Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 hours ago, Sisti said:

Ikke helt imponert jeg heller, men må jo se ferdig. Synes det er sånn lite troverdig, det må jo være tidenes dårligste politiarbeid de skildrer. De tar ingen inn til avhør, bare småprater litt med folk, og det kan gå dagevis uten at de egentlig GJØR noe. 

Jeg synes hun som spiller Hedda er god, hun virker jo skikkelig tafatt, usikker og psykisk ustabil, og det er vel meningen. Karakteren irriterer meg skikkelig, men det skal vel være sånn. 

Syns ikke dette er så urealistisk akkurat.

Anonymkode: 0a687...1c8

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne serien blir  jo bare verre og verre!

Hadde jeg produsert noe så dårlig, hadde jeg skiftet navn og flyttet til en øde øy

• Liker 2
Skrevet

Digger serier, jeg! Herlig dyster, passe mengde spenning og mystikk, passe ekkel og luguber og underfundig. Vil ha mer! Sa høyt til meg selv når de to gamlefantene slåss nakne i snøen "Hva var det jeg så akkurat nå" og "Nå har jeg sett dèt også".

Anonymkode: 45f65...d49

• Liker 7
Skrevet

Jeg liker serien, og syns de spiller godt. Men, selv om jeg vanligvis liker dveling, syns jeg det har vært for lite framdrift. Ikke skjønte jeg alt med denne tanta heller. Hun drepte de to unge jentene på 70/80-tallet og moren til Hedda, men ikke de ungdommene i 2017? I så fall syns jeg man kunne bygd mer spenning opp rundt hvem det kunne være.

Og så skulle jeg ønske de to hovedpersonene kunne vært mer likandes, og at særlig Hedda kunne handlet litt mer logisk, men det får være greit.

Skrevet
29 minutes ago, Vera Vinge said:

Jeg liker serien, og syns de spiller godt. Men, selv om jeg vanligvis liker dveling, syns jeg det har vært for lite framdrift. Ikke skjønte jeg alt med denne tanta heller. Hun drepte de to unge jentene på 70/80-tallet og moren til Hedda, men ikke de ungdommene i 2017? I så fall syns jeg man kunne bygd mer spenning opp rundt hvem det kunne være.

Og så skulle jeg ønske de to hovedpersonene kunne vært mer likandes, og at særlig Hedda kunne handlet litt mer logisk, men det får være greit.

Vi vet vel strengt tatt ikke om hun drepte dem, for det ble det ikke spurt om. Bare Hedda fikk svar på det med moren sin var jo hun fornøyd.  Alt av fornuftig politiarbeid i denne serien er jo helt fraværende. De får stadig små hint og drypp om hva som skjer, men fortsatt ingen inne til avhør?? Ååh, det er så irriterende dårlig. Tror serien kunne vært bedre hadde den vært basert på at hovedpersonene IKKE var politi, nå er det jo ikke troverdig i det hele tatt. 

Skrevet
3 timer siden, Sisti skrev:

Vi vet vel strengt tatt ikke om hun drepte dem, for det ble det ikke spurt om. Bare Hedda fikk svar på det med moren sin var jo hun fornøyd.  Alt av fornuftig politiarbeid i denne serien er jo helt fraværende. De får stadig små hint og drypp om hva som skjer, men fortsatt ingen inne til avhør?? Ååh, det er så irriterende dårlig. Tror serien kunne vært bedre hadde den vært basert på at hovedpersonene IKKE var politi, nå er det jo ikke troverdig i det hele tatt. 

Enig i at det er sykt irriterende at ingen kommer inn til avhør. I tillegg skjønte jeg hele tiden at tanta var involvert, fordi det er jo alltid den man minst forventer at det er..  men på den andre siden syns jeg det er en veldig bra serie til å være norsk, har aldri klart å se på norsk krim tidligere, men denne har jeg klart å følge med på! Den er litt "anderledes" og litt mystisk, med interessante karakterer. 

Skrevet
På 19.10.2017 den 17.21, AnonymBruker skrev:

Den øde byen (Kataluma?) er filma inn i Vardø. Vet ikke hvor resten er filma. 

