Gå til innhold

Horfor tror dere på evolusjon?


debatant

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Polybios skrev:

Det er bare du som ikke forstår evolusjonsteorien.

For et fengslende argument. 

Hvor står denne evolusjonsteorien? 

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, kubrak skrev:

Fordi den bibelske forklaring er ikke basert på annet enn tro og ei eldgammel bok, og går på tvers av hva som er vitenskapelig bevist.

Kan du gi eksempler på dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Midgard skrev:

Du fikk den nettopp, bibelen ?

Really, hvor da? Du vil vel ikke si at du bare kommer inn hit for å komme med billige løgner.. 

Men ditt fravær av saklige argumenter sier sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/4/2017 at 5:08 PM, debatant said:

Kan du gi eksempler på dette? 

evolusjon er basert på vitenskap, og e ei fullgod logisk forklaring. Eksempler: http://evolutionfaq.com/articles/five-proofs-evolution

Bibelen er ikke basert på noen forklaring, det er bare påstander, eller som jeg liker å kalle det: eventyrfortellinger og ønsketenkning(bias). Det er ikke basert på logikk, vitenskapelig metode eller sansnylighet overhodet. Kan du gi meg en eneste grunn for det skulle være sant? "Fordi bibelen sier så"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, kubrak skrev:

evolusjon er basert på vitenskap, og e ei fullgod logisk forklaring. Eksempler: http://evolutionfaq.com/articles/five-proofs-evolution

Bibelen er ikke basert på noen forklaring, det er bare påstander, eller som jeg liker å kalle det: eventyrfortellinger og ønsketenkning(bias). Det er ikke basert på logikk, vitenskapelig metode eller sansnylighet overhodet. Kan du gi meg en eneste grunn for det skulle være sant? "Fordi bibelen sier så"? 

Hvor forutser evolusjonsteorien noen av bevisene dine? Vanlig biologi har ikke noe med evolusjon å gjøre.. 

Lægnen til Haeckel du bruker som bevis i punkt 4, ble sågar avslørt som svindel i 1874 av hans egne kolleger. En får si du ikke er særlig oppdatert innen den vitenskapen du støtter deg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Polybios skrev:

 

Han har fått 1000 vis av slike i flere tråder men han ignorere dem bare

Jeg ser de omtaler alt mulig annet enn Darwinsk evolusjon, til og med løgner fra1800 tallet. 

Nei det er ingen grunn til å kommentere dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, debatant said:

Hvor forutser evolusjonsteorien noen av bevisene dine? Vanlig biologi har ikke noe med evolusjon å gjøre.. 

Lægnen til Haeckel du bruker som bevis i punkt 4, ble sågar avslørt som svindel i 1874 av hans egne kolleger. En får si du ikke er særlig oppdatert innen den vitenskapen du støtter deg til. 

jeg stilte deg et spørsmål som du unngikk å svare på. Forklar meg, på en logisk, detaljert måte, med årsak-virkning, hvordan gud først skapte jord og himmel, for så neste dag å skape lys, for så å skape vann, Adam og Eva osv.... hvordan fikk gud til dette og hvordan gir dette logisk mening i ditt hode? Var det magi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Polybios
1 time siden, kubrak skrev:

jeg stilte deg et spørsmål som du unngikk å svare på. Forklar meg, på en logisk, detaljert måte, med årsak-virkning, hvordan gud først skapte jord og himmel, for så neste dag å skape lys, for så å skape vann, Adam og Eva osv.... hvordan fikk gud til dette og hvordan gir dette logisk mening i ditt hode? Var det magi?

Det er poengløst og spør han om noe som helst han kommer ikke til å svare.

han svarer ikke på spørsmålene han får. Og han ignorerer svarene han får.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, kubrak skrev:

jeg stilte deg et spørsmål som du unngikk å svare på. Forklar meg, på en logisk, detaljert måte, med årsak-virkning, hvordan gud først skapte jord og himmel, for så neste dag å skape lys, for så å skape vann, Adam og Eva osv.... hvordan fikk gud til dette og hvordan gir dette logisk mening i ditt hode? Var det magi?

Her var det strengt tatt evolusjon som var tema. Men det virker som om du er litt kjent med 1 Mos som er evig,  i motsetning til evolusjonsteorien som hele tiden omskrives for å møte realitetene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Polybios skrev:

Det er poengløst og spør han om noe som helst han kommer ikke til å svare.

han svarer ikke på spørsmålene han får. Og han ignorerer svarene han får.

 

 

Hvorfor lyver du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ekstremt pinlig å lese innleggene til trådstarter. 

Anonymkode: d6877...27d

Lafemm, for et argument.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på evolusjonen som den mest sannsynelige teorien, men skulle det komme en bedre teori har jeg ingen problem med å forkaste den. Jeg liker å forholde meg til vitenskapen, men er ikke en slave av den heller. Vil kalle meg spirituell kanskje, men ikke religiøs. Jeg tror det er noe annet der ute enn bare elektroner og protoner, men hva det er får jeg nok aldri vite så da tenker jeg heller ikke noe særlig på det. 

Anonymkode: 3feee...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på evolusjonen som den mest sannsynelige teorien, men skulle det komme en bedre teori har jeg ingen problem med å forkaste den. Jeg liker å forholde meg til vitenskapen, men er ikke en slave av den heller. Vil kalle meg spirituell kanskje, men ikke religiøs. Jeg tror det er noe annet der ute enn bare elektroner og protoner, men hva det er får jeg nok aldri vite så da tenker jeg heller ikke noe særlig på det. 

Anonymkode: 3feee...eab

Evolusjonsteorien har da ingenting med vitenskap å gjøre. Ingen vet hva evolusjonsteorien sier en gang. Den har heller absolutt ingenting med elektroner og protoner å gjøre, om det er hva du insinuerer. 

Wow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, debatant said:

Evolusjonsteorien har da ingenting med vitenskap å gjøre. Ingen vet hva evolusjonsteorien sier en gang. Den har heller absolutt ingenting med elektroner og protoner å gjøre, om det er hva du insinuerer. 

Wow

Du beviser nok en gang din ekstreme ignoranse. Det er ikke noe poeng i å prøve å fortelle deg oe, for du ignorerer ubestridelige fakta.

Anonymkode: 677f4...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, debatant skrev:

Evolusjonsteorien har da ingenting med vitenskap å gjøre. Ingen vet hva evolusjonsteorien sier en gang. Den har heller absolutt ingenting med elektroner og protoner å gjøre, om det er hva du insinuerer. 

Wow

Korttidshukommelse eller ønsker du egentlig ikke å diskutere?

Evolusjonsteorien er da rimelig godt dokumentert og bevist. Du viste jo selv til forskning som tydelig viser evolusjonen her og nå. 

Evolusjonsteorien omfavner en rekke vitenskapelige disipliner og teorien har vist seg å ha stor evne til prediksjon. Både forover og bakover i tid.

En alternativ teori må klare det samme. Hva er ditt forslag?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du beviser nok en gang din ekstreme ignoranse. Det er ikke noe poeng i å prøve å fortelle deg oe, for du ignorerer ubestridelige fakta.

Anonymkode: 677f4...96f

Faktum er at du ikke engang vet hva den evolusjonsteorien du støtter, sier for noe. 

Herlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...