Gå til innhold

Mann med ødelagt selvbilde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sterkt imot all vold, fysisk og psykisk. Jeg er også sterkt imot å lynsje folk uten å ha alle fakta og sider av en sak! 

Anonymkode: dbc20...439

Av og til er de eneste to sidene at den ene er psykisk stabil og den andre psykisk ustabil.. Noe som høres ut som tilfellet her. Det er INGEN normale mennesker som oppfører seg slik ts beskriver sin ekskone! Om du virkelig synes det er en akseptabel oppførsel sier det dessverre mest om deg.

Det er ingen som "lynsjes" her, det er ingen som vet hvem denne damen er og TS skriver ikke dette innlegget for å "henge ut" eksen, han skriver det fordi han føler seg fortvilet og helt ødelagt etter å ha bli behandlet som søppel i årevis og håper at noen kan gi ham råd. 

Så dukker du opp med de samme ufine hersketeknikkene som hans eks, og er attpåtil frekk nok til å antyde at den psykisk voldelige eksen er det virkelige offeret.. For en som er blitt kuet og behandlet dårlig i årevis må det føles fælt å bli møtt med slike holdninger som du viser her. Og selv om ts hadde vært verdens lateste mann, noe jeg har ingen tro på, hadde det fortsatt ikke vært unnskyldning for å oppføre seg slik hans eks gjorde. Du burde virkelig skamme deg for dine "bidrag" i denne tråden. 

Ts, jeg foreslår at du begynner med å gå til fastlegen din og ta en prat med ham. Jeg tror absolutt at du trenger å snakke med psykolog for å sortere tanker og behandle det du har vært igjennom og fastlegen kan være behjelpelig med det. Det er ikke bare viktig for din egen del, men også mtp din datter. Den tiden kan komme fortere enn du aner at du må være sterk for henne. 

Klem og lykke til videre. 

Anonymkode: 87384...9d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har blitt psykisk mishandlet. Skaff deg proffesjonell hjelp for det du har opplevd er overgrep! Hun har mishandlet deg i årevis. Ikke rart du sliter. Skjønner ikke at så onde mennesker finnes :(

Anonymkode: 687de...121

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud dere overdriver noe voldsomt her.  Psykisk mishandling er det hvertfall ikke. Saken har faktisk 2 SIDER.. Jo, dere lynsjer en kanskje uskyldig person når dere faktisk bare har en versjon, hans versjon...  Er heller ute etter hva som faktisk har skjedd som har ledet til krangling og utskjelling /kritikk. Det skal 2 til å danse tango..... Hvis det er som ts sier så hvorfor i all verden sitter han på et forum og ikke på politistasjonen og anmelder det?..  

Anonymkode: dbc20...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud dere overdriver noe voldsomt her.  Psykisk mishandling er det hvertfall ikke. Saken har faktisk 2 SIDER.. Jo, dere lynsjer en kanskje uskyldig person når dere faktisk bare har en versjon, hans versjon...  Er heller ute etter hva som faktisk har skjedd som har ledet til krangling og utskjelling /kritikk. Det skal 2 til å danse tango..... Hvis det er som ts sier så hvorfor i all verden sitter han på et forum og ikke på politistasjonen og anmelder det?..  

Anonymkode: dbc20...439

Alle innleggene dine får herved en ⬇️ fra meg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud dere overdriver noe voldsomt her.  Psykisk mishandling er det hvertfall ikke. Saken har faktisk 2 SIDER.. Jo, dere lynsjer en kanskje uskyldig person når dere faktisk bare har en versjon, hans versjon...  Er heller ute etter hva som faktisk har skjedd som har ledet til krangling og utskjelling /kritikk. Det skal 2 til å danse tango..... Hvis det er som ts sier så hvorfor i all verden sitter han på et forum og ikke på politistasjonen og anmelder det?..  

