Gå til innhold

Dere som fjerner ansiktshår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 29.10.2017 den 15.20, AnonymBruker skrev:

Barberer bakerste del av kinn - tykke, sorte hår.. Vokser overleppen - tynne, mørke og lyse hår. Napper "værhårene" da voksen ikke hjelper, de vokser veldig fort og er harde og sorte.

Så napper jeg hele haken og nedover halsen der det er svært mye hardt, sort hår. Mye enklere å barbere, men jeg tar ikke sjansen på at de lyse, myke hårene også skal bli harde og mørke.

Bruker minst en time på å nappe hver dag. Hopper jeg over en dag syner det veldig godt neste dag. Om jeg skal noe på kvelden bør jeg barbere kinnene igjen, om det ikke er helt mørkt og garantert at ingen gir meg en klem.

Bestilte den barberingssaken det var linket til hos eBay - kom på under 16 kroner så forhåpningene er ikke store, men jeg velger å tro at denne gangen virker produktet. Skal se etter den hos Enklere Liv i morgen.

Anonymkode: 12726...622

Huff, dette hørtes i overkant slitsomt ut. Har du vært hos legen og fortalt om problemet? Kjenner ei som hadde det sånn, hun fikk påvist PCOS, og fikk medisiner som roet ned hårveksten også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2017 den 15.20, AnonymBruker skrev:

Barberer bakerste del av kinn - tykke, sorte hår.. Vokser overleppen - tynne, mørke og lyse hår. Napper "værhårene" da voksen ikke hjelper, de vokser veldig fort og er harde og sorte.

Så napper jeg hele haken og nedover halsen der det er svært mye hardt, sort hår. Mye enklere å barbere, men jeg tar ikke sjansen på at de lyse, myke hårene også skal bli harde og mørke.

Bruker minst en time på å nappe hver dag. Hopper jeg over en dag syner det veldig godt neste dag. Om jeg skal noe på kvelden bør jeg barbere kinnene igjen, om det ikke er helt mørkt og garantert at ingen gir meg en klem.

Bestilte den barberingssaken det var linket til hos eBay - kom på under 16 kroner så forhåpningene er ikke store, men jeg velger å tro at denne gangen virker produktet. Skal se etter den hos Enklere Liv i morgen.

Anonymkode: 12726...622

Tenker også PCOS

 Kom deg til legen! Har du PCOS og så store utfordringer med hår må du få deg en henvisning til hudlege. Du kan få støtte til hårfjerning.

Anonymkode: 3eb5a...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker også PCOS

 Kom deg til legen! Har du PCOS og så store utfordringer med hår må du få deg en henvisning til hudlege. Du kan få støtte til hårfjerning.

Anonymkode: 3eb5a...9c1

Man får ikke støtte til hårfjerning. Man kan derimot søke HELFO om å få tilbake en bitteliten sum etterpå 

har selv pcos med KRAFTIG og tett hårvekst i ansiktet. Har ikke råd til behandling selv pga minstesats på uføretrygd. Får ingen hjelp fra noen og jeg har vært hos lege, hudleger, spesialister på Tønsberg sykehus osv. Jeg må betale alt fra egen lomme og om jeg er heldig så kan jeg få tilbake noen ytterst få kroner om HELFO mener jeg kan det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Wenda said:

Man får ikke støtte til hårfjerning. Man kan derimot søke HELFO om å få tilbake en bitteliten sum etterpå 

har selv pcos med KRAFTIG og tett hårvekst i ansiktet. Har ikke råd til behandling selv pga minstesats på uføretrygd. Får ingen hjelp fra noen og jeg har vært hos lege, hudleger, spesialister på Tønsberg sykehus osv. Jeg må betale alt fra egen lomme og om jeg er heldig så kan jeg få tilbake noen ytterst få kroner om HELFO mener jeg kan det

Du kan få dekket elektrolyse. Det fikk jeg, men jeg valgte å ikke gjennomføre da det gjorde sykt vondt.

Anonymkode: f3444...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få dekket elektrolyse. Det fikk jeg, men jeg valgte å ikke gjennomføre da det gjorde sykt vondt.

Anonymkode: f3444...dcc

Det var helt nei for slikt her. Eneste jeg kunne få hjelp til var laser, men da som sagt kun noen få kroner jeg kunne søke om i etterkant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎31‎.‎10‎.‎2017 den 1.54, Meadow skrev:

Huff, dette hørtes i overkant slitsomt ut. Har du vært hos legen og fortalt om problemet? Kjenner ei som hadde det sånn, hun fikk påvist PCOS, og fikk medisiner som roet ned hårveksten også. 

 

På ‎31‎.‎10‎.‎2017 den 9.58, AnonymBruker skrev:

Tenker også PCOS

 Kom deg til legen! Har du PCOS og så store utfordringer med hår må du få deg en henvisning til hudlege. Du kan få støtte til hårfjerning.

Anonymkode: 3eb5a...9c1

Jeg var hos legen for noen år siden. Tok blodprøve - jeg hadde dobbelt så høyt testosteronnivå i forhold til det som var normalt. Jeg nevnte PCOS, har mistenkt det siden jeg var tenåring, men legen booket bare time for ny blodprøve for å dobbeltsjekke resultatet. Noe mer hjelp enn det var det ikke å få.

Nå har jeg egentlig bare utsatt det i noen år - jeg bor i en liten kommune og jobber tett med fastlegen vi har her. Jeg vurderer å få meg fastlege i en annen kommune, men av praktiske årsaker - lang reisevei etc. - har jeg ikke gjort dette ennå.

Det begynner vel å bli på tide, jeg har gjemt meg i snart 20 år, begynner å bli lei av det også.

Anonymkode: 12726...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/30/2017 at 8:38 PM, AnonymBruker said:

Jeg har kraftig hårvekst i ansiktet pga pcos, og jeg MÅ barbere hver eneste dag. Kan ikke være på telttur eller annen overnatting uten et baderom med varmt vann ....

Anonymkode: bc82b...c32

Du kan jo vokse eller epilere så tar det lenger tid før det vokser ut, og er du heldig river du ut litt hårsekker også.

Anonymkode: f442d...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo vokse eller epilere så tar det lenger tid før det vokser ut, og er du heldig river du ut litt hårsekker også.

Anonymkode: f442d...eb3

Hver gang jeg har forsøkt det så har jeg hatt store sår i ansiktet etterpå. Tror ikke min hud tåler slikt. 

Prøvde en slik krem som ble linket til tidligere her, og hadde en knallrød hake etterpå som vekslet mellom å være helt nummen og ekstremt svie

Nå er jeg helt i kjelleren fordi samboeren min er lastebilsjåfør og han spør hele tiden om jeg vil være med på en langtur, men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg kan løse det problemet. Kan ikke si nei resten av livet heller ....

Anonymkode: bc82b...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...