Gå til innhold

Gravid 22 dager etter SA?


Kaktuss

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg fikk positiv test 15 august og fant så videre ut jeg var 5-6 uker på vei. Den 26 august begynte jeg å blø i store mengder. Tok tester med jevnlig mellomrom, der streken ble svakere og svakere for hver gang og til slutt helt blank. Var til legen i starten på september og fikk tatt hcg prøver som var forenlig med en spontanabort. Var vertfall under 5,0 sist prøve. 

Men NÅ i kveld, den 17 september så har jeg fått positiv test! Jeg viste den til kjæresten og han pleier jo å slite med å se en sterk strek, men denne såg han uten at jeg sa noe. 

 

Anyone? Er jeg gravid? Er det bare rester? Litt merkelig med blank test som blir sterk strek om det er rester. Ringer legen i morgen, men ønsker å høre deres tanker. 

Beklager om bildene ble dårlige. 

1505670496356601156824.jpg

15056705736391817568444.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke umulig at du er blitt gravid igjen. Streken er jo svak, så det er jo i såfall ikke så lenge siden eggløsning.

Hvis første dag med blødning regnes som første syklusdag(ofte så kan man anta det), så kan du hatt eggløsning 7/8 sept. Og 10 dpo er det fullt mulig å få positiv test, det har jeg fått hver gang jeg har vært gravid .Ene gangen var testen så tydelig 10 Dpo at jeg sikkert ville fått tydelig positiv test 8 Dpo også.

Du får teste annenhver dag fremover, blir den sterkere er du nok gravid. Forholder den seg like svak, ville jeg fått sjekket om det kan være rester.

Håper på det beste for deg.

Anonymkode: 4ed67...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er absolutt positiv. Når du har vært negativ i mellom er det ingen grunn til å tro at dette er pga rester. Dessuten gir rester blødninger og ofte smerter. Gratulerer! Å håpe det blir barn nå:)

Anonymkode: be725...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nå har jeg fått to negative tester etter bildene ovenfor. Jeg skjønner ingenting. Har ikke fått mensen igjen etter sa'en den 26 august. Vet jo heller ikke når den skal komme tilbake om ikke SA blir regnet som en vanlig mens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kaktuss skrev:

Hei. Nå har jeg fått to negative tester etter bildene ovenfor. Jeg skjønner ingenting. Har ikke fått mensen igjen etter sa'en den 26 august. Vet jo heller ikke når den skal komme tilbake om ikke SA blir regnet som en vanlig mens. 

Det er mulig at den testen du fikk positivt resultat på var ekstra følsom og at du er gravid. Var de negative testene samme merke? Alternativt kan det være snakk om en kjemisk graviditet der egget bare sveipet borti livmorveggen, boostet hcg og aldri festet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg testet positivt og fant spor av HCG i blodet så mye som 9 uker etter abort😒 Hos meg hadde test etter 22 dager definitivt gitt positivt utslag 

Anonymkode: e1b7d...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, palamina skrev:

Det er mulig at den testen du fikk positivt resultat på var ekstra følsom og at du er gravid. Var de negative testene samme merke? Alternativt kan det være snakk om en kjemisk graviditet der egget bare sveipet borti livmorveggen, boostet hcg og aldri festet seg.

Hmm. Det er samme tester fra samme pakke. Kjøpte 5 stk i slengen. Det kan godt være kjemisk, men tok den positive testen på kvelden 17 sept og 18 sept på morgenen tok jeg ny og den var negativ. Og en idag tidlig som også var negativ. Så vet ikke om hcg kan gå fra synlig rosa strek til 0 strek på mindre enn et døgn. Kan også være en feil i testen. Får vel bare vente å se. Krysser fingrene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg testet positivt og fant spor av HCG i blodet så mye som 9 uker etter abort😒 Hos meg hadde test etter 22 dager definitivt gitt positivt utslag 

Anonymkode: e1b7d...26d

Jeg gikk fra 8,4 til under 5 (hcg) på 3-4 dager, og en positiv test mer enn 14 dager etterpå der igjen tviler jeg på kan være rester når jeg tenker meg om. Men jeg hadde også en negativ test etter sa, før en positiv test igjen. Kan være kjemisk som nevnt over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kaktuss skrev:

Jeg gikk fra 8,4 til under 5 (hcg) på 3-4 dager, og en positiv test mer enn 14 dager etterpå der igjen tviler jeg på kan være rester når jeg tenker meg om. Men jeg hadde også en negativ test etter sa, før en positiv test igjen. Kan være kjemisk som nevnt over. 

