Gå til innhold

Forelsket i opptatt bestevenn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis det du beskriver om hans forhold, undres jeg jo hvorfor i alle dager de er sammen? Jeg vil tro med ganske høy prosentdel at hun også er utro eller er på veg ut. Hadde jeg vært han, hadde jeg dratt for lenge siden. Varsel signalene blinker jo rødt. Hvis det du beskriver er sant, såklart.

Hans barn har det jo ikke bra med foreldre som ikke klarer å leve sammen, vel og bra å tenke på barna. Men da må jo foreldrene være i ett forhold hvor det er håp om en fremtid.

 

Ser ikke noe galt i hva dere gjør, annet en at han fremdeles er med hun.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Usikker83 skrev:

Hvordan i alle dager klarer du å lese det ut fra det jeg har skrevet? Folk blir forelsket i hverandre hver dag - man skulle tro at det hadde vært verre om jeg bare kjørte på og forsøkte å få fyren til å være utro i hytt og pine. Det gjør jeg ikke. Vi har jo knapt kontakt lenger, og de gangene vi treffes er det fordi vi begge ender opp på samme sted fordi vi er i samme vennegjeng.  Hvordan har jeg kynisk utnyttet vennene mine? Og hvor står det at jeg ønsker å overta barna hans? Hvis det er slik jeg fremstår må jeg virkelig ha uttrykt meg helt feil her inne. Om jeg hadde kunnet bestemme hadde jeg ordnet deres forhold slik at familien deres kunne forbli sammen,  og det mener jeg 100% alvorlig. 

Hvordan jeg klarer å lese et budskap om at "Mannen din er egentlig forelsket i meg, jeg er hans store kjærlighet, du er bare et usselt menneske som tenker på deg selv og skaper et firma og dere har ikke sex og det er din skyld, ikke mannen din sin skyld og jeg er like glad i ungene dine som i han og alt dette vet alle i vennegjengen om!" som krenkende adferd?

Nei, si det du :sjenert:

Anonymkode: 77039...bc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan jeg klarer å lese et budskap om at "Mannen din er egentlig forelsket i meg, jeg er hans store kjærlighet, du er bare et usselt menneske som tenker på deg selv og skaper et firma og dere har ikke sex og det er din skyld, ikke mannen din sin skyld og jeg er like glad i ungene dine som i han og alt dette vet alle i vennegjengen om!" som krenkende adferd?

Nei, si det du :sjenert:

Anonymkode: 77039...bc3

Haha,  ok. Jeg ser det når du skriver det på den måten. Men for å klargjøre da - hun er jo en bra dame og jeg mener ikke å legge all skylden på henne,  man er aldri alene om en sånn situasjon.  Meningen bak å skrive om forholdet deres var ikke å sverte henne på noen måte,  det var mer ment som en forklaring i forhold til det jeg lurte på.  Ser jo nå at jeg burde nyansert det litt mer i så fall, så den  er grei. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Usikker83 skrev:

Haha,  ok. Jeg ser det når du skriver det på den måten. Men for å klargjøre da - hun er jo en bra dame og jeg mener ikke å legge all skylden på henne,  man er aldri alene om en sånn situasjon.  Meningen bak å skrive om forholdet deres var ikke å sverte henne på noen måte,  det var mer ment som en forklaring i forhold til det jeg lurte på.  Ser jo nå at jeg burde nyansert det litt mer i så fall, så den  er grei. 

🛶 🛶 🛶

Jeg håper noen av de virkelige vennene hennes ser dette og tar ansvar. Du har visst helt fra begynnelsen at hun ikke likte kontakten, du og han har bare kjørt på likevel, i den grad at du nå kaller han bestevenn. Ingen fortjener å kalles bestevenn når de oppfører seg så svikefullt mot den andres ektefelle - og barn! Så har du til alt overmål vinklet alt som om dette er hennes skyld.

Jeg har oppriktig talt så vondt av den dama at jeg eier ikke ord. Hadde du hatt skamfølelse så hadde den nok slått til for lengst, så jeg antar at det et ingen grunn til å appellere til den. Fysj!

