Gå til innhold

Hundemennesker, hva slags hund har dere og hvor mye betyr den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har selv en valp på 6 måneder og den har blitt som et fullverdig familiemedlem allerede. Har blitt ekstremt gla i den, og kan ikke se for  meg et liv uten. Jeg er overbevist om at hundeeiere er mer «lykkeligere» og mindre deprierte enn de uten :)  jeg ville aldri bytta ut hunden mot noe. Digger og elsker henne max! Hun betyr masse for meg!

Fler som føler det på samme måte og som har en kul doggy?

Anonymkode: 8fc86...a6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en schæfer hann på snart 4 år. Han betyr absolutt alt for meg, er helt latterlig. Er gravid nå, og føler helt oppriktig at jeg blir tobarnsmor:P

Han er den eneste som får meg i godt humør (har slitt med angst). Ta godt vare på hunden din. 

tren den opp, det kommer du til å få god nytte av! Sitt, bli, gå pent osv. 

og når  hun er 1,5 år begynner hun å teste grenser, veldig viktig med god disiplin da:)

NYT valpetiden, den er kort! Lykketil!

Anonymkode: 9e869...e83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansk svensk gårdshund, betyr alt for meg❤️ Og jeg som egentlig ikke ville ha hund... mest fordi jeg vet hvor smertefullt det er den dagen de ikke er her lenger. Hun er mitt alt, særlig nå som jeg har vært langvarig syk, og samtidig har det tøft i samboerskapet. Vet at om jeg flytter ut vil jeg aldri være alene, hun er der uansett og hun viser så mye glede og kjærlighet hver eneste dag. 

Anonymkode: 43690...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ganske skjelden rase, så har ikke så lyst til å si hvilken. Men hun betyr utrolig mye for meg, og jeg prøver å legge til rette for at hun skal ha et best mulig hundeliv.

Hun har en del utfordringer, og er en veldig skvetten og nervøs hund, med frykt for fremmede, så det krever at jeg tar litt ekstra hensyn til henne og gjør også at jeg føler at hun trenger meg mer enn hunder jeg har hatt tidligere.  

Listen over mennesker som kan passe henne, er fryktelig kort, så da prøver jeg i hovedsak å reise på ferier i Norden, slik at hun kan være med. Vi konkurrerer i en hundesport så aldri mangel på stevner, kurs eller andre aktiviteter vi kan holde på med i ferier. 

Hun er definitivt fullverdig familiemedlem❤️ Og min lille lykkepille😊

Anonymkode: ac62e...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som langtidssyk og venneløs så betyr hunden alt for meg. Hun er gull verdt, hindrer meg i gå ned i kjelleren når hverdagen er tøff. I tillegg har vi mange fine opplevelser sammen og hun fungerer også helt utmerket som varmeteppe. Lykkepillen min! :hjerte:

Anonymkode: dc378...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre at flere har  så mange fine stunder og opplevelse med hundene sine. Det er en genuin og  ubetinga kjærlighet man får fra en hund dersom man behandler den bra og respekterer den.!  ( jeg fatter ikke at mennesker kan skade dyr med vilje, men det er en annen sak)

Så flott at de kan gi så mye glede når mennesker er i en sårbar situasjon og gi en livsglede og kanskje et håp man ikke ville hatt uten...menneskets beste venn uten tvil!

Ser frem til mange fine år og gode opplevelser  fremover med min ihvertfall! 🐕❤🐕❤🐕 

Ts.

Anonymkode: 8fc86...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunder er det beste som finnes så jeg har like godt fire av dem. Det hjelper masse med selvskap i dem. Sliter mye med det psykiske og angst ol. og jeg er veldig hundegal. Litt for mye av det gode for å si det sånn :fnise:

Anonymkode: 3d068...e5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en stor blandingshund som er et elsket familiemedlem lik alle andre i familien. Han skaper enormt med glede i hverdagen, i tillegg til at han sørger for at vi får vår daglige mosjon. Vi elsker virkelig denne firebeinte "babyen" vår og livet vårt er stort sett lagt opp til at han skal kunne delta på det aller meste vi gjør. Han er så godt som aldri alene hjemme. 

Å ha hund er fantastisk, men det krever også mye. Vi har nok lagt lista høyt i forhold til det hundeholdet vi har valgt å ha, men det gir også uendelig mye tilbake. Kommunikasjonen mellom oss og hunden er fenomenal. Han forteller og mange ganger i løpet av dagen hva han ønsker og det føles skjønt å se gleden når hans ønsker oppfylles - enten det er nytt vann eller en leke han trenger hjelp til å få tak i. Jeg kunne skrevet mye mye mer ... men de fleste hundeeiere kjenner seg vel igjen :hjerte:

Anonymkode: 3c41c...30e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hunder er det beste som finnes så jeg har like godt fire av dem. Det hjelper masse med selvskap i dem. Sliter mye med det psykiske og angst ol. og jeg er veldig hundegal. Litt for mye av det gode for å si det sånn :fnise:

Anonymkode: 3d068...e5b

Da tenker jeg du har mye godt selskap i dem ja. Også blir man jo nødt å komme seg ut, og det er jo bra for psyken :) 4 stk krever jo litt vil jeg tro....

Ts

Anonymkode: 8fc86...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde to hunder inntil for ca en måned siden. Måtte avlive den ene da det viste seg at han hadde nyresvikt. Han ble bare litt over fire år.

