Gå til innhold

Hva ser dere etter i en partner?


Problembarnet3

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en som jeg er komfortabel rundt og kan være meg selv, en som får meg til å le og kan tulle med, god og stabil, støttende, snill, smart, ferdig med festing, liker maten min, kosete, like verdier og holdninger som meg, ønske barn. Pluss om han er handy.

Anonymkode: e5d74...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frøken Diamant

Vil ha en mann som er 

snill.

Godt humør/morsom.

Trygg.

Han må være glad i barn.

Han må hjelpe til i huset.

Være min bestevenn.

Viktig at han kan være bestemt og ha egne meninger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nettopp. Norske kvinner søker seg menn i mangel av slike egenskaper hos seg selv. Det gidder ikke jeg. 

Anonymkode: adb02...0c7

Øhh det er helt grunnleggende og vanlig å ha livet på stell, greie å betale regningene sine og ha det ryddig og leve et målrettet liv. Både for menn og kvinner.

Hvis du har dopgjeld eller spillegjeld og bor i en skitten kåk full av kalk og hybelkaniner og gamle matrester så er du ikke egna som kjæreste og tilhører den lille promilledelen som bør ta seg sammen og ta ansvar for eget liv. Vi kvinner skjønner ihvertfall det om vi er  den situasjonen selv i stedet for å sitte på nett å klage over at folks krav til partnere er høye når det er helt basic men bare du som lever et ekstra lowlife 

Anonymkode: f1ed0...dfe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det som er interessant er at dine holdninger ikke stemmer overens med mannen du bor med, det er bare sånn at kvinner forandrer seg, og når du skriver som du skriver, så reagerer alle. Her er det noe som ikke stemmer, der du skriver stygt om andre, og gloryfiserer deg selv som perfekt. 

Anonymkode: 82cde...46a

Jeg klør meg litt i hodet over innlegget ditt. Jeg forstår ikke helt hva du mener. 

For det første vet du ingenting om min situasjon, med mindre du har sett noen av mine andre innlegg her inne. I så fall vet du at jeg nylig er blitt singel. Mannen jeg bor med er min åtte år gamle sønn - noe som for andre vil være en dealbreaker, og det må jeg bare leve med. 

Jeg skjønner ikke helt at mine ønsker når det gjelder en ny potensiell partner fremkaller reaksjoner. Det er ikke skyhøye krav jeg presenterer her. Jeg har bare brent meg på å forelske meg i en som ikke har livet sitt på stell, og den tiltaksløsheten jeg så i han etter hvert ødela for oss. Det ble for vondt å få eget liv på vent fordi jeg ønska å bygge et liv med en som ikke var i stand til dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexpartner:

Søt og slank

 

Kjæreste: Legg til -
Utadvendt og høy sosial intelligens
Leken
Åpensinnet. Trenger ikke krenkekrakk
Et eget liv utenom meg. aka Krever ikke oppmerksomhet 100%  av tiden
Vennlig og hyggelig mot både meg og de hun ikke trenger å være det mot

 

Så er det såklart bonus om hun er morsom, over snittet intelligent, god til å lage mat, treningsinteressert osv men det er ting jeg kan ordne selv eller møte hos kamerater så en dame trenger ikke nødvendigvis fikse det

Endret av Sykkelkopp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han er golddigger. Skriver da ikke at det ikke kan gjelde menn også, men det er som regel kvinner som i størst grad ser etter dette.

Anonymkode: adb02...0c7

Nei man er ikke golddigger fordi man ønsker en normalt oppegående kjæreste og en fornuftig potensiell familiefar og forbilde for barna. Hvis det er egenskaper du ikke liker at damer og menn ser etter i en partner er det du som er ufornuftig ingen andre. 

 

Anonymkode: f1ed0...dfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øhh det er helt grunnleggende og vanlig å ha livet på stell, greie å betale regningene sine og ha det ryddig og leve et målrettet liv. Både for menn og kvinner.

Hvis du har dopgjeld eller spillegjeld og bor i en skitten kåk full av kalk og hybelkaniner og gamle matrester så er du ikke egna som kjæreste og tilhører den lille promilledelen som bør ta seg sammen og ta ansvar for eget liv. Vi kvinner skjønner ihvertfall det om vi er  den situasjonen selv i stedet for å sitte på nett å klage over at folks krav til partnere er høye når det er helt basic men bare du som lever et ekstra lowlife 

Anonymkode: f1ed0...dfe

Vet du hva jeg mener? Jeg mener faktisk at ethvert menneske har rett til å forsøke å finne seg kjæreste (selv om man ikke har krav på det), uavhengig av livssituasjon. Også om man har vært uheldig og havnet i eksempelvis alkoholisme og spillegjeld. For øvrig kjenner jeg tidligere spillegale og alkoholikere som har tatt ansvar for eget liv, så jeg forstår ikke hvorfor du retter den pekefingeren mot meg. 