Anonymkode: 77039...bc3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke den eldste bortforklaringen og unnskyldningen for utroskap som finnes i boka, da? "Min kone forstår meg ikke, vi har ikke hatt sex på årevis, så det må da være forståelig at jeg nå tyr til å være utro med en vakker og spesiell kvinne som deg"

Anonymkode: f679e...08b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det ikke den eldste bortforklaringen og unnskyldningen for utroskap som finnes i boka, da? "Min kone forstår meg ikke, vi har ikke hatt sex på årevis, så det må da være forståelig at jeg nå tyr til å være utro med en vakker og spesiell kvinne som deg"

Anonymkode: f679e...08b

Joda,  for all del,  men nå er ikke hverken han eller jeg den typen - selvom veldig mange her tydeligvis ønsker å tro at vi er fryktelige mennesker begge to. 😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
21 minutter siden, Usikker83 skrev:

Jeg skjønner at jeg ikke klarer å forklare hvordan situasjonen faktisk er, og at veldig mange går ut fra antakelser som ikke stemmer overens med virkeligheten.  

Jeg postet ikke her for å få støtteerklæringer,   men for å høre andres erfaringer på godt og vondt,  og å kanskje få noen tankevekkere.  Noe har jeg fått,  og takk til dere som forsøkte å se ting uten å kun se meg (eller han) som svarteper her. 

Jeg er ingen parasitt på forholdet deres,  jeg har ikke eglet meg innpå ham eller noe i den dur. Han er heller ingen respektløs mannsgris som gir opp samboeren sin fordi en hyggelig venninne plutselig er tilgjengelig. Hadde jeg kunnet velge hadde ingen av oss utviklet følelser for hverandre.  Vi er i slutten av 30-årene begge to,  og jeg vet forskjellen på en forbigående interesse og ekte kjærlighet. 

Til deg Raven - vi har vært mye sammen alene frem til vi skjønte at vi var mer for hverandre enn bare venner. Vi har samme interesser og hobbyer som har tatt mye av tiden vår opp gjennom årene. 

Jeg ble ikke kjent med ham gjennom hans samboer. Jeg ble kjent med både han og hans samboer gjennom min ex,  som jeg fortsatt er gode venner med og som er i samme vennegjeng som oss. Han og jeg bodde sammen i seks år før vi gikk hvert til vårt. 

Jeg kjenner at jeg ikke vil klare å belyse situasjonen nok til at noen her forstår utgangspunktet mitt,  så jeg får heller beklage at jeg fyrte opp enkelte folk med umoralen min. 😊 

 

Jeg kan si først som sist at jeg synes ikke noen skal leve i "døde" parforhold utelukkende for barna sin del.

Å bli forelsket og finne kjærligheten er noe av det fineste som finnes i livet, og å leve kjærlighetsløst, ensom i et parforhold, er ikke godt for noen.. 

Jeg ser du sier at du vet forskjell på "ekte kjærlighet" og forbigående interesse, men faktum er at "ekte kjærlighet" vet man ikke om det er, basert på stjålne blikk, en forlenget klem, noen fortrolige samtaler og fantasien om at gresset er grønnere på den andre siden...

Det er veldig lett å ha en sånn form for kjærlighet, fordi den eksisterer faktisk kun i fantasien. Den møter ikke dagliglivets utfordringer, den blir ikke satt på prøve. 

Det er faktisk i den grå hverdagen, med de to barna, kjøring til og fra, matpakkene som smøres, uenigheter som skal løses, samlivet som bygges - som kan bekrefte om noe virkelig er "ekte kjærlighet" eller ikke.  

Jeg kan godt forstå at man etter så mange år, spesielt om man går gjennom en tøff periode, kan søke omsorg og bekreftelse utenifra. Du vil såklart fremstå som spennende og ny, men samtidig kjent og trygg. 

Det er flott at dere ikke har "gått lenger" enn disse samtalene og denne klemmen. Fordi det er to barn i det her, og selv om de skulle ha et "dødt" parforhold så vil sviket i at han har vært sammen med eller blir sammen med en hun anser som venn, langt mer ødeleggende om du var en fremmed.

Jeg spekulerer i hva det er med denne mannen som gjør at du har falt for han?

Hvordan var din ex i forhold ? 

