Gå til innhold

Kvinner og for høye forventninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner i dag, i alle fall om man ser på hle populasjoner, har skyhøye forventninger. De forventer å være forelsket i all evighet, å få en drømmemann (utseendemessig og ha dominante egenskaper) og leve lykkelig i alle sine dager. 

Virkeligheten er at forelskelsen alltid vil bli redusert over tid, du vil legge merke til partneren sine mangler og ting vil skje. Ca. 2/3+ av ekteskap blir brutt av kvinnen og den vanligste årsaken er: jeg kjeder meg. Om det er barn i familien eller ikke ser ikke til å redusere ønsket om å holde sammen.

Poenget mitt er generelt sett at kvinner i dag ødelegger familieforhold og reduserer antall parforhold. De har alt for høye forventninger. Hva skal egentlig til for å roe ned damer på det samfunnsmessige plan?

Anonymkode: f0be5...3a3

Dette gjelder i like stor grad for menn (som forventer at damene skal holde seg slanke og flotte mens de selv forfaller, og forventer at de alltid skal ha draget på unge pene damer selv med 10 kg ekstra på magen og måne), men ellers er jeg enig, veldig mange har en urealstisk forventning om at livet skal være en dans på roser, og man gir opp ved første tegn på motgang.

Men det er nå en gang sånn at man må være to om å holde liv i et forhold. Når en gir opp så er det samme hvilken innstilling den andre har, men får ikke gjort noe som helst med det alene. Det at det ofte er kvinnen som tar initiativ til å bryte ut av ekteskapet betyr ikke at det var hun som ga opp forholdet først. Men kvinner er kanskje bedre på å se når forholdene er så dårlige at det er negativt for hele familien, også for barna, og gjør noe med det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutes ago, AnonymBruker said:

Hadde menn vært mer attraktive hadde jeg vært villig til å gi mer :) 

Anonymkode: a1bd7...cf4

Det er jo ikke rart. Du syns bare 15-20% av alle menn er attraktive. 

Greia er uansett at du trolig ikke har noe å slå i bordet med. Menn gir faen. 

I det store og hele vil kvinner tape på denne utviklingen i samfunnet. For de søker i større grad forhold mens menn nå i større grad søker sex. Sex er lett tilgjengelig. Det er ikke forhold. 

Internett har bidratt til at menn nå har valgmuligheter, men aller mest at menn nå får snakket sammen. De tilpasser seg. De lærer nå hvordan de skal få mer av damer. Pua og alt det der har oppstått en grunn, og det utvikler seg stadig mer. 

Damer derimot sitter der og undrer på hva som skjer. De er clueless. Men de har sett alt av serier, og vet hvordan de skal bestille mat på en restaurant. Skikkelig nyttige ferdigheter og kunnskap. 

Anonymkode: 45c66...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Engel skrev:

Dette gjelder i like stor grad for menn (som forventer at damene skal holde seg slanke og flotte mens de selv forfaller, og forventer at de alltid skal ha draget på unge pene damer selv med 10 kg ekstra på magen og måne), men ellers er jeg enig, veldig mange har en urealstisk forventning om at livet skal være en dans på roser, og man gir opp ved første tegn på motgang.

Men det er nå en gang sånn at man må være to om å holde liv i et forhold. Når en gir opp så er det samme hvilken innstilling den andre har, men får ikke gjort noe som helst med det alene. Det at det ofte er kvinnen som tar initiativ til å bryte ut av ekteskapet betyr ikke at det var hun som ga opp forholdet først. Men kvinner er kanskje bedre på å se når forholdene er så dårlige at det er negativt for hele familien, også for barna, og gjør noe med det.

Menn har skyhøye forventninger til kvinners utseende? Det tror jeg ikke på. Jeg tror snarer tvert om, at kvinner har mye mer visuelt  fokus enn menn. All handling kvinner gjør viser dette. Om du spør en mann om det er viktig om tåneglene er lakket, hvor mange tror du i det hele tatt har registrert dette? Kvinner tror menn er veldig visuelt orienterte, det er vi selvfølgelig til en hvis grad, men ikke i nærheten av det nivået kvinner tror. Det er få menn som forventer silikonpupper, hårskjøting, spa, skifte antrekke hver dag for å føle seg vel, barbering av underlivet, klipping av kjønnslepper, farging av håret osv. Dette er en kvinnegreie, som menn tillegges ansvar for. 

