Gå til innhold

Tør du stå fram som seksuelt trakassert?


himmeloghav

Anbefalte innlegg

Nei, selv om jeg har opplevd det mange ganger. En av grunnene er at faren min sto for en del av det. En annen grunn er at det er så vanlig, finnes det i det hele tatt voksne kvinner som ikke har blitt seksuelt trakassert eller vært utsatt for seksuelle overgrep? 

Anonymkode: 24062...ed5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutes ago, kat-e said:

Det som nå er nytt er at det er en del samfunns topper som stortsett har fått gjøre som de vil. Mange har vist om anklagene, men både menn og kvinner har prøvd å skjule dette og gjort det mulig for gjerningsmannen å fortsette.

Det er litt påfallende at maktpersoner blir kompromittert i stort omfang om dagen, på mange områder. Skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tør ikke fordi jeg kommer til å bli angrepet fra alle kanter og latterliggjort. Jeg prøvde her på KG, men basert på reaksjonen her og alle kvinnene som latterliggjorde meg fordi "menn i kke kan bli voldtatt og begått overgrep mot" så har jeg iaffall ikke tenkt å poste det på en måte som gjør at alle mine bekjente vet hva som skjedde.

Anonymkode: 6f127...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt familie og noen venner, men det frister ikke å stå fram i medier fordi det alltid er noen som forsøker å påstå at jeg lyver. De var ikke tilstede engang. Verste er den gang en venn nektet å tro meg fordi den som forgrep seg på meg aldri hadde gitt den vennen grunn til uro. Det gjør noe med deg når du er ærlig og endelig betror deg til noen som liksom skal være der for deg og du blir møtt med mistro. Jeg glemmer det aldri hvor liten det fikk meg til å føle meg. Så uendelig lite verdt.

Anonymkode: 7d789...f31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble jevnlig voldtatt av min far som et lite barn. Dette ønsker jeg ikke at alle andre skal vite. Jeg har tenåringsbarn, og synes ikke de skal vite det. Og jeg ønsker ikke å være stakkars hun som ble voldtatt som barn.

Jeg ble og som 17 åring, dratt inn på ett rom med 2 gutter jeg kjente, disse og 17 år. De fikk halveis av meg toppen og bh`n min, så de så puppene mine, så startet de og ta av meg buksa. Men da ville ingen av de gå lenger, de startet å krangle seg imellom hvem som skulle ta av den og trusa. Og siden ingen ville lot de meg gå. I dag er en av de guttene veldig kjent her i Norge. Og hvorfor skal jeg stå fram med min historie. Han var en drittunge den gangen, og de stoppet før de gikk alt for langt. Og jeg håper og tror han ikke har gjort noe sånt igjen.

Anonymkode: 99dc1...91c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann her og tro det eller ei så liker jeg svært lite å bli rørt uten mitt samtykke. Men så er vi menn fysisk sterkere enn kvinner, så jeg klarer å flytte meg bort fra situasjonen om jeg ønsker.  

Anonymkode: c6f31...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.10.2017 den 3.20, Mystix skrev:

Jeg kan godt stå fram, har blitt befølt på byen sikkert 100 ganger. På rumpa, i skrittet og på puppene.  Er det tabu å stå fram om slikt??

Nå sikter jeg til metoo hvor folk står frem med navn. Hvis folk kunne være anonyme, men at man kan finne ut hvem de er, for å hindre løgn, ville man fått et riktig inntrykk av seksuell trakassering. Tror det er få kvinner som ikke har blitt seksuelt trakassert på en eller annen måte, for dette er så akseptert i samfunnet vårt enten man liker det eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tør ikke fordi jeg kommer til å bli angrepet fra alle kanter og latterliggjort. Jeg prøvde her på KG, men basert på reaksjonen her og alle kvinnene som latterliggjorde meg fordi "menn i kke kan bli voldtatt og begått overgrep mot" så har jeg iaffall ikke tenkt å poste det på en måte som gjør at alle mine bekjente vet hva som skjedde.

Anonymkode: 6f127...cca

Du har isåfall min støtte og mange fleres støtte. Skjønner at det er ekstra vanskelig for en mann å stå fram. Miljøet på KG er hardt og tøft, men det representerer ikke alle kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2017 den 23.27, himmeloghav skrev:

Hvorfor eller hvorfor ikke?

Nei.

Hvorfor det?

Det er min egen sak. Ingen andres.

Hadde vært frekt å gjøre det, synes de som står frem gjør samfunnet en bjørnetjeneste.

Går jo an å ha litt mystikk i samfunnet da. Trenger ikke nærbilde av bæsjen. Vi vet at den er der uansett.

Anonymkode: 61c8c...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tjener jeg ingenting på. Jeg kunne kanskje nevnt det hvis det var relevant i en samtale med noen jeg stoler på, men ellers ser jeg ikke poenget i stå fram.

Anonymkode: dd67b...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, himmeloghav skrev:

Du har isåfall min støtte og mange fleres støtte. Skjønner at det er ekstra vanskelig for en mann å stå fram. Miljøet på KG er hardt og tøft, men det representerer ikke alle kvinner. 

Om ikke kvinnene ønsker stå fram med eget navn, må de i det minste kunne navngi overgriperen, slik at andre kan bli advart. Nulltoleranse for seksuell trakassering i alle former må være en selvfølge. 

Anonymkode: 45623...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, himmeloghav skrev:

Du har isåfall min støtte og mange fleres støtte. Skjønner at det er ekstra vanskelig for en mann å stå fram. Miljøet på KG er hardt og tøft, men det representerer ikke alle kvinner. 

Det er ikke bare her på KG at folk har slike holdninger til sexuell trakassering hos menn da.

Anonymkode: 34ca3...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg tør ikke "stå frem".

Jeg har mann og barn, og de får se mine sterke sider. De vet ikke noe om overgrep og ikke orker jeg at de skal synes synd på meg heller.

I tillegg har jeg en lederjobb med mange mannlige ansatte som stort sett mener at kvinner "vil det selv" ved feks. festvoldtekter. Jeg vil ikke at de skal se på meg som en hore/flyfille. Jeg VET jeg ikke er det, men jeg vet også at jeg ikke er rett person til å endre deres mening om saken. Vi har hatt den diskusjonen mange nok ganger.

Anonymkode: df207...6bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...