Anonymkode: dbc20...439

Kanskje fordi det er vanskelig å bevise psykisk vold. En eks som kanskje utad er blid, høflig og hjelpsom, men som innenfor husets fire vegger kan være alt fra blid, høflig og hjelpsom. Det å leve med en som trykker en ned kan være vanskelig å bevise så kanskje både Ts og andre har mer enn nok med å få beina under seg igjen etter et brudd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud dere overdriver noe voldsomt her.  Psykisk mishandling er det hvertfall ikke. Saken har faktisk 2 SIDER.. Jo, dere lynsjer en kanskje uskyldig person når dere faktisk bare har en versjon, hans versjon...  Er heller ute etter hva som faktisk har skjedd som har ledet til krangling og utskjelling /kritikk. Det skal 2 til å danse tango..... Hvis det er som ts sier så hvorfor i all verden sitter han på et forum og ikke på politistasjonen og anmelder det?..  

Anonymkode: dbc20...439

Alle innleggene dine er gjennomsyret av manglende kunnskap om psykisk mishandling, og om resultatet og vanlige konsekvenser av psykisk mishandling.

Samtidig vanskeliggjør holdninger som dine det å søke hjelp om man er et offer. Dessverre vet man ikke hvilke mennesker og kunnskaper man møter når man først prøver å si fra. Dessuten blir man gjerne så sliten fysisk og psykisk, man skammer seg over hva man har tillatt, man er usikker på egen virkelighetsoppfatning og de fleste går gjerne og følger med på alt mulig rundt seg. Redde for å si eller gjøre noe som ender med en "eksplosjon". De passer seg kanskje for noen ord, prøver å forsikre seg om at de ikke gjør noe som irriterer noen, er vare for stemmeleier og blikk, kroppsspråk og ...

Det siste de vurderer er å gå til politiet for å anmelde det.

Har du alle symptomer på en forkjølelse så trenger du ikke vite hvilket virus som utløste det.

Her har ts alle symptomer på å ha vært utsatt for psykisk/emosjonell mishandling, Da trenger vi ikke "den andres perspektiv" for å vite om det er reellt.

Jeg håper du slutter å moralisere over noe du ikke forstår. Fordi du sparker mennesker som allerede er såret. Du burde heller lese deg opp på emnet. Kanskje du kan hjelpe deg selv eller andre i fremtiden om du gjenkjenner dynamikken.

Ts. Lykke til med psykolog. Håper du finner en som forstår. Du kan også sjekke om kommunen har et tilbud. Du kan være heldig og komme til raskt og få god hjelp. Det kan også være en ide å snakke med et krisesenter, fordi de har mye kunnskap om alle typer mishandling. https://www.nkvts.no/rapport/menn-pa-krisesenter/

 

Anonymkode: ac32d...568

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym Bruker
På 26.7.2017 den 15.59, AnonymBruker skrev:

Er en mann i 30-årene som havnet her for å få noe hjelp fra dere kvinner (og menn?), da jeg mistet hele selvsikkerheten min etter flere år hvor jeg tilpasset meg eksen. Tar i mot råd og innspill med stor takknemlighet. 

Kort oppsummert. Vi traff hverandre via studier og ble kjærester etter kort tid. Alt gikk veldig bra i starten, jeg var opp etter ørene forelska og så bare en fantastisk jente foran meg. Alltid blid, omsorgsfull, sprudlende, aktiv og modig. Familiene våre kom godt overens og alle sammen likte/liker henne. Vi valgte å bo sammen etter 1 år. Et halvt år senere begynte problemene å balle på seg.

"Hvorfor i alle dager har du kjøpt denne kjøttdeigen? Du er så jævla dum. Hørt om fokus og hørsel?"

"Du er lat"

"Du er ubrukelig"

"Du klarer ikke å tilfredstille meg i senga"

"du er altfor rask", "altfor treg", "altfor aggressiv", "altfor snill", "altfor kåt", "aldri kåt", "du er et egoistisk svin i senga", "jeg føler meg krenket når jeg suger deg".

"Middagen er en halvtime forsinket på grunn av at du skulle late deg etter jobb. Faen ta deg!."

"Du er en jævla lystløgner"

"Du er syk og trenger profesjonell hjelp"

"Sint? Er det rart at jeg er sint? Du er en ubrukelig mann, faen ta deg!"

