Gå til innhold

Kan noen anbefale en flink dyretolk? Eventuelt en prest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en syk gnager som er undervektig og mager fordi den ikke vil spise. Den har blitt sjekket grundig av flere veterinærer uten å finne årsaken til at den ikke spiser. Den har noe galt med magen, men det er usannsynlig at det er  grunnen til matnekt. Har matet med sprøyte annenhver time i to uker, og er så sliten.... Jeg helt fortvilt nå. Jeg har ikke sovet og spist ordentlig de siste to ukene, og jeg gråter nesten hver dag. 

Jeg vil nå prøve en dyretolk, og se om hun kan finne ut hva som er galt. Vet ikke helt om jeg tror på dette, men er villig til å prøve alt for å redde dyret mitt. Er det noen som kan anbefale en dyretolk? Jeg har ikke all verdens med penger, og det er jo veldig dyrt. Sjekket siden til hun Sissel Grana og hun tar 1100kr. Jeg håper noen vet om noen dyktige, så jeg ikke kaster bort pengene mine. 

Vurderer også å få en prest eller noen til å be for dyret mitt. Gjør prester sånn? Jeg er ikke religiøs, må jeg være det for alt det skal fungere? 

Tusen takk for all hjelp. 

Anonymkode: 76978...ab0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sugemerke

Dersom msn har noe galt med magen er dette ofte grunnet til at man ikke spiser. Da hjelper det ikke kaste penger ut vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å spare pengene dine istedenfor å bruke de på overtro og falske forhåpninger. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tar du den ikke med til veterinæren?

Anonymkode: cfac5...c0b

Leste du ikke innlegget? Har vært hos veterinær maange ganger, hos flere forskjellige. Dyret har også tilbrakt flere døgn på veterinærklinikk ved flere anledninger. Det er tatt ultralyd og røntgen av alt mulig. Blodprøve, urinprøve er tatt og er helt fine. Det er et mysterium hvorfor den ikke spiser. Håper noen dyretolk kan finne svaret. Ts

Anonymkode: 76978...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sugemerke skrev:

Dersom msn har noe galt med magen er dette ofte grunnet til at man ikke spiser. Da hjelper det ikke kaste penger ut vinduet.

 Men den spiser noen typer grønnsaker, men ingenting annet. Den har allerede måttet slipe tennene en gang fordi den ikke spiser høy. Hvis den ikke spiser høy, må den tilbake å slipe tennene en gang til snart. Det må gjøres i narkose og er svært risikabelt. Jeg må finne ut av hvorfor den ikke spiser annet enn noen få typer grønnsaker. Ts 

Anonymkode: 76978...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sugemerke
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 Men den spiser noen typer grønnsaker, men ingenting annet. Den har allerede måttet slipe tennene en gang fordi den ikke spiser høy. Hvis den ikke spiser høy, må den tilbake å slipe tennene en gang til snart. Det må gjøres i narkose og er svært risikabelt. Jeg må finne ut av hvorfor den ikke spiser annet enn noen få typer grønnsaker. Ts 

Anonymkode: 76978...ab0

Hva er det som er galt med magen da? Og hvilket dyr snakker vi om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Leste du ikke innlegget? Har vært hos veterinær maange ganger, hos flere forskjellige. Dyret har også tilbrakt flere døgn på veterinærklinikk ved flere anledninger. Det er tatt ultralyd og røntgen av alt mulig. Blodprøve, urinprøve er tatt og er helt fine. Det er et mysterium hvorfor den ikke spiser. Håper noen dyretolk kan finne svaret. Ts

Anonymkode: 76978...ab0

Beklager at jeg ikke leste det ordentlig.

Ble nok bare for opphengt i dette med dyretolk og prest.

Anonymkode: cfac5...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sugemerke skrev:

Hva er det som er galt med magen da? Og hvilket dyr snakker vi om?

 Sammenvoksninger i tarm, men ikke helt tett, for det bæsjer mye. Det oppfører seg helt normalt. Aktiv, leken og nysgjerrig. Ingen tegn til smerte. Hadde det ikke vært så magert, hadde man aldri trodd det var sykt. Ts

Anonymkode: 76978...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg ikke leste det ordentlig.

Ble nok bare for opphengt i dette med dyretolk og prest.

Anonymkode: cfac5...c0b

Ok :)

Anonymkode: 76978...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv heller å få time hos Are Thoresen da. Ikke lett, men bedre alternativ enn en dyretolk. 

Kjenner flere som har vært hos de mest "anerkjente" dyretolkene med dyr, og det har dessverre alltid vært penger ut av vinduet. 