Kan det tenkes at det du egentlig savner er hva disse to har bygget opp sammen; barna, familien? Samlivet over så mange år? Du nærmer deg førti, du er barnløs og singel. Du omtaler denne mannen som du aldri er alene med, og knapt omgås (..?) som din "bestevenn". Du fantaserer om et samliv med ham, til tross for at du vet at det kan ødelegge barn og ungdomstiden for hans barn som du visstnok er så glad i, samt knuse samboeren du også er venn med.. 

Jeg tenker at du kanskje bør se på hva det er som tiltrekker deg til han? Og eventuelt jobbe med det.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke den eldste bortforklaringen og unnskyldningen for utroskap som finnes i boka, da? "Min kone forstår meg ikke, vi har ikke hatt sex på årevis, så det må da være forståelig at jeg nå tyr til å være utro med en vakker og spesiell kvinne som deg"

Anonymkode: f679e...08b

Jo.

Det er uansett virkelig drøyt å fortelle andre i vennegjengen hvor mye eller lite sex man har. Herregud! Det i seg selv er utroskap for de aller fleste av oss!

Jeg begynner nesten å lure på om trådstarter egentlig har laget denne tråden til skrekk og advarsel for kvinner som tillater sin mann å henge sammen med nye kvinnelige bekjentskaper. Dette scenarioet er jo som tatt ut fra en film hvor noen bruker listig oppførsel over år for så å slå til og ta over en hel familie når alt ligger klart.

Langt drøyere enn normal utroskap.

Anonymkode: 77039...bc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som er forelsket har vanskelig for å innse sannheten, så her skal du få den slengt i trynet; Tror du virkelig ikke han hadde slått opp med dama si for lenge siden hvis han virkelig var forelsket i DEG? Høyst sannsynlig elsker han nok henne veldig høyt siden han finner seg i ganske mye også. Du derimot, er nok bare en god venn. 

Anonymkode: 7a7ac...429

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo.

Det er uansett virkelig drøyt å fortelle andre i vennegjengen hvor mye eller lite sex man har. Herregud! Det i seg selv er utroskap for de aller fleste av oss!

Jeg begynner nesten å lure på om trådstarter egentlig har laget denne tråden til skrekk og advarsel for kvinner som tillater sin mann å henge sammen med nye kvinnelige bekjentskaper. Dette scenarioet er jo som tatt ut fra en film hvor noen bruker listig oppførsel over år for så å slå til og ta over en hel familie når alt ligger klart.

Langt drøyere enn normal utroskap.

Anonymkode: 77039...bc3

Ja,  for all del,  målet mitt da jeg ble kjent med dem for mange år tilbake,  mens jeg var i et fungerende samboerskap var å vente i ti år og håpe på at ting skulle gå skeis mellom dem så jeg kunne ta over.  

Drøyere enn normal utroskap å ha noen man er venner med,  for så å kutte all privat kontakt når man skjønner at grenser blir overgått? Ok. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mennesker som er forelsket har vanskelig for å innse sannheten, så her skal du få den slengt i trynet; Tror du virkelig ikke han hadde slått opp med dama si for lenge siden hvis han virkelig var forelsket i DEG? Høyst sannsynlig elsker han nok henne veldig høyt siden han finner seg i ganske mye også. Du derimot, er nok bare en god venn. 

Anonymkode: 7a7ac...429

Selvfølgelig har han elsket henne,  det har jeg sett med egne øyne. Jeg vet også at han etterhvert har gitt opp å få det til å fungere fordi hun ikke er interessert i f.eks parterapi som sagt. Etter noen år med å stange hodet i veggen vet jeg også at det hadde vært slutt mellom dem nå om de ikke hadde hatt barn sammen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Usikker83 skrev:

Ja,  for all del,  målet mitt da jeg ble kjent med dem for mange år tilbake,  mens jeg var i et fungerende samboerskap var å vente i ti år og håpe på at ting skulle gå skeis mellom dem så jeg kunne ta over.  

Drøyere enn normal utroskap å ha noen man er venner med,  for så å kutte all privat kontakt når man skjønner at grenser blir overgått? Ok. 

