Gå til innhold

Silikon dekket av staten


Sokkar

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er helt ny på forumet her, men laget meg en bruker for å komme i kontakt med kvinner som har fått silikon dekket av staten.  Har litt spørsmål om framgangsmåte og litt andre ting. Ikke pga kreft, men fordi det ikke har utviklet seg bryst. Jeg er like flat som jenter i barnehagen.

som sniker over flere mnd,- til dere som er sure for at skattepengene deres går til slikt "unødvendig" tull. Det er ytterst få som får det. Dessuten koster nye pupper staten mindre, enn veldig mye annet. Som han faren som er arbeidsledig,- som ikke gidder å jobbe og som er dømt for vold mot barn. Skattepengene deres lønner han, så han har råd til å gå hjemme. Han koster mye, mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er gammel nok til at du skulle ha fullt utviklete bryst, men er helt flat, vil du kunne få silikon på statens regning. Den du i så fall må snakke med, er fastlegen din.

Anonymkode: 9ee24...590

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er gammel nok til at du skulle ha fullt utviklete bryst, men er helt flat, vil du kunne få silikon på statens regning. Den du i så fall må snakke med, er fastlegen din.

Anonymkode: 9ee24...590

Jeg er 32 år, er normalvektig og har kun pupper dersom jeg har bh med innlegg og klær på. Finnes ikke en bh som passer, ikke en gang 65aa.. 

Har lest om en del leger som nærmest ler av pasientene. Jeg  lurer på hva jeg skal si, hva som bør stå i henvisningen og hvordan jeg finner ut hvilke sykehus som gjør slike operasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sokkar said:

Jeg er 32 år, er normalvektig og har kun pupper dersom jeg har bh med innlegg og klær på. Finnes ikke en bh som passer, ikke en gang 65aa.. 

Har lest om en del leger som nærmest ler av pasientene. Jeg  lurer på hva jeg skal si, hva som bør stå i henvisningen og hvordan jeg finner ut hvilke sykehus som gjør slike operasjoner. 

Du kjenner vel fastlegen din såpass at du vet om vedkommende er typen til å le av deg? Om h*n er det, bør du bytte fastlege.

Anonymkode: 9ee24...590

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kjenner vel fastlegen din såpass at du vet om vedkommende er typen til å le av deg? Om h*n er det, bør du bytte fastlege.

Anonymkode: 9ee24...590

Godt poeng. Hun er ekstremt dyktig, men jeg kvir meg faktisk mest til jeg skal ta det opp med henne fordi hun har ganske små pupper selv... større enn mine tror jeg, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som er praksisen, men hvis det stemmer at noen får dekket silikonpupper av staten, så ja, da blir jeg jævlig provosert. At staten dekker kosmetiske operasjoner ifm skader, fødselsdefekter og lignende er helt ok. Det å være flatbrystet er ikke en slik tilstand. 

Vil man ha silikonpupper bør man da virkelig betale det sjøl!

Anonymkode: 497ae...0e4

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva som er praksisen, men hvis det stemmer at noen får dekket silikonpupper av staten, så ja, da blir jeg jævlig provosert. At staten dekker kosmetiske operasjoner ifm skader, fødselsdefekter og lignende er helt ok. Det å være flatbrystet er ikke en slik tilstand. 

Vil man ha silikonpupper bør man da virkelig betale det sjøl!

Anonymkode: 497ae...0e4

Enig!!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vet ikke hva som er praksisen, men hvis det stemmer at noen får dekket silikonpupper av staten, så ja, da blir jeg jævlig provosert. At staten dekker kosmetiske operasjoner ifm skader, fødselsdefekter og lignende er helt ok. Det å være flatbrystet er ikke en slik tilstand. 

Vil man ha silikonpupper bør man da virkelig betale det sjøl!

Anonymkode: 497ae...0e4

Helt flatbrystete kvinner får dekket en kosmetisk operasjon av staten, sånn har det vært i minst 40 år. Ikke alle ønsker dette, naturligvis, men de som synes dette virkelig plager dem, får operasjonen betalt.

Anonymkode: 9ee24...590

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sokkar skrev:

Hei.

Jeg er helt ny på forumet her, men laget meg en bruker for å komme i kontakt med kvinner som har fått silikon dekket av staten.  Har litt spørsmål om framgangsmåte og litt andre ting. Ikke pga kreft, men fordi det ikke har utviklet seg bryst. Jeg er like flat som jenter i barnehagen.

som sniker over flere mnd,- til dere som er sure for at skattepengene deres går til slikt "unødvendig" tull. Det er ytterst få som får det. Dessuten koster nye pupper staten mindre, enn veldig mye annet. Som han faren som er arbeidsledig,- som ikke gidder å jobbe og som er dømt for vold mot barn. Skattepengene deres lønner han, så han har råd til å gå hjemme. Han koster mye, mye mer.