Anonymkode: be8bc...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Nicathv skrev:

Jeg anbefaler å spare pengene dine istedenfor å bruke de på overtro og falske forhåpninger. :)

 Men hva om det faktisk fungerer? Jeg vet ikke om jeg tror på det, men klarer ikke å avlive før jeg har prøvd absolutt alt. Siden dyretolk er et yrke som har vart lenge, så må det vel være noe i det? Det hadde vel sluttet å eksistere hvis 100% av det var tull og bedrageri? Ts 

Anonymkode: 76978...ab0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv heller å få time hos Are Thoresen da. Ikke lett, men bedre alternativ enn en dyretolk. 

Kjenner flere som har vært hos de mest "anerkjente" dyretolkene med dyr, og det har dessverre alltid vært penger ut av vinduet. 

Anonymkode: be8bc...1c3

Ser han holder til i Sandefjord, det blir for langt å reise med en syk gnager, dessverre. Men det sto han har drevet en alternativmedisinsk smådyrklinikk. Virker som den er nedlagt. Vet du om noen andre alternativmedisinske klinikker på Østlandet? Ts 

Anonymkode: 76978...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sugemerke
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Sammenvoksninger i tarm, men ikke helt tett, for det bæsjer mye. Det oppfører seg helt normalt. Aktiv, leken og nysgjerrig. Ingen tegn til smerte. Hadde det ikke vært så magert, hadde man aldri trodd det var sykt. Ts

Anonymkode: 76978...ab0

Her er jo sannsynligvis årsaken til nedsatt matlyst. Da hjelper det ikke med dn dyretolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sugemerke skrev:

Her er jo sannsynligvis årsaken til nedsatt matlyst. Da hjelper det ikke med dn dyretolk.

Men det har ikke dårlig matlyst. Det løper bort til meg og lukter på fingrene mine etter mat hver gang jeg kommer. Det lukter ofte ivrig i matskåla. Iblant tar den mat i munnen, men spytter det ut igjen. Så hvorfor spiser det ikke når det har lyst på mat,mot veterinær ikke har funnet noe fysisk galt som hindrer spising? 

Anonymkode: 76978...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan dessverre ikke anbefale deg noen flinke dyretolker, da jeg ikke har erfaring med noen selv. Har hørt om Sissel grana da, og hun virker veldig flink! Men ja - hun er dyr :/ 

Har hørt at flammehuset skal være veldig flinke da!:) 

du kan også melde deg inn i fb gruppa «Dyrekommuniksjon & dyretolkning» og spørre der!

Hadde det vært meg som hadde et sykt dyr, hadde jeg også testet ut alternativer. når det kommer til dyrene mine, mener jeg det er verd å prøve alt :) 

håper det går bra med gnageren din! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Suppetuppe skrev:

Jeg kan dessverre ikke anbefale deg noen flinke dyretolker, da jeg ikke har erfaring med noen selv. Har hørt om Sissel grana da, og hun virker veldig flink! Men ja - hun er dyr :/ 

Har hørt at flammehuset skal være veldig flinke da!:) 

du kan også melde deg inn i fb gruppa «Dyrekommuniksjon & dyretolkning» og spørre der!

Hadde det vært meg som hadde et sykt dyr, hadde jeg også testet ut alternativer. når det kommer til dyrene mine, mener jeg det er verd å prøve alt :) 

håper det går bra med gnageren din! 

Flammehuset virker kjempebra! Skal kontakte de i morgen. Tusen hjertelig takk :) ts 

Anonymkode: 76978...ab0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags dyr er det?
Jeg hadde en kanin en gang i tiden..
Den spiste ikke gulrot, salatblad, gress, diverse frø, så måtte ha spesialblanding -Eller mikse selv med hva den faktisk likte å spise..  Den var derimot vill etter kokt potet. For tennene ble jeg anbefalt å bruke saltstein, siden min kanin var skikkelig "Picky" :fnise:  Om du har kanin, husk at kaniner har mange fler smaksløker enn hva vi har...Og ny mat bør gis gradvis, nettopp slik at kaninen blir vant med maten. Finn ut hva den liker og ikke liker =) 
Leger har jo ikke funnet noe galt med den..(enda), så kan være at den rett og slett ikke liker maten :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

 Men den spiser noen typer grønnsaker, men ingenting annet. Den har allerede måttet slipe tennene en gang fordi den ikke spiser høy. Hvis den ikke spiser høy, må den tilbake å slipe tennene en gang til snart. Det må gjøres i narkose og er svært risikabelt. Jeg må finne ut av hvorfor den ikke spiser annet enn noen få typer grønnsaker. Ts 

Anonymkode: 76978...ab0

Så den spiser altså? Skrev du ikke at du måtte mate den? Hamstere finner ikke høy i naturen, så dette er ikke noe de "må" spise.

Anonymkode: 8382b...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så den spiser altså? Skrev du ikke at du måtte mate den? Hamstere finner ikke høy i naturen, så dette er ikke noe de "må" spise.

Anonymkode: 8382b...892

Skjønner ikke hvorfor jeg fikk for meg at det var en Hamster, men uansett, ingen dyr finner tørket høy i naturen.

Anonymkode: 8382b...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...