Gå til innhold

Alle mannlige gjester må ha på seg blå dress i bryllup. Er dette vanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan forstå ønsket, men ser man så veldig stor forskjell nå i høstmørket egentlig? og er det ikke veldig overfladisk at fargen er viktigere enn at kameraten kommer? Ja, man kan jo sikkert prøve å låne dress, men hvis mannen her ikke hadde hatt blå dress tror jeg faktisk ikke at han har noen han kunne ha spurt. En dress er kostbart og ikke bare noe man kan låne av hvem som helst heller. Dessuten er det veldig kort varsel, invitasjonen til bryllupet med dresscode kom kun for knappe 5 uker siden. 

Anonymkode: 47b27...3f3

Ja man ser ganske stor forskjell altså.... 
Jo det er på et vis overfladisk at fargen er så viktig, men for de som ser på brylluppet som sitt livs største og viktigste opplevelse så må man også vise forståelse og respekt for at de ønsker det sånn de har drømt om og planlagt. 
Nei det er ikke alle som har blå dress selv eller har noen venner i samme størrelse som har, men det er mange som leier ut både selskapskjoler, bunader og dress på Finn, og det finnes profesjonelle dressutleie butikker og nettbutikker, som ikke er altfor dyre. 
Jeg tenker at om man først har tenkt seg i et storslagent konseptbrylupp (som dette virker å bli siden dresscode er så viktig) så spanderer man 700 kr på å leie dress en helg, og heller gir en litt rimeligere gave til paret i såfall, enn å kverulere på brudeparets ønsker og drømmedag. 

Anonymkode: 30257...4a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om alle damene kom i rød kjole?

 

 

Anonymkode: 91281...a99

Rød kjole på damene og blå dresser med trykk av store røde og hvite blomster. Det hadde blitt et syn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

For meg er folks bryllup ikke en hendelse som skriver seg inn i historiebøkene. 

 

Anonymkode: 00638...155

Det er trist at du ser det sånn, for for de fleste som gifter seg så skriver bryllupsdagen seg absolutt inn i historieboka dems, og er kanskje noe de har drømt om og planlagt nesten hele livet.  
Hvis jeg hele livet har drømt om å gå på Galdhøpiggen med Kvikk lunsj å nyte på toppen, og en av vennene jeg skal gå med spiser opp den sjokoladen i bilen på vei til fjellet uten å si fra, så er jo drømmen min ødelagt.... Eller om noen plutselig har med seg grytelokk og skal stå å smelle i de og ødelegge hele harmonien for meg når jeg har drømt om det fredfulle øyeblikket på toppen.  Man må forstå og respektere det som er av stor betydning for andre. 
Nå kan jo ikke dette sammenlignes helt med en kvikk lunsj man helt sikkert finner ny av på nærmeste bensinstasjon, men rent billedlig regner jeg med du forstår sammenligningen. 

Anonymkode: 30257...4a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er invitert i bryllup og på invitasjonen står det at alle menn skal ha på seg blå dress, bortsett fra forlovere som skal ha sort. 

Nå har heldigvis mannen min blå dress fra før så vi har ikke blitt noe berørt av dette, men en en annen venn av brudgommen fortalte oss i går at han han ikke har blå dress og hadde spurt brudgommen om det var greit han kom i sort, da fikk beskjed om å holde seg hjemme om han ikke møtte i blått. Damene har også fått tre farger å forholde seg til. 

Er ikke dette fryktelig sært? prøver å si dette til mannen min, men han vil ikke blande seg. 

 

 

Anonymkode: 47b27...3f3

Så man må ha det utlegget og? Da hadde jeg droppet å komme ellet droppet gave.... sagt sorry, men brukte penga som sku gå til gave på dress. Men fikk råd til dette kortet da!  Syns heller forloverne sku hatt blått.... Amerikanske tilstander detta.

Anonymkode: 94f91...980

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja man ser ganske stor forskjell altså.... 
Jo det er på et vis overfladisk at fargen er så viktig, men for de som ser på brylluppet som sitt livs største og viktigste opplevelse så må man også vise forståelse og respekt for at de ønsker det sånn de har drømt om og planlagt. 
Nei det er ikke alle som har blå dress selv eller har noen venner i samme størrelse som har, men det er mange som leier ut både selskapskjoler, bunader og dress på Finn, og det finnes profesjonelle dressutleie butikker og nettbutikker, som ikke er altfor dyre. 
Jeg tenker at om man først har tenkt seg i et storslagent konseptbrylupp (som dette virker å bli siden dresscode er så viktig) så spanderer man 700 kr på å leie dress en helg, og heller gir en litt rimeligere gave til paret i såfall, enn å kverulere på brudeparets ønsker og drømmedag. 

Anonymkode: 30257...4a0

Hvis man først har tenkt å arrangere et storslagent konseptbryllup velger man a) ikke blå dress (Hvem har  eller bruker det i våre dager? Ikke en gang faren min som er over 70 har "blådress" lenger. Og hva er egentlig en blå dress? Er den lyseblå, kongeblå, mørkeblå eller noe midt i mellom?) og b) man sørger for passende kostymer til gjestene. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, NotNaomi skrev:

Rød kjole på damene og blå dresser med trykk av store røde og hvite blomster. Det hadde blitt et syn! 