Når kvinnen gir opp forholdet å mannen trodde alt var ok, men opplevde at det skurra litt? Er det hans ansvar, virkelig? Fordi hun da så at forholdet var negativt for barna? Fordi det er det jeg opplever i mitt nabolag, her er det 6-7 forhold som har gått ad dundas siste to årene (4-6 klasse). Samtlige er det jeg oppfatter som normale forhold, konene fikk ikke bank, gubbene er ikke rusmisbruker, begge går på jobben, barna er normalt fungerende, greie sosiale nettverk. Men hun følte seg sett på rette måte, forstått, satt pris på riktig måte osv. Altså reine prisnissebrudd (eller psykiske/genetisk?) . Han har selvfølgelig ansvar for å imøtekomme, men arkitekten har ansvaret for konstruksjonen. Den som slår har ansvar for slaget. 

Vi gir opp i dag fordi vi ikke gidder å gjøre jobben, vi gir opp i dag fordi vi mener vi fortjener bedre. Fordi vi tror at det kommer til å bli bedre i neste forsøk. Tilbake sitter ungene som tapere, følelsemessing med nye stemødre / fedre, økonomisk, tidsmessig og uten et hjem.           

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2017 den 10.24, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke rart. Du syns bare 15-20% av alle menn er attraktive. 

Greia er uansett at du trolig ikke har noe å slå i bordet med. Menn gir faen. 

I det store og hele vil kvinner tape på denne utviklingen i samfunnet. For de søker i større grad forhold mens menn nå i større grad søker sex. Sex er lett tilgjengelig. Det er ikke forhold. 

Internett har bidratt til at menn nå har valgmuligheter, men aller mest at menn nå får snakket sammen. De tilpasser seg. De lærer nå hvordan de skal få mer av damer. Pua og alt det der har oppstått en grunn, og det utvikler seg stadig mer. 

Damer derimot sitter der og undrer på hva som skjer. De er clueless. Men de har sett alt av serier, og vet hvordan de skal bestille mat på en restaurant. Skikkelig nyttige ferdigheter og kunnskap. 

Anonymkode: 45c66...d32

Menn er de store tapere. De ender opp uten familie. Å 10-15% syns jeg ikke hørtes så himla finmasket ut. For egen del er det ganske langt mellom de jeg finner attraktive. Noen stiger når en blir kjent med dem, men de fleste blir egentlig helt uten interesse. 

Endret av RoH
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, RoH said:

Menn er de store tapere. De ender opp uten familie. 

Det er fordi du og andre hele tiden har definert suksess på den måten. Nå våkner menn og definerer suksess på en annen måte.

Et bekymringsfritt liv er et liv for vinnerne. Et liv uten tunge forpliktelser med en kvinne som fucker deg opp er win.

Kvinner vil ende opp som de store taperne. Det er de som tenker mer på menn og relasjoner med de. Og barn. Forumet her bekrefter det jeg sier. Se på andelen tråder og innlegg i de forskjellige forumene her på KG. 

Vi er bare i en overgangsfase nå. Dere vil se resultatet om noen år. 

Anonymkode: 45c66...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventningene til at den andre parten "skal" tror jeg skaper problemer, uansett kjønn.. Spesielt om disse foventningene ikke er uttalt og forstått, diskutert og snekket om og at man har en felles forståelse av dem.

Samtidig tror jeg det å ta ansvar for egen lykke, å eie problemene og å se på hva man selv kan gjøre for at ting skal fungere smertefritt mangler hos de aller fleste av oss, det er mye lettere å skylde på enn å ta ansvar for - også uavhengig av kjønn egentlig men det gjenspelies oftest hos kvinner i dette forumet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke rart. Du syns bare 15-20% av alle menn er attraktive. 

Greia er uansett at du trolig ikke har noe å slå i bordet med. Menn gir faen. 

I det store og hele vil kvinner tape på denne utviklingen i samfunnet. For de søker i større grad forhold mens menn nå i større grad søker sex. Sex er lett tilgjengelig. Det er ikke forhold. 

Internett har bidratt til at menn nå har valgmuligheter, men aller mest at menn nå får snakket sammen. De tilpasser seg. De lærer nå hvordan de skal få mer av damer. Pua og alt det der har oppstått en grunn, og det utvikler seg stadig mer. 

Damer derimot sitter der og undrer på hva som skjer. De er clueless. Men de har sett alt av serier, og vet hvordan de skal bestille mat på en restaurant. Skikkelig nyttige ferdigheter og kunnskap. 

