Gå til innhold

Gikk ned over 30 kilo på 3 mnd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke VG+, men ser det ligger en artikkel der om ei som gikk ned over 30 kilo på 3 mnd (husker ikke nøyaktig tid/kilo). Jeg fatter ikke hvordan det er mulig? Noen som har lest det? Var det slankeoperasjon?

Anonymkode: 56b34...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kopiert fra artikkelen i VG+

 

DETTE SPISTE HUN

Morgen: Havregrynsgrøt

Lunch: Kyllingfilet med ris

Middag: Salat

Mellommåltid: Kvarg

SLIK TRENTE HUN

Rett etter frokost, dro hun ut på tur med barnevognen, uansett vær og føreforhold. Hun gikk en mil. Hver dag.

Anonymkode: d36e6...d11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMILIES TIPS TIL RASK VEKTNEDGANG

Vær målbevisst og disiplinert: Det funker ikke å gjennomføre en så stor forandring dersom man ikke er motivert. Det kreves stahet og en god porsjon fandenivoldskhet.

Spis variert kost: Jeg tror ikke på dietter, men jeg tror det er viktig å spise variert. Kroppen behøver både fett, karbohydrater og proteiner - i fornuftige mengder.

Ikke glem å jobbe med det indre:Lær deg å elske kroppen din og husk at du fortjener en fin og sunn kropp.

Anonymkode: d36e6...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøran Hjelmesæth, professor i medisin ved UiO og leder for Senter for sykelig overvekt, Sykehuset i Vestfold er en av Norges fremste autoriteter på overvekt.

– 35 kilo på tre måneder. Er det forsvarlig å gå ned så mye på så kort tid? 
 
– Ja, det er det. For folk som ellers er friske er dette absolutt forsvarlig. Jeg har snakket med mange andre som har gått ned så mye og mer, sier Hjelmesæth til VG. 

Anonymkode: d36e6...d11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar! Hilsen trådstarter. :-)

Anonymkode: 56b34...2c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj nå ble jeg motivert! :) 

Hva veie hun før hun gikk ned? 

Anonymkode: 646e2...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søpleartikkelalarm. Hva veide hun før hun startet - og var hun gravid? Hvor mange kalorier spiste hun per dag?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Pringle skrev:

Søpleartikkelalarm. Hva veide hun før hun startet - og var hun gravid? Hvor mange kalorier spiste hun per dag?

Er enig. Nå har jeg ikke lest artikkelen da men det sier seg selv at man må være kraftig overvektig (fedme) for å ha gått ned 12 kg i måneden med trolig et høyt kaloriinntak. Tror også at det er ganske normalt å fyke ned i vekt når en kraftig overvektig person først tar tak. "Normale friske mennesker" my ass. Om ikke annet er det demotiverende for normale friske mennesker :fnise:

Anonymkode: 2c288...da2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta er gjerne målt rett før fødsel. 

Anonymkode: 4a026...ac3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2018 den 11.56, AnonymBruker skrev:

Vekta er gjerne målt rett før fødsel. 

Anonymkode: 4a026...ac3

Nei så dumt 😂 man blir jo kvitt flere kilo i løpet av dagen man føder i fostervann, baby og morkake 😂 

Anonymkode: 4cfc5...f86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei så dumt 😂 man blir jo kvitt flere kilo i løpet av dagen man føder i fostervann, baby og morkake 😂 

Anonymkode: 4cfc5...f86

Jeg gikk ned 20 kg på noen dager. Jeg vant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det var veldig rask vektnedgang, men det er sikkert mulig. Hvor lurt det er, er en annen sak. Jeg for min del gikk ned over 50 kg på litt over et halvår, men det var ikke den lureste og sunneste måte å gjøre det på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Ellevill said:

Hun i artikkelen var ikke gravid, hvorfor fokuserer dere på det?

Jo, hun skriver jo "etter mine to graviditeter"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Sisti skrev:

Jo, hun skriver jo "etter mine to graviditeter"? 

Ja, og da var hun jo ikke gravid lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Harlekin skrev:

Jeg synes det var veldig rask vektnedgang, men det er sikkert mulig. Hvor lurt det er, er en annen sak. Jeg for min del gikk ned over 50 kg på litt over et halvår, men det var ikke den lureste og sunneste måte å gjøre det på. 

Oj! Da skal du være utrolig disiplinert. Skjønner ikke hvordan det går an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2018 den 10.54, Pringle skrev:

Søpleartikkelalarm. Hva veide hun før hun startet - og var hun gravid? Hvor mange kalorier spiste hun per dag?

Antar at hun også var hjemmeværende og ikke måtte ha så mye annet å forholde seg til i hverdagen. 

Anonymkode: cae25...ed2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ellevill skrev:

Oj! Da skal du være utrolig disiplinert. Skjønner ikke hvordan det går an!

Det var så effektivt å spise så lite som mulig at det gikk sport i det. Jeg hadde bare meg selv å ta hensyn til på den tiden, så det var egentlig ganske lett. I tillegg var jeg ung. Jeg hadde nok ikke klart det samme i dag.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...