Mistet helt respekten, når jeg så siste del av innlegget ditt. 

Før var det vanlig at det ble dekt,men tviler på at du får det nå. Da skal du i så fall ha store problemer med dette. Dokumenteres av behandlende psykolog.

Du kan spare. Det koster litt,men legg av litt hver mnd. 

Det står kvinner i kø etter kreft for å få dette, så det skulle bare mangle at friske folk skal stå på en slik liste. Kontakten privatklinikk. Tror noen har avbetalingsordning 

Anonymkode: 371de...cea

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mistet helt respekten, når jeg så siste del av innlegget ditt. 

Før var det vanlig at det ble dekt,men tviler på at du får det nå. Da skal du i så fall ha store problemer med dette. Dokumenteres av behandlende psykolog.

Du kan spare. Det koster litt,men legg av litt hver mnd. 

Det står kvinner i kø etter kreft for å få dette, så det skulle bare mangle at friske folk skal stå på en slik liste. Kontakten privatklinikk. Tror noen har avbetalingsordning 

Anonymkode: 371de...cea

Hvorfor mistet du respekten for siste del av innlegget mitt? Jeg skrev det, fordi jeg hvet noen blir heksejaktet på forumet her, dersom skattepengene blir brukt til noe dei er uenige i... jeg betaler skatt. Og barnemishandleren jeg refererte til er en reell person.

jeg kjenner kvinner som har fått nye pupper etter brystkreft. Noe av grunnen til at dei må vente lenge i kø er fordi et helt Bryst skal lages på nytt. I noen tilfeller også nye brystvorter. Dei beste kirurgene klarer også å lage brystvortene så kvinnene har følelse i dem. Og selvfølgelig skjønner jeg at kvinner ønsker nye Bryst etter brystkreft. De blir jo helt flate og ukvinnelige. På samme måte som jeg ønsker å oppleve å ha bryst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva som er praksisen, men hvis det stemmer at noen får dekket silikonpupper av staten, så ja, da blir jeg jævlig provosert. At staten dekker kosmetiske operasjoner ifm skader, fødselsdefekter og lignende er helt ok. Det å være flatbrystet er ikke en slik tilstand. 

Vil man ha silikonpupper bør man da virkelig betale det sjøl!

Anonymkode: 497ae...0e4

Egentlig skulle jeg ønske jeg hadde pupper. Om ikke store, så at jeg hadde noe der. 

Men jo, jeg har hørt om kvinner som har fått silikon dekket, og jeg lurer på hvordan jeg skal gå fram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, WubWub skrev:

Litt random spørsmål, men kan menn også få silikon dekket av staten?

Nei, men dersom menn utvikler bryst kan menn få operasjon dekket av staten for å få dei fjernet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt flatbrystete kvinner får dekket en kosmetisk operasjon av staten, sånn har det vært i minst 40 år. Ikke alle ønsker dette, naturligvis, men de som synes dette virkelig plager dem, får operasjonen betalt.

Anonymkode: 9ee24...590

Takk, dette har jeg også hørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gå til fastlegen og si det som det er. Du lurer på om du kan få det dekket, for du er helt flat. Det er helt sikkert en diagnose. Har du barn?

Anonymkode: d5af6...1e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ei bekjent av meg fikk operert ørene på statens regning. Hun hadde "utstikkende" ører (jeg la aldri merke til dette, men det gjorde visst hun, og hun turte blant annet ikke å gå med hestehale). Så hun fikk operert ørene mindre, og gjort at de ikke stakk sånn ut. Dette fikk hun gjort på det lokale sykehuset. Tror nok at du kan få silikon av staten hvis hun fikk ørereduksjon (?). 

Anonymkode: 37043...bf8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det er med flatbrystete kvinner, men jeg har fått silikon lagt inn ved et offentlig sykehus fordi forskjellen på brystene mine var så store. Jeg gikk til fastlegen som henviste meg videre til sykehuset. Lang ventetid på sykehuset, men ellers var prosessen grei.

Anonymkode: 8f645...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må gå til fastlegen og si det som det er. Du lurer på om du kan få det dekket, for du er helt flat. Det er helt sikkert en diagnose. Har du barn?

Anonymkode: d5af6...1e0

Ja, men jeg kan vise til at brystene var fraværende før jeg fikk barn også. Det er ikke snakk om krympa ammepupper, da måtte jeg jo hatt pupper fra før av.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvordan det er med flatbrystete kvinner, men jeg har fått silikon lagt inn ved et offentlig sykehus fordi forskjellen på brystene mine var så store. Jeg gikk til fastlegen som henviste meg videre til sykehuset. Lang ventetid på sykehuset, men ellers var prosessen grei.

Anonymkode: 8f645...026

Takk. Las en artikkel om at variasjoner som er utenfor normalen kan dekkes. Så noen nevnte psykolog og forskjellig, måtte du gjennom noe slikt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...