Gå til innhold

Spandere kinoen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor stoler du ikke på folk som lyver i ny og ne? Er det fordi du tenker at den ene lille løgnen ikke er så farlig eller er det fordi de bryter det viktige PRINSIPPET om å ikke lyve så derfor er de ikke til å stole på?

Dersom du har problemer med å bruke en hundrelapp på andre folk står det selvsagt dårlig til med økonomien din. For min del så ser jeg ikke hvorfor jeg skal være sammen med et barn som hverken kan ta vare på seg selv eller kommunisere. Dersom hun er så fattig at hun må fokusere på denne hundrelappen og at dette blir for mye for henne så får hun klare å si ifra som en hvilken som helst annen voksen person.

Anonymkode: 27d76...a7d

Du må lese det jeg skriver tror jeg ...for det jeg skrev forstod du tydeligvis ikke.  

Hvor er det jeg konkluderer med det du er uenig i ? når man dater en person så vet man ingen verdens ting, og har således en læringskurve å bestige iforhold til å se an slike sider. Er nettopp det jeg poengterer med at hun får sjansen ved en senere anledning å vise at hun bidrar til å betale for seg selv og begge.  Det er ingen som har lagt en løgn til grunn som gjør at han havner i en posisjon han ikke vil være i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så med andre ord: Hvis han inviterer henne så skal han betale og hvis det er hun som inviterter han så skal han betale? Snakker om kravstore sexistiske kvinnfolk som bare skal ha likestilling der det gavner seg selv.

TS. Regn med at du må betale fordi de fleste jenter i *Norge i dag er overpriviligerte drittunger som ikke evner å ta vare på seg selv. ER du heldig og finner en skikkelig jenter derimot så vil hun selvsagt betale for seg selv, da hun evner å si nei til et forslag hun ikke har råd til å være med på.

Selv så hadde jeg forventet at hun betalte for seg selv fordi som sagt, har hun ikke råd til å bli med på det jeg foreslår så får hun tydelig si ifra om at hun ikke har råd når jeg foreslår det, så kan jeg heller da vurdere om jeg vil spandere og da si dette til henne på forhånd. Hvis hun derimot møter opp og forventer at jeg betaler bare fordi hun er kvinne så har jeg gått fra dater før, men hvis det var en film jeg selv virkelig ville se så hadde jeg nok sittet igjennom filmen før jeg hadde avsluttet det og sagt at jeg ikke var interessert i å være i forhold med et barn som ikke evner å kommunisere eller å ta vare på seg selv.

Anonymkode: 27d76...a7d


Sexistisk? Nei, hvis du kaller det sexistisk og bortskjemt drittunge oppførsel å gi pluss i boka for at daten gjør noe hyggelig for en man liker, og å prøver å imponere så er det ikke rart DU er singel og bitter hvertfall! For en holdning!

Anonymkode: bd741...78e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Xcase33 said:

Du må lese det jeg skriver tror jeg ...for det jeg skrev forstod du tydeligvis ikke.  

Hvor er det jeg konkluderer med det du er uenig i ? når man dater en person så vet man ingen verdens ting, og har således en læringskurve å bestige iforhold til å se an slike sider. Er nettopp det jeg poengterer med at hun får sjansen ved en senere anledning å vise at hun bidrar til å betale for seg selv og begge.  Det er ingen som har lagt en løgn til grunn som gjør at han havner i en posisjon han ikke vil være i.

Men når man da har 5 forskjellige første dater fordi man ikke klaffer, hvorfor skal mannen alltid betale og gjøre datene gratis for kvinnen? Er han så uinteressant at hun ikke vil bruke penger på han? Er det fordi han er mann og hun er sexist?

Anonymkode: 27d76...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:


Sexistisk? Nei, hvis du kaller det sexistisk og bortskjemt drittunge oppførsel å gi pluss i boka for at daten gjør noe hyggelig for en man liker, og å prøver å imponere så er det ikke rart DU er singel og bitter hvertfall! For en holdning!

