Gå til innhold

Alle mannlige gjester må ha på seg blå dress i bryllup. Er dette vanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper noen er tøffe nok til å komme i heeelt feil farge. 

Det gjorde pappa en gang hans mor ble nektet å bruke et spesielt klessplagg i et bryllup (hun var gammel og i rullestol, så lite andre finklær), han tok på seg tilsvarende plagg for menn. Kom ingen kommentarer på det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Jeg også er invitert og jeg har gitt beskjed om at jeg ikke kommer og hvorfor jeg ikke kommer. Den der skitkjerringa har jeg fått nok av.

Er du invitert i samme bryllup?

Anonymkode: 47b27...3f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at Bridezilla har gått litt for langt...Det eneste hun kan forlange er at ingen dukker opp i finere hvit kjole enn det hun har (som skjedde i mitt bryllup, noe jeg egentlig bare flira av) og sette en generell kleskode. En dress koster ofte en 6-7000. Det blir hi9mla mye penger å legge i ett bryllup som gjest fordi bruden har gått loco.

Anonymkode: c1090...177

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at Bridezilla har gått litt for langt...Det eneste hun kan forlange er at ingen dukker opp i finere hvit kjole enn det hun har (som skjedde i mitt bryllup, noe jeg egentlig bare flira av) og sette en generell kleskode. En dress koster ofte en 6-7000. Det blir hi9mla mye penger å legge i ett bryllup som gjest fordi bruden har gått loco.

Anonymkode: c1090...177

I dette tilfelle har jeg inntrykket av at det er brudgommens ønske og ikke bruden faktisk. 

Anonymkode: 47b27...3f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det er sært. Man kan leie dress ganske billig i dag, og kjenner alltids noen som har en man kan låne om man bare gidder å spørre kretsen sin. 

Brylluppet er parets dag og forståelig at de vil ha det sånn som de vil ha det. Åpenbart at de har et dress tema og helt sikkert et konsept mange blir positivt overrasket over, og på et felles bilde eller rent dynamisk i et bryllupp blir det rotete om noen skal gå i stort dress og noen i svart, om dress først er pålagt alle. 

Anonymkode: 30257...4a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes ikke det er sært. Man kan leie dress ganske billig i dag, og kjenner alltids noen som har en man kan låne om man bare gidder å spørre kretsen sin. 

Brylluppet er parets dag og forståelig at de vil ha det sånn som de vil ha det. Åpenbart at de har et dress tema og helt sikkert et konsept mange blir positivt overrasket over, og på et felles bilde eller rent dynamisk i et bryllupp blir det rotete om noen skal gå i stort dress og noen i svart, om dress først er pålagt alle. 

Anonymkode: 30257...4a0

Jeg kan forstå ønsket, men ser man så veldig stor forskjell nå i høstmørket egentlig? og er det ikke veldig overfladisk at fargen er viktigere enn at kameraten kommer? Ja, man kan jo sikkert prøve å låne dress, men hvis mannen her ikke hadde hatt blå dress tror jeg faktisk ikke at han har noen han kunne ha spurt. En dress er kostbart og ikke bare noe man kan låne av hvem som helst heller. Dessuten er det veldig kort varsel, invitasjonen til bryllupet med dresscode kom kun for knappe 5 uker siden. 

Anonymkode: 47b27...3f3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes ikke det er sært. Man kan leie dress ganske billig i dag, og kjenner alltids noen som har en man kan låne om man bare gidder å spørre kretsen sin. 

Brylluppet er parets dag og forståelig at de vil ha det sånn som de vil ha det. Åpenbart at de har et dress tema og helt sikkert et konsept mange blir positivt overrasket over, og på et felles bilde eller rent dynamisk i et bryllupp blir det rotete om noen skal gå i stort dress og noen i svart, om dress først er pålagt alle. 

Anonymkode: 30257...4a0

Er mange som kun har 1 omgangskrets, og om alle er invitert i bryllupet er det jo litt vanskelig. 

Anonymkode: 76da8...b4f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes ikke det er sært. Man kan leie dress ganske billig i dag, og kjenner alltids noen som har en man kan låne om man bare gidder å spørre kretsen sin. 

Brylluppet er parets dag og forståelig at de vil ha det sånn som de vil ha det. Åpenbart at de har et dress tema og helt sikkert et konsept mange blir positivt overrasket over, og på et felles bilde eller rent dynamisk i et bryllupp blir det rotete om noen skal gå i stort dress og noen i svart, om dress først er pålagt alle. 