Nei vet du hva? Jeg brøt kontakten med en slik mann selv jeg, etter at jeg forstod at dama hans var ukomfortabel med meg rundt. Jeg tålte å miste kontakten med en kjør venn og med andre venner som en følge av dette. Jeg tok ansvar.

Du tar på ingen måte ansvar!

Anonymkode: 77039...bc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, kikkana skrev:

Hvis det du beskriver om hans forhold, undres jeg jo hvorfor i alle dager de er sammen? Jeg vil tro med ganske høy prosentdel at hun også er utro eller er på veg ut. Hadde jeg vært han, hadde jeg dratt for lenge siden. Varsel signalene blinker jo rødt. Hvis det du beskriver er sant, såklart.

Hans barn har det jo ikke bra med foreldre som ikke klarer å leve sammen, vel og bra å tenke på barna. Men da må jo foreldrene være i ett forhold hvor det er håp om en fremtid.

 

Ser ikke noe galt i hva dere gjør, annet en at han fremdeles er med hun.

 


Det er ganske åpenbart at hun som kun har hørt hans side av saken i stunder der de har hatt det hardt hjemme ikke kan gjenspeile sånn som forholdet deres faktisk er og hvordan de faktisk har det sammen.
Man forteller normalt sett ikke om forholdet sitt når ting går som normalt eller noe ekstra bra skjer, men kun når noe dårlig har skjedd eller man har en dårlig dag man er sliten og lei. Klart man gjør seg opp et intrykk av et forhold av å høre sladder, nettopp derfor er det mange som går rundt å tror andres forhold er dårlig også , mens det egentlig er flott og godt. Utrolig for meg at ts klarer å trekke en konklusjon om at forholdet er dårlig og at ingen av de vil være sammen, når de faktisk er sammen på 17 året, ut i fra å bare ha hørt den ene personens side.
Vennindene mine kan også sikkert tenke at typen og jeg bør slå opp fordi jeg forteller de om kranglene våres, men de vet jo ikke mitt og hans forhold oss i mellom hvordan vi har det hver dag sammen og hvor godt vi har det, selvom vi som alle forhold har dårlige perioder og dager det er deilig å blåse ut litt til andre.

Anonymkode: 44f28...fc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Det er ganske åpenbart at hun som kun har hørt hans side av saken i stunder der de har hatt det hardt hjemme ikke kan gjenspeile sånn som forholdet deres faktisk er og hvordan de faktisk har det sammen.
Man forteller normalt sett ikke om forholdet sitt når ting går som normalt eller noe ekstra bra skjer, men kun når noe dårlig har skjedd eller man har en dårlig dag man er sliten og lei. Klart man gjør seg opp et intrykk av et forhold av å høre sladder, nettopp derfor er det mange som går rundt å tror andres forhold er dårlig også , mens det egentlig er flott og godt. Utrolig for meg at ts klarer å trekke en konklusjon om at forholdet er dårlig og at ingen av de vil være sammen, når de faktisk er sammen på 17 året, ut i fra å bare ha hørt den ene personens side.
Vennindene mine kan også sikkert tenke at typen og jeg bør slå opp fordi jeg forteller de om kranglene våres, men de vet jo ikke mitt og hans forhold oss i mellom hvordan vi har det hver dag sammen og hvor godt vi har det, selvom vi som alle forhold har dårlige perioder og dager det er deilig å blåse ut litt til andre.

