Gå til innhold

17-åring døde etter knivstikking på Sørlandssenteret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Enig helt sjokkerende at ingen gjorde noe. Jeg hadde prøvd å ta henne og slå kniven ut av hånda hennes eller prøvd å distrahere henne så noen andre kunne overfalt hun bakfra. Var jo nylig et klipp som gikk viral av en vakt som pratet rolig med en mann som trua han med kniv og han overga han kniven og fikk en klem. 

Vektere som senteret skal ha ansatt skal også lære teknikker til sånne tilfeller. Men helt ærlig skulle man tro de andre i kassakøen kunne overfalt hun sammen. En holder hun bakfra med kveletak en annen holder armen og en tredje tar kniven... 

Fælt at folk er så pinglete i dag. Holder noen på å drukne står man heller å blir redd selv og bare filmer det, enn å faktisk reagere med innstinktet som er å redde folk i nød. 

Anonymkode: 7890a...41b

Akkurat som den kvinnen som ble drept i våres gjorde? Kanskje det lå i bakhodet på folk, at forrige gang de hørte om noen som prøvde å bryte inn i en slik episode så ble den som prøvde å hjelpe drept også. 

Anonymkode: cf016...e0a

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sitter fryktelig mange tikkende bomber rundt omkring i landet, men  de er jo bare barn, stakkars🙄

Si det til de etterlatte som må betale prisen når systemet og institusjonene svikter.

Anonymkode: ad394...1ba

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lanista1984 skrev:

På lik linje som leger utenfor arbeidstid griper inn når noen får et illebefinnende, så bør folk med jobb eller tidligere erfaring fra politiet eller militæret, gripe inn her.

 

Man er ikke pliktet til å risikere livet sitt for å redde fremmede. Det hadde ikke jeg gjort. Kall meg gjerne egoist. 

Anonymkode: 0a86e...09f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke pliktet til å risikere livet sitt for å redde fremmede. Det hadde ikke jeg gjort. Kall meg gjerne egoist. 

Anonymkode: 0a86e...09f

Det stemmer. Politiet oppfordrer alltid befolkningen til å trekke seg unna i faretruende situasjoner. Leker man helt så havner man raskt i en altfor tidlig grav. 

Det beste man kan gjøre er å komme seg i sikkerhet så ringe politiet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sa de på TV2 Nyhetskanalen at det ikke var politiet, men tre menn, som stoppet henne og holdt henne til politiet kom.

Anonymkode: 3e314...788

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, hocane skrev:

Hadde det vært gutt hadde han sittet i fengsel nå, men siden det er jente slipper hun vel unna med psykiatrisk avdeling.

Hun som drepte hun som jobbet på barnevernsinstitusjonen hun bodde på sitter i fengsel nå. Unødvendig kommentar.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rainstorm skrev:

Er du ikke helt god du heller? Noen som gjør dette for oppmerksomhet er åpenbart syk. Så det er ikke "for å få oppfylt oppmerksomhetsbehovet sitt". Det er fordi hun er syk. Eller tenker du at hun bare gjør det på kødd for å få litt oppmerksomhet? Hvis man ikke skjønner at å ta et liv er alvor så er man syk. Tviler på at hun kommer til å synes den oppmerksomheten hun nå får oppfyller behovet eller gjør at hun føler seg bra. 

Å ønske en 15-åring død fordi en annen er drept er helt usmakelig. 

15-åringen er sviktet. Først sannsynlig sviktet av familie og skolesystem, og hvem enn andre som kan ha ødelagt henne på denne måten. Deretter sviktet av helsevesenet. Og til slutt sviktet av samfunnet, fordi vi ikke har et godt nok hjelpeapparat. Jeg føler veldig med familien til 17-åringen og det er grusomt å tenke på at 17-åringen ikke får leve livet sitt. Men det er også fælt at en 15-åring skal ha det på denne måten, så lenge skrike om hjelp og likevel ikke ende opp med å få en hjelp som fungerer. Enten det er fordi noen ikke kan hjelpes eller fordi hun ikke fikk den hjelpen hun trengte så er det tragisk med hennes skjebne også. 

Noen har vært rundt denne drapsmaskinen, noen burde sett dette komme og enten låst henne inne eller dopet henne ned. Det er tydelig at sikkerhetsrutinene rundt henne har vært for slappe all den tid hun klarte å rømme. Håper hun forblir innelåst så lenge hun lever. Måtte hun råtne i et hull alene, vel vitende om hva hun har gjort. Men kjenner man systemet rett er hun en fri kvinne om få år. Mens familie og venner av avdøde sitter igjen med sorgen og savnet og fortvilelsen over at hun slapp billig unna å drepe en 17 år gammel jente. 

Anonymkode: 9c72e...a58

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge er loven slik at man i praksis ikke har rett til selvforsvar eller å forsvare andre. Da skjønner jeg at folk ikke griper inne. Hadde noen meide henne i bakken, noe de burde ha gjort, hadde vedkommende selv fått flere års fengsel for voldsbruk. Hvem gidder å ta slike sjanser?

Anonymkode: 70276...35d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mye jeg kan svare på mld over...men det får jeg jo ikke lov til.  :angry:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Nå blir det full fokus på hvor synd det er i 15-åringen som sikkert ikke er frisk.....

Anonymkode: 70276...35d

Det er en tragedie for den unge jenta som gjorde dette i tillegg til den døde og skadede. Mitt hjerte gråter for den unge jenta også.

Anonymkode: 0d90d...e5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Bootyhunter skrev:

Sett drittungen i fengsel! Uskyldige skal ikke måtte dø pga galskapen til andre! Men hun får aldri fengselstraff hun. Hun er jo ei lita jente på 15 år. Stakkars barn. Må få lov de.

Den 15 år gamle jenta som drepte en sosionom (Vollen-drapet) ble dømt til forvaring. Så forhåpentligvis får denne jenta også det.

Anonymkode: f2ebd...7bb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Norge er loven slik at man i praksis ikke har rett til selvforsvar eller å forsvare andre. Da skjønner jeg at folk ikke griper inne. Hadde noen meide henne i bakken, noe de burde ha gjort, hadde vedkommende selv fått flere års fengsel for voldsbruk. Hvem gidder å ta slike sjanser?

Anonymkode: 70276...35d

Det var da voldsomt til overdrivelse.

Anonymkode: 752be...e65

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, Winza skrev:

Hun erklærte seg ikke skyldig, wtf? Hun drepte jo jenta!

Sannsynligvis etter oppfordring fra advokat. Hun vil framstilles som utilregnelig.

Anonymkode: 1f191...1df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den 15 årige jenta blir fengslet, og aldri slipper ut igjen!! All min sympati går til foreldrene til den drepte 17 åringen. Måtte hun hvile i fred <3 

Anonymkode: e12c1...f46

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis etter oppfordring fra advokat. Hun vil framstilles som utilregnelig.

Anonymkode: 1f191...1df

Så lenge hun ikke slipper ut i gatene igjen, jeg ville ikke følt meg trygg om hun kunne vandre rundt fritt i nærområdet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I Norge er loven slik at man i praksis ikke har rett til selvforsvar eller å forsvare andre. Da skjønner jeg at folk ikke griper inne. Hadde noen meide henne i bakken, noe de burde ha gjort, hadde vedkommende selv fått flere års fengsel for voldsbruk. Hvem gidder å ta slike sjanser?

Anonymkode: 70276...35d

Nødverge er lovlig i Norge

https://lovdata.no/artikkel/ny_straffelov__reglene_om_nodverge_og_selvtekt/1562

Anonymkode: d7f85...251

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...