Anonymkode: 45c66...d32

Hvis sex var så lett tilgjengelig. Hvorfor sitter menn og klager over det motsatte da?

Det å sjekke damer har alltid eksistert det er bare en bevegelse som tjener penger på å lære tafatte menn å ta kontakt.

Å feks være småertende i kontakt med damer kaller de "push n pull",De bare finner opp uttrykk på noe som alltid har fungert.

Det de lærer først og fremst er å ta subtile hint. Menn er UTROLIG dårlige på det selvom dere proklamerer at dere 'skjønner' kvinner.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Makan til kvinnfolk! jeg er trist, sur og lei meg fordi kvinner vil ikke være kjæreste med meg - fiks 'samfunnsproblemet' ved å date meg og mine gode venner; roger og ronny, tvangsparforhold og tvangsekteskap var gode tider, takket være feminisme er jeg undertrykket, hva med mine følelser" :baby:

 

Endret av timmian
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, RoH skrev:

normale forhold, konene fikk ikke bank, gubbene er ikke rusmisbruker, begge går på jobben, barna er normalt fungerende, greie sosiale nettverk. Men hun følte seg sett på rette måte, forstått, satt pris på riktig måte osv. Altså reine prisnissebrudd (eller psykiske/genetisk?) .    

Så ditt mål på et velfungerende forhold er at ting ikke går til helvete med vold og rus? De fleste ønsker seg en person de kan føle nærhet hos, føle respekt fra og for og en reell partner en kan snakke med. Tviler også på at du vet særlig om sexlivet til naboene dine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Virrevirrevapp skrev:

Så ditt mål på et velfungerende forhold er at ting ikke går til helvete med vold og rus? De fleste ønsker seg en person de kan føle nærhet hos, føle respekt fra og for og en reell partner en kan snakke med. Tviler også på at du vet særlig om sexlivet til naboene dine. 

Så du tror at dette er et gjennomgående problem. Som danner grunnlagt for all den oppsplitting av familier vi ser? Litt rart at en ikke finner ut av at dette er et fundamentalt problem første når familien er etablert. Vil nesten påstå at det er ganske ansvarsløst og inngå en familie med mennesker en er lite kompatible på. Verdiene du beskriver er selvfølgelig forhold som bør være til stede i et langvarig forhold. Men dette er virkelig ikke kjønnsorjentertert problemer. At du føler deg lite sett er faktisk et problem du har om det ikke er en bevist avstraffelse, sexnekt er stort sett en damegreie. Om du ikke har respekt for mannen din er det hans problem eller ditt? Han skal selvfølgelig respektere deg, så fremt det ikke er grunn til forrakt, i så tilfelle bør han drøfte med deg hva han missliker. Eller tror du alt dette er som er hans ansvar alene? Et forhold krever. De som ikke gidder å delta melder seg ut. legger ansvaret hos den andre, eller søker ut. Jeg tror også at i langvarige forhold endres følleser. De både kommer og går og kommer tilbake om de næres. 

Endret av RoH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Virrevirrevapp said:

Så ditt mål på et velfungerende forhold er at ting ikke går til helvete med vold og rus? De fleste ønsker seg en person de kan føle nærhet hos, føle respekt fra og for og en reell partner en kan snakke med. Tviler også på at du vet særlig om sexlivet til naboene dine. 

Mange forhold er voldelige, bare ikke av den arten hvor slagene gir blåmerker. Begge kjønn er like ille. 

Anonymkode: 45c66...d32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Rotemor skrev:

Det at den kvinnen beskrives slik av deg forteller mer om deg enn om henne!! Hun er hverken en "eldre" eller en "uattraktiv" person. Det blir veldig lite seriøst.

Vet ikke hvor gammel hun er men hun er ikke fysisk attraktiv. En av de få kravene menn har til kvinner er at de skal være pen nok. Er man rundt i ansiktet som en vannmellon og kroppen er likedann så er man ikke tiltrekkende for menn flest og kan ivertfall ikke komme med slike krav hun hadde

Anonymkode: 8cc1b...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor gammel hun er men hun er ikke fysisk attraktiv. En av de få kravene menn har til kvinner er at de skal være pen nok. Er man rundt i ansiktet som en vannmellon og kroppen er likedann så er man ikke tiltrekkende for menn flest og kan ivertfall ikke komme med slike krav hun hadde

Anonymkode: 8cc1b...cbe

ok.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, RoH skrev:

