Gå til innhold

Middag HVER dag???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Carrot skrev:

Da lurer jeg på hvor gammel du er, de yngste barna her opplever stadig vekk at venner må være hjemme til fem fordi da er det middag / de må gå kl fem.. Her er ikke "den andre" forelderen hjemme fra jobb før tidligst 18.30 så her er det "middagskveldsmat" kl 19 (kaldt dette av andre foreldre som mener vi har middag til kvelds) :fnise:

Det er vel ganske vanlig å ha middag i 16-17 tiden pga at da er mange ferdig på jobb/skole osv. Men at mange spiser tidligere i helgene? Det stemmer overhodet ikke med noen jeg kjenner i allefall. Men jeg hadde ikke klart meg uten varmmat til middag. 

Anonymkode: 1c4c8...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Maleficenta skrev:

Er jo billigere det

Da spiser dere veldig lite, eller så handler dere dyre varer på Meny. Det tror ikke TS gjør som virker å være litt små-gjerrig på matbudsjettet. 

Godt levert sin hverdagskasse koster 749 for 4 dager og 4 personer. Det blir 47 kroner per porsjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ganske vanlig å ha middag i 16-17 tiden pga at da er mange ferdig på jobb/skole osv. Men at mange spiser tidligere i helgene? Det stemmer overhodet ikke med noen jeg kjenner i allefall. Men jeg hadde ikke klart meg uten varmmat til middag. 

Anonymkode: 1c4c8...017

Enig jeg er vant med at man spiser senere i helgen. Noe lett rundt vanlig middagstid og no ekstra god mat på kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, penny_ skrev:

Da spiser dere veldig lite, eller så handler dere dyre varer på Meny. Det tror ikke TS gjør som virker å være litt små-gjerrig på matbudsjettet. 

Godt levert sin hverdagskasse koster 749 for 4 dager og 4 personer. Det blir 47 kroner per porsjon. 

Det er da ikke så dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Det er da ikke så dyrt?

Jeg sa ikke at det er SÅ dyrt, jeg sa at det er dyrere enn å handle på butikken.

Du påsto at det var billigere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, penny_ skrev:

Jeg sa ikke at det er SÅ dyrt, jeg sa at det er dyrere enn å handle på butikken.

Du påsto at det var billigere.

Trodde det vsr det siden man betalte en sum for middag så man hadde i flere dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Trodde det vsr det siden man betalte en sum for middag så man hadde i flere dager

Det blir ikke billigere bare fordi du handler alt på en gang... 

Hvis du er typen som gjør mange unødvendig impulskjøp hver gang du er på butikken, så skjønner jeg at matkasse kan bli billigere for deg.. De som har litt selvkontroll får middagen billigere på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke vokst opp med middag hverdag, det er fordi jeg er adoptert til feil familie, som valgte flaska istedet. Men idag lager jeg middag til de som er rundt meg.. Men aldri til meg selv. Men andre må jo ha det!

Anonymkode: 0af41...c85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spise brød/korn til alle måltider kan umulig være sunt for kropper i vekst. Hvordan skal du få i barna nok fisk og grønnsaker i løpet av en uke dersom de bare spiser middag tre ganger i uken?

Så jo, barna trenger middag hver dag for å få i seg de riktige næringsstoffene.

Men du trenger jo ikke lage treretters fra bunnen av heller. Her i huset går det mye i Toro gryteretter som jeg putter litt ekstra grønnsaker oppi. Du kan lage en stor porsjon Bolognese (kjøttsaus til spaghetti) og dele opp i porsjoner, så er det bare å ta opp av fryseren om morgenen, og om ettermiddagen koker du pasta og varmer sausen. Om sommeren liker vi å spise salat (med f.eks. hardkokt egg, skinkebiter eller grillet kylling) med rundstykker til. Ovnsbakt laks er forresten latterlig enkelt: ta ut filetene fra pakken, legg i en ildfast form og putt i ovnen i 15 minutt. Enklere enn pizza.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man dauer ikke av speilegg innimellom. Får være måte på hysteri.

