Gå til innhold

Bør et klaps på rumpa føre til mange års fengsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, mener jeg.

Nå er det sikkert mange som mener det er ganske uskyldig når en mann gir en kvinne et klaps på rumpa, eller tafser på henne, men det er det ikke. Det er et grovt overgrep og en invadering av hennes intimsone og privatliv. Det bør straffes knallhardt, og jeg mener den eneste måten å få bukt med dette er å gi strenge straffer. Kanskje ikke like strengt som en fullbyrdet voldtekt, likefull hard straff.

Er så lei av alle disse holdningskampanjene som florerer på sosiale medier. Ikke fordi det ikke er bra at det settes fokus på, bevares. Men det har ingen langsiktig funksjon. Det nytter ikke. De som driver med dette svineriet driter i lover og regler uansett. Det eneste språket de forstår er knallhard straff. 5-10 års fengsel for rumpeklaps eller tafsing hadde vært passende. Voldtekt burde selvsagt straffes med lovens strengeste straff.

Selvsagt hadde unggutten på utestedet tenkt seg om både 3 og 4 ganger før han falt for fristelsen å tafse på den søte jenta foran han, hvis han visste at det kunne føre til 10 år bak murene. I dag fører det i verste fall til en hashtag på sosiale medier, og da er det i prinsippet fritt frem. Dette er folk som driter i vakre ord og holdningskampanjer, de forsyner seg fordi de er noen svin.

Anonymkode: ed75f...32a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dypt uenig. Hvis man blir klapsa uønsket på rumpa kan man be folk dra til helvete, trenger ikke være mer drama enn det. Dessuten går det faktisk an å like å bli klapsa på rumpa og av kjæresten f.eks. 

Anonymkode: 9554a...f00

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seksuell trakassering på jobb er mye verre fordi du tross alt må forholde deg til kollegaen igjen etter hendelsen(e). De som gjør sånt mot kollegaer må jo være totalt skadet og blokkerte mentalt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dypt uenig. Hvis man blir klapsa uønsket på rumpa kan man be folk dra til helvete, trenger ikke være mer drama enn det. Dessuten går det faktisk an å like å bli klapsa på rumpa og av kjæresten f.eks. 

Anonymkode: 9554a...f00

Siden du åpenbart må ha det med teskje:

ufrivillig klapset på rumpa.

Sånn. 

Anonymkode: ed75f...32a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere år i fengsel for damen om hun klappet meg på rumpa? Nei her står ikke straffen i stil med udåden. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble kløpet i skrittet på jobb en gang. Måtte bruke begge hender for å fjerne svinet. Ikke bare vemmelig. Vondt også.

Hadde jeg dretet mer i jobben, hadde jeg forsøkt å dytta ham ned trappa som var der.

Anonymkode: 8d6b0...644

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden du åpenbart må ha det med teskje:

ufrivillig klapset på rumpa.

Sånn. 

Anonymkode: ed75f...32a

Du glemte å rette opp at jeg hadde dyttet inn og på slutten som ikke skulle være der i det hele tatt.

Du får ikke være sekretær hvis du ikke gjør det skikkelig altså.

Anonymkode: 9554a...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble kløpet i skrittet på jobb en gang. Måtte bruke begge hender for å fjerne svinet. Ikke bare vemmelig. Vondt også.

Hadde jeg dretet mer i jobben, hadde jeg forsøkt å dytta ham ned trappa som var der.

Anonymkode: 8d6b0...644

Hvorfor anmeldte du ham ikke (eller gjorde du det)? Anmeldelsen burde sendes med kopi til sjefen hans slik at han sporenstreks fikk sparken.

Anonymkode: b0a52...dee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja, mener jeg.

Nå er det sikkert mange som mener det er ganske uskyldig når en mann gir en kvinne et klaps på rumpa, eller tafser på henne, men det er det ikke. Det er et grovt overgrep og en invadering av hennes intimsone og privatliv. Det bør straffes knallhardt, og jeg mener den eneste måten å få bukt med dette er å gi strenge straffer. Kanskje ikke like strengt som en fullbyrdet voldtekt, likefull hard straff.

