Gå til innhold

Hvor og med hvor mange skal du feire julaften i år?


Gjest Selfie

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min er uenige. Jeg vil gjerne feire kun oss fire i familien (har to barn), evt med hans foreldre. Han vil feire med hele familien - to søstre med menn og barn, og hans foreldre. Pluss en oldemor. Fordi jeg insisterer på å bli hjemme på julaften, har det nå endt med at alle kommer til oss annethvert år...og da er jo ingen av oss fornøyde. Han vil ikke ha alle her, ikke jeg heller. Men så blir det sånn da, fordi de andre alle skal feire sammen hvert år så det er visst alle eller ingen. 

Derfor lurer jeg på hva som er vanlig.....hele storfamilien sammen eller kun kjernefamilien med en bestemor eller to?

 

(Annethvert år kommer mine foreldre til oss, da feirer hele hans familie sammen et annet sted)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal feire bare oss fire; meg, mannen og jentene. Det er som oftest bare oss, av og til har vi slektninger på besøk, men er som oftest bare oss. 

Jeg synes det er koselig med bare oss fire, stille og rolig. 

Har feiret jul bare en gang hjemme hos svigerfamilien min, men det er pga det er 5 timer med bil dit, og pga både mannen min og  meg jobber turnus i helsevesenet, så sjelden vi har fri mange dager samtidig i jula. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feirer som vanlig hjemme hos oss selv. Min familie (dvs Mamma, kjæresten hennes og broren min) skal feire sammen med oss. mannens familie feirer aldri med oss så vi er enten med min familie eller bare oss fem. Hvis du og mannen din ikke blir enige må dere rett og slett bytte på hvordan dere feirer. Den som "fikk viljen sin" i fjor må gi seg i år.

I mine øyne har dere et luksusproblem. Jeg har liten familie og jeg kommer aldri til å forstå at noen klager på at de har stor familie og at det er for mange å feire med. Julen er familietid og selv om jeg synes jul bare oss i kjernefamilien er veldig koselig hadde jeg aldri sagt nei til stor familiefeiring.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig med feiring med stor familien! Masse herlige samtaler, later å tid ilag med folk man kanskje til vanlig bare "stresser" forbi! 

 

Jeg feirer alene jeg. 

Anonymkode: 43dc2...bc4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer skal feire hos søsteren hans med mann og minst 2 av barna, broren til samboer med kone og 4 barn, og svigers. Helt greit for meg, jeg er vandt til stor familie i jula (vi er maaange på min side) så det ville føltes litt stusslig å være bare oss to, vi er alene ellers så dette er en mulighet til å kose oss med hele familien (hans) :) 

Anonymkode: ada43...35a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker begge deler. Både bare med kjernefamilien og hel familien. Når barna var små så var det bare stress før de la seg. Da var det deilig å kunne sette seg for å bare slappe av etterpå. Koseligere nå som de har blitt eldre, mer tålmodig og roligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

foreldrene mine, og foreldrene til kona til broren min, med søsken på begge sider, pluss barna feirer hvert år isammen

Anonymkode: 3e9c5...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

foreldrene mine, og foreldrene til kona til broren min, med søsken på begge sider, pluss barna feirer hvert år isammen

Anonymkode: 3e9c5...09a

vi begynte med det når minsten til de var 2-3 år.

Mye løsning enn å feire sammen annen hvert år med familien hennes.

Anonymkode: 3e9c5...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

vi begynte med det når minsten til de var 2-3 år.

Mye løsning enn å feire sammen annen hvert år med familien hennes.

Anonymkode: 3e9c5...09a

vi er tolv stk.

Anonymkode: 3e9c5...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

vi begynte med det når minsten til de var 2-3 år.

Mye løsning enn å feire sammen annen hvert år med familien hennes.

Anonymkode: 3e9c5...09a

"bedre

Anonymkode: 3e9c5...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å feire med familien min først, også min søsters familie - fordi jeg er tante til 3 av barna hennes og alle ''fetterne'' i mannens side er der, pluss de inviterer mamma og uansett. 

Anonymkode: 6146a...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stort sett feiret sammen med kjernefamilien og ei bestemor eller to. Bestemødrene feirer vanligvis sammen med sine barn etter tur. Da oldemor på morsiden fortsatt levde feiret hun også sammen med oss, og av og til har et sett onkler og tanter vært med. Vi barna er nå flyttet ut, men reiser hjem til foreldrene for å feire jul. Unntaket er den som er gift, og feirer annethvert år hos svigers.

Anonymkode: 8c477...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen er familietid, så her feirer vi annenhvert år med min og hans familie. 

På mitt side er vi oss to, min mor og bror, mine besteforeldre, tante og mine to kusiner. 

På hans side er vi oss to, hans søster og hennes mann, hans foreldre og bestefar, hans tante og hennes mann, to kusiner og kusinens kjæreste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min familie, og det blir vel rundt 25 mennesker, mellom fem og ti hunder og et ukjent antall gullfisk.  Jeg er vant med fullt kaos på julaften. :P 

Det er heldigvis ikke hjemme hos meg, for det hadde vi ikke hatt plass til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal være hjemme, og for første gang på lenge blir vi mer enn to. Mine foreldre kommer, og min søster med familie.

Jeg er vant til å feire sammen med besteforeldre, onkler og tanter, søskenbarn osv, mens i familien til mannen feirer alle hver for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feirer hos oss (fordi vi er de eneste med unger og vi har attpåtil tre av dem). Normalt sett kommer hans foreldre, svoger og partner, faren min. I år skal min far og svoger på jobb, så det blir kjernefamilien pluss hans foreldre.

Anonymkode: ae811...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har feiret sammen med storfamilien så lenge jeg har levd. 15 stykk.

Anonymkode: 432a1...197

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feirer annenhvert år hos hans og min familie. Når vi er hos min familie så er vi 18 stk med stort og smått. I hans familie så varierer det hvem som er der, men alt i fra 6 til 14. 

Synes det er hyggelig å være mange. Å bare være oss høres stusselig ut. 

Anonymkode: 00755...bec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal vi ferie bare oss tre. Er invitert til Spania til svigers, men i fjor var vi hos mine foreldre. Farter stortsett hvert år, så vi takket pent nei. Det skal bli så superdeilig å bare være oss ❤️ Tid til å slappe av av og hente seg ordentlig inn i ferien. Jeg gleder meg :) 

Anonymkode: 9b1c7...893

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal feire hjemme. Bare meg og min samboer. Gleder meg veldig til en lang dag i pysjamas med hjemkjørt mat av noe slag. 

Anonymkode: 93460...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...