Gå til innhold

Silikon dekket av staten


Sokkar

Anbefalte innlegg

På 18.1.2018 den 17.06, Sokkar skrev:

Hei.

Jeg er helt ny på forumet her, men laget meg en bruker for å komme i kontakt med kvinner som har fått silikon dekket av staten.  Har litt spørsmål om framgangsmåte og litt andre ting. Ikke pga kreft, men fordi det ikke har utviklet seg bryst. Jeg er like flat som jenter i barnehagen.

som sniker over flere mnd,- til dere som er sure for at skattepengene deres går til slikt "unødvendig" tull. Det er ytterst få som får det. Dessuten koster nye pupper staten mindre, enn veldig mye annet. Som han faren som er arbeidsledig,- som ikke gidder å jobbe og som er dømt for vold mot barn. Skattepengene deres lønner han, så han har råd til å gå hjemme. Han koster mye, mye mer.

Økonomien i det offentlige fungerer ikke slik at hver og en kan flytte penger for selv å få goder ut av skattepengene alle betaler inn. 

Er du kandidat for silikonproteser i brystene så er det fastlegen som er døren inn til vurdering av kirurg på offentlige sykehus. Om du blir lykkeligere med silikon i brystene enn etter noen timer med psykoterapi er derimot det store spørsmålet fastlegen får i fanget. 

Anonymkode: 5b10e...154

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Peonjenta skrev:

Hvis du hadde hatt pupper og ville hatt de fjernet hadde du syns det var greit å betale det selv?   Kan tenke meg at det er like ille for en kvinne å ha et mannebryst som det må være for en mann å ha kvinnebryst.

det er noe annet å fjerne store pupper og å bli født med null pupp. store pupper ødlegger ryggen og kan påvirke bevegelsen, helsen og jobbsituasjonen.

små pupper går kun på selvtilliten

skal menn med liten penis alle få operasjoner eller ?

skal kvinner med en nese de ikke er fornøyd med få operasjoner eller ?

alt gratis dekket av staten ?

nei, hun er en voksen og selvstendig kvinne med jobb. legg vekk 10 000 kr av lønningen i 3 mnd så har du nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, pewdiepie skrev:

det er noe annet å fjerne store pupper og å bli født med null pupp. store pupper ødlegger ryggen og kan påvirke bevegelsen, helsen og jobbsituasjonen.

små pupper går kun på selvtilliten

skal menn med liten penis alle få operasjoner eller ?

skal kvinner med en nese de ikke er fornøyd med få operasjoner eller ?

alt gratis dekket av staten ?

nei, hun er en voksen og selvstendig kvinne med jobb. legg vekk 10 000 kr av lønningen i 3 mnd så har du nok

Har du lest HI?   TS har ikke små pupper, hun har IKKE pupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Peonjenta skrev:

Har du lest HI?   TS har ikke små pupper, hun har IKKE pupper. 

alle kvinner har pupper, uansett om de er faltbrystet eller ikke. det er mer kløft der enn på en mann

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pewdiepie skrev:

alle kvinner har pupper, uansett om de er faltbrystet eller ikke. det er mer kløft der enn på en mann

Er to vorter pupper?

Hadde du syns det var greit å ha pupper som mann?   TS har mannebryst, da må vel du syns det er greit å ha kvinnebryst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Noen må betale store summer for å bli frisk osv.. så får kvinner pupper gratis for å føle seg vakker? Urettferdig. Jævlig urettferdig. Men TS du er kvinne. Du får det dekket.

Ser hva som er viktigst i rike Norge. At kvinner får føle seg vakker og bli sexy nok for menn gratis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Peonjenta skrev:

Er to vorter pupper?

Hadde du syns det var greit å ha pupper som mann?   TS har mannebryst, da må vel du syns det er greit å ha kvinnebryst. 

Menn som har hatt veldig høye naturlig testosteron og høy konvetering fra testosteron til østrogen får mannepupper, selv om de er helt slank. de må betale for å fjerne brystene selv, staten dekker ikke gynomastia operasjon for menn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, pewdiepie skrev:

Menn som har hatt veldig høye naturlig testosteron og høy konvetering fra testosteron til østrogen får mannepupper, selv om de er helt slank. de må betale for å fjerne brystene selv, staten dekker ikke gynomastia operasjon for menn

Les deg opp før du uttaler deg!

 

Kostnad ved brystreduksjon hos menn med gynekomasti

Operasjon for gynekomasti kan gjøres hos offentlige sykehus eller private sykehus som har offentlig avtale (refusjon). Man trenger i så fall bare betale egenandel for selve behandlingen, men dette krever at man har henvisning fra lege og at kriterier som blant annet krever at tilstanden av pasienten oppleves som svært plagsom, er innfridd.

https://www.helsesmart.no/tjeneste/brystreduserende-operasjon-mann-gynekomasti-sykehuset-telemark-skien-9840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, pewdiepie skrev:

Menn som har hatt veldig høye naturlig testosteron og høy konvetering fra testosteron til østrogen får mannepupper, selv om de er helt slank. de må betale for å fjerne brystene selv, staten dekker ikke gynomastia operasjon for menn

