Gå til innhold

Hva er greia med folk og problemer med gjennomstekt biff?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da anbefaler jeg karbonader fra barne-menyen.

Anonymkode: 3bbec...a1d

Og hvordan kan jeg gjøre det når maten er forhåndsbestilt?  For eksempel til oldemors 90-årsdag, eller niesens bryllup?

Anonymkode: 42301...5da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Hva rabler du om nå? Vise til hva?

Det var du som skrev et meningsløst innlegg om at jeg måtte lese innleggene mine om igjen, du må nesten si hvorfor jeg liksom skal gjøre det.

Du snakker om disse arrogante kokkene og restaurantene og vil ikke anerkjenne at dette er en servicenæring som lager mat til andre menneskers preferanser! Vis meg HVEM disse kokkene er! HVILKE restauranter snakker du om??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan kan jeg gjøre det når maten er forhåndsbestilt?  For eksempel til oldemors 90-årsdag, eller niesens bryllup?

Anonymkode: 42301...5da

Når man er bedt bort spiser man det man får servert.

Anonymkode: 3bbec...a1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man er bedt bort spiser man det man får servert.

Anonymkode: 3bbec...a1d

Når man går på restaurant steker kokken biffen slik kunden vil ha den!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man er bedt bort spiser man det man får servert.

Anonymkode: 3bbec...a1d

Ja, og derfor ber jeg om å få endestykket, som vanligvis er gjennomstekt når resten av kjøttet er medium stekt.

Anonymkode: 42301...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Bakepulver skrev:

Du snakker om disse arrogante kokkene og restaurantene og vil ikke anerkjenne at dette er en servicenæring som lager mat til andre menneskers preferanser! Vis meg HVEM disse kokkene er! HVILKE restauranter snakker du om??

Veldig mange steder av et visst kaliber i Italia og Frankrike for det første, de tar maten sin dønn seriøst og der har jeg mange historier om direkte uhøflige kokker og hvor man ikke får lov å bestille ditt til datt eller har fått direkte kjeft :ler:

Ellers så er det jo som sagt veldig vanlig med en set menu hvor kokken har satt alle rettene, men der går jo heller ikke folk som deg som skal komme med egne spesifikasjoner og kaster maten om den ikke er som du har bestemt. Som sagt lever de fint på de som er altetende. Palace Grill er et sånt sted som for all del har kjempegod service, men konseptet er ikke at gjestene skal overstyre kokken. Bon Lio hadde før i menyen at du ikke var velkommen om du hadde allergier eller spesielle ønsker. 

De aller fleste stedene vil steke biffen sånn du vil antar jeg, iallfall når du blir så hysterisk som du er i denne tråden, men det er faktisk ikke sånn at man går konkurs om man tilbyr set menus og vinpakker uten å spørre kundene om en dritt angående deres preferanser annet enn hva de vil ha som aperitiff. Dette er helt vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Veldig mange steder av et visst kaliber i Italia og Frankrike for det første, de tar maten sin dønn seriøst og der har jeg mange historier om direkte uhøflige kokker og hvor man ikke får lov å bestille ditt til datt eller har fått direkte kjeft :ler:

Ellers så er det jo som sagt veldig vanlig med en set menu hvor kokken har satt alle rettene, men der går jo heller ikke folk som deg som skal komme med egne spesifikasjoner og kaster maten om den ikke er som du har bestemt. Som sagt lever de fint på de som er altetende. Palace Grill er et sånt sted som for all del har kjempegod service, men konseptet er ikke at gjestene skal overstyre kokken. Bon Lio hadde før i menyen at du ikke var velkommen om du hadde allergier eller spesielle ønsker. 

De aller fleste stedene vil steke biffen sånn du vil antar jeg, iallfall når du blir så hysterisk som du er i denne tråden, men det er faktisk ikke sånn at man går konkurs om man tilbyr set menus og vinpakker uten å spørre kundene om en dritt angående deres preferanser annet enn hva de vil ha som aperitiff. Dette er helt vanlig.

Du argumenter på et labert nivå fremdeles ser jeg. Intet nytt under solen. Igjen viser du ikke til kilder bare tekst! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bakepulver skrev:

Du argumenter på et labert nivå fremdeles ser jeg. Intet nytt under solen. Igjen viser du ikke til kilder bare tekst! 

En person som bare er helt middels bevandret i mat vet at det jeg skriver stemmer. Å spørre om kilder på at det finnes arrogante kokker er bare en tåpelig taktikk for å prøve å redde skinnet ditt i en debatt du har tapt for ganske lenge siden.