Ja, spørs om det kan være det da ja. Når man driver og tester så ofte som man gjør når man prøver å bli gravid oppdager man hvor mye som aldri blir noe av. Jeg opplevde det samme som du beskriver etter SA, ble nesten-gravid syklusen etter og så ble det ikke mer av det enn en svakt positiv test et par dager, før negativ test igjen. Men den påfølgende syklusen satt'n. Jeg har hørt at det ikke er ideelt å bli gravid første syklus etter SA på grunn av livmorveggen som fortsatt er ustabil, om man kan kalle det det, så det er kanskje en grunn til at det ofte blir sånn. Ønsker deg lykke til! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid 2 uker etter SA og hadde ny positiv test 4 uker etter. :) 

Anonymkode: 7df22...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil råde deg til å slutte å teste en periode. Jeg vet det er spennende, og det hadde vært fantastisk å være gravid rett etter SA. Det er nok mulig å bli gravid så tidlig, men beste er å roe ned. Enten er det rester, eller du er gravid igjen tiden vil vise det uansett. Det å drive å teste hele tiden er som å veie seg hele tiden når man slanker seg. Dessuten koster det penger. Bestill lege time om et par uker. Og ikke test noe mer nå. Like før lege timen så tester du igjen. Er den positiv så reis til legen å få en ordentlig sjekk og bekreftelse. Er den negativ var det nok bare rester.  For da har du hatt flere negative tester. Siden du har hatt en SA så kan testene lyve, og du blir skuffet. Lev som du er gravid noen dager nå, men vær forberedt på at det kan være rester. Uansett kan du prøve å bli gravid etter SA når du er klar for det igjen.

Håper det er graviditet, og at det går bra til slut  :nordvesta: 

 

Anonymkode: c2b38...5aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil råde deg til å slutte å teste en periode. Jeg vet det er spennende, og det hadde vært fantastisk å være gravid rett etter SA. Det er nok mulig å bli gravid så tidlig, men beste er å roe ned. Enten er det rester, eller du er gravid igjen tiden vil vise det uansett. Det å drive å teste hele tiden er som å veie seg hele tiden når man slanker seg. Dessuten koster det penger. Bestill lege time om et par uker. Og ikke test noe mer nå. Like før lege timen så tester du igjen. Er den positiv så reis til legen å få en ordentlig sjekk og bekreftelse. Er den negativ var det nok bare rester.  For da har du hatt flere negative tester. Siden du har hatt en SA så kan testene lyve, og du blir skuffet. Lev som du er gravid noen dager nå, men vær forberedt på at det kan være rester. Uansett kan du prøve å bli gravid etter SA når du er klar for det igjen.

Håper det er graviditet, og at det går bra til slut  :nordvesta: 

 

Anonymkode: c2b38...5aa

Takk for tips og råd. Tester meg ikke noe spesielt ofte vil jeg påstå. Testet nå for å sjekke hva situasjonen var etter to uker på ferie utenlands. Da jeg fikk en positiv test, måtte jeg selvsagt dobbelsjekke, men de andre var negative. Derfor noen tester etter hverandre. Jeg pleier egentlig bare sjekke rundt ikm, men nå vet jeg jo ikke når den er. Den er jo forskjellig fra kvinne til kvinne etter en sa. Jeg venter egentlig bare på mens nå, om den ikke er tilbake innen noen uker, tar jeg ny test. Jeg stresser ikke :-) 

 

Men takk til alle som har komt med tips og råd! :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Vet ikke om folk fortsatt er her, men jeg tror jeg har testa positivt igjen. Hadde noen skikkelige murringer i korsrygg for ca noen dager siden så tenkte tanta var på veg, men hadde så mange andre like graviditetstegn som sist, at jeg tok en test bare for å utelukke, men jeg skimter et pluss tegn. Vanskelig å få tydelig bilde. 