Anonymkode: 38180...93e

Vadsø og området mellom (Ekkerøy etc.)

Anonymkode: 2753f...4b7

Skrevet

Synes serien er ok, men alt for treg. Tror ikke jeg gidder å se alle episodene.

Anonymkode: 9689c...7bc

Skrevet

Godt å bli ferdig med serien. Syns den bare ble dårligere og dårligere. Men noe ved den fenget jo, siden jeg faktisk gadd å se den ferdig. 

Skrevet

Denne serien var en gedigen skuffelse! Lignet mye på "elven" som gikk nylig på tv3. Eneste lyspunkt var gode skuespillere, men gu for et traurig manus🙄 Har ikke vært en god norsk serie i krimsjangeren siden "Frikjent". 

• Liker 2
Skrevet

Samboeren og jeg kjempa oss gjennom første episode (sånn at vi trykka på pause for å se hvor mye som var igjen flere ganger). Syns det var kjedelig, altså...

Anonymkode: 56b89...544

• Liker 1
Skrevet

De første episodene gikk ned på høykant, men slutten var litt... meh.

Anonymkode: 49be1...6d9

• Liker 1
Skrevet

Var så spent på denne serien, men synes det ble en kamp å komme seg gjennom episodene etterhvert. Synes også at alt ble et salig rot på slutten, og det var liksom ikke helt klart hvem som hadde gjort hva og hvorfor. Eller kanskje det bare er jeg som ikke klarte å følge med helt når alt ble så tregt. Synes det også var kjipt at hovedpersonene hadde null kjemi eller karisma, trodde liksom det skulle bedre seg etter hvert, men forble helt stivt.

Likte karakteren til Jani, men det er kanskje det eneste positive jeg kan dra frem.

Skrevet

Digget den! skuespillere, musikk, stemning, forvirring, slett politiarbeid og en psykisk ustabil hovedperson, det er slik den skal være, får folk til å sette spørsmål og tenke.

Synd den er ferdig, skulle gjerne sett mer.:hjerte:

Anonymkode: d425e...afa

• Liker 3
Skrevet
På 16.10.2017 den 20.55, AnonymBruker skrev:

Jeg liker serien og digger at det er filmet i Nord Norge.

Noen som vet hvilke plasser i Finnmark det er filmet?

Anonymkode: ade52...068

Vadsø, Skallelv (når du ser broen) og Vardø.

De befinner seg mest i Vardøområdet. :) 

Anonymkode: 0ace5...bdc

• Liker 1
Skrevet

Kommer det flere sesonger? Så på NRK nett-TV at det stod "sesong 1" ...

Skrevet

Vil ha mer! Synes serien var meget bra! Alt trenger ikke være perfekt og alle løse tråder trenger ikke samles. Stemningen i serien  var fantastisk og persongalleriet var interessant. Ser gjerne at det kommer en sesong 2 :) Noe av det bedre NRK har produsert!

Anonymkode: 45f65...d49

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, Thyra skrev:

Kommer det flere sesonger? Så på NRK nett-TV at det stod "sesong 1" ...

Det står alltid sesong 1 på serier. Det trenger ikke bety st det kommer flere.

Anonymkode: 942bf...dee

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. 

Endret av Thyra
  • Liker 1
Skrevet
På 2017-11-01 den 11.39, AnonymBruker skrev:

Vi får håpe det blir med bare den...

For en grusom serie. De har puttet ALT de kan inn i den stakkars serien. Ingen closure med Katalumadrapene? Altså. De har prøvd altfor hardt. Sløvt politiarbeid, og ekssjefen eller hva han var hadde dratt unna bevis og gud vet hva. Tanken om en dysfunksjonell familie er alltid spennende, men HELE byene r jo dysfunksjonell?

Skaperne var såååå stolte av å ha laget en så stor serie så langt nord, og så bare driter de på leggen. For et kaos den serien er. Om ikke annet får den nordlendinger til å fremstå som idioter. Herregud jeg er så skuffa. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...