Du får holde deg til veikroene dine du, så er alle fornøyde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bakepulver skrev:

Du vet ingenting om yrke eller næringen!

Men du jobber på en skole som også har kokkelinje eller noe sånt, og ser derfor på deg selv som ekspert? Seriøst, jeg prøvde å sitere alle gangene du hadde proklamert at ALLE som er uenige med deg er bare helt kunnskapsløse eller mangler evner til å forstå noe som helst, men siden klikket :fnise: Du tror at du er i en slags særstilling når det kommer til kunnskap om restaurantbransjen i forhold til alle andre, uten at du vet noe om deres bakgrunn og uten som det virker som du har noe erfaring innen bransjen som ikke veldig mange andre også har. Virker som du mangler helt selvinnsikt og ydmykhet. Hvis "alle andre er dumme" så bør man kanskje ta hintet og begynne å se på seg selv littegranne. 

Anonymkode: 62432...161

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du jobber på en skole som også har kokkelinje eller noe sånt, og ser derfor på deg selv som ekspert? Seriøst, jeg prøvde å sitere alle gangene du hadde proklamert at ALLE som er uenige med deg er bare helt kunnskapsløse eller mangler evner til å forstå noe som helst, men siden klikket :fnise: Du tror at du er i en slags særstilling når det kommer til kunnskap om restaurantbransjen i forhold til alle andre, uten at du vet noe om deres bakgrunn og uten som det virker som du har noe erfaring innen bransjen som ikke veldig mange andre også har. Virker som du mangler helt selvinnsikt og ydmykhet. Hvis "alle andre er dumme" så bør man kanskje ta hintet og begynne å se på seg selv littegranne. 

Anonymkode: 62432...161

Jeg har jobbet i næringen, søten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cuntzilla skrev:

En person som bare er helt middels bevandret i mat vet at det jeg skriver stemmer. Å spørre om kilder på at det finnes arrogante kokker er bare en tåpelig taktikk for å prøve å redde skinnet ditt i en debatt du har tapt for ganske lenge siden.

Du får holde deg til veikroene dine du, så er alle fornøyde.

Igjen kommer du med ufine stikk. Er det din eneste måte å kommunisere på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bakepulver skrev:

Igjen kommer du med ufine stikk. Er det din eneste måte å kommunisere på?

Du har vært ufin hele tråden, du får tilbake det du selv serverer.

Hvis du vil ha en hyggelig tone så må du selv være det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bakepulver skrev:

Jeg har jobbet i næringen, søten.

Ja, det har du nevnt, men det er jo ikke akkurat en uvanlig bakgrunn å ha? Helt sikkert mange her som har jobbet eller jobber innen hotell og restaurant på en eller annen måte. Virker som du ser på deg selv som en slags internasjonal ekspert eller guru innenfor bransjen :fnise:

Anonymkode: 62432...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Du har vært ufin hele tråden, du får tilbake det du selv serverer.

Hvis du vil ha en hyggelig tone så må du selv være det.

Selvinnsikt eier du ikke! En kan ikke alltid forvente at debatter her på kg er preget av kunnskap slik som blant annet du viser at du ikke har! Ufin er du også når argumentene dine ikke holder mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Veldig mange steder av et visst kaliber i Italia og Frankrike for det første, de tar maten sin dønn seriøst og der har jeg mange historier om direkte uhøflige kokker og hvor man ikke får lov å bestille ditt til datt eller har fått direkte kjeft :ler:

Ellers så er det jo som sagt veldig vanlig med en set menu hvor kokken har satt alle rettene, men der går jo heller ikke folk som deg som skal komme med egne spesifikasjoner og kaster maten om den ikke er som du har bestemt. Som sagt lever de fint på de som er altetende. Palace Grill er et sånt sted som for all del har kjempegod service, men konseptet er ikke at gjestene skal overstyre kokken. Bon Lio hadde før i menyen at du ikke var velkommen om du hadde allergier eller spesielle ønsker. 

De aller fleste stedene vil steke biffen sånn du vil antar jeg, iallfall når du blir så hysterisk som du er i denne tråden, men det er faktisk ikke sånn at man går konkurs om man tilbyr set menus og vinpakker uten å spørre kundene om en dritt angående deres preferanser annet enn hva de vil ha som aperitiff. Dette er helt vanlig.

Finnes nok en del slike restauranter, ja. Disse holder jeg meg bevisst unna, både fordi de har en atmosfære jeg ikke trives i, og fordi maten ofte er litt for sær for meg. 