IMG_20170927_141122.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaktuss skrev:

Hei! Vet ikke om folk fortsatt er her, men jeg tror jeg har testa positivt igjen. Hadde noen skikkelige murringer i korsrygg for ca noen dager siden så tenkte tanta var på veg, men hadde så mange andre like graviditetstegn som sist, at jeg tok en test bare for å utelukke, men jeg skimter et pluss tegn. Vanskelig å få tydelig bilde. 

IMG_20170927_141122.jpg

Kan kanskje skimte et eller annet, men det er i såfall fryktelig svakt. Så enten tester du veldig tidlig, eller så er det noe som ikke er som det skal.

Hvordan har testene vært i mellomtiden da? De var jo langt tydeligere de du la ut i starten av tråden.

Anonymkode: 4ed67...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan kanskje skimte et eller annet, men det er i såfall fryktelig svakt. Så enten tester du veldig tidlig, eller så er det noe som ikke er som det skal.

Hvordan har testene vært i mellomtiden da? De var jo langt tydeligere de du la ut i starten av tråden.

Anonymkode: 4ed67...e06

Ja er svakt, ser litt bedre in real life men fortsatt svakt. Men har vært heelt hvitt på test imellom de første bildene og det siste bilde. Ikke skygge engang. 

Sist graviditet som endte i sa, der fikk jeg ikke positiv test før en stund etter mensen skulle vært der. Så om jeg produserer lite hcg? Stikker også innom legen på tirsdag og tar en blodprøve tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skimter også svakt pluss, men som bruker over påpeker hvordan har testene vært ellers? Du testet og fikk positivt. Jeg rådet til ikke teste før om en stund. Er den første testen du tar på lang tid? Er man gravid vil streken bli sterkere og sterkere. Så har du hatt sterk positiv, og nå svak virker det ikke som gravid. Men har du hatt negative tester i mellomtiden kan det være nytt svangerskap. Huff, ble litt klønete skrevet. Håper du skjønner hva jeg mener 😊

Anonymkode: c2b38...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2017 den 22.27, AnonymBruker skrev:

Jeg skimter også svakt pluss, men som bruker over påpeker hvordan har testene vært ellers? Du testet og fikk positivt. Jeg rådet til ikke teste før om en stund. Er den første testen du tar på lang tid? Er man gravid vil streken bli sterkere og sterkere. Så har du hatt sterk positiv, og nå svak virker det ikke som gravid. Men har du hatt negative tester i mellomtiden kan det være nytt svangerskap. Huff, ble litt klønete skrevet. Håper du skjønner hva jeg mener 😊

Anonymkode: c2b38...5aa

Ja, blir litt innvikla dette, haha! Jeg forklarer slik:

26. August- spontanabort.

Begynnelse på september- negative tester

17.sept- positiv test (bilde 1 og 2)

19. Sept - negative tester. 

27.september- svak positiv clearblue+ 

(Har blitt litt mye testing i september pga dette rabalderet her) ingen tanterød på over 5 uker. Tenker jeg tar en blodprøve på tirsdag hos lege. Enten er jeg gravid, hurra, Eller så er det noe muffins. Håper det er en liten baby på vei. :-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_20171003_115950.thumb.png.51407fbf90d464c7bcf42bb5bd645f75.png

Jeg tror jeg slipper jubelen løs. En tørket og en fersk test. Den ferske blir stadig sterkere, sikkert etterhvert som den tørker. Jeg vet da søren når jeg ble befrukta, men jeg er sikker nå. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en viss tid du skal lese av testen, før og etter den tiden kan testen være feil. 

Det du viser er positiv test, men med spontanaborten ville jeg ventet med å slippe jubelen løs, men du kan helt klart ha et håp om at det er ny graviditet.

Hva sa legen? 

Anonymkode: c2b38...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...