Gå til innhold

Skal transer bruke herre eller dame garderobe?


WubWub

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Overrasket said:

Hvis personen identifiserer seg med ett spesifikt kjønn er det feil å omtale vedkommende som hen.

 

1 minutt siden, WubWub said:

Er du ironisk?

det finnes bare 2 kjønn, han og hun.
hen er like tåpelig som begrepet gender fluid,

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, herremann skrev:

 

det finnes bare 2 kjønn, han og hun.
hen er like tåpelig som begrepet gender fluid,

Det later til at du bør slå opp ordboka 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, WubWub said:

Det later til at du bør slå opp ordboka 

vær heller snill og gi meg litt kilder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, herremann skrev:

vær heller snill og gi meg litt kilder.

https://sml.snl.no/hen

Hen er et kjønnsnøytralt pronomen i tredje person entall. Det brukes enten om personer som ikke definerer seg som mann eller kvinne, eller om personer av ukjent kjønn i stedet for hun/han eller vedkommende.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WubWub skrev:

Det later til at du bør slå opp ordboka 

Ordboka har ordet "enhjørning", men betyr det at enhjørninger fins?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Testosteron skrev:

Ordboka har ordet "enhjørning", men betyr det at enhjørninger fins?

Mener du at kjønnsnøytrale pronomen ikke eksisterer?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, WubWub said:

Mener du at kjønnsnøytrale pronomen ikke eksisterer?

begrepet finnes kanskje, akkurat som gud og enhjørning.
det gjør ikke ting mer ekte av den grunn.

du er enten mann eller kvinne.
men unntaket av noen usedvanlig få som er født tvekjønna eller intetkjønn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WubWub skrev:

Mener du at kjønnsnøytrale pronomen ikke eksisterer?

Hva har det med saken å gjøre at kjønnsnøytrale pronomen eksisterer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, herremann skrev:

begrepet finnes kanskje, akkurat som gud og enhjørning.
det gjør ikke ting mer ekte av den grunn.

du er enten mann eller kvinne.
men unntaket av noen usedvanlig få som er født tvekjønna eller intetkjønn.

Jeg tror ikke ordet hen betyr det du tror det betyr.

Når man sier "hen" så refererer man til et menneske hvor man ikke er helt sikker på kjønnet. Dette har ingenting med vaset du varter opp med

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Vestkantbadet. Der var en god del av reaksjonene måten hun ble avvist på. I tillegg er de ikke nakne sammen der. 

Ja, det er problematisk for mange. Ikke minst de som er transkjønnede. Pdd varierer det fra bosted til bosted, og kjede man trener i. Noen skiller på kjønnsorgan, noen på kjønnsuttrykk og andre tilbyr handicapgarderoben når den er ledig (gidd å få med dere ledig). Her jeg bor er siste som gjelder. Dvs jeg bruker den, men lar alltid andre gå foran meg og velger tider der den med 99% ikke er i bruk. 

Om man skal skille på hva som er mellom beina. Hvordan løse det? Holder det å si man har penis eller vagina? Trenger vi lapp fra lege? Vil de ansatte kanskje kikke eller kjenne? Og skal vi stå i døra og bekrefte kjønnsorganet ovenfor damene? (Det er liksom aldri krangel om bruk av herregarderoben).

Det folk er redde for er liten sannsynlig for. Det er ekstremt få transkjønnede som begår overgrep. Der må nok de cis-kjønnede ta sin skyld. Dersom man skiller ut både på kjønnsuttrykk og juridisk kjønn, er det liten sjanse for at disse ekle mannfolka "alle" er redde for vil kunne utnytte det. De kommer nok til å vente i bassenget, mye lettere der. For de som er redd for å bli trakassert i garderoben av en transkjønnet, vit at dette er en gruppe som utsettes mye for nettopp dette. 

Og forøvrig. Hen er kjønnsnøytralt pronomen som WubWub sier. Ikke et egent kjønn. 

Anonymkode: 833be...d50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Testosteron skrev:

Hva har det med saken å gjøre at kjønnsnøytrale pronomen eksisterer? 

Er man usikker på et kjønn så sier man "hen". Så kommer du her drassendes med enhjørninger:laugh: KG i et nøtteskall. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WubWub skrev:

Er man usikker på et kjønn så sier man "hen". Så kommer du her drassendes med enhjørninger:laugh: KG i et nøtteskall. 

Siden du tror du kan bevise at det finnes flere kjønn enn to ved å vise til at ordet "hen" finnes i ordbøker, så er det enkelt for meg å motbevise det ved å påpeke at også ordet "enhjørning" finnes i ordbøker. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, WubWub said:

Jeg tror ikke ordet hen betyr det du tror det betyr.

Når man sier "hen" så refererer man til et menneske hvor man ikke er helt sikker på kjønnet. Dette har ingenting med vaset du varter opp med

er irrelevant om personen er usikker på sin legning eller identitet.
enten er du mann eller så er du kvinne.

hen er like bortkasta som begrepet gender fluid.
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ang Vestkantbadet. Der var en god del av reaksjonene måten hun ble avvist på. I tillegg er de ikke nakne sammen der. 

Ja, det er problematisk for mange. Ikke minst de som er transkjønnede. Pdd varierer det fra bosted til bosted, og kjede man trener i. Noen skiller på kjønnsorgan, noen på kjønnsuttrykk og andre tilbyr handicapgarderoben når den er ledig (gidd å få med dere ledig). Her jeg bor er siste som gjelder. Dvs jeg bruker den, men lar alltid andre gå foran meg og velger tider der den med 99% ikke er i bruk. 

