Gå til innhold

Dere som fjerner ansiktshår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som fjerner ansiktshår, hva er den beste metoden å gjøre dette på? Vil hårene vokse ut mørkere og harde? Jeg har en del ansiktshår på skinn på hake spesielt, Det er helt lyse hår, men de ligger ikke fint inntil ansiktet mitt, men stikker ut og det er veldig tydelig, spesielt i lys. Har lenge ønsker å fjerne dem, men er redd de skal vokse ut mørkere og mer tydelige. Sliten også en del med kviser, spesielt på haken, og dette er også en grunn til at jeg ikke har fjernet dem, da jeg er redd for inngrodde hår eller at det skal komme mer kviser. Hva er deres erfaringer med dette? 

Anonymkode: 7cba1...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva skinn er, men det er en myte at hårene blir mørkere og hardere ved fjerning sies det.

Anonymkode: f4985...b3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt lyse ansiktshår, og de har ikke blitt mørkere etter jeg begynte å fjerne dem. Bruker barberhøvel for å fjerne "værhårene" på overleppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårene kan føles tykkere når dem vokser ut dersom du bruker høvel for å fjerne de. Da kappes jo håret bare rett av, tas ikke med roten. Men dem er ikke tykkere altså :)

 

Jeg bruker http://www.ebay.co.uk/itm/LADY-ELECTRIC-SHAVER-BIKINI-LEGS-EYEBROW-TRIMMER-SHAPER-WOMEN-HAIR-REMOVER-GIFT/391643316981?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Det går veldig raskt. Den bruker bare et vanlig batteri :D

Anonymkode: d3301...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Hvor ofte må dere barbere/ fjerne hårene? Vil det ikke føles piggete og stikker dagen etter barbering? Må man fjerne hver dag? 



TS

Anonymkode: 7cba1...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kraftig hårvekst i ansiktet pga pcos, og jeg MÅ barbere hver eneste dag. Kan ikke være på telttur eller annen overnatting uten et baderom med varmt vann ....

Anonymkode: bc82b...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vokser overleppen ved behov, med vanlige voksstrips beregnet for ansiktet. Det er bare snakk om tynne, lyse hår, men jeg synes de vises så godt i sterk sol, for eksempel, så jeg velger å fjerne de. Disse gror ikke ut verre enn de var før fjerning.

Enkelthår på haken (har noen gjenstridige mørke) tar jeg med pinsett, skjønt hadde jeg bare hatt tynne lyse hår hadde jeg latt disse være. Tenker på å prøve laserfjerning men får man ikke bukt med underliggende eventuell hormonubalanse så kommer vel hårene bare tilbake igjen, så det får vente litt. Noen med erfaringer her?

Anonymkode: 5d558...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hårene mine på overleppa er lyse, tar det noen dager før de rekker å bli synlige. Fjerner dem ca. 2-3 ganger i uka. Det hender jeg lar det gå over ei uke, men da begynner jeg å få tydelige værhår. :ninuskapus:

Jeg har noen få hår på haken også forresten, de er røde som hodehåret. Hårene på haken fjerner jeg med pinsett.

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et og annet hår under haka og noen jeg tar på overleppa. Bruker pinsett. Hadde ikke anbefalt høvel

Anonymkode: 7af81...f7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokser bort hårene, ha en del dunhår over leppene som ses spesielt godt i sollys. Gjør dette 1 gang i mnd. Ble mobbet for dette dunet da jeg var 14, så jeg så ingen annen utvei, Har nå i voksen alder vurdert å ta laser for å fjerne "barten" min permanent liksom! Jeg har vokset meg på overleppa i 7 år, har ikke fått mer hår, Det er akkurat slik det var som før. 

Anonymkode: a9926...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epilatoren til ansikt fra Braun er fin. 

Eller hårfjerningskrem til ansikt hvis du ikke tåler smerten. 

Anonymkode: 0ef9d...59c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt ikke barbert. Da blir stubbene stående igjen, og de er jo tykke og stikkete. 

Jeg napper med pinsett. Det både varer lenger, og det som vokser ut er mykt og dunete, ikke stikkete og hardt. Om du bruker peeling en gang eller så i uken, får du ikke inngrodde hår. 

Anonymkode: d0e84...a9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE BARBER ANSIKTSHÅR!

Jeg bruker epilering på egenhånd, eller voks i salong. 

Jeg barberte tidligere, fikk tydelige hår pluss at jeg følte meg som mann. Aldri igjen. Brukte lang tid på å ikke måtte barbere hver dag. Nå bruker jeg eplieringsmaskinen hver 3-4 uke alt etter som.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.10.2017 den 21.13, Prinsesse788 skrev:

IKKE BARBER ANSIKTSHÅR!

Jeg bruker epilering på egenhånd, eller voks i salong. 

Jeg barberte tidligere, fikk tydelige hår pluss at jeg følte meg som mann. Aldri igjen. Brukte lang tid på å ikke måtte barbere hver dag. Nå bruker jeg eplieringsmaskinen hver 3-4 uke alt etter som.

Fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg napper hår fra overleppen og øyenbrynene, og vokser bort babyhår fra hårfestet i pannen. Gjør alt hjemme selv, easy peasy. Det at hårveksten blir kraftigere er vel bare en myte. Det er vel heller mer sannsynlig at man skader hårsekkene på sikt ved hele tiden å nappe ut hår, og at hårveksten muligens derfor blir svakere?

Anonymkode: c8ebc...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2017 den 21.13, Prinsesse788 skrev:

IKKE BARBER ANSIKTSHÅR!

Jeg bruker epilering på egenhånd, eller voks i salong. 

Jeg barberte tidligere, fikk tydelige hår pluss at jeg følte meg som mann. Aldri igjen. Brukte lang tid på å ikke måtte barbere hver dag. Nå bruker jeg eplieringsmaskinen hver 3-4 uke alt etter som.

Jeg synes det funker veldig greit å barbere hårene på overleppa. Har prøvd å nappe ut hårene med pinsett, men det gjorde fryktelig vondt, og dessuten begynte det å blø der hårene hadde vært. 

Å barbere går fort og smertefritt. Det hele er gjort på under to minutter, og tar mindre tid enn det gjør å pusse tennene eller ta på mascara. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil anbefale sukkervoks i en salong. Hårene vokser ut tynnere og mykere, etter hver behandling. Og etter hyppigere behandlinger så vil det vokse ut mye mindre hår, og det vokser sakte ut igjen.

Ikke voks deg med vanlig voks, spesielt ikke i ansiktet da det skader og irritererer huden. Kan også føre til inngrodd hår.

Anonymkode: 7371f...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Voksing og napping! Men det er utrolig viktig å følge retningen til hårene, hvis ikke kan hårene bli hardere (og derfor framstå mørkere) når de vokser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Jeg har en sånn "tråder" kjøpt på enklere liv. Beste investering på årevis.

Men funker den på korte skjeggstubber også?

Anonymkode: bc82b...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...