Anonymkode: 30257...4a0

Så du tar det for gitt at alle kjenner noen som har en blå dress i riktig størrelse og som ikke også skal i dette sære bryllupet ? 

Jeg hadde takket nei av prinsipp med mindre mannen og jeg tilfeldigvis hadde klær som passet kleskoden hengende i skapet fra før av. Evt. hadde vi kjøpt nye klær og kommet uten gave, siden det rett og slett er frekt å pålegge folk å bruke 5-10 000,- på en ny dress pga. deres bryllup. 

For meg er folks bryllup ikke en hendelse som skriver seg inn i historiebøkene. 

 

Anonymkode: 00638...155

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På pur f... kan jo kameraten kjøpe den styggeste blå dressen han finner på Fretex eller tilsvarende. Om den passer er ikke så nøye. Kompletteres med slips som overhodet ikke passer til noe som helst.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Leo skrev:

På pur f... kan jo kameraten kjøpe den styggeste blå dressen han finner på Fretex eller tilsvarende. Om den passer er ikke så nøye. Kompletteres med slips som overhodet ikke passer til noe som helst.

+ Gule sandaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg måttet kjøpe nytt antrekk til flere tusen kr (som man fort kommer opp i for en dress), hadde jeg enkelt og greit droppet hele bryllupet. Dette her er bridezillafakter deluxe. Da kan de pinadø sitte der med halvtomt lokale og ha det så godt.

Anonymkode: 962bf...5f6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle mennene som er invitert burde gå sammen om å dukke opp i Moods of Norway-dresser :lur:

Anonymkode: f9410...d4b

Tenkte det samme :-D blå dress kan ha store trykk av blomster i alle farger fks (ikke at jeg har sett den utgaven hos MON)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes ikke det er sært. Man kan leie dress ganske billig i dag, og kjenner alltids noen som har en man kan låne om man bare gidder å spørre kretsen sin. 

Brylluppet er parets dag og forståelig at de vil ha det sånn som de vil ha det. Åpenbart at de har et dress tema og helt sikkert et konsept mange blir positivt overrasket over, og på et felles bilde eller rent dynamisk i et bryllupp blir det rotete om noen skal gå i stort dress og noen i svart, om dress først er pålagt alle. 

Anonymkode: 30257...4a0

Du syns ikke at det er sært fordi det tar seg bedre ut med "samstemte"farger på film og foto?

Eh. Det er sært jo. At det skal være estetisk pent overgår tydeligvis alt annet og det er snobberi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes ikke det er sært. Man kan leie dress ganske billig i dag, og kjenner alltids noen som har en man kan låne om man bare gidder å spørre kretsen sin. 

Brylluppet er parets dag og forståelig at de vil ha det sånn som de vil ha det. Åpenbart at de har et dress tema og helt sikkert et konsept mange blir positivt overrasket over, og på et felles bilde eller rent dynamisk i et bryllupp blir det rotete om noen skal gå i stort dress og noen i svart, om dress først er pålagt alle. 

Anonymkode: 30257...4a0

Så hvis min tilkommende og jeg er nudister og synes nakenbryllup er en knakende god idè så må gjestene rette seg etter det mener du? Fordi det er vår dag? ;)

Men fra spøk til alvor så synes jeg at når man først inviterer gjester så skylder man dem å bli behandlet som nettopp det. Altså gjester. Ikke fargekoordinert dekorasjon eller noe som helst annet. Dersom brudeparet ikke er villig til å ta hensyn til noen andre og betrakter dette som kun sin dag så får de heller feire alene. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, NotNaomi skrev:

Du syns ikke at det er sært fordi det tar seg bedre ut med "samstemte"farger på film og foto?

Eh. Det er sært jo. At det skal være estetisk pent overgår tydeligvis alt annet og det er snobberi.

Nope. Det er idioti! :nigo:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg ikke gått i bryllupet. Synes dette er utrolig sært. Og jeg kjenner ingen menn med blå dress. Kjenner menn med svart og grå  dress. Og dress er dyrt.

Med alt jeg leser her inne, så er jeg glad for at jeg nesten aldri er bedt i bryllup, da jeg kjenner få som gifter seg.

Anonymkode: 9ff8f...815

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...