 

Det ville bli litt pinlig å forklare bryllupsbildene med alle i damene røde kjoler. Brudgommen ville virke noe løsaktig. ;)

 

Endret av Tba
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et bryllup jeg glatt ikke hadde dratt i... Veldig sært! 

Anonymkode: 99bfa...7b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er invitert i bryllup og på invitasjonen står det at alle menn skal ha på seg blå dress, bortsett fra forlovere som skal ha sort. 

Nå har heldigvis mannen min blå dress fra før så vi har ikke blitt noe berørt av dette, men en en annen venn av brudgommen fortalte oss i går at han han ikke har blå dress og hadde spurt brudgommen om det var greit han kom i sort, da fikk beskjed om å holde seg hjemme om han ikke møtte i blått. Damene har også fått tre farger å forholde seg til. 

Er ikke dette fryktelig sært? prøver å si dette til mannen min, men han vil ikke blande seg. 

 

 

Anonymkode: 47b27...3f3

Absurd. Men alle unnskyldninger for å slippe å gå er gode unnskyldninger, mener nå jeg. Makan til egotripp enn bryllup skal en lete lenge etter. Forvente at folk bruker penger for å føle seg som prinsesse, liksom. Og så i 2017 da... :hoho: 

Jeg hadde nok "ikke hatt" kjole i rett farge enten jeg hadde eller ei, skal du se..

Anonymkode: e1782...f46

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er invitert i bryllup og på invitasjonen står det at alle menn skal ha på seg blå dress, bortsett fra forlovere som skal ha sort. 

Nå har heldigvis mannen min blå dress fra før så vi har ikke blitt noe berørt av dette, men en en annen venn av brudgommen fortalte oss i går at han han ikke har blå dress og hadde spurt brudgommen om det var greit han kom i sort, da fikk beskjed om å holde seg hjemme om han ikke møtte i blått. Damene har også fått tre farger å forholde seg til. 

Er ikke dette fryktelig sært? prøver å si dette til mannen min, men han vil ikke blande seg. 

 

 

Anonymkode: 47b27...3f3

Ja, da hadde vi takket nei til invitasjonen av prinsipp. Med mindre brudeparet betalte for blå dress til mennene og kjole i en av de korrekte fargene til kvinnene. Og ja, de hadde naturligvis fått vite hvorfor vi takket nei, i tillegg til at bryllupet deres hadde blitt en kilde spøk og latterliggjøring for all fremtid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prisen for å ha misforstått poenget med en vettug dresskode, og å ha gjort det på mest mulig idiotiske måte, går uten tvil til dette brudeparet! 

Endret av Ullvott
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes ikke det er sært. Man kan leie dress ganske billig i dag, og kjenner alltids noen som har en man kan låne om man bare gidder å spørre kretsen sin. 

Brylluppet er parets dag og forståelig at de vil ha det sånn som de vil ha det. Åpenbart at de har et dress tema og helt sikkert et konsept mange blir positivt overrasket over, og på et felles bilde eller rent dynamisk i et bryllupp blir det rotete om noen skal gå i stort dress og noen i svart, om dress først er pålagt alle. 

Anonymkode: 30257...4a0

Du vet at man inviterer folk som gjester, ja, ikke statister?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Leo skrev:

Hvis man først har tenkt å arrangere et storslagent konseptbryllup velger man a) ikke blå dress (Hvem har  eller bruker det i våre dager? Ikke en gang faren min som er over 70 har "blådress" lenger. Og hva er egentlig en blå dress? Er den lyseblå, kongeblå, mørkeblå eller noe midt i mellom?) og b) man sørger for passende kostymer til gjestene. 

Det er flust av blå dresser på Fretex og loppemarked, nekter du også å rote frem noe heslige klær hvis du blir invitert til bad taste party? 
Tonen blå trenger du ikke være vanskelig på. Og nei man kan ikke kjøpe inn kostymer til alle gjestene, ingen som arrangerer fester gjør heller det når det er kostyme tema. Gjestene gjør sitt beste for å finne passende kostyme. 

Anonymkode: 30257...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er flust av blå dresser på Fretex og loppemarked, nekter du også å rote frem noe heslige klær hvis du blir invitert til bad taste party? 
Tonen blå trenger du ikke være vanskelig på. Og nei man kan ikke kjøpe inn kostymer til alle gjestene, ingen som arrangerer fester gjør heller det når det er kostyme tema. Gjestene gjør sitt beste for å finne passende kostyme. 

Anonymkode: 30257...4a0

På bad taste-party klarer jeg fint å bli skikkelig gyselig ved å kombinere noe jeg har i skapet. Ved kostymeparty melder jeg avbud dersom jeg ikke klarer å kombinere noe jeg allerede har til passende antrekk.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kun svare på overskriften; NEI! Gå nå for fanken med den dressen du har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...