Gå til innhold

Fortalte samboer om utroskap, men ikke hele sannheten...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd utroskap og forholdet har overlevd.  Min mann har lagt alle fakta på bordet virker det som. Jeg spurte og grov og fikk vite detaljer. I ettertid er det detaljer jeg skulle ønske jeg ikke visste. 

Jeg er litt ambivalent til dette.

Hvis motivasjonen din for å fortelle henne er din egen samvittighet synes jeg egentlig du skal holde det for deg selv. Du dreit deg ut du må leve med det. Da er det egoistisk å legge det over på henne. Forteller du nå får hun i tillegg smerten av at du lyver. Ønsker du henne velHOLD DEG PÅ MATTA gjør alt godt du kan for henne. Vær ærlig trofast og jobb med forholdet alt du kan. 

Men samtidig hun fortjener å vite hvem du er og hva du har gjort med forholdet. 

 

Når alt dette er sagt, man er to i et forhold på både godt og vondt. Begge parter er medvirkende i å vedlikeholde et forhold. Jeg var ikke skyld i at min mann var utro, men jeg var ikke tydelig i forholdet på en liten detalj ( ikke lyst til å ta dette her) som tilslutt ble en del av det. 

 

Hva med at du faktisk snakket med en parterapeut å få råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer veldig an på hva du legger i "kosing." Hvis det er snakk om en klem og kyssing, er det ikke så mye å bekjenne synes jeg. Hvis det er tafsing og nakenhet, bare uten penetrering, så er det absolutt noe hun bør vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele debatten. Du jobber jo enda med hun du hadde affæren med og pleier forelskelsen din. Om du virkelig elsker konen din så bør du finne deg en ny jobb og kutte kontakt med hun du er forelsket i. Ellers så må du ta ett valg en gang for alltid, for slik du holder på er ikke rettferdig mot noen av dere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri ok å være utro og jeg synes at man bør snakke om det man savner og synes er kjedelig før man begynner å gå bak ryggen på folk. Det verste for henne var nok å få mistanker og oppdage - av seg selv - at du hadde vært utro. Så du bør fortelle alt. Man kan ikke bygge opp et forhold og en tillit på halvsannheter. Det at du viser samvittighet og at du ikke klarer å fortsette uten å fortelle alt kan faktisk på bygge opp tilliten igjen. Nettopp fordi at du viser at du har samvittighet og at du ønsker å fortelle alt.

Hun fikk mistanker en gang, og det er lett å se på en person hvor samvittigheten tærer at de skjuler mer. Man bare vet det når man ikke får den fulle sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest hele: 

du har en helvetes jobb foran deg. Ta et valg samboeren eller denne forelskelsen. Du kan ikke ha begge. Få hjelp av en terapeut. 

Hvis du elsker henne har du EN SJANSE, fucker  du det opp mister du henne antagelig. 

 

Dere har lang historie barn osv, det er ikke bare å stikke. Men heller ikke en selvfølge å bli. Skjerp deg ta et valg å stå for det. VÆR EN MANN!

Endret av Østlandsfrue
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare å bytte jobb for det er få muligheter for å få seg en tilsvarende jobb som jeg har i dag i nærheten av der vi bor. 

Anonymkode: 48471...1f2

Hva med om Du hadde tenkt på det når du startet å rote med dama?  Hva trodde du dette skulle lede til?  Så lenge du ikke kutter kontakten med kollega fortsetter du å bedra. Enig med andre her at du pleier forholdet med kollega hvilket betyr at du ikke gir din kona og deres forhold 100% fokus. Da er det dømt å mislykkes og derav MÅ du bestemme deg og erkjenne deg selv om det er det du vill, erkjenne  at  denne  halvhjertede forsøket er kun spill for galleriene for at du skal kunne forsvare deg etter brudd at du forsøkte men det gikk ikke....