Er så lei av alle disse holdningskampanjene som florerer på sosiale medier. Ikke fordi det ikke er bra at det settes fokus på, bevares. Men det har ingen langsiktig funksjon. Det nytter ikke. De som driver med dette svineriet driter i lover og regler uansett. Det eneste språket de forstår er knallhard straff. 5-10 års fengsel for rumpeklaps eller tafsing hadde vært passende. Voldtekt burde selvsagt straffes med lovens strengeste straff.

Selvsagt hadde unggutten på utestedet tenkt seg om både 3 og 4 ganger før han falt for fristelsen å tafse på den søte jenta foran han, hvis han visste at det kunne føre til 10 år bak murene. I dag fører det i verste fall til en hashtag på sosiale medier, og da er det i prinsippet fritt frem. Dette er folk som driter i vakre ord og holdningskampanjer, de forsyner seg fordi de er noen svin.

Anonymkode: ed75f...32a

Men single kvinner på byen har lov til å klapse menn på rumpa?

Anonymkode: 1b1c5...6bc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, mener jeg.

Nå er det sikkert mange som mener det er ganske uskyldig når en mann gir en kvinne et klaps på rumpa, eller tafser på henne, men det er det ikke. Det er et grovt overgrep og en invadering av hennes intimsone og privatliv. Det bør straffes knallhardt, og jeg mener den eneste måten å få bukt med dette er å gi strenge straffer. Kanskje ikke like strengt som en fullbyrdet voldtekt, likefull hard straff.

Er så lei av alle disse holdningskampanjene som florerer på sosiale medier. Ikke fordi det ikke er bra at det settes fokus på, bevares. Men det har ingen langsiktig funksjon. Det nytter ikke. De som driver med dette svineriet driter i lover og regler uansett. Det eneste språket de forstår er knallhard straff. 5-10 års fengsel for rumpeklaps eller tafsing hadde vært passende. Voldtekt burde selvsagt straffes med lovens strengeste straff.

Selvsagt hadde unggutten på utestedet tenkt seg om både 3 og 4 ganger før han falt for fristelsen å tafse på den søte jenta foran han, hvis han visste at det kunne føre til 10 år bak murene. I dag fører det i verste fall til en hashtag på sosiale medier, og da er det i prinsippet fritt frem. Dette er folk som driter i vakre ord og holdningskampanjer, de forsyner seg fordi de er noen svin.

Anonymkode: ed75f...32a

Jeg er helt klart enig. Dette er grove overtramp som kan ødelegge jentas liv for alltid. Jeg synes ikke det skal straffes like strengt som fullbyrdet voldtekt (der fengsel på livstid er det eneste rimelige), men 5-10 års fengsel synes på ingen måte for strengt.

Dersom berøringen beviselig skjedde uaktsomt, for eksempel på en overfylt buss, synes jeg likevel at kortere straff, kanskje helt ned i 1-2 års fengsel kunne være tilstrekkelig.

Anonymkode: b0a52...dee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om det er en mann ja.

Om det er en kvinne nei.

Anonymkode: b1a3c...2f3

Så hvis du hadde vært dommer, hadde du gitt straffeutmålingen basert på kjønnet til overgriperen? 5-10år for mannen, og samfunnstjeneste for kvinnen? 

Anonymkode: af698...579

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutes ago, AnonymBruker said:

ullbyrdet voldtekt (der fengsel på livstid er det eneste rimelige),

Cirka dobbel så streng straff som for drap, mener du? Søk hjelp!

Anonymkode: 882ad...95c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis du hadde vært dommer, hadde du gitt straffeutmålingen basert på kjønnet til overgriperen? 5-10år for mannen, og samfunnstjeneste for kvinnen? 

Anonymkode: af698...579

Trusselen overgrepet innebærer og konsekvensene av å få inntrengere i intimsfæren er langt mer alvorlig for en kvinne enn for en mann. Straffereaksjonen må stå i stil med konsekvensene av overgrepet. Det du foreslo, er derfor slett ikke urimelig.

Anonymkode: b0a52...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cirka dobbel så streng straff som for drap, mener du? Søk hjelp!

Anonymkode: 882ad...95c

Drap og voldtekt bør sidestilles mhp straffeutmåling, og livstid bak murene for begge lovbruddene er den eneste rimelige straffereaksjonen.

