Gå til innhold

Homofobi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter en heftig diskusjon i en gruppe på Facebook må jeg bare spørre: Er man homofob hvis man som en heteroseksuell kvinne ikke ønsker å date en bifil mann? 

Anonymkode: ab0f9...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja. Hvorfor vil du ikke date ham, da? Hva ved det er det som plager deg? Byr det deg imot at mannen du dater også liker damer med andre hårfarger, puppestørrelser etc enn deg?

Anonymkode: b4616...478

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er du selvsagt ikke.

Noen bifile er bare vanvittig hårsåre.

Anonymkode: 84d5d...264

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter en heftig diskusjon i en gruppe på Facebook må jeg bare spørre: Er man homofob hvis man som en heteroseksuell kvinne ikke ønsker å date en bifil mann? 

Anonymkode: ab0f9...4ce

Er det fordi han er bifil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, vil du ikke date ham så bare la være, uansett hvilken grunn du har. Jeg vil jo ikke date nesten alle i verden :) 

Anonymkode: b4616...478

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er du selvsagt ikke.

Noen bifile er bare vanvittig hårsåre.

Anonymkode: 84d5d...264

Åpenbart! Dette var et generelt spørsmål men folk tar det så personlig at det er helt latterlig. 

Anonymkode: ab0f9...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter en heftig diskusjon i en gruppe på Facebook må jeg bare spørre: Er man homofob hvis man som en heteroseksuell kvinne ikke ønsker å date en bifil mann? 

Det er ikke noe som heter homofob. Om man ikke selv er homofil eller bifil er homofili noe helt unaturlig noe, da snakker vi om de seksuelle handlingene, det er avskyelig for de fleste av oss, det frembringer avsky faktisk. Selv om de i alle andre sammenhenger er helt normale mennesker som man kan like eller mislike som alle andre mennesker. Jeg ligger meg ikke oppi andre mennesker sine seksuelle preferanser, det er deres sak og privatliv jeg ikke trenger ta stilling til engang slik sett. Selv om jeg har mine meninger om det, trenger jeg ikke fremsette de.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Duftavsommerregn skrev:

Det er ikke noe som heter homofob. Om man ikke selv er homofil eller bifil er homofili noe helt unaturlig noe, da snakker vi om de seksuelle handlingene, det er avskyelig for de fleste av oss, det frembringer avsky faktisk. Selv om de i alle andre sammenhenger er helt normale mennesker som man kan like eller mislike som alle andre mennesker. Jeg ligger meg ikke oppi andre mennesker sine seksuelle preferanser, det er deres sak og privatliv jeg ikke trenger ta stilling til engang slik sett. Selv om jeg har mine meninger om det, trenger jeg ikke fremsette de.

Snakker du for  7 milliarder mennesker nå eller dere som ER homofobe??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Walkingdead skrev:

Etter en diskusjon på kg, tenker jeg vi sier.

Du vet at det faktisk finnes andre steder på internett der det går an å diskutere disse tingene? Jeg kommer med dette fra en gruppe på Facebook. 

Anonymkode: ab0f9...4ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mystix skrev:

Snakker du for  7 milliarder mennesker nå eller dere som ER homofobe??

Tror jeg snakker for det store normale flertallet, men aller mest snakker jeg for meg selv og mine egne meninger :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vil reagere negativt når de får høre at noe ved dem selv ekskluderer dem som partner for andre. Dette uavhengig av hvorvidt man hadde passet sammen i utgangspunktet. Å høre at noe ved deg oppfattes negativt gjør at du tenker "kanskje mange oppfatter dette negativt", og du går i forsvarsmodus. 

Jo mer usikker du er på dette punktet ved deg selv, desto verre. Dersom du er overbevist om at du i det store og hele er en attraktiv partner for mange, så er du selvsagt mindre disponert for sinne. Forteller du en blond kvinne at du foretrekker brunetter, blir det mer "ja ja". Forteller du en bifil person at du ikke er interessert i bifile, blir det mer forargelse. Det samme gjelder om du forteller en mann uten utdannelse at du ikke er interessert i menn uten utdannelse, eller en overvektig kvinne at du ikke er interessert i overvektige kvinner. De vet som regel at du ikke er alene om å mene dette, og det skaper en fortvilelse. 

Men nei, du er selvsagt ikke homofob. Jeg har ikke problemer med at andre lever i homofilt partnerskap, men jeg vil ikke ha en bifil mann av den grunn.

Anonymkode: 84d5d...264

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Walkingdead

Det er ikke homofobi, nei. Men hvis man i tillegg avskyr homofil seksuell praksis så begynner man å nærme seg noe. Denne avskyen er så fjern for meg at jeg gjerne vil høre hvorfor denne avskyen visstnok skal være så "naturlig". For det er jo godt dokumentert at det er homoseksualitet også i naturen.

Endret av Walkingdead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Tror jeg snakker for det store normale flertallet, men aller mest snakker jeg for meg selv og mine egne meninger :) 

Jeg tror med ganske stor sikkerhet at du snakker mest for deg selv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mystix skrev:

Jeg tror med ganske stor sikkerhet at du snakker mest for deg selv. 

Jeg tror at jeg snakker for de aller fleste normale mennesker, selv om de ikke tør si det rett ut, noe jeg gjør. Men jeg har jo ikke noen vitenskapelige beviser for det, det har heller ikke du for ditt standpunkt. Nå hagler det inn med profiler som "liker" det jeg sier. Uten at det betyr all verden :)  For meg er det iallefall slik. Så har jeg et helt normalt mellommenneskelig forhold til homofile og bifile som fremstår med sin legning, fordi deres seksliv ikke vedgår meg, og ikke noe vi diskuterer en gang i normal mellommenneskelig samkvem.

Endret av Duftavsommerregn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest making.a.mess
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter en heftig diskusjon i en gruppe på Facebook må jeg bare spørre: Er man homofob hvis man som en heteroseksuell kvinne ikke ønsker å date en bifil mann? 

Anonymkode: ab0f9...4ce

Det trenger man vel ikke å være. Menn en mann som har vært med en annen mann virker veldig frastøtende på mange. Det må man jo kunne syntes uten å være homofob.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Det trenger man vel ikke å være. Menn en mann som har vært med en annen mann virker veldig frastøtende på mange. Det må man jo kunne syntes uten å være homofob.

Helt enig. Men det er tydeligvis nok til å bli stemplet som homofob og "biophobe" eller hva faen de vil kalle det. I gruppen jeg snakker om er man visstnok homofob e.l hvis man ilke ønsker å date en bifil mann. 

Anonymkode: ab0f9...4ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Jeg tror at jeg snakker for de aller fleste normale mennesker, selv om de ikke tør si det rett ut, noe jeg gjør. Men jeg har jo ikke noen vitenskapelige beviser for det, det har heller ikke du for ditt standpunkt. Nå hagler det inn med profiler som "liker" det jeg sier. Uten at det betyr all verden :)  For meg er det iallefall slik. Så har jeg et helt normalt mellommenneskelig forhold til homofile og bifile som fremstår med sin legning, fordi deres seksliv ikke vedgår meg, og ikke noe vi diskuterer en gang i normal mellommenneskelig samkvem.

Så lenge det ikke vedgår deg så burde du heller ikke ha problemer med tanken på homofil sex.  Jeg går ikke rundt og tenker på hvordan folk har seg.  Det er IKKE normal tankegang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...