Anonymkode: 567b5...570

Et eple og en gulrot til dessert eller speileggskiva og du har et perfekt måltid.  Speilegg til middag er knall!  :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ganske vanlig å spise i rundt 18-19-tiden. For noen er det mer vanlig rundt kl 20. 

Anonymkode: f45a2...a44

Nei det er det ikke, tipper de aller fleste nordmenn spiser middag mellom 15-18, nordmenn spiser ikke ukesmiddag til kvelds.   Det driver man med i utlandet. I helgene derimot spiser vi f.eks taco litt senere.     Unger må ha skikkelig mat før lekser og aktiviteter, ikke rett før de legger seg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, penny_ skrev:

Da spiser dere veldig lite, eller så handler dere dyre varer på Meny. Det tror ikke TS gjør som virker å være litt små-gjerrig på matbudsjettet. 

Godt levert sin hverdagskasse koster 749 for 4 dager og 4 personer. Det blir 47 kroner per porsjon. 

Det er dyrt!  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mystix skrev:

Det er dyrt!  

Enig!

Anonymkode: 7cbf3...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig!

Anonymkode: 7cbf3...dbf

Jeg kan handle for under 750 kr uka INKLUDERT pålegg, brød, melk, kattemat osv.  Og vi er tre voksne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gidder ikke å lage middag hver dag. Middag som i poter, fisk, lapskaus, lasagne, kjøttkaker, kyllingfilet osv. I dag hadde vi omelett til middag og det er godt nok for oss.  Vi har ikke barn forresten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2017 den 18.11, AnonymBruker skrev:

Har samboer med to barn (7 og 9 år) fra forr. ekteskap. Studerer nå på siste året og har allerede lovnad om jobb etter endte studier. Vi ble enige om at jeg skulle ta med av matlaging og klesvask i ukedagene, han og barna hjelper til med husvask og rydding. 

Men jeg er ikke vant med middag hver dag og synes vi kan spise brødskive eller kornblanding hvertfall annenhverdag. Hva synes dere?

Anonymkode: 10faf...a13

Vi har middag hver dag. Det betyr ikke at jeg lager middag hver dag.  Fullt mulig å lage store porsjoner på forhånd, fryse ned osv. Legge til tilbehør osv..

Dere kan ta ansvar for middagen annenhver dag.Barna kan og bidra med middagslaging.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Spiteful skrev:

Jeg vet ikke med dere, men jeg kommer fra et land hvor brødskive med pålegg er frokost, og hvor man bruker brød som tilbehør til varm og god middag. 

For meg er middag måltidet jeg ser frem til hver dag. Å ikke spise god og varm mat da er bare kjedelig og trist. Jeg kan ha kjedelig og trist frokost og lunsj, men middagen, den skal være god!

Enig. Elsker å lage middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker middag hver dag, men ikke avanserte greier hele tiden. Noen ganger er det godt med bare pytt i panne og et speilegg, en karbonade på en brødskive, suppe og lignende. Gjør det enkelt, og slå mer på stortromma andre dager. Det trenger ikke være fancy middag hver bidige dag, men et varmt måltid om dagen er veldig ålreit. Kan jo også lage større porsjoner og fryse ned, eller ha samme middag to dager på rad.

Hvis du ikke vil lage middag hver dag, så kan dere vel bytte på? Det er da ikke noe i veien for at samboeren din kan lage maten går jeg ut ifra. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mystix skrev:

Nei det er det ikke, tipper de aller fleste nordmenn spiser middag mellom 15-18, nordmenn spiser ikke ukesmiddag til kvelds.   Det driver man med i utlandet. I helgene derimot spiser vi f.eks taco litt senere.     Unger må ha skikkelig mat før lekser og aktiviteter, ikke rett før de legger seg. 

Jeg må le litt. Du er klar over at det finnes mange i befolkningen som ikke har barn under 12 år? Du er vel også klar over at de som har barn under denne alderen ikke kommer til å ha det for alltid? Det er jo åpenbart at man må tilpasse seg etter barnas leggetider, men det var jo slettes ikke det jeg svarte på. Jeg svarte at det er vanlig å spise i 18-19-tiden, og det er ikke feil. 

Foreldre og deres selvsentrerte måte å se verden på... 

Anonymkode: f45a2...a44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...