Anonymkode: bd741...78e

Du er bra sexistisk som forventer at menn skal betale på daten bare i kraft av at de er menn jo, uavhengigav hivlke mentale krumspring du gjør for å komme deg bort fra det

Anonymkode: 27d76...a7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har blitt enige om å gå på kino i sammen, så betaler dere hver deres billett. Men hvis du har invitert henne, så må du spandere. 

Anonymkode: 66b23...41d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er bra sexistisk som forventer at menn skal betale på daten bare i kraft av at de er menn jo, uavhengigav hivlke mentale krumspring du gjør for å komme deg bort fra det

Anonymkode: 27d76...a7d

Ikke fordi de er menn nei. Tror du det blir en krangel på homofile dater da eller?
Fordi de skal gjøre godt inntrykk og vise at de setter pris på tiden hennes. En kvinne har utallige menn å velge mellom, og det koster ganske mye for å holde seg fresh og pen også, hår, hud, negler, sminke, klær osv er ikke fiks ferdig av å dynke seg i double duch og ta på samme t skjorta som i går og litt vann i håret sånn som menn gjør liksom.
Foreksempel bare hudpleie koster flere tusen kr i mnd for noen, og det er jo ting man gjør for å se bra ut for en date.
Foreksempel kan det også være man går på kurs for å bli godt koneemne, som matlagingskurs osv og det koster også mye.
Så at mannen betaler en kinobillett til 85 kr og kjøper en popcorn på deling er en selvfølge, det går ikke engang opp i opp.
Vil man ikke bruke penger på date, så velg noe gratis. Man kan jo også gå en tur for eksempel.
men det er vanlig at hvis man går på kino den ene gangen og bowling den neste så betaler man annenhver gang når man har vært på noen dater og finner ut at man liker hverandre. Inntil da så er det mannens oppgave å pursue kvinnen, for gidder ikke han å gjøre innsats for å gjøre det så har hun hundrevis av andre som venter på muligheten

Anonymkode: bd741...78e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men når man da har 5 forskjellige første dater fordi man ikke klaffer, hvorfor skal mannen alltid betale og gjøre datene gratis for kvinnen? Er han så uinteressant at hun ikke vil bruke penger på han? Er det fordi han er mann og hun er sexist?

Anonymkode: 27d76...a7d

Ikke fordi han er mann, men fordi han inviterte. Hvis ei jente ber en gutt med på kino, kan hun IKKE regne med å bli spandert på, hun bør spandere billettene selv og i hvert fall takke nei hvis han foreslår å betale for begge. Dette er jo ikke vanskelig, etter fem mislykka kinodater bør man se på hva man gjør feil: feil jenter, feil tidspunkt, feil oppførsel; og det er på tide å prøve en ny taktikk. 

Anonymkode: e7e60...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis dere har blitt enige om å gå på kino i sammen, så betaler dere hver deres billett. Men hvis du har invitert henne, så må du spandere. 

Anonymkode: 66b23...41d

Så hvis du sier "skal vi gå på kino en dag?" og hun svarer "greit det, hvilken dag?" så har dere blitt enige om å gå på kino sammen og man betaler derved sin egen bilett. Greit å få det bekreftet.

 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke fordi de er menn nei. Tror du det blir en krangel på homofile dater da eller?
Fordi de skal gjøre godt inntrykk og vise at de setter pris på tiden hennes. En kvinne har utallige menn å velge mellom, og det koster ganske mye for å holde seg fresh og pen også, hår, hud, negler, sminke, klær osv er ikke fiks ferdig av å dynke seg i double duch og ta på samme t skjorta som i går og litt vann i håret sånn som menn gjør liksom.
Foreksempel bare hudpleie koster flere tusen kr i mnd for noen, og det er jo ting man gjør for å se bra ut for en date.
Foreksempel kan det også være man går på kurs for å bli godt koneemne, som matlagingskurs osv og det koster også mye.
Så at mannen betaler en kinobillett til 85 kr og kjøper en popcorn på deling er en selvfølge, det går ikke engang opp i opp.
Vil man ikke bruke penger på date, så velg noe gratis. Man kan jo også gå en tur for eksempel.
men det er vanlig at hvis man går på kino den ene gangen og bowling den neste så betaler man annenhver gang når man har vært på noen dater og finner ut at man liker hverandre. Inntil da så er det mannens oppgave å pursue kvinnen, for gidder ikke han å gjøre innsats for å gjøre det så har hun hundrevis av andre som venter på muligheten

