Gå til innhold

Liam Neeson om #Metoo:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Isambard skrev:

Den saken han refererer til er en mann som la hånden på ryggen til en kvinne, og dermed mistet jobben uten å få forklare seg.

Ser du ikke galskapen i det?

Han tok på en kvinne uten tillatelse, han fikk som fortjent.

Anonymkode: 49fc3...873

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Kan du konkretisere hvilke holdninger du tenker på?

At det hoffman gjorde var childish things? You just do stupid things? Touched a womans breast? Det som var med hoffman er barnslig?

metoo er en heksejakt?

Frykter han for sin egen karriere?

https://www.hollywoodreporter.com/features/dustin-hoffman-sexually-harassed-me-i-was-17-guest-column-1053466

https://www.google.no/amp/amp.dw.com/en/dustin-hoffman-faces-new-sexual-assault-claims/a-41814262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Han tok på en kvinne uten tillatelse, han fikk som fortjent.

 

Så for at en mann skal trøste sin triste eller opprørte venninne så må han først innhente tillatelse før han gir henne en klem, legger hånden på ryggen eller skulderen? Hva om det er ei lesbisk venninne som legger hånden på ryggen hennes uten å be om tillatelse på forhånd?

Hvordan fungerer dette med å søke tillatelse egentlig? Søker man da tillatelse for én konkret sone på kroppen hennes? Hva om hun da trekker han til seg, eller legger sin egen arm rundt mannen? Må kvinnen også da søke tillatelse? Hva skjer om man har tillatelse til å berøre sone RØVS1 (Rygg, Øvre Venstre Skulder 1), og kvinnens bevegelse gjør at mannens hånd glir over til sone RØMR1 (Rygg, Øvre Midtre Rygg 1)? Blir man umiddelbart halshugd, eller regnes det som formildende omstendigheter, og man slipper med utstøting, utfrysning og tap av arbeidsinntekt?

Hvilket lovverk legger man til grunn ved straffeutmåling i disse sakene? Hvem ligger bevisbyrden på?

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han tok på en kvinne uten tillatelse, han fikk som fortjent.

Anonymkode: 49fc3...873

Så hvis en mann vil være snill og omsorgsfull, og gi en klem eller et stryk på ryggen for å vise at han bryr seg må han spørre om det er greit først?

Anonymkode: 317ec...c14

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis en mann vil være snill og omsorgsfull, og gi en klem eller et stryk på ryggen for å vise at han bryr seg må han spørre om det er greit først?

Anonymkode: 317ec...c14

Selvfølgelig, ja. Dette burde være innlysende.

Anonymkode: 53493...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig, ja. Dette burde være innlysende.

Anonymkode: 53493...0d1

Mistenker at du skriver dette for å provosere, du kan umulig mene dette..

Anonymkode: 317ec...c14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

#METOO har gått for langt!

Det er ingen tvil om at overgrep skal tas alvorlig, men er det overgrep om en mann på byen tar deg på ryggen, hvisker noe i øret ditt eller gir deg et kompliment? Noen vil ta det komplementet og takke for det, atter andre vil si det var "griseprat". Vi er og tåler forskjellig, men vi må slutte å være så hysteriske og ta ansvar for oss selv! Likte du ikke kommentaren eller klapset på rumpa så snu deg og si det!

Ikke lett på være mann eller kvinne i dag! Jeg synes synd på dagens unge mennesker...menneskeheten har blitt for nærtagne - leter etter krenkelser! Flørting blir vanskeligere...er du ikke god på det er du ute å kjører...;)

OG jeg snakker ikke om der det er snakk om slibrige, ekle kommentarer, ei heller om de som får ekle sms/mms og særlig ikke fra de som har "makt" over deg som f.eks ledere i ulike sammenhenger! Trusler er heller ikke greit!

Legg ikke på meg at jeg mener det heller. Ikke vri på det jeg skriver...;)

 

Og det virker som om denne kampanjen har fått alle og enhver til å gå bakover i livet sitt på leten etter "når jeg ble overgrepet" for så å spy ut - gjerne 30 år etter - for å sverte den som en gang gjorde noe utilgivelig! Ja, det var ikke greit det de gjorde den gang, men  - igjen - hadde alle lært å ta ansvar for seg selv ville dette vært unngått - da hadde man snudd seg og fika til der og da!

Om det er noe som skal komme ut av hele kampanjen er det at vi alle må ta ansvar for oss selv - ta affære med en gang, ikke godta hendelser bare fordi det er personer som er i media/kjendiser o.l som utfører overgrep - og makter man ikke å gjøre noe med dette selv - ta ansvar for deg selv og be noen du stoler på om hjelp!

 

...sikkert mye pepper på meg og nå...;) Jeg tåler!! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mistenker at du skriver dette for å provosere, du kan umulig mene dette..

Anonymkode: 317ec...c14

Dersom han virkelig ønsker å være snill og omsorgsfull, bør han i det minste først få bekreftelse på at oppmerksomheten fra ham er velkommen og ønsket, så han ikke legger stein til byrden for kvinnen.