-Alt jeg gjorde var feil, alt sammen var et minefelt hvor jeg begynte å finne frem dekkhistorier for å ikke få frem sinneutbrudd. Jeg er ingen tøffelhelt av natur, forsøkte å finne løsninger, si ifra, innrømme at jeg kunne skjerpet meg på enkelte ting og lovet å endre meg. Når det var gjort, kom hun frem med nye problemstillinger. Jeg skammer meg over det, men jeg begynte å leve etter frasen "happy wife, happy life". Vi gikk i samlivsterapi og i terapirommet tok hun frem krokodilletårene, men da terapauten skulle gå mer innpå henne så var hun kjapt ute med å fortelle at vi ikke trengte å gå dit mer. Vi hadde det bra i en periode, ble gravid, etter noen måneder var ting verre enn tidligere

"Du er en elendig far. Jeg skal sørge for at du aldri får kontakt med barnet."

"Familien din er sprø"

"Vennene dine er sprø"

"Hvorfor i huleste skal du hele tiden drive med den fritidsinteressen?"

"Hvorfor gjør du aldri noe spennende på fritiden din?"

"Er du klar over hvordan andre ser på deg utad? Tenker du aldri over hvordan andre tenker om deg? Ingen liker deg, face it!"

"Du får jo ikke til noe, du? Patetiske mann!"

-Det er slutt mellom oss nå så det er ikke vits å gå innpå flere detaljer, men jeg sliter forferdelig med selvsikkerheten og skiftende skamfølelse. Dattra vår er det eneste fine som har kommet ut av det hele, og dessverre er hun det eneste som holder meg oppe.. Jeg sliter med skamfølelse etter at jeg levde såpass lenge som en verdiløs tøffel og har mistet interessen for fritidsinteressene mine, klarer ikke å få meg kamerater lenger, klarer ikke å åpne meg opp for kvinner jeg har interesse for og jeg har mista hele identiteten min. 

Jeg skulle ønske at jeg fant og fornyet min selvsikkerhet, 

Noen råd og erfaringer?

Anonymkode: 8c045...e98

Når ein har bodd saman med en psykopat,så trenger einlang  tii å ta seg innatt,og få tilbake sjølvtilliten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer til å gå bra! Psykologen kan også hjelpe deg og gi deg råd mtp. å takle denne personen videre fremover, samtidig hjelpe deg med selvtillitsoppbygging.

Jeg har troa! :klem:

Anonymkode: 16ab3...41b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud dere overdriver noe voldsomt her.  Psykisk mishandling er det hvertfall ikke. Saken har faktisk 2 SIDER.. Jo, dere lynsjer en kanskje uskyldig person når dere faktisk bare har en versjon, hans versjon...  Er heller ute etter hva som faktisk har skjedd som har ledet til krangling og utskjelling /kritikk. Det skal 2 til å danse tango..... Hvis det er som ts sier så hvorfor i all verden sitter han på et forum og ikke på politistasjonen og anmelder det?..  

Anonymkode: dbc20...439

Hun er ei trollkjerring, du er også åpenbart ei. Skjønner at dere trollkjerringer ikke kan hjelpe for det, men det er like fult psykisk mishandling og dessverre veldig skadelig for de som blir utsatt for det over lang tid. Dessverre alt for mange menn som lever i sånne forhold, og dessverre enda flere kvinner som innbiller seg at oppførselen deres er berettiget

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2017 den 21.33, AnonymBruker skrev:

Det er tatt ut av sammenheng tenker jeg. Og uansett har vi bare hans versjon og fremstilling av saken. Hva vet vi om at han kan ha vridd på sannheten? Det være seg både det du nevner og resten av hva hun har sagt... 

Anonymkode: dbc20...439

TS sitt problem er jo at han er en usikker og ydmyk mann. En slik mann som du antyder at han kan være, en om er lat, udugelig, egoistisk i senga, ikke lytter, osv., det er jo det motsatte av en usikker, ydmyk mann. Det er en mann som bare tenker på seg selv og gir blaffen i hva andre tenker om han. Hadde dette vært tilfelle for TS, hadde han jo ikke laget denne tråden.

Det virker som du ikke klarer å se et helt bilde. Men håper det går litt bedre når jeg forklarte det (tviler dog ;) ).