Anonymkode: 44f28...fc1

Ja,  helt utrolig å dra den konklusjonen. Jeg har ikke kun hans side,  jeg har også det at jeg vet hvor mye vekke hun er,  hun har sittet i samme stue som meg og selv sagt at hun ikke orker å forholde seg til parterapien han har foreslått for hun har det så travelt på jobben,  blant annet. Tro det eller ei så forsøker jeg ikke å lage noe glansbilde utav meg selv eller han her. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Det er ganske åpenbart at hun som kun har hørt hans side av saken i stunder der de har hatt det hardt hjemme ikke kan gjenspeile sånn som forholdet deres faktisk er og hvordan de faktisk har det sammen.
Man forteller normalt sett ikke om forholdet sitt når ting går som normalt eller noe ekstra bra skjer, men kun når noe dårlig har skjedd eller man har en dårlig dag man er sliten og lei. Klart man gjør seg opp et intrykk av et forhold av å høre sladder, nettopp derfor er det mange som går rundt å tror andres forhold er dårlig også , mens det egentlig er flott og godt. Utrolig for meg at ts klarer å trekke en konklusjon om at forholdet er dårlig og at ingen av de vil være sammen, når de faktisk er sammen på 17 året, ut i fra å bare ha hørt den ene personens side.
Vennindene mine kan også sikkert tenke at typen og jeg bør slå opp fordi jeg forteller de om kranglene våres, men de vet jo ikke mitt og hans forhold oss i mellom hvordan vi har det hver dag sammen og hvor godt vi har det, selvom vi som alle forhold har dårlige perioder og dager det er deilig å blåse ut litt til andre.

Anonymkode: 44f28...fc1

Gode poeng. Men nå vet jo ikke vi om dette er noe han forteller ts etter krangel eller om det er hverdagslig over lang tid. Hvis ts har kjent denne personen siden barndommen, da burde hun også klare å lese sannhet fra denne mannen, men hvem vet. Uansett, å ikke ha kysset på 2 år, det hører ikke hjemme i ett fremtidig forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, kikkana skrev:

Hvis det du beskriver om hans forhold, undres jeg jo hvorfor i alle dager de er sammen? Jeg vil tro med ganske høy prosentdel at hun også er utro eller er på veg ut. Hadde jeg vært han, hadde jeg dratt for lenge siden. Varsel signalene blinker jo rødt. Hvis det du beskriver er sant, såklart.

Hans barn har det jo ikke bra med foreldre som ikke klarer å leve sammen, vel og bra å tenke på barna. Men da må jo foreldrene være i ett forhold hvor det er håp om en fremtid.

 

Ser ikke noe galt i hva dere gjør, annet en at han fremdeles er med hun.

 

Takk for at du ikke dømmer meg rett vest med en gang du også. Jeg har forsøkt å beskrive situasjonen så objektivt som mulig. Jeg tror ikke at hun er utro,   i så fall skjuler hun det godt.  😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest noe tilfeldig
2 minutter siden, kikkana skrev:

Gode poeng. Men nå vet jo ikke vi om dette er noe han forteller ts etter krangel eller om det er hverdagslig over lang tid. Hvis ts har kjent denne personen siden barndommen, da burde hun også klare å lese sannhet fra denne mannen, men hvem vet. Uansett, å ikke ha kysset på 2 år, det hører ikke hjemme i ett fremtidig forhold.

Hun har kjent han i ti år. Han har vært sammen med samboeren i 17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

Hun har kjent han i ti år. Han har vært sammen med samboeren i 17

Nemlig. Det er så lavmål å late som hun har mer rett på han enn hva kona hans har og at man bare MÅ fortsette å henge sammen. Enhver person med litt gangsyn klarer å forstå at de må holde seg helt unna dersom dette skal gå bra for noen som helst.

Anonymkode: 77039...bc3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Usikker83 skrev:

Takk for at du ikke dømmer meg rett vest med en gang du også. Jeg har forsøkt å beskrive situasjonen så objektivt som mulig. Jeg tror ikke at hun er utro,   i så fall skjuler hun det godt.  😊

Vel, nå har det seg slik at damer er veldig flinke til å skjule dette med utroskap, men men. Det at hun flyr i taket hvis temaet blir tatt opp og at de ikke har kysset på 2 år er uansett ett tegn på at deres interesse er nesten= umulig å reparere, vil jeg tro.

 

Kan jo være vanskelig for deg å være objektiv siden du har en interesse i saken, altså tolke og høre det man vil, just saying.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nemlig. Det er så lavmål å late som hun har mer rett på han enn hva kona hans har og at man bare MÅ fortsette å henge sammen. Enhver person med litt gangsyn klarer å forstå at de må holde seg helt unna dersom dette skal gå bra for noen som helst.

Anonymkode: 77039...bc3

Men nå har de jo heller ikke hatt kontakt utenom de møtes via felles bekjente, så sånn sett synes jeg TS får unødvendig mye pes og kjeft her  i tråden.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...