Jeg har tatt tapet av ham veldig hardt siden jeg så på ham som et av barna mine. For meg var han helt spesiell og en skikkelig mammadalt. Savner og sørger over ham hver dag. Jeg er gravid med barn nr to og kjenner at gleden over dette barnet blir overskygget av sorgen. Vi har bestemt oss for en ny hund av samme rase i håp om at den skal bringe litt ny firbeint glede og fylle noe av tomrommet etter skyggen min. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eurasier, og hun betyr helt vanvittig mye for meg. Får nesten vondt i meg noen ganger bare av å se på bilder av henne :fnise: Hun blir sju år i Februar og jeg vil ikke tenke på at jeg bare har en fem-sju år igjen med henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en cavalier, hun er det beste individet jeg noen gang har truffet. Jeg har ikke barn, men synes det er rart å tenke over at jeg sannsynligvis hadde blitt enda mer glad i et menneskebarn:P Har hatt to forhold på denne tiden, et med varighet på 8 år. Ingen av dem har kommet i nærheten:fnise: Hun er og blir min soulmate

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Willow

Valpen vår betyr så utrolig mye for meg. Jeg savner henne med en gang jeg er borte et par timer og gleder meg til å komme hjem og bare være med henne, uansett hva jeg gjør. Tror jeg må passe litt på hvor mye jeg snakker om henne til andre, for nå begynner jeg vel å bli irriterende :fnise: Jeg føler også at jeg har mye mer formål i livet. Det har vært tungt det siste året og valpen kom og lyste opp hverdagen min da jeg trengte det som mest. Trodde ikke jeg skulle bli så glad i henne på så kort tid, men nå kan jeg ikke se for meg livet uten henne. Hun motiverer meg veldig og jeg gleder meg sånn til alt som kommer. Så koser vi jo oss fælt nå også, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er verdt alt. Han var helt sprø som valp, nå er han rolig, fin og trofast ved min side :rodmer:

Anonymkode: bd63a...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hunden min er nesten like viktig for meg som barna mine 🙈 Neida. Joda. 

Jeg forventet å bli glad i hunden, men at jeg skulle få «baby crush» på den kom litt overraskende.

Jeg har en japansk spisshund, en rase jeg ble «advart» om grunnet gneldring. Hunden min gneldrer ikke og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke ser noen negative aspekter med hunden min. Hunden min er en glad og lærevillig koseklump og det er bare gøy og kos med den.

Anonymkode: a523f...24c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Border Collie og han er det eneste jeg trenger i denne verden.

Anonymkode: 5c197...3fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2018 den 1.25, -Willow skrev:

Valpen vår betyr så utrolig mye for meg. Jeg savner henne med en gang jeg er borte et par timer og gleder meg til å komme hjem og bare være med henne, uansett hva jeg gjør. Tror jeg må passe litt på hvor mye jeg snakker om henne til andre, for nå begynner jeg vel å bli irriterende :fnise: Jeg føler også at jeg har mye mer formål i livet. Det har vært tungt det siste året og valpen kom og lyste opp hverdagen min da jeg trengte det som mest. Trodde ikke jeg skulle bli så glad i henne på så kort tid, men nå kan jeg ikke se for meg livet uten henne. Hun motiverer meg veldig og jeg gleder meg sånn til alt som kommer. Så koser vi jo oss fælt nå også, da!

Hvordan er det med valpetiden og jobb? Hvis man får valp må man da ha permisjon fra jobb i lang tid for å ta vare på valpen, hvis man bare er en person om det?

Hvor gammel er valpen når den kan være alene en hel arbeidsdag f.eks?

Anonymkode: 0408a...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Willow
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det med valpetiden og jobb? Hvis man får valp må man da ha permisjon fra jobb i lang tid for å ta vare på valpen, hvis man bare er en person om det?

Hvor gammel er valpen når den kan være alene en hel arbeidsdag f.eks?

Anonymkode: 0408a...913

Det kan være utfordrende. Jeg var heldig med timingen og fikk valpen da jeg akkurat hadde gått inn i en periode hvor jeg bare skulle jobbe deltid på kvelder et par ganger i uka (samboer jobber dag) og studier som ikke startet før nå på nyåret. Så valpen vår har i teorien ikke trengt å være alene i det hele tatt (selv om vi selvfølgelig jobber med alene hjemme-trening) på 2 måneder. Nå skal den være alene i maks 4-5 timer når jeg studerer dagtid et par ganger i uka i en god tid fremover. Det syns jeg den er moden nok til, men kan hende at andre valper ikke er det på samme alder, eller at de hadde vært klare tidligere. 

Uansett trenger man fri, og gjerne en hel del. Det holder ikke med bare to uker. De som er par kombinerer jo gjerne ferier og slik jeg har forstått det er det veldig vanlig å få valp i sommerferien. Det er også viktig å bevisst jobbe med alene hjemme-trening med en gang valpen har funnet seg til rette hjemme hos deg (vi begynte så smått etter en uke). Jeg anbefaler å sjekke ut hva @Tabris har skrevet om dette i denne og andre tidligere tråder om det blir aktuelt for deg eller andre:
http://forum.kvinneguiden.no/topic/1132122-hjemme-alene-trening-med-valp/

Om det virker altfor vanskelig å gjennomføre, så ville jeg heller sett på muligheten for kjøpe en relativt ung omplasseringshund. Det er lurt å ta ferie da også slik at den blir trygg på omgivelsene sine og deg. Den vil også trenge å trene på å være alene hjemme antagelig, men det vil kunne gå raskere (om den ikke har hatt problemer med det tidligere) enn med en valp. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...