Så du tror at dette er et gjennomgående problem. Som danner grunnlagt for all den oppsplitting av familier vi ser? Litt rart at en ikke finner ut av at dette er et fundamentalt problem første når familien er etablert. Vil nesten påstå at det er ganske ansvarsløst og inngå en familie med mennesker en er lite kompatible på. Verdiene du beskriver er selvfølgelig forhold som bør være til stede i et langvarig forhold. Men dette er virkelig ikke kjønnsorjentertert problemer. At du føler deg lite sett er faktisk et problem du har om det ikke er en bevist avstraffelse, sexnekt er stort sett en damegreie. Om du ikke har respekt for mannen din er det hans problem eller ditt? Han skal selvfølgelig respektere deg, så fremt det ikke er grunn til forrakt, i så tilfelle bør han drøfte med deg hva han missliker. Eller tror du alt dette er som er hans ansvar alene? 

Problemet er at man forandrer seg, og ikke alltid i samme tempo. Det er også en kunst å kunne dele hva problemet evt er. Når en eller begge ikke deler nok, forsvinner den gjensidige respekten. Og kanskje også den hyppige sexen. Det er begges ansvar hva som skjer i forholdet. Å ikke føle seg sett er også ting menn klager over, om enn kanskje ikke med de ordene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2017 den 0.02, AnonymBruker skrev:

Dette er også en av grunnene til at kvinner tar mest ut skillsmisse. Når kjæresten ikke klarer å leve opp til hennes urimelige forventninger så blir det skillsmisse. Selv om det ikke er alle så er det mange forhold det skjer

Anonymkode: 8cc1b...cbe

Nei, grunnen til at flere kvinner tar ut skillsmisse er fordi menn mister moralene og folkeskikken sin, og nå til dags så trenger ikke kvinnen å være økonomisk eller praktisk avhengig av mannen og finner seg derfor ikke i en drittmann som ødelegger livet hennes. Da skiller man seg og kan velge og vrake blandt de andre mennene som alltid verdsetter henne og setter kjærligheten og forholdet først. Klarer ikke menn det så er det ikke rart at de blir dumpa gang på gang eller forblir evig single og ulykkelig ensomme. 

Anonymkode: 97706...a44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.9.2017 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Kvinner i dag, i alle fall om man ser på hle populasjoner, har skyhøye forventninger. De forventer å være forelsket i all evighet, å få en drømmemann (utseendemessig og ha dominante egenskaper) og leve lykkelig i alle sine dager. 

Virkeligheten er at forelskelsen alltid vil bli redusert over tid, du vil legge merke til partneren sine mangler og ting vil skje. Ca. 2/3+ av ekteskap blir brutt av kvinnen og den vanligste årsaken er: jeg kjeder meg. Om det er barn i familien eller ikke ser ikke til å redusere ønsket om å holde sammen.

Poenget mitt er generelt sett at kvinner i dag ødelegger familieforhold og reduserer antall parforhold. De har alt for høye forventninger. Hva skal egentlig til for å roe ned damer på det samfunnsmessige plan?

Anonymkode: f0be5...3a3

Har ikke menn også slike forventninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Maleficenta skrev:

Har ikke menn også slike forventninger?

Nei de har bare forventinger om tits and ass and blowjob i følge guttene på KG. Også lurer de samme guttene på hvorfor forholdet dems ikke varer og hvordan andre kan holde ut med damer i mange år for de  selv har aldri funnet noen de har noe felles interesse eller kul samtale med:fnise: Noen burde steppe opp lista si i hvertfall! 

Anonymkode: 97706...a44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2017-09-22 den 0.01, AnonymBruker skrev:

Man har da greid å leve i monogami i flere 1000 år. Så da greier vi det i flere 1000 år frammover

Anonymkode: 8cc1b...cbe

Det gikk fint frem til kvinner begynte å arbeide i stedet for å passe barn og ikke trengte en forsørgende mann lenger.  Når de fikk den friheten menn har hatt hele tiden viste det seg at det ble vanskelig å holde en familie samlet lenger

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2017 den 23.51, AnonymBruker skrev:

 

Poenget mitt er generelt sett at kvinner i dag ødelegger familieforhold og reduserer antall parforhold. De har alt for høye forventninger. Hva skal egentlig til for å roe ned damer på det samfunnsmessige plan?

Anonymkode: f0be5...3a3

Kødder du med meg?

Selv den teiteste styggeste og blakkeste mannen mener han har krav på å få ei instagrampen dame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...