Anonymkode: bd741...78e

Kvinner burde spandere for å gjøre et godt intrykk og vise at de setter pris på tiden hans. En mann har mange ganger mange forskjellige jenter han er interessert i og det koster ganske mye å spise riktig mat, drive med sport og trening for å holde seg i form, kjøpe bøker og aviser for å være oppdatert og reflektert, i tillegg til nye klær, hårstell, skjeggstell osv. Det er ikke så enkelt som at de bare kan ta en dusj, spraye håret litt og hive på seg en kjole så er de ferdige slik som kvinner kan gjøre liksom.

For eksempel bare trening og maten relatert til dette koster flere tusen i månden for de fleste, og det er jo ting man gjør for å se bra ut for en date.

Foreksempel kan det også være man går på kurs for å bli godt mannsemne, som matlagingskurs, massasjekurs, litteratur kurs, barnestell kurs osv og det koster også mye.

Så at kvinnen betaler en kinobillett til 120 kr og kjøper en popcorn på deling er en selvfølge, det går ikke engang opp i opp.

Men dessverre blir det ofte mange førstedater da det ikke helt klaffer og det er jo leit for kvinnen at hun da må bruke så mye penger bare fordi hun er kvinne, men Inntil da så er det hennes oppgave å varte opp mannen, for gidder ikke hun å gjøre innsats for å gjøre det så har han hundrevis av andre som han heller kan prøve seg på.

Anonymkode: 27d76...a7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke fordi han er mann, men fordi han inviterte. Hvis ei jente ber en gutt med på kino, kan hun IKKE regne med å bli spandert på, hun bør spandere billettene selv og i hvert fall takke nei hvis han foreslår å betale for begge. Dette er jo ikke vanskelig, etter fem mislykka kinodater bør man se på hva man gjør feil: feil jenter, feil tidspunkt, feil oppførsel; og det er på tide å prøve en ny taktikk. 

Anonymkode: e7e60...9d4

Så du greier ikke engang si at hun skal spandere bilettene, hvis ikke så er hun ikke verdt en date nr 2, men å si det for menn er greit?

Dersom jeg spør "vil du bli med på kino en gang i neste uke kanskje" så er dette nøyaktig den samme setningen jeg bruker enten jeg spør om venner vil bli med eller om en date vil bli med, tror du da at jeg har tenkt å betale for alle mine venner hver gang jeg lurer på om de vil være med på kino? Neppe. Dersom hun/de ikke vil bruke penger på kino eller ikke har råde så er det deres ansvar å si i fra om dette.

Dessuten, å forsøke å gjemme seg bak et ynkelig "den som inviterer betaler" er bare tåpelig. hvorfor ikke si det først som sist, du forventer bare at mannen betaler, hvis kvinnen inviterer forventer du ikke at hun betaler. Nå er det også slik at menn inviterer 90%+ av gangene, så å si at den som inviterer betaler er i praksis det samme som å si at mannen betaler.

Anonymkode: 27d76...a7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten, å forsøke å gjemme seg bak et ynkelig "den som inviterer betaler" er bare tåpelig.

Anonymkode: 27d76...a7d

Er det noen som er ynkelig her så er det deg :) Lykke til med evig-singellivet :nissevink:

Anonymkode: bd741...78e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å betale for meg selv når det er en større middag, eller ta mine runder med øl når det blir mange. 

