Gå til innhold

Monster


Kelsi

Anbefalte innlegg

Har sett den første episoden på nettet nå. En veldig mørk og dyster serie. Var egentlig mørkere enn jeg hadde forventet. Den har en ganske tung, depressiv undertone.

Tror likevel jeg skal se resten. Men lurer på hvorfor norske serier og filmer ofte er så dystre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er vel dystre til sinns da. "Nordic Noir" er det jo noe som heter nå, serier som Broen og Forbrytelsen slår an i utlandet.

Svartmetallen kommer jo også fra norden, og faktisk Norge, den er norsk :P 

Er spent på denne serien, men om de prøver å overgå seg selv i dysterhet kan det kanskje bli litt mye.

Anonymkode: 0a687...1c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var kjedelig...

Har fått den tredd nedover hodet av en bekjent i produksjonen, herregud så skuffa jeg ble 😫😫😫

Endret av duplexx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett begge de to første episodene på nettet nå. Jeg heier jo på norske serier og liker mange av dem. 

Dette ble litt for tungt for meg. Hadde forventet en serie av typen Frikjent eller Valkyrien. 

Bjørn Sundquist dukket selvfølgelig opp da, i den rollen han pleier å spille; hardbarka nordlending. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke med meg 1. episode i dag, så jeg får se den på nettet. Allerede på onsdag får vi se 2. episode på NRK1.

Anonymkode: 42f32...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herrregud så skuffa jeg ble!! Hadde kanskje for høye forventninger ! Siden valkyrien var så bra , men denne serien var dårlig. Vertfall første episode, kommer ikke til å se mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett 2 episoder nå, synes den er kjempebra, skikkelig positivt overrasket.:)

Skal se alle episodene.

Anonymkode: d425e...afa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett første episode, den virker litt mørk bare for å være mørk, har etpar klisjeer som de kunne klart seg uten, får litt sånn oppskrifts-følelse "Nå skal vil lage en skikkelig mørk nordisk krim dere!"

Men kommer sikkert til å se en episode til imorgen, syns det er kult at den foregår i Nord-Norge og at det er så mange ukjente(for meg) skuespillere. Liker stemningen og karakterene.

Anonymkode: 0a687...1c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Amawhatsnot said:

Jeg likte den. 

Noen som er enig med meg i at han Trivago-reklamefyren (rollenavn Hans Nilsen, som i Hauge) har svin på skogen? Litt for enkelt om han er "monsteret", men... 

https://snl.no/Hans_Nielsen_Hauge_-_norsk_legpredikant

 

Det er for enkelt ja, det er laget til så han skal være mistenkelig. La ikke merke til det med navnet! 

Morderen er selvsagt noen som vi aldri vil mistenke...

Anonymkode: 0a687...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den godt, liker bøker og serier som kryper inn under huden på meg. Selv om jeg ved et par anledninger fniste da assosiasjonene til 80-tallets finske fjernsynsteater ble litt for sterke, som da han duden kom ramlende inn på vaskeriet blodig og jævlig (og ganske raskt stein dau).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Amawhatsnot skrev:

Jeg likte den. 

Noen som er enig med meg i at han Trivago-reklamefyren (rollenavn Hans Nilsen, som i Hauge) har svin på skogen? Litt for enkelt om han er "monsteret", men... 

https://snl.no/Hans_Nielsen_Hauge_-_norsk_legpredikant

 

Jeg håper ikke det. Han spiller nesten alltid slem i filmer, så syns det blir litt kjedelig. Men jeg syns han er utrolig kjekk, da, så håper vi får se han en del uansett...

Anonymkode: 066a7...f26

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den og spesielt dette Nordic Noir som blir nevnt her.  I tillegg har alle fett hår, klærne er 90 talls og ser ut som noe de har plukka opp fra fretex, og hovedpersonen er ikke typisk vakker men gud for et interessant utseende hun har. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det irriterer meg sånn at det ser ut som om alt er fra 80-tallet eller noe, men det egentlig er nåtid! 

Anonymkode: 942bf...dee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det irriterer meg sånn at det ser ut som om alt er fra 80-tallet eller noe, men det egentlig er nåtid! 

Anonymkode: 942bf...dee

Ja det er rart, jeg tippet 90-tallet ift. stilen på de jentene i starten på episode en og ble overrasket da de hadde Iphone osv.  Tror ikke de ser SÅ dølle ut på bøgda i virkeligheten.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mystix skrev:

Ja det er rart, jeg tippet 90-tallet ift. stilen på de jentene i starten på episode en og ble overrasket da de hadde Iphone osv.  Tror ikke de ser SÅ dølle ut på bøgda i virkeligheten.  

Men 90-tallet er jo in som aldri før blant dagens ungdom, så sånn sett er det vel spot on?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...