Om man skal skille på hva som er mellom beina. Hvordan løse det? Holder det å si man har penis eller vagina? Trenger vi lapp fra lege? Vil de ansatte kanskje kikke eller kjenne? Og skal vi stå i døra og bekrefte kjønnsorganet ovenfor damene? (Det er liksom aldri krangel om bruk av herregarderoben).

Det folk er redde for er liten sannsynlig for. Det er ekstremt få transkjønnede som begår overgrep. Der må nok de cis-kjønnede ta sin skyld. Dersom man skiller ut både på kjønnsuttrykk og juridisk kjønn, er det liten sjanse for at disse ekle mannfolka "alle" er redde for vil kunne utnytte det. De kommer nok til å vente i bassenget, mye lettere der. For de som er redd for å bli trakassert i garderoben av en transkjønnet, vit at dette er en gruppe som utsettes mye for nettopp dette. 

Og forøvrig. Hen er kjønnsnøytralt pronomen som WubWub sier. Ikke et egent kjønn. 

Anonymkode: 833be...d50

Uten tvil så er dette ytterst og særdeles vanskelig. For hvordan skal omverden forholde seg til dette?

Om en vanlig mann rusler inn i damegarderoben å går inn i dusjen naken så vil han bli anmeldt og arrestert for blotting. 

Men hva med transmenn som identifiserer seg som kvinne men som ikke har tatt østrogenkur? Og selv med østrogenkur så har de jo fremdeles penis, vil de også bli anmeldt for blotting eller hvor går grensen og hvem skal avgjøre dette?

Hva om shemalen ikke liker menn, men foretrekker kvinner og hen for ereksjon i damedusjen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WubWub said:

Uten tvil så er dette ytterst og særdeles vanskelig. For hvordan skal omverden forholde seg til dette?

Om en vanlig mann rusler inn i damegarderoben å går inn i dusjen naken så vil han bli anmeldt og arrestert for blotting. 

Men hva med transmenn som identifiserer seg som kvinne men som ikke har tatt østrogenkur? Og selv med østrogenkur så har de jo fremdeles penis, vil de også bli anmeldt for blotting eller hvor går grensen og hvem skal avgjøre dette?

Hva om shemalen ikke liker menn, men foretrekker kvinner og hen for ereksjon i damedusjen?

 

spesielt for folk som er av litt eldre generasjoner så er dette veldig ukjent og vanskelig for dem å akseptere.
å tvinge dem til å akseptere at det plutselig står en naken shemale foran dem i garderoben er ikke riktig vei å gå.

jeg stemmer for en 3dje garderobe eller garderober med avlukk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, herremann skrev:

er irrelevant om personen er usikker på sin legning eller identitet.
enten er du mann eller så er du kvinne.

hen er like bortkasta som begrepet gender fluid.
 

ordet hen handler ikke om genderfluid. du må ta en titt i ordboken. "hen" er et pronomen om noe man er usikker på kjønnet til. 

f.eks ; kona di er barneskolelærer. hun forteller deg at en av elevene hennes havnet i en konflikt, en konflikt som gjorde at kona di måtte jobbe overtid.

hun fortalte ikke om kjønnet til de som var i konflikt.

du spør så "fikk du og hen løst det?" da du ikke vet kjønnet til vedkommende som var i konflikt. skjønner du nå ordet "hen" eller luller du deg bort i vas om "genderfluid" ? Mitt råd til deg er å forholde deg til ordboka. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, WubWub said:

ordet hen handler ikke om genderfluid. du må ta en titt i ordboken. "hen" er et pronomen om noe man er usikker på kjønnet til. 

f.eks ; kona di er barneskolelærer. hun forteller deg at en av elevene hennes havnet i en konflikt, en konflikt som gjorde at kona di måtte jobbe overtid.

hun fortalte ikke om kjønnet til de som var i konflikt.

du spør så "fikk du og hen løst det?" da du ikke vet kjønnet til vedkommende som var i konflikt. skjønner du nå ordet "hen" eller luller du deg bort i vas om "genderfluid" ? Mitt råd til deg er å forholde deg til ordboka. 

fikk du og vedkommende løst det?
fikk du og den/de løst det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Testosteron skrev:

Siden du tror du kan bevise at det finnes flere kjønn enn to ved å vise til at ordet "hen" finnes i ordbøker, så er det enkelt for meg å motbevise det ved å påpeke at også ordet "enhjørning" finnes i ordbøker. 

Haha KG blir bare enda bedre og bedre. Hvis meg hvor jeg sier "jeg tror jeg kan bevise at det finnes mer enn to kjønn", vis meg bare et eneste sitat som peker i retningen av tullet du påstår! 

Jeg råder deg til å lese denne linken så du kanskje lærer deg hva ordet "hen" egentlig betyr : https://sml.snl.no/hen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, herremann skrev:

fikk du og vedkommende løst det?
fikk du og den/de løst det?

Eller :

"Fikk du og hen løst det?" 

Både det du sier og det jeg sier er riktig. Når et kjønn er uklart så er "hen" det riktige ordet ifølge ordboken. Hen er ikke et tredjekjønn slik du og kompisen din tror. Det finnes bare 2 kjønn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WubWub skrev:

Haha KG blir bare enda bedre og bedre. Hvis meg hvor jeg sier "jeg tror jeg kan bevise at det finnes mer enn to kjønn", vis meg bare et eneste sitat som peker i retningen av tullet du påstår! 

@herremann skrev: "det finnes bare 2 kjønn, han og hun.
hen er like tåpelig som begrepet gender fluid,"

Til dette skrev du: "Det later til at du bør slå opp ordboka."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...