Anonymkode: b0a52...dee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

54 minutes ago, AnonymBruker said:

Selvsagt hadde unggutten på utestedet tenkt seg om både 3 og 4 ganger før han falt for fristelsen å tafse på den søte jenta foran han, hvis han visste at det kunne føre til 10 år bak murene. I dag fører det i verste fall til en hashtag på sosiale medier, og da er det i prinsippet fritt frem. Dette er folk som driter i vakre ord og holdningskampanjer, de forsyner seg fordi de er noen svin.

Anonymkode: ed75f...32a

Folk hadde tenkt seg om 3 og 4 ganger før de nasket i butikken også om vi kuttet hånda av naskere. Men i Norge har vi heldigvis kommet lenger enn å prøve å ha strengest mulig straffer for alle mulige små forbrytelser. Kjipt å få et klask på rumpa på et utested fra en mann man ikke kjenner, men passende straff er at han blir kastet ut av utestedet. Ingen får varige men av et klaps på rumpa. 

Anonymkode: 509a2...7e0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Kvinner har et langt rikere og mer sensibelt følelsesliv enn menn. Dette reflekteres klart i kvinners evne til å gi en nyansert beretning om sine emosjonelle reaksjoner, mens menn helst unngår snakk om følelser etter som de som regel ikke klarer eller tør nærme seg slike temaer. Dette gjør kvinner sterkere på mange måter, men det medfårer også at emosjonelle traumer som det å få inntrengere i intimsfæren, kan få langt alvorligere konsekvenser enn for menn.

Anonymkode: b0a52...dee

Dette er helt sykt å lese! Dette kan man sammenligne med hvordan man tidligere argumenterte om hvite vs mørkhudede. Det er heller ikke slik at de som snakker mest og best om det, har det verst. Det er klart at kvinner opplever mer seksuelle overgrep og trakassering enn menn. Men har du noen gang tenkt over hvor enormt stort press det er på menn, om ikke å snakke om følelser. Det er ikke det at de ikke har de samme følelsene som oss, men samfunnet har i generasjoner gjort alt for å undertykke disse. 

I hvor stor grad vi blir p[virket av inntrengere i intimsfæren som du så fint sier, tror jeg handler mye om vår egen psyke. Ja, voldtekt kan ødelegge livet til mennesker, til både kvinner og menn. Dersom du får traumer av å bli klapset på rumpa, så bør du komme deg til en terapeut og få deg litt bein i nesen. 

 

Anonymkode: 77a50...c06

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er helt sykt å lese! Dette kan man sammenligne med hvordan man tidligere argumenterte om hvite vs mørkhudede. Det er heller ikke slik at de som snakker mest og best om det, har det verst. Det er klart at kvinner opplever mer seksuelle overgrep og trakassering enn menn. Men har du noen gang tenkt over hvor enormt stort press det er på menn, om ikke å snakke om følelser. Det er ikke det at de ikke har de samme følelsene som oss, men samfunnet har i generasjoner gjort alt for å undertykke disse. 

I hvor stor grad vi blir p[virket av inntrengere i intimsfæren som du så fint sier, tror jeg handler mye om vår egen psyke. Ja, voldtekt kan ødelegge livet til mennesker, til både kvinner og menn. Dersom du får traumer av å bli klapset på rumpa, så bør du komme deg til en terapeut og få deg litt bein i nesen. 

 

Anonymkode: 77a50...c06

Det er trist å se kvinner som prøver å bagatellisere mannsgrisenes ustanselige sextrakassering av kvinner og som prøver å forstå og unnskylde mennenes primitive følelsesregister (eller er du en mann som later som om du er kvinne?).

Anonymkode: b0a52...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er trist å se kvinner som prøver å bagatellisere mannsgrisenes ustanselige sextrakassering av kvinner og som prøver å forstå og unnskylde mennenes primitive følelsesregister (eller er du en mann som later som om du er kvinne?).

Anonymkode: b0a52...dee

Kanskje ikke alle føler seg like krenket og undertrykket av en rompeklask som det du gjør? Det går faktisk an å bare grensesette når noen gjør ting man ikke liker eller blir forbanna for. 

Anonymkode: 9554a...f00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...