Men en hundrings for en kinobillett er en fis i havet for en med normal inntekt, jeg er selv raus med pengene og ikke noe glad i folk som er gjerrige. Ville nok tilbudt meg å ta popcornet og M-posen da, om han svarer ja takk eller nei til det er det samme, reagerer ikke negativt på noen av delene. Så lenge man ikke er helt opphengt i å regne på kroner og øre frem og tilbake, det er turn off. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke fordi de er menn nei. Tror du det blir en krangel på homofile dater da eller?
Fordi de skal gjøre godt inntrykk og vise at de setter pris på tiden hennes. En kvinne har utallige menn å velge mellom, og det koster ganske mye for å holde seg fresh og pen også, hår, hud, negler, sminke, klær osv er ikke fiks ferdig av å dynke seg i double duch og ta på samme t skjorta som i går og litt vann i håret sånn som menn gjør liksom.
Foreksempel bare hudpleie koster flere tusen kr i mnd for noen, og det er jo ting man gjør for å se bra ut for en date.
Foreksempel kan det også være man går på kurs for å bli godt koneemne, som matlagingskurs osv og det koster også mye.
Så at mannen betaler en kinobillett til 85 kr og kjøper en popcorn på deling er en selvfølge, det går ikke engang opp i opp.
Vil man ikke bruke penger på date, så velg noe gratis. Man kan jo også gå en tur for eksempel.
men det er vanlig at hvis man går på kino den ene gangen og bowling den neste så betaler man annenhver gang når man har vært på noen dater og finner ut at man liker hverandre. Inntil da så er det mannens oppgave å pursue kvinnen, for gidder ikke han å gjøre innsats for å gjøre det så har hun hundrevis av andre som venter på muligheten

Anonymkode: bd741...78e

 

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som er ynkelig her så er det deg :) Lykke til med evig-singellivet :nissevink:

Anonymkode: bd741...78e

Haha, her er det noen som har et oppblåst selvbilde hvertfall. De fleste kvinner bruker ikke flere tusen på pleie i måneden, mange norske kvinner ser faen meg ikke ut i måneskinn. Her er det du som er en ynkelig liten dott.

Vårt relasjonelle liv trenger du ikke være så bekymra for, vi dater heller flotte utenlandske kvinner fremfor norsk søppel med overdimensjonert ego. 

Anonymkode: 30d87...ff5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Haha, her er det noen som har et oppblåst selvbilde hvertfall. De fleste kvinner bruker ikke flere tusen på pleie i måneden, mange norske kvinner ser faen meg ikke ut i måneskinn. Her er det du som er en ynkelig liten dott.

Vårt relasjonelle liv trenger du ikke være så bekymra for, vi dater heller flotte utenlandske kvinner fremfor norsk søppel med overdimensjonert ego. 

Anonymkode: 30d87...ff5

Ja huff jeg har så oppblåst selvbilde fordi jeg mener at menn som gjør en hyggelig gest gir et godt inntrykk på date.
Er nok heller du som ikke måler opp til vestlige normale standarder at du må finne deg en utenlandsk en som tar til takke med hva som helst annet enn en konebanker og å bo i fattigdom.

Anonymkode: bd741...78e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.1.2018 den 21.46, AnonymBruker skrev:

jeg skal på kino med jenta jeg liker, nå i morgen. Er det vanlig å spandere kinoen og godteriet? Tar jenta det som en selvfølge? Hva gjør dere ? 

Anonymkode: a337e...911

Si at du hadde bonus billett/ bonuspoeng og betal i smug. Da blir det ikke kleint for henne å forholde seg til om hun foretrekker det ene eller det andre, og du får en ekstra pluss i boka for å være litt ”magisk“😃👍🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2018 den 21.46, AnonymBruker skrev:

jeg skal på kino med jenta jeg liker, nå i morgen. Er det vanlig å spandere kinoen og godteriet? Tar jenta det som en selvfølge? Hva gjør dere ? 