Anonymkode: 53493...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thomasine skrev:

#METOO har gått for langt!

Det er ingen tvil om at overgrep skal tas alvorlig, men er det overgrep om en mann på byen tar deg på ryggen, hvisker noe i øret ditt eller gir deg et kompliment? Noen vil ta det komplementet og takke for det, atter andre vil si det var "griseprat". Vi er og tåler forskjellig, men vi må slutte å være så hysteriske og ta ansvar for oss selv! Likte du ikke kommentaren eller klapset på rumpa så snu deg og si det!

Ikke lett på være mann eller kvinne i dag! Jeg synes synd på dagens unge mennesker...menneskeheten har blitt for nærtagne - leter etter krenkelser! Flørting blir vanskeligere...er du ikke god på det er du ute å kjører...;)

OG jeg snakker ikke om der det er snakk om slibrige, ekle kommentarer, ei heller om de som får ekle sms/mms og særlig ikke fra de som har "makt" over deg som f.eks ledere i ulike sammenhenger! Trusler er heller ikke greit!

Legg ikke på meg at jeg mener det heller. Ikke vri på det jeg skriver...;)

 

Og det virker som om denne kampanjen har fått alle og enhver til å gå bakover i livet sitt på leten etter "når jeg ble overgrepet" for så å spy ut - gjerne 30 år etter - for å sverte den som en gang gjorde noe utilgivelig! Ja, det var ikke greit det de gjorde den gang, men  - igjen - hadde alle lært å ta ansvar for seg selv ville dette vært unngått - da hadde man snudd seg og fika til der og da!

Om det er noe som skal komme ut av hele kampanjen er det at vi alle må ta ansvar for oss selv - ta affære med en gang, ikke godta hendelser bare fordi det er personer som er i media/kjendiser o.l som utfører overgrep - og makter man ikke å gjøre noe med dette selv - ta ansvar for deg selv og be noen du stoler på om hjelp!

 

...sikkert mye pepper på meg og nå...;) Jeg tåler!! :)

Bra skrevet:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, JuliaKepler said:

At det hoffman gjorde var childish things? You just do stupid things? Touched a womans breast? Det som var med hoffman er barnslig?

Må innrømme at det er problematisk å forstå hva du mener her slik som du skriver og formulerer deg.

6 hours ago, JuliaKepler said:

metoo er en heksejakt?

Slik den har utviklet seg så fremstår den mere som en heksejakt enn det den opprinnelig var ment som, er min ærlige mening. Betyr det at jeg forsvarer trakassering, eller mennene som eventuelt gjør det? Selvfølgelig ikke.

Jeg må forresten si at jeg synes det er imponerende at du sitter med detaljer om disse trakasseringssakene i Hollywood, siden du vet hva som er sant og ikke, og hvem som er skyldig og ikke. 

6 hours ago, JuliaKepler said:

Frykter han for sin egen karriere?

Alle burde være mere bekymret for sine egne karrierer. Uansett om de har en venn som er beskyldt for trakassering eller ikke. Menneskerasen har blitt så kynisk og egoistisk at man ikke lenger kan stole på noen i arbeidslivet.

Endret av Miklo Velka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Så for at en mann skal trøste sin triste eller opprørte venninne så må han først innhente tillatelse før han gir henne en klem, legger hånden på ryggen eller skulderen? Hva om det er ei lesbisk venninne som legger hånden på ryggen hennes uten å be om tillatelse på forhånd?

Hvordan fungerer dette med å søke tillatelse egentlig? Søker man da tillatelse for én konkret sone på kroppen hennes? Hva om hun da trekker han til seg, eller legger sin egen arm rundt mannen? Må kvinnen også da søke tillatelse? Hva skjer om man har tillatelse til å berøre sone RØVS1 (Rygg, Øvre Venstre Skulder 1), og kvinnens bevegelse gjør at mannens hånd glir over til sone RØMR1 (Rygg, Øvre Midtre Rygg 1)? Blir man umiddelbart halshugd, eller regnes det som formildende omstendigheter, og man slipper med utstøting, utfrysning og tap av arbeidsinntekt?

Hvilket lovverk legger man til grunn ved straffeutmåling i disse sakene? Hvem ligger bevisbyrden på?

Ja en mann må spør om tillatelse. Ikke det samme det er ingen fare for voldtekt når kvinner trøster.

Anonymkode: 49fc3...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis en mann vil være snill og omsorgsfull, og gi en klem eller et stryk på ryggen for å vise at han bryr seg må han spørre om det er greit først?

Anonymkode: 317ec...c14

Ja det må han. 

Anonymkode: 49fc3...873

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig, ja. Dette burde være innlysende.

Gjelder dette alle mennesker, eller kun heterofile menn? Hva om det er ei lesbisk venninne som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja en mann må spør om tillatelse. Ikke det samme det er ingen fare for voldtekt når kvinner trøster.

