Gå til innhold

Hva gjør jeg hvis jeg ikke tror på monogami?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første, ja! Få barn gjennom donor i Danmark. Da vet du at barnet vil alltid ha deg som forelder, alltid vil ha en trygg forelder, aldri vil bli en kasteball eller brukt som et "våpen" mot deg for at en annen mann skal "ta igjen" på deg. Det viktigste barn trenger er kjærlighet. Det er ikke antall foreldre som gir barnet kjærlighet som er avgjørende, men at barnet får den kjærligheten. Bonus er også at det ikke blir noen krangel om oppdragelse. Faktisk blir det ingen krangel i det hele tatt, som ville gjort barnet usikkert, skapt angst hos barnet. I stedet blir dere en stabil, rolig familie med nære bånd til hverandre.

https://www.theodysseyonline.com/raised-single-parent-amazing
http://www.mabra.com/10-saker-jag-lart-mig-av-att-vaxa-upp-med-en-ensamstaende-mamma/

https://www.information.dk/debat/2012/06/mand-vaere-kaereste-far-barn

Hvis du får barn med så vil du oppdage at du får en helt annen ro til dette med å finne en mann. Du føler ikke deg like avhengig av å finne noen. Noe som er bra, dating skal være moro, koselig, hyggelig, ikke et stress. Skulle du finne en mann senere så vil han elske deg og ditt/dine barn som en del av deg.

Du lever bare en gang. Ikke ta valg som er ødeleggende for din fremtid.

Anonymkode: eb1d1...277

Dette er så egoistisk som du kan få det. Å bringe opp et barn alene uten en far fordi du selv ikke vil tror på monogami. For så å forvente å få en haug av stønader fra nav. Dette er egoisme og burde vært ulovelig. Et barn fortjener både en far og en mor

Anonymkode: c059c...809

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er så egoistisk som du kan få det. Å bringe opp et barn alene uten en far fordi du selv ikke vil tror på monogami. For så å forvente å få en haug av stønader fra nav. Dette er egoisme og burde vært ulovelig. Et barn fortjener både en far og en mor

Anonymkode: c059c...809

Egoisme er å kun og bare bry seg om seg selv (der av ego i egoisme). Dette er barn som er elsket høyt lenge før de er blitt til. Det er på ingen måte egoisme, det er kjærlighet. Alle barn skal ha barnebidrag for å sikre at alle barn får det de rent økonomisk trenger, klær, bleier, osv.

Et barn fortjener kjærlighet.

Anonymkode: eb1d1...277

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, RoH skrev:

Jeg vil heller ha en mann som bidrar hjemme FORDI han bor der og bruker de ting. Han er ikke en gjest på besøk! Å ha en potetsekk i sofaen?Stay single. Og ja,mennene skiller seg når det stilles et hint av krav til dem..jævla dråg🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vokste opp slik som alle andre og hadde planer om å gifte meg og få barn og leve lykkelig i alle mine dager.

Så kom livet som et slag i trynet.

Vet ikke lenger om jeg kan (eller vil) leve med én mann hele livet. Jeg har hatt 3 seriøse forhold og blitt samboere i samtlige forhold. Etter ett år forsvinner forelskelsen. Så begynner jeg å irritere meg. Så dabber sexlivet av. Og innen det har gått 2 år slår jeg opp.

Forstår ikke hvordan folk klarer å unngå å bli drittlei av hverandre, når man tråkker oppi hverandre dag ut og dag inn.

Det hjelper ikke når jeg hører fra venninner med mann og barn, at de sitter i hver sin etasje på kveldene, krangler, har ikke sex osv. Og så mye utroskap!

Jeg har fast jobb, stabil økonomi, eier hus og bil. Jeg er 30 år og vil ha barn. Nå begynner jeg å tenke på å få et barn i Danmark. Jeg har mye omsorg i meg (har en hund som bli "smothered" for å si det slik). Et eventuelt barn vil ikke mangle omsorg, stabilitet, økonomi you name it. Det er vel bedre å ha et stabilt liv med meg enn å bo i en koffert og forholde seg til mine, dine, våre, stemødre osv. Barnet vil ha en flink bestefar, onkler og filleonkler som forbilder. 

Til nå har jeg ikke turt å bli gravid med noen av mine kjærester, for jeg vet det antagelig ikke kommer til å vare, og det blir et styr uten like. Orker ikke å ta hensyn til eks-svigerfamilie, ny kjæreste til far osv. 

