Gå til innhold

Skravletråd for prøvere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir min første post her ☺️ Er på siste dag med mensen nå, så skal vi begynne å prøve denne måneden. Sluttet på pilla for et år siden, og har nå endelig fått stabil syklus det siste halvåret. Mannen har vært bortreist i 5 mnd(?!) så nå har ting roet seg . Har masse EL tester og er superklar! 😁

Anonymkode: 3212d...17b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Dere som bruker EL tester, begynner dere å teste med en gang etter mensen?

Nei 😊 Begynner på dag 12/13 ca. Syklus på 31 dager ☺️ Spørs litt hvor lang syklusen din er, i forhold til når du kan begynne å teste 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, 261010 skrev:

Nei 😊 Begynner på dag 12/13 ca. Syklus på 31 dager ☺️ Spørs litt hvor lang syklusen din er, i forhold til når du kan begynne å teste 👍🏼

Ok :) takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2017 den 8.26, Lidis88 skrev:

Åååå,kanskje noe som festet seg!! Oppdater oss gjerne om en uke 😀

Jeg håper det! Men jeg har ingen andre symptomer. Litt diffus ømhet i puppene, men mistenker at det er pga kjæresten. De har vokst litt, nemlig. Men det pleier de gjøre mot IKM. Krysser fingrene. Klaffer det ikke nå skal jeg ta meg en liten tur innom gyn for å få sjekket at det ikke er cyster på eggstokkene som fucker opp (fikk jo dobbel positiv EL). 

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper det! Men jeg har ingen andre symptomer. Litt diffus ømhet i puppene, men mistenker at det er pga kjæresten. De har vokst litt, nemlig. Men det pleier de gjøre mot IKM. Krysser fingrene. Klaffer det ikke nå skal jeg ta meg en liten tur innom gyn for å få sjekket at det ikke er cyster på eggstokkene som fucker opp (fikk jo dobbel positiv EL). 

Anonymkode: 86c51...408

Spennende! Tegnene jeg hadde uken før min positive test var:

-usedvanlig trøtt (sovnet mange ganger på den korte bussturen hjem fra jobb, helt ulikt meg)

-kvalme to dager før testen (trodde kanskje det var mensen som var på vei)

-ømme pupper de to siste dagene før ikm, samme følelse som når jeg har eggløsning (har aldri hatt dette i forbindelse med mens)

-veldig lettrørt

Så spent på resultatet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, herregud, herregud!! Hva er dette?? Svak positiv 11 dpo?? Har tatt enda en som får samme svake streken. Rett på apoteket nå for å kjøpe en digital!

IMG_4196.thumb.JPG.d83cbd9f4f3599a423ff6c16d7cec0d9.JPG

Milo

Anonymkode: 86c51...408

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, herregud, herregud!! Hva er dette?? Svak positiv 11 dpo?? Har tatt enda en som får samme svake streken. Rett på apoteket nå for å kjøpe en digital!

IMG_4196.thumb.JPG.d83cbd9f4f3599a423ff6c16d7cec0d9.JPG

Milo

Anonymkode: 86c51...408

Gratulerer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Gratulerer! :)

Takk. Tok en CB nå.

IMG_4198.thumb.JPG.070b10a1c27ded46e3de0557cbecf894.JPG

Håper den klamrer seg fast :nordvesta:

Anonymkode: 86c51...408

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest ALT her nå, og jeg er LANGT ifra prøver. Skal ikke engang ha flere barn :fnise:

 

Men synes dette var så koselig. Gratulerer!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen :-) 

Symptomene var som følger:

- Ømme nipler 1-2 dpo, men forsvant igjen.

- Som om noen presset en finger inn mot livmoren min i 3-4 sek rundt 5 dpo.

- Kraftig ilende smerte i livmor og ned skjeden rundt 6 dpo når jeg gikk. Måtte faktisk stoppe og ta meg en pause. Gikk over etter 3-4 sek.

- Hormonelle pigmentflekker i ansiktet dukket opp rundt 6-7 dpo. Pleier å ha dette rundt EL, så akkurat her skjønte jeg at kroppen hadde mye østrogen.

