelig...men det ser ut som jenta er sminket med eyeliner....

Jøss, jeg syns hun ser helt horribel ut, som en figur i en skrekkfilm – besatt eller noe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jo vært velkjent i mange år og er ikke banebrytende overhode. Jegerne og samlerne i europa kunne ha mørk hud fordi de spiste mat som var d vitaminholdig. I mellomtiden spredde det lyse, brunøyde og brunhårede yamna folket seg, i lag med deres slektninger i dagens asia minor (den tyrkiske halvøy) seg utover europa og erstattet i stor grad jegerne og samlerne. Det skjedde av to grunner: de drev med jordbruk, hadde komplisert organisering (statsdannelser) og bedre teknologi. Jegerne og samlerne i europa ble totalt dominert. Den lyse huden ga nok visse styrke fordeler i kamp, fordi d vitamin styrker skjelletet og ikke minst er viktig for immunforsvar og hjernen. Lyse øyne ble nok selektert fordi både kvinner og menn synes det er mer attraktivt.

Anonymkode: 154f3...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åjaaaveeel. Det sies at Islams såkalte "profet" var lys, med lys hud og blondt hår.

Anonymkode: 56a3d...b11

Utrolig i en tråd om vitenskap greide en person å dra inn islam. 

Anonymkode: 188eb...3da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yamna folket, som bodde i dagens ukraina er utspringet til r1a og r1b y kromosom gruppen. R1a er dominerende i øst europa og india. R1b er dominerende i resten av europa. Utenom skandinavia der mange har den originale y kromosom gruppen. Sikkert fordi yamna folket som tok over her var mindre aggresive eller respekterte disse mer.

Anonymkode: 154f3...011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Peonjenta skrev:

Jeg kan ikke se at dette er banebrytende.  De første menneskene som bosatte seg i Norge var nok heller ikke blonde og blåøyde.

Det du sier nå rokker ved verdensoppfatningen hos en god del:fnise: #bannerikjærka

Anonymkode: 79d5a...b4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det du sier nå rokker ved verdensoppfatningen hos en god del:fnise: #bannerikjærka

Anonymkode: 79d5a...b4e

Det er velkjent for alle at lys hud utviklet seg i europa. Dermed ha den ikke alltid vært lys.

Anonymkode: 154f3...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Yamna folket, som bodde i dagens ukraina er utspringet til r1a og r1b y kromosom gruppen. R1a er dominerende i øst europa og india. R1b er dominerende i resten av europa. Utenom skandinavia der mange har den originale y kromosom gruppen. Sikkert fordi yamna folket som tok over her var mindre aggresive eller respekterte disse mer.

Anonymkode: 154f3...011

Javel, så du knytter aggressivitet til kromoser altså:fnise:

Anonymkode: 79d5a...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det står i koranen. 

Anonymkode: 56a3d...b11

Lykke til med å finne stedet hvor det står.

Anonymkode: 8eef1...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Peonjenta said:

Jeg syns ikke denne jenta hadde de klassiske trekkene for sykdommen. Lavt hårfeste, tette øyebryn osv

Den har flere varianter som gir forskjellige trekk.

Anonymkode: 8eef1...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...