Det kan godt være at det er meg det er noe galt med, meeeen... norske menn altså. Bortskjemte mammadalter som vil "game" og tror husarbeidet blir gjort på magisk vis. Jeg vet at det finnes ordentlige menn der ute, men hallo. Jeg er 30. De ordentlige mennene er enten tatt, eller skilt med barn. Og det er uaktuelt for meg å være stemor og ta hensyn til ekser og alt det styret.

Har rett og slett mistet troa på drømmemannen og A4 livet. 

Noen andre som er som meg?

Anonymkode: 4de69...290

For å være ærlig så har jeg enda ikke gått lei av å tilbringe tid med mannen min. Han er min beste venn, min kjæreste. Vi passer bare så godt sammen, han er det nærmeste jeg har,  min store støtte, min livspartner. Vi har vært sammen 8,5 år

Så jeg kjenner meg ikke helt igjen i startsinnlegget ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes menn er litt tosidige i denne debatten. Dere snakker om at barnet trenger en far (noe jeg og støtter 100%)men samtidig vil dere ikke ta ansvar for barnet?

Det er noe som skurrer her...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Jeg vil heller ha en mann som bidrar hjemme FORDI han bor der og bruker de ting. Han er ikke en gjest på besøk! Å ha en potetsekk i sofaen?Stay single. Og ja,mennene skiller seg når det stilles et hint av krav til dem..jævla dråg🤔

Ikke min. Han pusser opp huset,  stryker tøy, lager mat, vasker, fikser bilen...  

Han gjør alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Ruccula skrev:

Ikke min. Han pusser opp huset,  stryker tøy, lager mat, vasker, fikser bilen...  

Han gjør alt

Da er du blant de heldige få💑👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også slik som deg ts men så fant jeg "den rette ". Vedr monogami så blir man like lei av 3 menn som av 1 hvis ingen av dem passer. Så tviler på at løsningen er å ha flere. Been there, done that.  Hvis alt failer og du fremdeles er singel om 8 år kan du vurdere danmark.

Anonymkode: 309df...deb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SunnivaOslo skrev:

Jeg vil heller ha en mann som bidrar hjemme FORDI han bor der og bruker de ting. Han er ikke en gjest på besøk! Å ha en potetsekk i sofaen?Stay single. Og ja,mennene skiller seg når det stilles et hint av krav til dem..jævla dråg🤔

For egen del har jeg virkelig ikke behov for en kvinne til å ta husvasken. Skru på bilene og syklene, vedlikeholde og pusse opp huset, Ikke for til å lære ungene folkeskikk, lære dem praktiske ting som svømming, sykling, skigåing, slalom, rydde bort etter seg osv. Det greier jeg helt fint sjøl. Står vel egentlig ikke noe om at at mannen er grodd fast i sofaen heller. Eneste er lekselesing, det er så inn i helvete kjedelig. Har inntrykk av at ganske mange menn i min krets ser på det på samme måten. Men for all del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RoH skrev:

For egen del har jeg virkelig ikke behov for en kvinne til å ta husvasken. Skru på bilene og syklene, vedlikeholde og pusse opp huset, Ikke for til å lære ungene folkeskikk, lære dem praktiske ting som svømming, sykling, skigåing, slalom, rydde bort etter seg osv. Det greier jeg helt fint sjøl. Står vel egentlig ikke noe om at at mannen er grodd fast i sofaen heller. Eneste er lekselesing, det er så inn i helvete kjedelig. Har inntrykk av at ganske mange menn i min krets ser på det på samme måten. Men for all del. 

Ja det er vel svært få som trenger en annen til å klare de tingene der med mindre man er kronisk syk eller med manglende IQ da,men nå skal jo et forhold være mer enn det. Alt jeg sier er at man må samarbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SunnivaOslo skrev:

Ja det er vel svært få som trenger en annen til å klare de tingene der med mindre man er kronisk syk eller med manglende IQ da,men nå skal jo et forhold være mer enn det. Alt jeg sier er at man må samarbeide.

De fleste menn synes nok de samarbeider ganske godt. "Jeg sitter i sofaen så tar du oppvasken".

Anonymkode: eb1d1...277

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste menn synes nok de samarbeider ganske godt. "Jeg sitter i sofaen så tar du oppvasken".