Anonymkode: a337e...911

tror ikke det har noe å si, men selvsagt kultur er kultur og kanskje det er kultur for det der du bor. Og har du opplevd henne som veldig kjærlighetsfull, da vil jeg si det er naturlig å spandere, men er det så vidt du når til hjertet hennes, ja, da er det egentlig likegyldig hva du gjør.

Anonymkode: 9a00b...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er koselig at mannen betaler, nå er jeg ganske tradisjonell av meg. Men takker selvfølgelig og spør om jeg skal betale. Om han vil at jeg skal betale gjør jeg så klart det. Da jeg begynte å date kjæresten min var første date en tur der han spanderte is. Neste date var kino, da hadde han bestilt billetter på forhånd. Vi kjøpte oss noe å drikke før kinoen og da spurte jeg om jeg skulle ta det, men han sa "neida, tar det jeg", så tok han flasken min fra meg. På slutten av daten takket jeg igjen og sa at neste gang får du la meg betale. Da sa han at jeg ikke skulle tenke på det, så kysset han meg. 

Inb4 folk begynner å rope om gold digger og slikt. Han spanderer egentlig nesten alltid når vi er ute å gjør ting, men som oftest er vi hjemme hos meg, da lager jeg middag til han hver gang. Kjøper inn god kaffe som han liker og rundstykker til frokost osv. Og jeg lager god mat fra bunnen. Alt dette koster jo det også. :) 

Anonymkode: 81d6d...6a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den som ber ut betaler. Sagt på en annen måte: menn betaler. Damer ber forsvinnende sjeldent ut. Om ikke mannen er rik eller berømt.

Så med andre ord betaler du for en tjeneste/produkt som dama kan nyte av uten at du kan forvente noe tilbake. 

Anonymkode: 6a39f...780

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Haha, her er det noen som har et oppblåst selvbilde hvertfall. De fleste kvinner bruker ikke flere tusen på pleie i måneden, mange norske kvinner ser faen meg ikke ut i måneskinn. Her er det du som er en ynkelig liten dott.

Vårt relasjonelle liv trenger du ikke være så bekymra for, vi dater heller flotte utenlandske kvinner fremfor norsk søppel med overdimensjonert ego. 

Anonymkode: 30d87...ff5

Lykke til med det uten å spandere så mye som en kinobillett. 

Hvis du syns norske jentet er søppel, hvorfor inviteter du dem ut på date og ønsker å gå på kino med dem da? Det er da bare å la være. Det er ikke vanskelig. Ikke rart det blir mange førstedater og ingen andre-på deg, du virker jo fiendlig. Ikke akkurat noen man vil ønske å spandere på, gå på kino med eller date overhodet (jeg spanderer mye på kjæresten min, og i datingperioden byttet vi på). 

 

Anonymkode: e7e60...9d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja huff jeg har så oppblåst selvbilde fordi jeg mener at menn som gjør en hyggelig gest gir et godt inntrykk på date.
Er nok heller du som ikke måler opp til vestlige normale standarder at du må finne deg en utenlandsk en som tar til takke med hva som helst annet enn en konebanker og å bo i fattigdom.

Anonymkode: bd741...78e

Nei, men du har oppblåst selvbilde fordi du mener at alle menn er interessert i deg. Det er direkte kvalmt. Så det hjelper ikke om du så bruker 20.000 i måneden på skjønnhet, for det er nok ingen som vil ha deg i lengden uansett :)

Jeg snakket ikke om asiatere, jeg snakket om andre europeere. Men det et jo typisk norske prinsesser å være fiendtlig innstilt til andre lands folk. Bortsett fra kjekkasene i Hellas som utnytter dem da, da er det liksom greit. Patetisk. 

Anonymkode: 30d87...ff5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2018 den 12.26, AnonymBruker skrev:

Menn spanderer ofte også når de er samboere, men nå var det ikke det som var spørsmålet. Dette handler om på første date :))

Anonymkode: 27d76...a7d

Jeg svarte jo på ditt spørsmål da....  på Ts sitt spørsmål har jeg allerede svart på.

Endret av Suppetuppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...