Gå til innhold

Bør et klaps på rumpa føre til mange års fengsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lengre straff for å klappe en kvinne på rumpa enn det man får for å voldta et lite barn.  Ok, logisk det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, mener jeg.

Nå er det sikkert mange som mener det er ganske uskyldig når en mann gir en kvinne et klaps på rumpa, eller tafser på henne, men det er det ikke. Det er et grovt overgrep og en invadering av hennes intimsone og privatliv. Det bør straffes knallhardt, og jeg mener den eneste måten å få bukt med dette er å gi strenge straffer. Kanskje ikke like strengt som en fullbyrdet voldtekt, likefull hard straff.

Anonymkode: ed75f...32a

Nå opplever jeg det samme ganske ofte hvis jeg er ute på byen. Hvilke regler gjelder da? Skal ei litt full jente bures inne for å klapse meg  på baken.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, bortebra skrev:

Et klaps på rumpa medfører PTSD? Jeg vil gjerne ha noen konkrete eksempler før jeg tror på det. 

Så godt som alle venninnene mine og kvinnelige bekjente har opplevd det en eller annen gang, men jeg har til gode å møte på et tilfelle av varig traume. Dette blir litt useriøst. Ja til bot, nei til fengsel. 

Mange års lidelse av å få et klaps på rumpa på byn??   :rolleyes:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner har et langt rikere og mer sensibelt følelsesliv enn menn. Dette reflekteres klart i kvinners evne til å gi en nyansert beretning om sine emosjonelle reaksjoner,

Anonymkode: b0a52...dee

Herrejesus befri meg fra såpeoperaer på dagtid og vinen gjemt bak sofaen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du smekke dama på rumpa, men det hele kommer an på konteksten, det er jo selvskrevent. Jeg gir dama en smekk i hytt og pine, hun meg og, men ikke faen om jeg gir en fremmed dame ( - eller en dame jeg ikke har et romantisk forhold til) en smekk på rumpa. Mange damer elsker en klaps på rumpa, som enkelte her sier, men NEI...den klapsen bør komme fra en de liker, og den personen er ikke nødvendigvis deg. Fatter ikke at det er så vanskelig å fatte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, langt ifra. Men det Weinstein gjorde var ikke bare ett og annet klaps på baken. Det var alt fra seksuell trakassering til voldtekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Drap og voldtekt bør sidestilles mhp straffeutmåling, og livstid bak murene for begge lovbruddene er den eneste rimelige straffereaksjonen.

Du har med dette meldt deg ut av seriøs diskusjon. Du oppfordrer voldtektsforbrytere til å begå drap etterpå, for straffa er lik uansett og sjansen for å komme unna er større når hovedvitnet er eliminert. 
Livstidsstraff, som du fabler om, har vi heller ikke. 21 år, i praksis 14, er maksimal straff.

Anonymkode: 882ad...95c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har med dette meldt deg ut av seriøs diskusjon.

Anonymkode: 882ad...95c

Du måtte godta alt helt dit før du innså at det er useriøse idioter her i tråden? Trolig er du mer tålmodig enn jeg er. Det er en bra ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei.. Det finnes da grenser. 

Joda det er ekkelt å bli klapsa på rumpa av en fremmed, men that’s it.  

De bør heller fokusere på å ta voldtektsmenn, mordere, pedofile, etc. De som er ute etter å gjøre folk vondt, gjøre skade. Kan ikke snakke for alle, men... Jeg liker ikke å bli klapsa på rumpa av Jon-Arne Harald på 65 år. However, jeg blir irritert - får ikke traumer. Og han fortjener ikke årevis i fengsel pga det. 

Skal de virkelig bruke tid og penger på en fyr som ble litt for full og alt for ivrig, eller som bare er en heslig fyr generelt? De bør heller snakkes med. Så kan de svina som voldtar, dreper, ødelegger liv bli kasta med ræva og huet i fengsel og bli der. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Så hvis du hadde vært dommer, hadde du gitt straffeutmålingen basert på kjønnet til overgriperen? 5-10år for mannen, og samfunnstjeneste for kvinnen? 

Anonymkode: af698...579

Ja, man må jo følge rettspraksis.

Anonymkode: ff85a...73b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro uten å påstå at kvinner blir mye oftere utsatt for seksuelle krenkelser fra menn enn motsatt.  Jeg tror heller ikke at en mann generelt sett vil føle seg like krenket av å bli klapset på rumpa slik mange kvinner blir. Det er kulturelt betinget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mystix skrev:

Jeg vil tro uten å påstå at kvinner blir mye oftere utsatt for seksuelle krenkelser fra menn enn motsatt.  Jeg tror heller ikke at en mann generelt sett vil føle seg like krenket av å bli klapset på rumpa slik mange kvinner blir. Det er kulturelt betinget. 

Med en liten prosent, alle tall jeg har sett viser at kvinner/jenter ligger 2-3% over menn/gutter hva seksuell trakassering angår, altså ganske marginalt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Med en liten prosent, alle tall jeg har sett viser at kvinner/jenter ligger 2-3% over menn/gutter hva seksuell trakassering angår, altså ganske marginalt. 

Ok, jeg har bare aldri sett menn bli tafset på  og vet  heller ikke om jenter som gjør det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Mystix skrev:

Ok, jeg har bare aldri sett menn bli tafset på  og vet  heller ikke om jenter som gjør det.

Jeg har heller aldri sett kvinner bli tafset på, og vet heller ikke om noen menn som gjør det. Vil det si at det ikke skjer? Langt der i fra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mystix skrev:

Ok, jeg har bare aldri sett menn bli tafset på  og vet  heller ikke om jenter som gjør det.

Forresten så løy jeg der, jeg har faktisk sett en kvinne bli seksuelt trakassert på byen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å svare på ts sitt spørsmål: Selvsagt skal ingen få 10 års fengsel for å ha klapset noen på rumpa. Det er fullstendig latterlig ig står ikke på noen måte i forhold til forbrytelsen. I noen tilfeller kan det være på sin plass med en bot, men slike ting er jo uansett vanskelig å bevise.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drap og voldtekt bør sidestilles mhp straffeutmåling, og livstid bak murene for begge lovbruddene er den eneste rimelige straffereaksjonen.

Anonymkode: b0a52...dee

Og i realiteten vil det bety at svært få blir dømt for voldtekt. Bevismaterialet i voldtektssaker er ofte ganske svakt. Om dommerne blir nødt til å sende de livstid i fengsel da, vil nok tvilen komme tiltalte til gode langt, langt oftere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for innlegg av utestengt bruker, brukerdebatt, spekulasjoner og forherligelse av voldsbruk, samt svar til dette.

Edie, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at vi kan få på plass en lov så jeg endelig kan få kastet noen av disse klåfingra kvinnene på utesteder i fengsel

Anonymkode: 4873b...6db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt klart enig. Dette er grove overtramp som kan ødelegge jentas liv for alltid. Jeg synes ikke det skal straffes like strengt som fullbyrdet voldtekt (der fengsel på livstid er det eneste rimelige), men 5-10 års fengsel synes på ingen måte for strengt.

Dersom berøringen beviselig skjedde uaktsomt, for eksempel på en overfylt buss, synes jeg likevel at kortere straff, kanskje helt ned i 1-2 års fengsel kunne være tilstrekkelig.

Anonymkode: b0a52...dee

:skratte::hoho::Knegg:

Anonymkode: 3cba0...9c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...