Anonymkode: eb1d1...277

Lol ja😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, SunnivaOslo skrev:

Ja det er vel svært få som trenger en annen til å klare de tingene der med mindre man er kronisk syk eller med manglende IQ da,men nå skal jo et forhold være mer enn det. Alt jeg sier er at man må samarbeide.

Haru sett pinjonglageret mitt min noe sted ;). Da tar du vel forskjellen på en kilsperre å en gradsperre i samme slengen.  Greier du den uten å google blir i alle fall jeg imponert. Å skal gå å vaske vinduer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste menn synes nok de samarbeider ganske godt. "Jeg sitter i sofaen så tar du oppvasken".

Anonymkode: eb1d1...277

Administrasjon er undervurdert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RoH skrev:

Haru sett pinjonglageret mitt min noe sted ;). Da tar du vel forskjellen på en kilsperre å en gradsperre i samme slengen.  Greier du den uten å google blir i alle fall jeg imponert. Å skal gå å vaske vinduer. 

Ja JEG greier nok ikke å bygge et hus alene,men det tror jeg ikke er uvanlig? Hadde nok fått det til etterhvert da,men sikkert feilet masse😊

Det er mange ting jeg ikke kan utenat som feks så har jeg ikke kakeoppskrifter i huet men klarer da å bake kaker for det.

Alt kan nu læres.

Mens du vasker de vinduene,greier du å ikke bruke det som en låne unnskyldning for å slippe å rydde de neste 20 årene?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her

Jeg trodde jeg kom til å bli slaktet, men det er jo mange fornuftige innlegg her! Takk! Jeg kommer nok ikke til å løpe til Danmark med det første, skal prøve noen år til. Jeg må nok jobbe litt med meg selv også, i tillegg til at jeg må tenke på hvilke menn jeg velger. Overskriften ble nok litt feil - jeg vil ikke ha flere menn på én gang (gud så slitsomt) jeg bare mister troa på at man klarer å holde seg til én mann livet ut, uten at det går på bekostning av lykke og livskvalitet. 

Det er bare det at jeg har vært singel nå i 2 år. Og har bare møtt på ræl! Har prøvd Tinder, Happn og gode gamle byen. Noen er kun ute etter én ting. Mange er umodne og stikker med en gang det begynner å bli seriøst. Han ene var ikke over eksen sin og en annen hadde noen syke seksuelle interesser. Jeg føler jeg er ganske oppegående - jevnt humør, udramatisk, kan diskutere alvorlige ting samtidig som jeg har humor. Jeg er ikke for kresen på utseende så lenge kjemien stemmer. Er aktiv, liker meg både i skogen og på fest. 

Men de mennene på min alder - enten er så sære at ingen vil ha de, eller så er de skadet av gamle forhold. Jeg vil bare ha en normal, oppegående mann som ikke har for store issues. 

Jeg burde kanskje ha kapret en av de gode når jeg var ung, men jeg var for opptatt av å se verden og utdanne meg. Nå bor jeg i en liten by da, og her er nok utvalget litt dårlig i min alder, da det er vanlig å etablere seg tidlig. 

Men plutselig skjer det da! Har ikke gitt opp heelt enda 😉

Anonymkode: 4de69...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neineineineinei! For det første er det ulovlig å få barn gjennom donor her i Norge. Altså blir slike barn til ulovlig. I tillegg, tenk på barna! Barn trenger faktisk en far. Det er faktisk ikke bra å få barn på den måten. Ikke bare er det unaturlig, det er skadelig for barna også. Det naturlige er at du lærer deg å senke kravene dine, dere kvinner er så fryktelig kresne! Det er problemet deres. 

Anonymkode: 48356...7aa

Kvinne ble plutselig til kvinner ja.. 

Anonymkode: f4267...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinne ble plutselig til kvinner ja.. 

Anonymkode: f4267...dfb

Kvinner er for kresne, ja. Altså TS også.

Anonymkode: 48356...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever et rolig liv, vi eier hus, gode jobber og er gift. Derimot har ingen av oss troen på monogami, så vårt forhold er åpent. Hadde aldri greid å leve i et lukket forhold over tid, heldigvis tenker han på samme måte. Ironisk nok, gjør vi ikke så mye ut av at vårt forhold er åpent. Samtidig, er det fint å vite at jeg kan ha det moro med andre dersom jeg ønsker det. Friheten er vel kanskje det som er viktigst for meg. Det at det ikke blir slutt dersom en av oss har sex med en annen feks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...