Men på "vanlige" fine restauranter, hvor man faktisk blir spurt hvordan man vil ha kjøttet, så forventer jeg å kunne få en god gjennomstekt biff(hvis det er det jeg vil ha), uten at kokken fnyser. Da tenker jeg på de restauranten som ligger et sted mellom Egon og de du snakker om. Sånne som "folk flest" besøker når de vil ha en litt finere middag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har du nevnt, men det er jo ikke akkurat en uvanlig bakgrunn å ha? Helt sikkert mange her som har jobbet eller jobber innen hotell og restaurant på en eller annen måte. Virker som du ser på deg selv som en slags internasjonal ekspert eller guru innenfor bransjen :fnise:

Anonymkode: 62432...161

Men selv har du jo ikke erfaring på området! Det er alltid like patetisk å se brukere som innbiller seg at deres meninger er normen. Restaurantnæringen lever av service da det er slik de overlever! Kokkens kompetanseområde er ikke å bare lage mat som dere innbiller dere! En del av servicen er å steke biffen til kunden som vil ha den gjennomstekt! Ryktene om dårlig service går fort særlig når du jobber i næringen. Å bygge opp omdømme tar meget lang tid mens det kan bli ødelagt på 1,2,3... Det har jeg selv vært vitne til. Dårlig omdømme er kroken på døren og ansatte mister jobbene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Bakepulver skrev:

Men selv har du jo ikke erfaring på området! Det er alltid like patetisk å se brukere som innbiller seg at deres meninger er normen. Restaurantnæringen lever av service da det er slik de overlever! Kokkens kompetanseområde er ikke å bare lage mat som dere innbiller dere! En del av servicen er å steke biffen til kunden som vil ha den gjennomstekt! Ryktene om dårlig service går fort særlig når du jobber i næringen. Å bygge opp omdømme tar meget lang tid mens det kan bli ødelagt på 1,2,3... Det har jeg selv vært vitne til. Dårlig omdømme er kroken på døren og ansatte mister jobbene sine!

Hva vet du om det..? De fleste som har svart her inne har ikke lagt ved CVen sin, likevel er du sikker på at de ikke har noen erfaring eller kunnskap, bare fordi de er uenig med deg? Ser du ikke at dette er litt spesielt? Du tror uten noe grunnlag for det at du er helt i særstilling når det gjelder kunnskap om en bransje som tusenvis av mennesker i Norge har erfaring fra? 

Anonymkode: 62432...161

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Bakepulver skrev:

Men selv har du jo ikke erfaring på området! Det er alltid like patetisk å se brukere som innbiller seg at deres meninger er normen. Restaurantnæringen lever av service da det er slik de overlever! Kokkens kompetanseområde er ikke å bare lage mat som dere innbiller dere! En del av servicen er å steke biffen til kunden som vil ha den gjennomstekt! Ryktene om dårlig service går fort særlig når du jobber i næringen. Å bygge opp omdømme tar meget lang tid mens det kan bli ødelagt på 1,2,3... Det har jeg selv vært vitne til. Dårlig omdømme er kroken på døren og ansatte mister jobbene sine!

Jobber du i restaurant bran sjen?

Anonymkode: 3bbec...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Bakepulver skrev:

Selvinnsikt eier du ikke! En kan ikke alltid forvente at debatter her på kg er preget av kunnskap slik som blant annet du viser at du ikke har! Ufin er du også når argumentene dine ikke holder mål!

Hva er det du vil ha som bevis, sitater fra kokker som ikke liker å gjennomsteke biff?

Jeg kan godt gjøre et raskt googlesøk og liste opp tonnevis med lenker som du kan lese til sola går ned i kveld, men dette burde du helt ærlig klare på egen hånd. Prøv vel, bare å punche inn chef og well-done steak på google. Det er sikkert tusenvis av mennesker som har opplevd at kokker ikke liker å gjennomsteke biff og kokker som selv sier de ikke liker det, merkelig at dette er helt ukjent for deg som er så utrolig kunnskapsrik om bransjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Hva er det du vil ha som bevis, sitater fra kokker som ikke liker å gjennomsteke biff?

Jeg kan godt gjøre et raskt googlesøk og liste opp tonnevis med lenker som du kan lese til sola går ned i kveld, men dette burde du helt ærlig klare på egen hånd. Prøv vel, bare å punche inn chef og well-done steak på google. Det er sikkert tusenvis av mennesker som har opplevd at kokker ikke liker å gjennomsteke biff og kokker som selv sier de ikke liker det, merkelig at dette er helt ukjent for deg som er så utrolig kunnskapsrik om bransjen. 

Ja, du er jo en av dem som hevder at ordentlige kokker nekter å steke biffen gjennomstekt. Da må dere som hevder dette vise til at dette stemmer. 

 

Endret av Bakepulver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...