- Generell følelse av at "noe skjer der nede" uten å kunne peke på noe.

- Større bryster 8 dpo, ble også nødt til å ta meg en 2-3 timers powernap.

- Ømme bryster 9 dpo. Men trodde dette var pga samboeren min.

- Frøs og var svett omhverandre (som om man skulle bli syk) 10 dpo. 

- Positiv test 11 dpo. Lå hjemme "syk" og tok en test etter å ha sovet i 6 timer. Jeg skriver syk i gåseøyne fordi jeg var visst bare gravid.. Hehe. 

 

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, rosa/litt blod på papiret når jeg var på do tidligere i dag.. Og i sta litt brunt. Er 8po. Men hvis mensen skal komme 14 dager etter eggløsning, så skal jeg jo ikke ha den før mandag :( Blir ikke klok på dette. Har ømme pupper, det har jeg alltid 1 uke før mens. Men fortsatt ømme. Det pleier å forsvinne når mensen kommer, eller dagen mensen kommer. Fikk vondt nederst i magen i dag tidlig, varte i noen sekunder, men tror det bare var luft. Hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sitronmelis skrev:

Æsj, rosa/litt blod på papiret når jeg var på do tidligere i dag.. Og i sta litt brunt. Er 8po. Men hvis mensen skal komme 14 dager etter eggløsning, så skal jeg jo ikke ha den før mandag :( Blir ikke klok på dette. Har ømme pupper, det har jeg alltid 1 uke før mens. Men fortsatt ømme. Det pleier å forsvinne når mensen kommer, eller dagen mensen kommer. Fikk vondt nederst i magen i dag tidlig, varte i noen sekunder, men tror det bare var luft. Hmmm

Mye blod? Noen dråper bare?

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye blod? Noen dråper bare?

Anonymkode: 86c51...408

Nei, ikke mye, mest bare rosa på papiret og når jeg tok papiret oppi (sorry detajer)l, så var det og litt rosa. Men nå er det bare litt brunt når jeg tørker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Sitronmelis skrev:

Nei, ikke mye, mest bare rosa på papiret og når jeg tok papiret oppi (sorry detajer)l, så var det og litt rosa. Men nå er det bare litt brunt når jeg tørker meg.

Det kan være en nidasjonsblødning/festeblødning. Har lest at den både kan komme en uke før forventet mens eller ca når man forventer den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Alvea skrev:

Det kan være en nidasjonsblødning/festeblødning. Har lest at den både kan komme en uke før forventet mens eller ca når man forventer den.

Ja det kan jo være.. Er ikke noe mer rosa nå ihvertfall, bare bittelitt lysebrunt på papiret. Har litt smerter nederst i magen. Blir spennende å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 31.10.2017 den 9.25, Cetus skrev:

Tusen takk:hjerte: nei, menstermin blir 17 juli - ser jeg. Du da?

Langt nede på forumene ser jeg det er terminklubber. Er ikke startet en skravletråd for juli/aug 2018 enda. Folk venter vel med å melde seg inn der før man er helt sikker - sikkert. Kan jo starte en jeg - mye tanker og bekymringer man har den første tiden. Men mistet jo tidlig forrige måned, slik at jeg er litt avventene med mitt store hurra. Men som sagt - kan jo starte tråden, slik at vi har et sted og samles og dele litt tanker. :) 

 

Klem

Min blir ca 11.juli. har du laget gruppen? Har du link? Ja nå har jeg ca 1000 tanker og bekymringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Lidis88 said:

Min blir ca 11.juli. har du laget gruppen? Har du link? Ja nå har jeg ca 1000 tanker og bekymringer...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, slenger meg på her om det er greit? Ønsker ikke snakke «hull i hodet» på venner og familie som ikke synes dette temaet er så interessant. 

Litt om meg: Jeg er 34 år, så er jo veldig redd for at jeg er for sent ute. Vi har prøvd siden mai, men ikke lykkes. Har ikke barn fra før. Har nå gått til innkjøp av Clear Blue fertilitetsmonitor som vi håper skal få litt fart på sakene, til tross for at jeg har relativt stabile sykluser mellom 24-28 dager. Noen her nå som har erfaring med den?

-Lottefjotte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...