Anonymkode: b5bd9...71f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Østlandsfrue skrev:

Jeg har opplevd utroskap og forholdet har overlevd.  Min mann har lagt alle fakta på bordet virker det som. Jeg spurte og grov og fikk vite detaljer. I ettertid er det detaljer jeg skulle ønske jeg ikke visste. 

Jeg er litt ambivalent til dette.

Hvis motivasjonen din for å fortelle henne er din egen samvittighet synes jeg egentlig du skal holde det for deg selv. Du dreit deg ut du må leve med det. Da er det egoistisk å legge det over på henne. Forteller du nå får hun i tillegg smerten av at du lyver. Ønsker du henne velHOLD DEG PÅ MATTA gjør alt godt du kan for henne. Vær ærlig trofast og jobb med forholdet alt du kan. 

Men samtidig hun fortjener å vite hvem du er og hva du har gjort med forholdet. 

 

Når alt dette er sagt, man er to i et forhold på både godt og vondt. Begge parter er medvirkende i å vedlikeholde et forhold. Jeg var ikke skyld i at min mann var utro, men jeg var ikke tydelig i forholdet på en liten detalj ( ikke lyst til å ta dette her) som tilslutt ble en del av det. 

 

Hva med at du faktisk snakket med en parterapeut å få råd?

Jeg har vurdert om jeg skal snakke med en psykolog iallfall. Jeg vet ikke om det var selve hjemmesituasjonen som gjorde at jeg var utro eller om det er andre ting som ligger bak. Har lurt på meg selv noen ganger, men det var også godt å kjenne på kjærlighet for en annen. For det var ikke kun forelskelse, men jeg følte kjærlighet og det er det som har gjort det så vanskelig å avslutte med hun andre. Vi treffes ikke på fritiden mer, men har kontakt på meldinger og sees på jobb et par ganger i uken. Når vi møtes så føler at alt inni meg roer seg. Det er mulig det er en flukt fra virkeligheten og familielivet, men det er dette jeg må finne ut av. Jeg har dårlig samvittighet ovenfor samboer. Hun er jo min beste venn og har vært det i 20 år. Det er det som gnager innvendig. Det ligger en lojalitet der selv om jeg ikke har vist det så godt de siste månedene. Hun sliter fremdeles med det som har skjedd, ser for meg at det kan ta en stund før det går helt over. 

Anonymkode: 48471...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fytti for en feig mann du er. Og en stor egoist. 

 

Anonymkode: 3558d...e43

Er jeg verre enn andre som er utro? 

Anonymkode: 48471...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig mener at du ønsker å ordne opp og fortsette forholdet med din samboer, må du kutte all kontakt med din kollega. Da kan du ikke fortsette å fore disse følelsene og fantasiene. Det betyr ingen flere meldinger, absolutt ingen kontakt utenom det som er helt nødvendig i arbeidssituasjonen.

Ønsker du derimot å føre din kone bak lyset, slik du gjør nå, kan du bare fortsette som du holder på. Det er vel det enkleste, krever ingen ryggrad og du er en av mange. Men da trenger du ikke råd fra oss.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg verre enn andre som er utro? 

Anonymkode: 48471...1f2

Nå er dette din tråd, det handler om deg. 

Anonymkode: 3558d...e43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg verre enn andre som er utro? 

Anonymkode: 48471...1f2

Siden du spør, ja egentlig er du det da du hverken har vært ærlig med henne før du var utro, mens du var utro eller etterpå - og du fortsetter bedra henne mens hun jobber for å stole på deg igjen. "andre" som er utro spiller ikke det spillet du driver med. Så ja, du er verre. Og vet du en ting til - jeg tror du er klar over det, du er ganske stressa nå fordi du vet ett av to vil skje. Dama på jobb vil finne ut hvor lite mann du egentlig er og dumpe deg og samtidig vil konemor innse hvem hun har stolt på å sette sluttstrek og du står igjen uten noe. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg verre enn andre som er utro? 

