Gå til innhold

Hvorfor er det ingen fysioterapeuter som masserer lengre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gått til 3 allerede, men de bare avskriver meg og kan ikke hjelpe meg pga smertene mine, men ingen vil massere, trykke eller kna for å hjelpe på smertene????? De sier det er opp til meg?

Er jo helt sykt? Må betale selv for å gå til manuell terapeut eller?

Flere med samme erfaring? Før i tiden gikk man jo dit for å bli knadd eller har jeg misoppfattet det hele?

Sliter med muskelsmerter og blir bedre av massasje, men må jo få jevnlig og offentlige dekker jo bare fysioterapeuter

Anonymkode: ad59f...50d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En manuell terapeut er en videreutdannet fysioterapeut, trenger ikke å betale for det om du har frikort. Blir som hos fysio.

Ellers så masserer naprapater også. Har god erfaringer med naprapat og manuell terapeut. 

Anonymkode: 91d79...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos min fysio er det lite massering. De baserer det meste på trening for smerter. Massering hjelper kortsiktig mens trening på sikt kan gjøre at smertene blir mindre og man tåler mer. Viktig at musklene er i bevegelse.

Anonymkode: 3aade...165

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei får ikke frikort på manuell terapeut og heller ikke naprapat nei. Har hørt med legen

Anonymkode: ad59f...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos min fysio er det lite massering. De baserer det meste på trening for smerter. Massering hjelper kortsiktig mens trening på sikt kan gjøre at smertene blir mindre og man tåler mer. Viktig at musklene er i bevegelse.

Anonymkode: 3aade...165

Men ejg blir verre av trening. Hr flere diagnoser i tillegg. Jeg trenger dyp massasje og varmebehandling jevnlig for å holde kroppen i sjakk, men fysioterapeuter tar jo  ikke deg nå til dags. Får ikke frikort på manuell og naprapat 

Anonymkode: ad59f...50d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei får ikke frikort på manuell terapeut og heller ikke naprapat nei. Har hørt med legen

Anonymkode: ad59f...50d

Jeg har fått frikort tak 2 når jeg har vært hos manuell terapeut, så det er bare tull. Naprapat er noe annet. Ring en manuell terapeut å hør. 

Anonymkode: 91d79...9ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei får ikke frikort på manuell terapeut og heller ikke naprapat nei. Har hørt med legen

Anonymkode: ad59f...50d

Jeg hadde frikort 2 hos manuellterapaut. Sikker på legen ikke trodde du snakket om frikort 1?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ejg blir verre av trening. Hr flere diagnoser i tillegg. Jeg trenger dyp massasje og varmebehandling jevnlig for å holde kroppen i sjakk, men fysioterapeuter tar jo  ikke deg nå til dags. Får ikke frikort på manuell og naprapat 

Anonymkode: ad59f...50d

Opplever dessverre samme holdning selv :(

Anonymkode: cdfee...b4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg gikk til fysio i hele sommer, men fikk bare øvelser jeg skulle gjøre på egenhånd. Etter 2 mnd tok jeg en dobbeltime, først hos min vanlige fysio og så hos en massør på samme klinikk, men også her fikk jeg bare masse snakk og så til slutt 5 minutters massasje på et av flere områder jeg slet med. Kom ikke tilbake til noen av dem etter det. Skal jeg kureres med trening kan jeg fint gjøre dette på egenhånd.

Anonymkode: deeb9...0fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg gikk til fysio i hele sommer, men fikk bare øvelser jeg skulle gjøre på egenhånd. Etter 2 mnd tok jeg en dobbeltime, først hos min vanlige fysio og så hos en massør på samme klinikk, men også her fikk jeg bare masse snakk og så til slutt 5 minutters massasje på et av flere områder jeg slet med. Kom ikke tilbake til noen av dem etter det. Skal jeg kureres med trening kan jeg fint gjøre dette på egenhånd.

Anonymkode: deeb9...0fb

Ja skjønner ikek dette jeg heller. Da blir jeg jo gående med smerter da, Må jo være bedre å få frikort og kunen gå jevnlig til massasje og holde seg sånn noenlunde, enn å ende på uføretrygd pga smertene!