Anonymkode: 49fc3...873

Med andre ord så er det greit sålenge man identifiserer seg som kvinne altså. Greit å vite.

Forresten, hva med homofile menn?

Anonymkode: a2fcb...b55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Thomasine skrev:

Og det virker som om denne kampanjen har fått alle og enhver til å gå bakover i livet sitt på leten etter "når jeg ble overgrepet" for så å spy ut - gjerne 30 år etter - for å sverte den som en gang gjorde noe utilgivelig! Ja, det var ikke greit det de gjorde den gang, men  - igjen - hadde alle lært å ta ansvar for seg selv ville dette vært unngått - da hadde man snudd seg og fika til der og da!

Om det er noe som skal komme ut av hele kampanjen er det at vi alle må ta ansvar for oss selv - ta affære med en gang, ikke godta hendelser bare fordi det er personer som er i media/kjendiser o.l som utfører overgrep - og makter man ikke å gjøre noe med dette selv - ta ansvar for deg selv og be noen du stoler på om hjelp!

 

...sikkert mye pepper på meg og nå...;) Jeg tåler!! :)

Mange har ikke turt å fortelle om overgrepene de ble utsatt for flere tiår tilbake, det er flott at de endelig tar mot til seg og konfronterer overgriperen/ trakassøren med det han forårsaket av årevis med lidelse. Det er dessuten på tide at det blir slutt på foreldelsesfrist for seksuell kriminalitet, dette især da terskelen for å anmelde for mange har vært og fortsatt er alt for høy. Jeg har ennå til gode å se en eneste #MeToo-rapport som ikke åpenbart er en kriminell seksuell krenkelse i form av trakassering eller overgrep.

Anonymkode: 53493...0d1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis en mann vil være snill og omsorgsfull, og gi en klem eller et stryk på ryggen for å vise at han bryr seg må han spørre om det er greit først?

Anonymkode: 317ec...c14

Hallo, hvilken verden lever du i? Den gamle mannen som trøstet kvinnen ba om unnskyldning, og hun sa det var helt greit, bare glem det. En måned senere kom brevet fra advokaten. En kvinne kan ombestemme seg. Om du så spør om lov til å gi et trøstende stryk på ryggen, så har det ingen betydning.

Kvinner sier hele tiden, "det er ikke dette #metoo handler om, herregud, har du ikke skjønt noe?", vel, menn har sett helt fra starten av at det ER dette #metoo handler om, mens dere kvinner har sett dere blinde på et veldig lite antall reelle overgrep, som fungerer som legitimering av alle bagatellene. Du ser det allerede innlegget til TS: "Skammelig hvordan han forsvarer overgrep mot kvinner." Overgrep mot kvinner er altså å klappe henne trøstende på ryggen.

Kampanjen har en positiv side, dog: Den røyker ut mentalt ustabile kvinner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja en mann må spør om tillatelse. Ikke det samme det er ingen fare for voldtekt når kvinner trøster.

 

Aha, så når menn berører kvinner, uavhengig av sted, tid, personlighet osv, så er det alltid fare for voldtekt? Shit, hva skulle jeg gjort uten KG??? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Med andre ord så er det greit sålenge man identifiserer seg som kvinne altså. Greit å vite.

Forresten, hva med homofile menn?

Anonymkode: a2fcb...b55

Homofile menn tenner ikke på kvinner så det er ikke det samme.

Anonymkode: 49fc3...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Homofile menn tenner ikke på kvinner så det er ikke det samme.

Anonymkode: 49fc3...873

Men homofob som du var så sa du alle menn, også de homofile. Hva da med transer som har gått fra kvinne til mann, er disse også dekket?

Anonymkode: a2fcb...b55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Horten Market skrev:

Hallo, hvilken verden lever du i? Den gamle mannen som trøstet kvinnen ba om unnskyldning, og hun sa det var helt greit, bare glem det. En måned senere kom brevet fra advokaten. En kvinne kan ombestemme seg. Om du så spør om lov til å gi et trøstende stryk på ryggen, så har det ingen betydning.

Kvinner sier hele tiden, "det er ikke dette #metoo handler om, herregud, har du ikke skjønt noe?", vel, menn har sett helt fra starten av at det ER dette #metoo handler om, mens dere kvinner har sett dere blinde på et veldig lite antall reelle overgrep, som fungerer som legitimering av alle bagatellene. Du ser det allerede innlegget til TS: "Skammelig hvordan han forsvarer overgrep mot kvinner." Overgrep mot kvinner er altså å klappe henne trøstende på ryggen.

Kampanjen har en positiv side, dog: Den røyker ut mentalt ustabile kvinner.

Tror jeg lever i det reelle verden.. Det var jo det jeg ville frem til, er jo helt absurd at en mann ikke skal kunne trøste en kvinne klappende på ryggen engang, uten å få beskyldninger mot seg.

Anonymkode: 317ec...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...