Gå til innhold

Noen som er lykkelige som single og vil forbli det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om noen har funnet ut at de har det bedre alene og ikke er intressert i å finne noen?

Jeg har problemer med å tro på den store kjærligheten, spesielt i dagens samfunn hvor utroskap er så vanlig. Internett tror jeg gjør det mye lettere å finne en annen. I tillegg behandler mange hverandre som dritt og mange får blant annet komplekser pga kjæresten. 

Selv sliter jeg med psyken og den gjør det også vanskeligere å finne noen. Jeg føler at jeg har nok med meg selv og at en kjæreste bare gjør hverdagen mer slitsom. Jeg har tre samboerskap bak meg og flere forhold. Jeg har det mye bedre alene og har også bedre økonomi alene. 

Jeg har ikke noe ønske om barn og er sterilisert. Må også legge til at jeg er totalt aseksuell pga medisinene jeg må ta. 

Nå i en alder av 35 så lurer jeg på om jeg bare skal gi opp leting etter en partner og heller leve lykkelig alene? 

Anonymkode: d44be...b8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er singel og kan ikke si at jeg er ulykkelig. Jeg begynner å savne litt å ha et forhold men det gjør meg ikke ulykkelig. Man kan ikke ha alt og det er ingen selvfølge at man er i et forhold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som er lykkelige som single. 

Anonymkode: c7948...ae2

Hva får deg til å si det?

TS

Anonymkode: d44be...b8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som er lykkelige som single. 

Anonymkode: c7948...ae2

Mer lykkelig enn i et forhold man ikke trives i iallefall :) du merker det nok når det kommer en som får det til å føle at livet med h*n er bedre enn å være singel, og fremfor det så et det ingenting å stresse med.. man kan fint ha det flott som singel. 

Anonymkode: 53dcb...878

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg er lykkelig som singel. Jeg har kanskje ikke alltid vært det - men nå når jeg nærmer meg 40 kan jeg ikke se for meg at jeg kunne hatt det bedre! :) Sjansene er svært små (minimale) for at jeg skal treffe noen jeg PLUTSELIG blir forelsket i,og det er jeg godt fornøyd med :hjerte: 

Anonymkode: cf733...484

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg i et forhold da, men var minst like lykkelig som singel. Om dette forholdet skulle ta slutt tenker jeg å forbli singel. :laugh: Kommer litt an på hva man fokuserer på. 

Anonymkode: 0c922...c94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som er lykkelige som single. 

Anonymkode: c7948...ae2

Det er det vel! Man slipper utroskap + man slipper å dø av gonoré. Menn klarer jo ikke være trofaste så hvorfor ta risken med sin helse? 

Anonymkode: 6869d...17e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er evig singel. Bare vært ulykkelig forelsket. Nå er jeg forelsket i en muslim som virker snill som alle vanlige menn. Men lot han gå og siden jeg leste alle fordommene. Føler meg ikke bra nok heller. Er ikke sikkert jeg blir forelska igjen. 

Anonymkode: d11d6...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig jevnt over mest fornøyd når jeg er singel. Nå er jeg i ganske nytt forhold, så jeg er forelska og det er jo både godt og vondt, og bedre enn en vanlig singelhverdag. Men av erfaring vet jeg at jeg er hakket mer bekymra i forhold enn som singel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nylig blitt singel igjen og det er heilt fantastisk. Fordi, da er det kun meg og mitt, ingen bekjymringer rundt økonomi eller følelser 😁 jeg er av dem som får nok nærhet med venner og være sosial uten å binde meg :)

Anonymkode: b6421...87b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, syns det høres veldig trist ut å være singel, spesielt i 30 år. 

Anonymkode: bb83e...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange som er lykkelige som single. Skiller jeg meg noen gang, tror jeg neppe jeg gidd bruke mye tid på å finne en ny. Bodde alene i mange år før mannen, og trivdes med det :) Synes mange bruker utrolig mye energi på å finne noen, og ender opp med noen som de ikke passer sammen  med likevel. Årene går, og de er ulykkelige, bundet, og kan ikke gjøre det de vil osv osv. Å være ulykkelig i et forhold, og samtidig føle at du ikke kan gå pga barn etc., er mye verre enn å være singel. Som singel styrer du showet selv. 

Anonymkode: 6fb7e...cd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følte det sånn i mange år, men så på det heller som en tid til å finne meg selv og forme eget liv uten distraksjoner fra andre og følelsesmessig ustabilitet. Når jeg hadde jobbet nok med meg selv 8 år senere begynte jeg å ha døren på gløtt igjen og kikke litt rundt meg og på datingapper, fikk kjæreste, og har det bedre enn noen gang :)

Medisinene som gjør deg aseksuell , er det antidepressiva? Jeg gikk også på det og trodde jeg var aseksuell til jeg var 24 år. Sluttet på antidepressiva og fikk igjen evnen til å tenne etter ca 1,5 år. 
Jeg anbefaler deg virkelig å slutte på det dritet der! De lammer følelsene og hjernen din. Trening, yoga og naturpreparatet 5-htp har blitt min nye antidepressiva og jeg har fått igjen et menneskelig syn på meg selv og ikke et robotisk kaldt og oppgitt syn på meg selv og alt annet. 

Anonymkode: 11123...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ikke bra alene og har aldri trivdes som singel. Jeg syns det er nitrist å leve alene. Venner og aktiviteter kan på ingen måte erstatte en kjæreste for meg. 

Men det kan være bedre enn alternativet likevel. Heller alene, enn å være i forhold som er på menns premisser, med menn som bare tar, kritiserer og er grinete og aldri gir noen ting.

Hvis der var mange bra menn og mange menn som faktisk ville ha et seriøst forhold, ville det aldri falt meg inn å tilbringe livet alene noen gang. Men det er det bare ikke.

Anonymkode: b5487...bea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid lykkelig som singel, kan gjøre som jeg vil :fnise: Nå er jeg i et forhold og det fungerer bare fordi han gir meg frihet, vi bor ikke sammen og vi har begge våre egne venner vi er sammen med :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trives best med å være singel. Jeg har hatt flere forhold i livet mitt av ulik karakter og jeg har konstatert med at jeg ikke er så fryktelig opptatt av å være i et forhold.

Utroskap er jeg ikke så opptatt av, jeg har selv alltid vært utro i mine forhold.

Anonymkode: df22b...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig? Ikke faen! Men det er lettere å være alene. Jeg stoler ikke på folk, har ikke noe til felles med noen. Og har ikke tenkt til å leve mer enn maks fem år til. Håper at det blir kortere selvsagt. 

Anonymkode: 1a1cc...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykkelig? Ikke faen! Men det er lettere å være alene. Jeg stoler ikke på folk, har ikke noe til felles med noen. Og har ikke tenkt til å leve mer enn maks fem år til. Håper at det blir kortere selvsagt. 

Anonymkode: 1a1cc...4dd

Uff da? Hva er det som plager deg ? 

Anonymkode: 1e943...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives forresten også best som singel. Men det er pga omsorgssvikt da jeg vokste opp, det gjør at jeg ikke takler forhold særlig bra. Blir småpsycho.

Anonymkode: 1e943...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...