Anonymkode: ad59f...50d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, VinterSnø skrev:

Jeg hadde frikort 2 hos manuellterapaut. Sikker på legen ikke trodde du snakket om frikort 1?

Ja jeg har forhørt meg og da sa legen at det er kun fysio og psykologisk fysio det er frikort på. Da må jeg forsøke å spørre engang til

Anonymkode: ad59f...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har forhørt meg og da sa legen at det er kun fysio og psykologisk fysio det er frikort på. Da må jeg forsøke å spørre engang til

Anonymkode: ad59f...50d

Men det er ikke riktig. Ring en manuell terapeut å hør da, om du ikke tror på oss. 

Jeg har hatt frikort hos en manuell terapeut og nå har mannen min det. Tro meg, manuell terapeuten hadde ikke latt oss behandle gratis. 

Men det er frikort 2, ikke frikort 1 som gjelder hos legen og medisiner. Frikort 2 gjelder forøvrig hos "vanlig" fysio også. 

Anonymkode: 91d79...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke riktig. Ring en manuell terapeut å hør da, om du ikke tror på oss. 

Jeg har hatt frikort hos en manuell terapeut og nå har mannen min det. Tro meg, manuell terapeuten hadde ikke latt oss behandle gratis. 

Men det er frikort 2, ikke frikort 1 som gjelder hos legen og medisiner. Frikort 2 gjelder forøvrig hos "vanlig" fysio også. 

Anonymkode: 91d79...9ff

Hva pleier manuellterapeuter å gjøre? Er det normalt i deres behandling at de masserer og ikke maser på trening?

Anonymkode: cdfee...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva pleier manuellterapeuter å gjøre? Er det normalt i deres behandling at de masserer og ikke maser på trening?

Anonymkode: cdfee...b4f

De jobber mer manuelt, som ligger i navnet. Hun jeg gikk til sa hun likte å jobbe manuelt og ikke bare sende folk på trening. Sikkert litt forskjellige, men hun jeg gikk til masserte, "knakk", brukte noen apparater. 

Anonymkode: 91d79...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har gått til 3 allerede, men de bare avskriver meg og kan ikke hjelpe meg pga smertene mine, men ingen vil massere, trykke eller kna for å hjelpe på smertene????? De sier det er opp til meg?

Er jo helt sykt? Må betale selv for å gå til manuell terapeut eller?

Flere med samme erfaring? Før i tiden gikk man jo dit for å bli knadd eller har jeg misoppfattet det hele?

Sliter med muskelsmerter og blir bedre av massasje, men må jo få jevnlig og offentlige dekker jo bare fysioterapeuter

Anonymkode: ad59f...50d

Jeg anbefaler at du ikke går til dem, men ringer dem opp, en etter en, og forklarer hva du vil ha. Si at du KUN vil ha time om de tilbyr det du ønsker, og at du starter med en prøvetime. 

Ring samtlige i ditt distrikt før du tar et valg. 

Å ha gått til 3 er ikke mye: de fleste kronikere har oppigjennom årene vært innom alle i kjørbar avstand. Så finner man en som duger eller to som duger i kombo, og så funker det. Ofte betaler en endel for det også, for du har ingen garanti for at den som er flink har avtale.

Og som du påpeker, Ts: om alternativet er ufør så kan du bruke hele mellomlegget mellom ordinærlønn og det du vil få utbetalt i ufør på massasje og du vil fortsatt tjene både finansielt og livskvalitetsmessig på handelen.

Anonymkode: 88a86...444

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo gjøre øvelser da, hvis ikke blir du jo ikke bedre. Masering hjelper kun der og da, det er øvelsene som gir deg langvarig virkning. 

Anonymkode: 16767...028

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo gjøre øvelser da, hvis ikke blir du jo ikke bedre. Masering hjelper kun der og da, det er øvelsene som gir deg langvarig virkning. 

Anonymkode: 16767...028

Det kommer så an på hva problemet er. Å for eksempel gå og trene helt feil fordi noe er låst, gjør ting verre, ikke bedre. 

Anonymkode: 83924...5d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...