Gå til innhold

Spandere kinoen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så da mener du altså at hvis mannen er rik så skal damen kunne kreve å få påspandert en bil altså. Har faktisk ikke hørt på makan til sludder på lenge.

Anonymkode: 27d76...a7d

Det er snakk om 100 kr, alle som ikke har sosialpenger eller er studenter, har råd til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Så da mener du altså at hvis mannen er rik så skal damen kunne kreve å få påspandert en bil altså. Har faktisk ikke hørt på makan til sludder på lenge.

Anonymkode: 27d76...a7d

Det er jo antakeligvis ingen som krever noe som helst her. Men det er snakk om en kino, og alle liker å bli påspandert. Neste gang er det kanskje hun som spanderer noe på han. Hvis det blir et mønster at hun krever at han skal betale hver gang, ja da er jeg enig i at varsellampene bør blinke. 

Anonymkode: 4e13e...440

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evilposelos said:

Det er snakk om 100 kr, alle som ikke har sosialpenger eller er studenter, har råd til det. 

Og hva gjør et barn hvis det ikke har råd? Later som om det har penger og så "finner ut at det ikke har det", så da får det penger. Hva gjør et voksent menneske som blir invitert med på noe det ikke har penger til? "beklager, men kan vi ikke gjøre noe som ikke koster penger?" eller "beklager, men jeg har ikke penger til kino denne uken". etc.

Dessuten, det er bare snakk om 100 kroner, er hun interessert så har hun råd til det.

Anonymkode: 27d76...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hva gjør et barn hvis det ikke har råd? Later som om det har penger og så "finner ut at det ikke har det", så da får det penger. Hva gjør et voksent menneske som blir invitert med på noe det ikke har penger til? "beklager, men kan vi ikke gjøre noe som ikke koster penger?" eller "beklager, men jeg har ikke penger til kino denne uken". etc.

Dessuten, det er bare snakk om 100 kroner, er hun interessert så har hun råd til det.

Anonymkode: 27d76...a7d

Går barn på så himla mange dates? Barn som dater er gjerne tenåringer som får alt betalt hjemme og har lommepenger og bedre råd enn 21-årige studenter til sånne ting. 

Anonymkode: 6f4ad...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er jo antakeligvis ingen som krever noe som helst her. Men det er snakk om en kino, og alle liker å bli påspandert. Neste gang er det kanskje hun som spanderer noe på han. Hvis det blir et mønster at hun krever at han skal betale hver gang, ja da er jeg enig i at varsellampene bør blinke. 

Anonymkode: 4e13e...440

Du mener den neste første daten, siden denne ikke klaffet og hun bare ser han som en venn eller ikke hadde kjemi? Eller mente du de neste 4 datene også før han på 5. forsøk finner en som det klaffer med? Eller mener du at hun skal stå i gjeld til han hvis han spanderer slik at hun derved MÅ gå ut med han på nytt for å betale tilbake?

Anonymkode: 27d76...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle dere som sier at mannen spanderer, gjelder dette selv om dama har best økonomi?

Anonymkode: 6f602...43d

Jeg spanderer på de første datene uansett, men jeg er ikke så dum at jeg tar henne med på noe jeg ikke har økonomi til. Man spanderer jo ikke som en form for sosialstønad, men som en gest. 

Anonymkode: 96f2d...6bc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tilbyr meg alltid å betale for meg selv om jeg blir bedt ut på date, tar det ikke som en selvfølge at noen skal spandere på meg... MEN - sant skal sies: jeg blir veldig sjarmert av menn som spanderer litt her og der ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Går barn på så himla mange dates? Barn som dater er gjerne tenåringer som får alt betalt hjemme og har lommepenger og bedre råd enn 21-årige studenter til sånne ting. 

Anonymkode: 6f4ad...979

Skjønner at du hadde en bortskjemt oppdragelse hvis du som barn hadde mer penger enn når du er 21+ ja

Anonymkode: 27d76...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Suppetuppe said:

Jeg tilbyr meg alltid å betale for meg selv om jeg blir bedt ut på date, tar det ikke som en selvfølge at noen skal spandere på meg... MEN - sant skal sies: jeg blir veldig sjarmert av menn som spanderer litt her og der ;) 

Du vet selvsagt at menn også blir veldig sjarmert av damer som spanderer litt her og der? :)

Anonymkode: 27d76...a7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva gjør et barn hvis det ikke har råd? Later som om det har penger og så "finner ut at det ikke har det", så da får det penger. Hva gjør et voksent menneske som blir invitert med på noe det ikke har penger til? "beklager, men kan vi ikke gjøre noe som ikke koster penger?" eller "beklager, men jeg har ikke penger til kino denne uken". etc.

Dessuten, det er bare snakk om 100 kroner, er hun interessert så har hun råd til det.

Anonymkode: 27d76...a7d

Man går ikke på kino med mindre man har penger i tilfelle han ikke betaler.  Nei, hvis jeg er interessert, så blir det ikke flere treff etter det om han viser han er gjerrig. Og jeg spanderer gjerne seinere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Evilposelos said:

Man går ikke på kino med mindre man har penger i tilfelle han ikke betaler.  Nei, hvis jeg er interessert, så blir det ikke flere treff etter det om han viser han er gjerrig. Og jeg spanderer gjerne seinere. 

Da er det bra det da, vi er i det minste enige om en ting. Fordi jeg går heller ikke videre på date med en kvinne som forventer at jeg skal betale bare fordi jeg er mann. Sexistier kaller man slike :)

Anonymkode: 27d76...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Evilposelos said:

Man går ikke på kino med mindre man har penger i tilfelle han ikke betaler.  Nei, hvis jeg er interessert, så blir det ikke flere treff etter det om han viser han er gjerrig. Og jeg spanderer gjerne seinere. 