Anonymkode: 48471...1f2

Ja. Du fortsetter å bedra når kona din tror at du angrer og har innsett dine feiltrinn.  Ta et valg. 

Du kan ikke fortsette å føre henne bak lyset. Hva er det her som du ikke forstår? 

 

Anonymkode: b5bd9...71f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når vi møtes så føler at alt inni meg roer seg. Det er mulig det er en flukt fra virkeligheten og familielivet, men det er dette jeg må finne ut av. Jeg har dårlig samvittighet ovenfor samboer. Hun er jo min beste venn og har vært det i 20 år. Det er det som gnager innvendig. Det ligger en lojalitet der selv om jeg ikke har vist det så godt de siste månedene. 

Anonymkode: 48471...1f2

Du er forelsket. Kanskje i begge to.

Anonymkode: 7f85c...eb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vurdert om jeg skal snakke med en psykolog iallfall. Jeg vet ikke om det var selve hjemmesituasjonen som gjorde at jeg var utro eller om det er andre ting som ligger bak. Har lurt på meg selv noen ganger, men det var også godt å kjenne på kjærlighet for en annen. For det var ikke kun forelskelse, men jeg følte kjærlighet og det er det som har gjort det så vanskelig å avslutte med hun andre. Vi treffes ikke på fritiden mer, men har kontakt på meldinger og sees på jobb et par ganger i uken. Når vi møtes så føler at alt inni meg roer seg. Det er mulig det er en flukt fra virkeligheten og familielivet, men det er dette jeg må finne ut av. Jeg har dårlig samvittighet ovenfor samboer. Hun er jo min beste venn og har vært det i 20 år. Det er det som gnager innvendig. Det ligger en lojalitet der selv om jeg ikke har vist det så godt de siste månedene. Hun sliter fremdeles med det som har skjedd, ser for meg at det kan ta en stund før det går helt over. 

Anonymkode: 48471...1f2

  Din fru har rett å vite hvorfor du valgte å bedra henne? Hva ligger bak? 

 

Anonymkode: b5bd9...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke si noe. Hun kommer aldri til å stole på deg igjen. Det blir siste spikeren i kista garantert. Hva mer lyver du om tenker hun. Så begynner hun å grave og finner ut at du fremdeles har kontakt med vedkommende på jobb. Du kommer til å angre når denne flingen din er over. Forelske varer ikke for evig. Forbered deg på skilsmisse oppgjør, flytte på hybel, se ungene halve tiden, takle barnas relasjonsskade pga deres brudd , barnebidrag m.m. så finner du ut av dama du var forelska i er egentlig ikke noe for deg. Exen finner ny mann, du blir sjalu. And the story goes on and on. Tror du er bedre stelt med hva du har idag. 

Anonymkode: ae6f9...180

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er flott å se at menn får dårlig samvitighet for utroskap og ikke går så langt som å lyve å manipulere partneren i flere år og krysse grensen med sex.....kvinner derimot, null samvitighet

Anonymkode: 7edb2...ae6

Kilder takk. 

Rapportert for kvinnehat.

Anonymkode: 0f65a...d6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi har nok fremdeles kontakt. Jeg har ikke klart å holde meg helt unna for følelsene har vært så sterke. Ingen av oss kommer til å bytte arbeidsplass med det første heller.

Anonymkode: 48471...1f2

Da synes jeg du kan si det så hun kommer seg bort fra deg. Det fullstendig uakseptabel oppførsel av deg å dyrke en forelskelse på den måten du gjør når du har en samboer og barn. Du burde skamme deg. Egoismen din er faktisk håreisende. Prøv å sett familien din først til en forandring.

Anonymkode: 0f65a...d6b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg verre enn andre som er utro? 

Anonymkode: 48471...1f2

Ja!!! Du pleier jo for faen forelskelsen din! Du er ENNÅ utro og fører familien din bak lyset.

Anonymkode: 0f65a...d6b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...