Anonymkode: 8aa65...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS sitt problem er jo at han er en usikker og ydmyk mann. En slik mann som du antyder at han kan være, en om er lat, udugelig, egoistisk i senga, ikke lytter, osv., det er jo det motsatte av en usikker, ydmyk mann. Det er en mann som bare tenker på seg selv og gir blaffen i hva andre tenker om han. Hadde dette vært tilfelle for TS, hadde han jo ikke laget denne tråden.

Det virker som du ikke klarer å se et helt bilde. Men håper det går litt bedre når jeg forklarte det (tviler dog ;) ).

Anonymkode: 8aa65...f7a

Jeg tror enkelte har såpass få empatiske ferdigheter at de ikke kan sette seg inn i andres situasjon. Jeg kan ha late dager, jeg er ikke perfekt selv, har mine feil og mangler. Det samme gjelder alle av de jeg er glad i rundt meg! Dama di ts skulle prøvd seg å si disse tingene til meg og "komme med sin tårevåte begrunnelse" for slik oppførsel. Hun hadde fått beskjed om å søke hjelp momentant, men pakke sakene sine!

Anonymkode: 16ab3...41b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2017 den 19.24, AnonymBruker skrev:

Tuller du? Finnes vel flere sider av en sak og årsakssammenheng med stygge kommentarer. 

Anonymkode: dbc20...439

Du kjenner deg igjen i eksen til ts, regner jeg med. Oppfordrer deg til å søke hjelp. 

Hadde du snakket slik til meg så kunne du gjerne ha funnet på unnskyldninger for deg selv (selv om det beste er å oppsøke hjelp) men de unnskyldningene hadde jeg ikke hørt på. Du hadde fått beskjed om å holde deg unna livet mitt, så godt det lar seg gjøre. Ingen snakker slik til meg - ingen. Har du et såpass stort problem med meg at du må ty til mishandling, får du holde deg unna meg.

Anonymkode: 9f231...6dd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kjenner deg igjen i eksen til ts, regner jeg med. Oppfordrer deg til å søke hjelp. 

Hadde du snakket slik til meg så kunne du gjerne ha funnet på unnskyldninger for deg selv (selv om det beste er å oppsøke hjelp) men de unnskyldningene hadde jeg ikke hørt på. Du hadde fått beskjed om å holde deg unna livet mitt, så godt det lar seg gjøre. Ingen snakker slik til meg - ingen. Har du et såpass stort problem med meg at du må ty til mishandling, får du holde deg unna meg.

Anonymkode: 9f231...6dd

Enig. Forstår ikke ab som hele tiden framstiller det som om ts er den som lager drama, kun ved å lage en tråd (anonymt) på kg om sin eks. Skriver at han "utleverer henne"...

Jeg har også blitt utsatt for psykisk vold, og jeg kjenner noen menn som har blitt utsatt for det av sine damer (ikke noen av mine menn), men vil ikke gå i detaljer nå, det er noen år siden. Det jeg gjør er å kutte ut straks noen er frekke flere ganger, pluss måten de sier det på. For hva skal man med sånne såkalte venner eller kjærester?

Ting tar tid ts. Gjerne par år. Men, du kommer til å oppdage at det blir bedre. Jeg er ikke kristen men som Jesus sa: Tilgi dem, de vet ikke hva de gjør. (dette siste sier jeg bare fordi man helst ikke bør havne i bitterhetsfella).

Men det betyr ikke at man skal gjenoppta forholdet eller "vennskapet".

Det var dumt at nok en ab ødela nok en tråd, der ts bruker å bli borte på grunn av alle usakligheter og påstander de fremmer som de ikke kan vite noe om.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryr meg lite om "begrunnelsen" for hennes adferd, merker jeg. Ingen skal trakassere og behandle andre sånn, men det har hun tydeligvis problemer med å forholde seg til. Da er det bare å holde personen på avstand og sørge for å passe på seg selv og være "såpass ego"! 

Pass på å få hjelp til å håndtere henne fremover, regner med at det blir endel manipulasjon og kontroll/makt-games fra den kanten. Få hjelp til å takle det.

Anonymkode: 3d4f3...843

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...