Og hvorfor forresten, skal det være slik som du beskriver her? Hvorfor kan ikke du ta ansvar for deg selv og spandere på første date egentlig? Så kan han spandere seinere?

Anonymkode: 27d76...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Du mener den neste første daten, siden denne ikke klaffet og hun bare ser han som en venn eller ikke hadde kjemi? Eller mente du de neste 4 datene også før han på 5. forsøk finner en som det klaffer med? Eller mener du at hun skal stå i gjeld til han hvis han spanderer slik at hun derved MÅ gå ut med han på nytt for å betale tilbake?

Anonymkode: 27d76...a7d

Kanskje du bare skal la være å gå på date, så slipper du å ta stilling til disse tingene. 

Anonymkode: 4e13e...440

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje du bare skal la være å gå på date, så slipper du å ta stilling til disse tingene. 

Anonymkode: 4e13e...440

Eller kanskje du og andre kvinner skal ta ansvar for dere selv og ikke være så dobbelmoralske og sexistsike? Bare en tanke :)

Anonymkode: 27d76...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du spanderer. Benytt den ene sjansen du har til å vise henne at du er en mann med kontroll. Betal og ha orden på billettene, si når og hvor dere skal møtes, betal godteriet om dere skal ha det, led henne først inn dører med en fast hånd på korsryggen hennes, og ta initiativet til klemmer og kyss når dere møtes og skilles.

Anonymkode: 96f2d...6bc

Nei, nei og nei. Kvinner er vel forskjellige - men hos meg hadde den røde alarmen gått av tvert hvis en mann prøvde å kontrollere meg og styre meg allerede på første date. Det hadde blitt med den ene daten, for å si det sånn. En kontrollerende kjæreste er jo det siste jeg vil ha! 

Jeg er en voksen kvinne, og nekter å bli behandlet som et lite barn som må bestemmes over! Kom gjerne med forslag til hvor og når vi skal møtes, men spør også om min mening. Vi er to som begge har like mye vi skulle sagt. På en første date ligger man litt lavt i terrenget med kyss og klem - det er selvsagt lov å ta initiativ, men man presser seg ikke på. Og å bli "ledet med en fast hånd"? Fast hånd hører overhodet ikke hjemme i et forhold, annet enn kanskje på dansegolvet når mannen fører. Vennlig berøring og holde hender er greit det (hvis begge vil), men å vise slik kontrollerende oppførsel på første date er ikke greit for de fleste av oss.

Jeg forventer for øvrig aldri å bli spandert på. Jeg foretrekker å betale selv i starten, men nekter ikke dersom mannen vil spandere. Det er jo koselig og jeg blir takknemlig, men jeg får litt dårlig samvittighet. Nå har jeg kjæreste - og vi betaler ca annen hver gang. Tenker at det er like naturlig at jeg spanderer på ham, som motsatt. 

Anonymkode: 5043f...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nei og nei. Kvinner er vel forskjellige - men hos meg hadde den røde alarmen gått av tvert hvis en mann prøvde å kontrollere meg og styre meg allerede på første date. Det hadde blitt med den ene daten, for å si det sånn. En kontrollerende kjæreste er jo det siste jeg vil ha! 

Jeg er en voksen kvinne, og nekter å bli behandlet som et lite barn som må bestemmes over! Kom gjerne med forslag til hvor og når vi skal møtes, men spør også om min mening. Vi er to som begge har like mye vi skulle sagt. På en første date ligger man litt lavt i terrenget med kyss og klem - det er selvsagt lov å ta initiativ, men man presser seg ikke på. Og å bli "ledet med en fast hånd"? Fast hånd hører overhodet ikke hjemme i et forhold, annet enn kanskje på dansegolvet når mannen fører. Vennlig berøring og holde hender er greit det (hvis begge vil), men å vise slik kontrollerende oppførsel på første date er ikke greit for de fleste av oss.

Jeg forventer for øvrig aldri å bli spandert på. Jeg foretrekker å betale selv i starten, men nekter ikke dersom mannen vil spandere. Det er jo koselig og jeg blir takknemlig, men jeg får litt dårlig samvittighet. Nå har jeg kjæreste - og vi betaler ca annen hver gang. Tenker at det er like naturlig at jeg spanderer på ham, som motsatt. 

Anonymkode: 5043f...237

Hehe. Synes du legger litt mye i ordet kontroll her. Og i uttrykket fast hånd, haha. Det du beskriver er overhodet ikke det jeg snakker om! Please, tro meg på det.

Anonymkode: 96f2d...6bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle dere som sier at mannen spanderer, gjelder dette selv om dama har best økonomi?

Anonymkode: 6f602...43d

Ja. Har man ikke råd til kino, kan man finne andre aktiviteter. Enda mer ja når man leser kvinneguiden at man blir stemplet som golddigger for alle verdens minste ting.

Anonymkode: cff49...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet selvsagt at menn også blir veldig sjarmert av damer som spanderer litt her og der? :)

Anonymkode: 27d76...a7d

Jada! Jeg spanderer ofte på samboeren min😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle dere som sier at mannen spanderer, gjelder dette selv om dama har best økonomi?

Anonymkode: 6f602...43d

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Suppetuppe said:

Jada! Jeg spanderer ofte på samboeren min😂

Menn spanderer ofte også når de er samboere, men nå var det ikke det som var spørsmålet. Dette handler om på første date :))

Anonymkode: 27d76...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...