Gå til innhold

Silikon dekket av staten


Sokkar

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ANER IKKE hva du snakker om, dette innlegget er tydelig bevis på det. Kvinner som er brystkreftoperert kan får ulike typer rekonstruksjon, med egen muskel eller fett som flyttes fra et annet sted på kroppen, eller med protese. Hvilken følelse man har hvor avhenger av rekontruksjonsmetode, ikke kirurg, samt av den enkeltes hudstatus og groevne. Det er kø fordi operasjonen er omfattende, og fordi de kvinnene som står i kø hos det offentlige ofte er risikopasienter de private puppeklinikkene ikke er kompetent til eller tør å operere.  Kreftopererte kvinner ønsker ikke rekontruksjon av bryster fordi de er ukvinnelige, de ønsker det fordi de har mistet en kroppsdel de er vant til å ha, de har fått utseende endret. 

DU ts har derimot klart deg til voksen alder uten at dette har plaget deg nok til å gjøre noe med det, du har fått barn, du har bevist at det ikke er noe hinder for parforhold og seksualliv, ei heller er du i en sårbar ungdomsfase der mobbing er aktuelt.  Voksne kvinner som plutselig ønsker kosmetisk behandling må nok pent finne seg i å betale den selv. Så spar opp, gå til privatklinikk og operer deg. Og begrav de grusomme holdningene dine. 

Anonymkode: c0532...631

Nettopp, og slikt tek tid. Det er ikke berre å putte inn to silikoninnlegg og så er operasjonen overstått. For veldig mange må, som sagt, lages på nytt. Rekonstruksjon, frå ei flat brystkasse, i mange tilfeller med store arr.

Og du aner vel ingenting om meg, som gjør at du kan fortelle verken hvilke holdninger eller problem jeg har med noe som helst. Du hvet ikke at personen jeg sikter til i hovedinnlegget er far  til mine barn og samme person som jeg omtalte i innlegget "har du anmeldt voldtekt?". Hva kan du om meg ang mobbing eller ikke? Hva vet du om hvordan det føles for ei som meg, å kle av seg for legen? Hvordan kan du uttale deg om hvorfor jeg ikke har vert hos legen allerede? det er helt tydelig at DU ikke har peiling på hva du uttaler deg om! Så jobb med deg selv, før du begynner å belære andre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...Forresten er jeg ikke ute etter sympati. Jeg var ute etter svar. 

Og jeg hadde jo helt rett i at noen reagerer på at skattepenger brukes til slikt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere være snille, folkens.  Klart det er plagsomt å ikke ha utviklede bryster når man er en voksen kvinne.  Selv fikk jeg dekket en brystoperasjon på Statens regning.  En reduksjon vel og merke. Fastlegen henviste meg videre. Og samme måned fikk jeg time til konsultasjon, og operasjonsdag ble avtalt der og da. Kjenner flere som er helt flatbrystet og som har fått dekket det. Og menn med man-boobs også! Masse lykke til:) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hårstrikk79 skrev:

Nå må dere være snille, folkens.  Klart det er plagsomt å ikke ha utviklede bryster når man er en voksen kvinne.  Selv fikk jeg dekket en brystoperasjon på Statens regning.  En reduksjon vel og merke. Fastlegen henviste meg videre. Og samme måned fikk jeg time til konsultasjon, og operasjonsdag ble avtalt der og da. Kjenner flere som er helt flatbrystet og som har fått dekket det. Og menn med man-boobs også! Masse lykke til:) 

Så bra du fekk dekket operasjon. Selv om jeg tydeligvis har virket ekstremt usympatisk i denne tråden, så har jeg ingen problem med å glede meg på andres vegne. Samme hvordan det vil gå med meg og en eventuell operasjon. Har hørt at nakke og rygg kan bli ganske belastet, dersom brystene er for store. 

Takk for lykkeønsker :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, WubWub skrev:

Litt random spørsmål, men kan menn også få silikon dekket av staten?

ja, transer får det :)

Anonymkode: 61641...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ja, transer får det :)

Anonymkode: 61641...b7e

hva om man ikke er transe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg kjente som fikk dekt silikon fra staten hadde en pupp som var C-cup og den andre var A-cup. Vet ikke om man får det dekt om man er flatbrystet. Men du taper ingenting på å spørre, verste du kan få er nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sokkar skrev:

Forklar meg gjerne hva som var usympatisk? Fordi personen jeg refererte til får arbeidsavklaringspenger fra nav, og det skulle bare mangle? Skattepenger går til gode og "dårlige" saker, slik er det i vårt gode samfunn. 

