Gå til innhold

Me too - #metoo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei av at vi kvinner alltid skal gjøre oss til offer så er ikke med på det. Dessuten er det merkelig å sidestille seksuell oppmerksomhet med overgrep, det er nå litt forskjell på å bli gjengvoldtatt bak en busk og få en liten kommentar etter seg...

Anonymkode: 3015c...253


1 av 6 kvinner opplever voldtekt, og alle kvinner opplever seksuell trakassering i mindre eller større grad. Vi kvinner ER offre i den sammenheng, og å bagatellisere det er bare mannsjåvinistisk.
Seksuell oppmerksomhet er ikke det samme som voldtekt og seksuell trakassering. 
Denne kampanjen dreier seg ikke om å få en liten kommentar etter seg, den dreier seg om å bli uønska befølt, trakassert og utsatt for overgrep. 

Anonymkode: 130c8...065

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:


1 av 6 kvinner opplever voldtekt, og alle kvinner opplever seksuell trakassering i mindre eller større grad. Vi kvinner ER offre i den sammenheng, og å bagatellisere det er bare mannsjåvinistisk.
Seksuell oppmerksomhet er ikke det samme som voldtekt og seksuell trakassering. 
Denne kampanjen dreier seg ikke om å få en liten kommentar etter seg, den dreier seg om å bli uønska befølt, trakassert og utsatt for overgrep. 

Anonymkode: 130c8...065

Word! 

Anonymkode: ab855...83e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne kronikken her var veldig bra. Og den er skrevet av en mann som faktisk ønsker å forstå :) 

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/for-oss-menn-er-tafsing-bare-tafsing-1.1043722

Anonymkode: ab855...83e

....eller denne, som sier noe om hvor langt opp ved bordet vi norske kvinner sitter:

https://www.nrk.no/urix/_metoo-kampanjen-gjor-lite-for-kvinnene-jeg-moter-1.13743306

Anonymkode: 20bd3...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

....eller denne, som sier noe om hvor langt opp ved bordet vi norske kvinner sitter:

https://www.nrk.no/urix/_metoo-kampanjen-gjor-lite-for-kvinnene-jeg-moter-1.13743306

Anonymkode: 20bd3...90b

Veldig bra artikkel, som forteller hvor stigmatisert man blir som kvinne. 

Hun sier hun ikke har tro på kampanjen, men hun har allikevel skrevet en viktig artikkel om emnet, så kampanjen har allikevel bidratt til noe. 

Jeg har selv snakket en del med menn de siste dagene. Menn som lurer på om det virkelig er sant at vi opplever slikt. Ja det er det. Men vi snakker bare ikke om det. Kanskje på tide og snakke om det. Slik at alle kan passe bedre på hverandre. Og også få en forståelse for hva som skjer i de mer røffe hjørner av vår klode. 

Anonymkode: ab855...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos #meetoo - jeg ser de demonstrerer igjen. Bra at de får frem hvor onde folk kan være! 

Jeg og en i familien min ble trakassert av en og det passer han på å gjøre så bare jeg og en henne får dette med seg. Ville dere sagt det til familien hans? 🙂 Vi ser at #meetoo retter fokus mot slibrige menn. 🙂

Anonymkode: 7f071...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir spennende å se hvordan menn engasjerer seg i denne kampanjen. 🙂

Anonymkode: 7f071...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2017 den 12.22, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og jeg har delt

Anonymkode: aeb21...550

Gay? 🙂

Anonymkode: 7f071...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2017 den 18.44, AnonymBruker skrev:

Hater slike kjedebrev-greier på fb. Deler hverken bryskreft-sitater eller andre slike poster

Anonymkode: fa87f...5c8

Det er ikke et kjedebrev det er mange kvinner som har stått frem med å fortelle om trakassering.

Anonymkode: 7f071...6f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gay? 🙂

Anonymkode: 7f071...6f5

Du er et glimrende eksempel på at det desperat trengs mer oppmerksomhet og informasjon rundt seksuell trakassering, overgrep og voldtekt. 

Anonymkode: e0e10...4ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2017 den 0.13, AnonymBruker skrev:

 og å bagatellisere det er bare mannsjåvinistisk.
Seksuell oppmerksomhet er ikke det samme som voldtekt og seksuell trakassering. 
Denne kampanjen dreier seg ikke om å få en liten kommentar etter seg, den dreier seg om å bli uønska befølt, trakassert og utsatt for overgrep. 

Anonymkode: 130c8...065

Sa en desperat purke! Fin forsvarstale. Det som du skriver er åpenbart et forsvar i fra en slags mann som må voldta for å få sex. 

Anonymkode: 7f071...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er et glimrende eksempel på at det desperat trengs mer oppmerksomhet og informasjon rundt seksuell trakassering, overgrep og voldtekt. 

Anonymkode: e0e10...4ff

Hva vet du om det? Har du blitt voldtatt? Det er desperat. Helt sykelig desperat! 

Anonymkode: 7f071...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gay? 🙂

Anonymkode: 7f071...6f5

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sa en desperat purke! Fin forsvarstale. Det som du skriver er åpenbart et forsvar i fra en slags mann som må voldta for å få sex. 

Anonymkode: 7f071...6f5

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet du om det? Har du blitt voldtatt? Det er desperat. Helt sykelig desperat! 

Anonymkode: 7f071...6f5

Takk det holder nå. Du trenger ikke hyle ut om hvor lite du skjønner og vet. Vi skjønte allerede ved den første kommentaren din at du bare var et umodent troll. 

Anonymkode: ab855...83e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...