Gå til innhold

Alle mot 1


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen flere enn meg som var stuck med å se "Alle mot 1" på nrk på lørdag? 

Altså, jeg ville gjerne se på eksperimentene, sånt er gøy. Men 90% av programmet var bare japling og meningsløst vissvass. Vi begynte heldigvis å se en stund etter programmet var begynt, så vi kunne spole oss forbi de enorme bolkene med hjernedød dautid. 

Hvorfor i alle dager skal de ha hjelpemidler og kjendiser og venner?? Og hvorfor MÅ de mase så mye? Kom til poenget, da!

Jeg synes også det var litt dårlige forklaringer på eksperimentene. Alle premissene var ikke klare. Som med ballongene. At de var fylt med noe, kunne faktisk ha noe å si for utfallet, så skikkelig dårlig å ikke nevne det. LIke så savnet jeg presisering av om ballongene var linet opp helt i rett linje fra sikte til skytteren. Det var vanskelig å se ut fra tv-bildene, og hadde hun måtte vinkle pilen for å treffe første ballongen ville det vært umulig å klare å skyte gjennom alle. 

Anonymkode: d3731...e6c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig. For mye mas mellom oppgavene. De trenger ikke hjelpemidler nei. Og sykt at kun en vinner. Vi hadde rett på mange, men vant ingenting. Premien burde vært mye høyere og fordelt på alle som spiller. 

Anonymkode: 624c2...469

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så programmet, og jeg tror det kan bli et morsomt program fremover når "barnesykdommene" er borte.
For eksempel tar bort en del av snakkingen mellom oppgavene.

Men programmet er avhengig av å ha gode og engasjerende gjester.  Denne gjesten ble litt i overkant skravlete for min del.  Hun var morsom i begynnelsen, men så ble det for mye tullball, og etterhvert ble det irriterende at hun aldri kunne bestemme seg.

Og hjelpen mener jeg var grei.  Det er greit å ha noen å konferere med.

Anonymkode: 077b2...d13

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å bli gal av all bablingen! Totalt meningsløst pjatt!

Hadde vært bra å få mer vitenskapelig begrunnelse for hvorfor eksperimentene ble slik de ble ja. Zelda burde hatt en mer sentral rolle der! Det er jo vitenskapen som er spennende, ikke menneskene der..

 

I ballongene var det kun litt konfetti og litt kritt (eller tilsvarende i hver femte ballong) som kun lå litt i bunnen. Jeg såg det på tv-bildene før kun skjøt på de.

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig. For mye mas mellom oppgavene. De trenger ikke hjelpemidler nei. Og sykt at kun en vinner. Vi hadde rett på mange, men vant ingenting. Premien burde vært mye høyere og fordelt på alle som spiller. 

Anonymkode: 624c2...469

Dersom pengene skulle bli fordelt på alle, hadde det kanskje blitt noen ører til hver. Ikke akkurat noe som merkes for å si det sånn... Men totaltpremien kunne vært høyere ja.

Anonymkode: daa1c...8e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var helt greit, det var morsomt å være med på tippingen. Det var nok mye prøving og feiling den første runden her, det er ikke bare-bare å ha en direktesendt konkurranse. Synes også det var mye prating og det ble litt kjedelig og unødvendig. Men igjen var det jo direktesendt, så kanskje de måtte dra tiden ut litt for å få gjort alt i stand om det oppstod problemer. Ble faktisk imponert over at det ikke ble noen problemer med appen jeg da:-P

Anonymkode: de36c...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var kjempekult konsept. Joda, lit mye prating og jabb mellom oppgavene, men det tåler jeg.
Vi fikk i alle fall testet konkurranseinstinktet i familien der alle satt med hver sin telefon og tippet på de forskjellige oppgavene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Programmet kan bli veldig kult. Jeg likte eksperimentene og det Zelda gjorde, men som andre nevner, ble det mye tulle-prat mellom. Likte heller ikke programlederen; han presset jo nærmest deltakeren til å bruke hjelpemidler, og virket lite engasjert. Reglene for hvordan hjelpemidlene skulle brukes, var også uklare. Har hjelperne lov til å komme med råd uten at det regnes som hjelpemiddel eller ikke? 

Anonymkode: 1d821...cfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så programmet, og jeg tror det kan bli et morsomt program fremover når "barnesykdommene" er borte.
For eksempel tar bort en del av snakkingen mellom oppgavene.

Men programmet er avhengig av å ha gode og engasjerende gjester.  Denne gjesten ble litt i overkant skravlete for min del.  Hun var morsom i begynnelsen, men så ble det for mye tullball, og etterhvert ble det irriterende at hun aldri kunne bestemme seg.

Og hjelpen mener jeg var grei.  Det er greit å ha noen å konferere med.