Norge er en velferdsstat der de som kan jobbe betaler skatt som går til diverse velferdsgoder. Hvis du ønsker å diskutere saken må du heller agumentere for hvorfor brystoperasjon er et gode som bør dekkes, enn å peke på dyrere og «verre» ting Norge bruker penger på. Det blir som å argumentere for at du kan stjele en banan fordi Per stjal en bil og den er mye dyrere.

Jeg synes det er helt greit at du får dekket operasjon hvis du fyller kriteriene som er satt.

Anonymkode: f90b5...354

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norge er en velferdsstat der de som kan jobbe betaler skatt som går til diverse velferdsgoder. Hvis du ønsker å diskutere saken må du heller agumentere for hvorfor brystoperasjon er et gode som bør dekkes, enn å peke på dyrere og «verre» ting Norge bruker penger på. Det blir som å argumentere for at du kan stjele en banan fordi Per stjal en bil og den er mye dyrere.

Jeg synes det er helt greit at du får dekket operasjon hvis du fyller kriteriene som er satt.

Anonymkode: f90b5...354

Poenget mitt med å legge til den detaljen, er fordi jeg har lese hvordan  folk skrik om hva skattepengene deira går til, dersom noen stiller spørsmål ved om nor kan bli dekket av staten. Poenget er at ingen kan vere 100% enig i hva pengene går til, og at ingen situasjoner er like. Jeg er inneforstått med at slik er det, og at noen får ting dekket og andre ikke. Jeg er ikke ute etter å bevise at jeg fortjener noe som helst, jeg var ute etter svar på hva som var mulig å få dekket og ikke..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

ja, transer får det :)

Anonymkode: 61641...b7e

Når en transseksuell person får det uten videre problem, så kan jeg ikke skjønne hvorfor en helt flatbrystet kvinne ikke skal få det. Hun har da like mye rett på å få dekket to manglende kroppdeler som det en transsekuell person har!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Sokkar skrev:

Poenget mitt med å legge til den detaljen, er fordi jeg har lese hvordan  folk skrik om hva skattepengene deira går til, dersom noen stiller spørsmål ved om nor kan bli dekket av staten. Poenget er at ingen kan vere 100% enig i hva pengene går til, og at ingen situasjoner er like. Jeg er inneforstått med at slik er det, og at noen får ting dekket og andre ikke. Jeg er ikke ute etter å bevise at jeg fortjener noe som helst, jeg var ute etter svar på hva som var mulig å få dekket og ikke..:)

Men du ønsket jo å bringe frem i lyset at du selv har fordommer mot hva skattepenger brukes til. Hva var vel motivet?

Det ligger mange ulike kriterier i bunn for prioriteringer som i sum skiller velferdsstaten vår fra andre samfunn og godt er det.

Som nevnt så finnes det diagnoser som gjør at man kvalifiserer til brystforstørring. Jeg unner alle de å få det dekket uten sterke følelser imot annet som kan synes viktigere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rotemor skrev:

Men du ønsket jo å bringe frem i lyset at du selv har fordommer mot hva skattepenger brukes til. Hva var vel motivet?

Det ligger mange ulike kriterier i bunn for prioriteringer som i sum skiller velferdsstaten vår fra andre samfunn og godt er det.

Som nevnt så finnes det diagnoser som gjør at man kvalifiserer til brystforstørring. Jeg unner alle de å få det dekket uten sterke følelser imot annet som kan synes viktigere.

Jeg, som alle andre har tanker om hvordan samfunnet vårt fungerer. Je har lest innlegg her inne der folk hyler ut at skattepengene deres brukes til bukplastikk hos kvinner med store heng og delte magemuskler etter svangerskap. 

Jeg ber ikke om ytringene til dei som er imot operasjoner dekket av staten, og for å unngå heksejakt poengterte jeg at oppfyller en til riktige kriterier får vi økonomisk støtte,  samme hva/hvem/hvordan. For slik fungerer samfunnet. Å da kan en like det, eller mislike det. Men hvorfor unngå å få hjelp, dersom det finnes muligheter til det? 

Selvfølgelig kan jeg spare. Men da går det på bekostning av andre ting. Som barna mine, som fortjener betre enn nudelsuppe med grønsaker og pølse til middag hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sokkar skrev:

Jeg, som alle andre har tanker om hvordan samfunnet vårt fungerer. Je har lest innlegg her inne der folk hyler ut at skattepengene deres brukes til bukplastikk hos kvinner med store heng og delte magemuskler etter svangerskap. 