Jo, det får menn dekka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, pewdiepie skrev:

vet du hva, det er veldig trist det er slikt, men hun burde forwsatt betale for det selv. menn med mikropenis må betale selv. mikropenis er mye større påkjenning enn flatbrystet

Faktisk, dersom foreldrene får det med seg, kan dei kontakte legen allerede som barn for å få hjelp. Dette vet jeg, fordi jeg las meg opp om dette for noen år siden. Og offentlig støtte. Og sannsynlegvis få dekket operasjon, det handler om å gå til fastlege og få henvisning. Ulempen til menn med mikropenis er at her i Norge gjøres svært få slike operasjoner, så kirurgene er skeptiske/usikre/utrent i slike operasjoner. Dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Axl Rose skrev:

Noen må betale store summer for å bli frisk osv.. så får kvinner pupper gratis for å føle seg vakker? Urettferdig. Jævlig urettferdig. Men TS du er kvinne. Du får det dekket.

Ser hva som er viktigst i rike Norge. At kvinner får føle seg vakker og bli sexy nok for menn gratis. 

Hadde jeg hatt bryst, hadde ikke puppene vært et problem for meg. Jeg har ikke bryst. slanke menn har større bryst enn meg, uten at det er i nærheten av å være manboobs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan staten dekke for silikon i rumpa også? Sånn seriøst..?

Anonymkode: 456f9...ea0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18. januar 2018 den 19.03, AnonymBruker skrev:

Ei bekjent av meg fikk operert ørene på statens regning. Hun hadde "utstikkende" ører (jeg la aldri merke til dette, men det gjorde visst hun, og hun turte blant annet ikke å gå med hestehale). Så hun fikk operert ørene mindre, og gjort at de ikke stakk sånn ut. Dette fikk hun gjort på det lokale sykehuset. Tror nok at du kan få silikon av staten hvis hun fikk ørereduksjon (?). 

Anonymkode: 37043...bf8

Hvor må man gå til? Om det er noe slikt?..

for har selv samme problem.

hvem skal eg snakke til

Anonymkode: 456f9...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor må man gå til? Om det er noe slikt?..

for har selv samme problem.

hvem skal eg snakke til

Anonymkode: 456f9...ea0

Fastlegen

Anonymkode: afada...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor må man gå til? Om det er noe slikt?..

for har selv samme problem.

hvem skal eg snakke til

Anonymkode: 456f9...ea0

Gå til fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NuttinSpecial skrev:

Hvis jeg ikke har en tann i kjeften får jeg ikke dekket det av staten.

 

1 time siden, NuttinSpecial skrev:

Litt bittert for de som sitter å ikke klarer å tygge maten sin ordentlig engang da, ikke tør å smile, skammer seg for å prate.. Et område som kontinuerlig blir eksponert. Da kan man snakke komplekser. Men ei som får psyisk sammenbrudd fordi hun ikke har kløft får dekket pupper Hollywood verdig fordi hun har flat byste... Det er snakk om prioriteringer. Klarer vi ikke dekke tannpleie engang, hvorfor skal vi prioritere bystekomplekser?

Avhengig av medisinsk tilstand (diagnose) kan det godt tenkes du får dekket kjeve/tann problemene dine.

Her er listen over tilstander som dekkes helt eller delvis avhengig av alvorlighetsgraden.

Ingen snakker om ren pyntekirurgi her. Hverken for tenner, øyelokk eller bryst. Vi snakker om abnormale tilstander som staten har et regelverk for hel eller delvis dekning av utgiftene til å korrigere.

Anonymkode: ac681...11a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil staten dekke for nese operasjon for mg?? Eller rumpe??

Anonymkode: 456f9...ea0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil staten dekke for nese operasjon for mg?? Eller rumpe??

Anonymkode: 456f9...ea0

Mangler du nese eller rumpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NuttinSpecial
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Avhengig av medisinsk tilstand (diagnose) kan det godt tenkes du får dekket kjeve/tann problemene dine.

Her er listen over tilstander som dekkes helt eller delvis avhengig av alvorlighetsgraden.

Ingen snakker om ren pyntekirurgi her. Hverken for tenner, øyelokk eller bryst. Vi snakker om abnormale tilstander som staten har et regelverk for hel eller delvis dekning av utgiftene til å korrigere.

Anonymkode: ac681...11a

Kan tenkes ja. Finner ikke delvis adekvat. Dessuten gjelder disse kriteriene kun for noen typer sykdom, spesielle ulykker og mennesker med psykisk utvikling, bor i institusjon eller ikke klarer seg alene i det daglige. Refusjon er ikke det samme som sponset eller dekket, man kan evnt. få tilbakebetalt deler av summen, noen spesifikke tilfeller muligens hele. Hvis ikke du har råd i første omgang da? Jeg kjenner til flere tilfeller hvor personene har fått blankt nei, noen sliter så mye med å få økonomisk hjelp til å få gjennomført det at det ikke blir aktuelt for dem. Dette er mennesker som mangler flere tenner, og andre er på vei ut. Med sykdommer til og med. Er ikke brystimplanteter kosmetiske inngrep? Eller pyntekirurgi, som du kaller det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...