Ja, dere skjønner kanskje det, men kvinner klarer seg fordi mange menn og velferdsstaten plukker dere opp igjen når noe går galt. Det sikkerhetsnettet har langt færre menn. 

Anonymkode: adb02...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Frøken Diamant skrev:

Vil ha en mann som er 

snill.

Godt humør/morsom.

Trygg.

Han må være glad i barn.

Han må hjelpe til i huset.

Være min bestevenn.

Viktig at han kan være bestemt og ha egne meninger.

 

og du trenger ikke bli forelsket? kun en assistent som du trenger for å oppfylle dine behov?

Anonymkode: 82cde...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han er golddigger. Skriver da ikke at det ikke kan gjelde menn også, men det er som regel kvinner som i størst grad ser etter dette.

Du behøver nok ikke bekymre deg om min egen status, jeg har både utdanning + jobb samt en type økonomi du neppe noensinne kommer til å oppleve i hele ditt liv :) Men jeg ønsker fortsatt å date kvinner på grunnlag av den jeg er ikke det jeg har av midler. 

Anonymkode: adb02...0c7

Jeg tror du tolka ønsket mitt litt feil. Jeg er ikke ute etter andre folks midler - jeg er selvstendig og forsørger meg sjøl, takk! Du overså glatt de andre egenskapene jeg ønska meg: kreativ, morsom, en som kan ha et godt sexliv med meg. Det med livet på stell handler mest om at det er enklere å forholde seg til en som har struktur på livet sitt og som tar fornuftige valg. 

Jeg finner det underlig at du ikke dater norske kvinner pga slike ønsker jeg skrev her. Jeg skulle i hvert fall tro at i et land som Norge, der mange kvinner er utdannet og i jobb, vil du nettopp finne kvinner som står på egne bein og som ikke er avhengig av din inntekt. 

Vi kan jo bare si gjensidig at vi to ikke ville vært en bra match. Jeg ønsker meg nemlig også en mann som ikke tillegger meg meninger jeg ikke har, og som ikke tolker alt jeg sier i verste mening ;) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og du trenger ikke bli forelsket? kun en assistent som du trenger for å oppfylle dine behov?

Anonymkode: 82cde...46a

Forelskelse er en selvfølge og å hjelpe til i huset er en selvfølge. Man søker ikke en assistent fordet men det sier mye om deg om du føler deg som en assistent som skal ha lønn om du henger opp klesvasken og tar en runde med støvsugern. Ikke rart dere aldri får dere dame! :sFun_sleeping:

Anonymkode: f1ed0...dfe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva gjør du sjøl?

Anonymkode: 82cde...46a

Om du virkelig vil vite det, så er jeg rå i senga!:alice:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Diamant
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og du trenger ikke bli forelsket? kun en assistent som du trenger for å oppfylle dine behov?

Anonymkode: 82cde...46a

Selvfølgelig må jeg være forelsket.En går vel ikke inn i et forhold uten at man er det?Det tar jeg som en selvfølge!

En assistent???Det er jo snakk om å gi å ta.Gir mye av meg selv også selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mange krav, men lojal og morsom er det viktigste, også må hu ha et utseende jeg syns er attraktivt. Gode personlighetstrekk vil selvfølgelig gjøre at personen ser mer attraktiv ut, i mine øyne, så om jeg skal rangere dette, blir det sånn her:

1. Lojal
2: Morsom
3: Attraktivt utseende 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge vi snakker den litt utopiske drømmemannen her så blir "kravspec" omtrent som så: 

  • Humoristisk
  • Intelligent
  • Snill
  • Selvsikker
  • Avbalansert
  • Glad i jobben sin.
  • Ordnet økonomi (dvs. kan holde liv i seg selv og evt. barn fra tidligere forhold)
  • Middels, eller litt over middels pen. (Hey, vi snakker "ønsker" her, ikke sant? ;)
  • Velstelt
  • Middels aktiv (kan ikke ha en som sitter pal i sofakroken, for da blir jeg fristet til det samme selv, men på den annen side ville jeg blitt stressa av en som måtte ha 3 toppturer i uka...) 
  • Utdannelse utover VGS

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Humor og intelligens, slik at vi både kan ha det gøy og ha dypere samtaler. Snill og tålmodig. Orden på livet? Neh, men han bør ha en ambisjon eller sterk interesse for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter ikke å «se» etter det og det osv.. Man må bare følge magefølelsen. Kjennes det riktig ut, kan det være verdt det. Har aldri tenkt meg ut lister med preferanser for eventuelle partnere, de som har dukket opp har hatt en eller flere av de tingene som regnes for å være «bra» men uansett vært «best i alt» i mine øyne fordi jeg har vært betatt/forelsket. Mennesker er for komplekse til å kunne kategoriseres i slike «grupper», det er noe grunnleggende feil ved å vurdere andre på en slik måte etter min oppfatning.

Anonymkode: 0b22e...b70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helheten og personlighet, ei som vil gå langt sammen med meg. Kvalitetsdame.

Anonymkode: 0de73...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...