Anonymkode: 077b2...d13

Enig i dette og jeg ble nesten selv stressa av at programleder Ole så ut til å bli litt stressa av henne igjen, siden hun aldri klarte å bestemme seg. Det er jo live og greier og greier. De burde minne gjestene på dette før programmet begynner.

Synes dette var et masete og dårlig program. Altfor mye greier med hjelpemiddelfolk og støy fra studio. Enig med den som sa at premissene burde vært helt klare før hver oppgave, som at ballongene faktisk var fylt med noe.

Det overrasket meg at programmet fikk terningkast 4 i VG, men det er muligens jeg som er litt vel kritisk her. Tviler på at jeg kommer til å se på dette flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger konseptet, digger Zelda og oppgavene hennes, men programmet som en helhet bør justeres. Mindre pjatt hadde vært flott. Det kan godt være prat, men det var noe med pratingen i denne episoden som kun ble til pjatt, rett og slett. 

Anonymkode: 16e74...9cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er japling?

Anonymkode: 7c0c2...9ee

Meningsløst tomprat og babling og pjatt. 

Anonymkode: d3731...e6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syntes var veldig irriterende, i tillegg til all japlingen, var at deltageren i studio fikk lov å bruke så lang tid på å bestemme svaret, etter de 30 sek. Er det 30 sek betekningstid, så er det 30 sek. Når den tiden er ute, så burde hun enten måtte gå for det hun hadde svart, eller tilkalle hjelpemiddel. At hun får lov å velge mellom eget svar og hjelpemiddel sitt er helt greit, men ikke å stå å diskutere i all evighet med seg selv.

Konseptet er bra, men linjene må strammes kraftig inn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pinkee skrev:

Det jeg syntes var veldig irriterende, i tillegg til all japlingen, var at deltageren i studio fikk lov å bruke så lang tid på å bestemme svaret, etter de 30 sek. Er det 30 sek betekningstid, så er det 30 sek. Når den tiden er ute, så burde hun enten måtte gå for det hun hadde svart, eller tilkalle hjelpemiddel. At hun får lov å velge mellom eget svar og hjelpemiddel sitt er helt greit, men ikke å stå å diskutere i all evighet med seg selv.

Konseptet er bra, men linjene må strammes kraftig inn.

Ja, det skjønte ikke jeg heller. Hvorfor skulle hun få lenger enn de 30 sekundene vi andre fikk? I det tiden var ute, skulle svaret hennes vært låst, på samme måte som disse "alle" hun konkurrerte med. 

Sikkert ikke så lett å stramme inn en deltaker når det er på direkten, men her var det jo til tider programlederen som ildnet oppunder japlingen og vinglingen ved å spørre så mye om hun var sikker. Han kunne kjørt på med "da var tiden ute, og du har svart ... og det riktige svaret er". 

Anonymkode: d3731...e6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det var kommet til spørsmål 2 når det hadde gått 30 minutter. Ufattelig langtekkelig program. Minner meg om "deal or no deal" og vil du bli millionær. 

Er det bare jeg som reagerte på at det er utrolig dumt å gjette på at samtlige ballonger ville sprekke? Den norske befolkningen vil uansett ikke tippe fullt hus da man måler gjennomsnittet av hva den norske befolkningen tipper. Hvis noen få nordmenn tipper under 20 feks, vil det jo ikke bli tippet full pott. Strategisk burde hu tippet mindre for å halvgardere. Tviler på at hu hadde klart det uansett :P 

Anonymkode: c2dd4...c28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg logget inn i appen via Facebook, vet noen om dette fører til spam for andre? 

Typ

LISA SER PÅ NRK NÅ 

eller

LISA TROR BRANNMANNEN BRUKER 53 SEKUNDER PÅ HELE STIGEN, HVA TROR DU? 

:P

Det er mitt store mareritt. 

Anonymkode: 97b77...944

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som ser på i dag? 

Anonymkode: 7c7d7...844

Jeg så på i går. Synes det var bedre denne gangen. Mindre pjatting og ikke så langdrygt som første program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, skravlus skrev:

Jeg så på i går. Synes det var bedre denne gangen. Mindre pjatting og ikke så langdrygt som første program.

Så og igår og likte det kjempegodt. Fikk ikke sett første program da jeg var i utlandet. Men likte det jeg så igår veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg prøvde å se litt på dette igjen på lørdag. Jeg synes heldigvis det var mye mindre babling og japling enn i første episode, men fremdeles blir det for mye fjas med hjelpemidler og kjendiser og whatnot. 

Og jeg gremmet meg nok en gang over dårlig forklare premisser for eksperimentene. Som i den når 3 stk skulle bære baller opp til toppen av en innoljet bakke. Der hadde det vært veldig relevant å opplyse om at det var lov for de tre å samarbeide. Det endret jo saken fullstendig, når en kunne komme seg til toppen, og de kunne levere baller opp til ham uten å komme seg til toppen selv. 

Anonymkode: d3731...e6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...