Jeg ber ikke om ytringene til dei som er imot operasjoner dekket av staten, og for å unngå heksejakt poengterte jeg at oppfyller en til riktige kriterier får vi økonomisk støtte,  samme hva/hvem/hvordan. For slik fungerer samfunnet. Å da kan en like det, eller mislike det. Men hvorfor unngå å få hjelp, dersom det finnes muligheter til det? 

Selvfølgelig kan jeg spare. Men da går det på bekostning av andre ting. Som barna mine, som fortjener betre enn nudelsuppe med grønsaker og pølse til middag hver dag. 

Angrep er beste forsvar sies det. Du tar utgangspunkt i at folk jommer til å kritisere deg derfor angriper du en «dårlig far» -kort sagt.

De som kritiserer brystforstørring vil gjøre det uansett. Men du vant mange andres kritikk i tillegg. Ser du ikke det?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil for øvrig legge til at din privatøkonomi ikke har noe med saken å gjøre. Dersom man ikke kvalifiseeer har man jo to valg:

-betale selv

- klare seg uten

Denne problemstillingen er velkjent for oss alle i mange sammenhenger gjennom livet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rotemor skrev:

Angrep er beste forsvar sies det. Du tar utgangspunkt i at folk jommer til å kritisere deg derfor angriper du en «dårlig far» -kort sagt.

De som kritiserer brystforstørring vil gjøre det uansett. Men du vant mange andres kritikk i tillegg. Ser du ikke det?

 

Joda, det har jeg lagt merke til. Og folk kan få reagere på det, og det går helt fint. Tar heller imot 20 kommentarer om hvordan folk tolker meg, enn 20 kommentarer Om at skattepenger ikke skal brukes til eventuelle nye pupper. Jeg er ansvarlig for hva jeg sier, ikke for hva andre forstår eller tolker om meg  ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Rotemor skrev:

Jeg vil for øvrig legge til at din privatøkonomi ikke har noe med saken å gjøre. Dersom man ikke kvalifiseeer har man jo to valg:

-betale selv

- klare seg uten

Denne problemstillingen er velkjent for oss alle i mange sammenhenger gjennom livet. 

Nei, ikke du direkte. Det var egentlig mest pga en annen kommentar at jeg sa det, så ser at det ble feil å svare det til din kommentar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Sokkar skrev:

Joda, det har jeg lagt merke til. Og folk kan få reagere på det, og det går helt fint. Tar heller imot 20 kommentarer om hvordan folk tolker meg, enn 20 kommentarer Om at skattepenger ikke skal brukes til eventuelle nye pupper. Jeg er ansvarlig for hva jeg sier, ikke for hva andre forstår eller tolker om meg  ☺️

Men hold deg heller til faktaene enn å dra deg selv ned i en sump. Det var du selv som åpnet for debatt rundt skattepenger. Du har støtte av flere og ville hatt enda mer støtte uten egen røre.

 

Endret av Rotemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 17.54, Sokkar skrev:

Joda, det har jeg lagt merke til. Og folk kan få reagere på det, og det går helt fint. Tar heller imot 20 kommentarer om hvordan folk tolker meg, enn 20 kommentarer Om at skattepenger ikke skal brukes til eventuelle nye pupper. Jeg er ansvarlig for hva jeg sier, ikke for hva andre forstår eller tolker om meg  ☺️

Nye pupper?   TS har jo ikke pupper, da blir det ikke "nye pupper"  siden hun allerede mangler disse to kroppsdelene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre pasienten hadde brystkreft og trenger silikon pupper, eller at det er påvist at de som ''ikke har pupper'' i det hele tatt ikke kan gi brystmelk til baby, så synes jeg det er helt latterlig at staten skal betale for utseendemessige problemer. Jeg har øyelokk på venstre øyet mitt, men ingen øyelokk på høyre øyner så folk sier det ser rart at ene øyet er større enn andre. skal jeg også be staten dekke for meg å fikse øynene mine? :ler:

Anonymkode: f1712...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Peonjenta said:

Nye pupper?   TS har jo ikke pupper, da blir det ikke "nye pupper"  siden hun allerede mangler disse to kroppsdelene. 

Soldater i USA har mistet mange kroppsdeler som vi er avhengige å bruke (armer, ben), men staten betaler ikke regningen deres. Er latterlig at man skal kunne få silikonpupper dekket av staten pga lav selvtillit.

Anonymkode: f1712...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...