Gå til innhold

Samletråd for kvinnegrupper på Facebook


Hattivatti

Anbefalte innlegg

På 15.2.2018 den 9.33, AnonymBruker skrev:

Har meldt meg inn i Kvinneforum etter å ha lest her, for underholdningen sin del! Haha. Hønehjørnet er like ille. HARRY altså, men god underholdning 😂 folk eier ikke grenser! 

Kanskje jeg skal legge ut litt skryt også. Kim-Daniel (les: STORM!!!!😱) har kommentert og likt mange av profilbildene mine på facebook opp igjennom årene. Det er vel passende skryt? Det er jo Storm, hallo! 🤷🏽‍♀️🙊

Anonymkode: 9451d...00b

Pass deg for kjæresten til denne såpeoprafyren nå. Hun som er sammen med en "kjendis".:fnise:

Anonymkode: bccf8...fef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 hours ago, AnonymBruker said:

Pass deg for kjæresten til denne såpeoprafyren nå. Hun som er sammen med en "kjendis".:fnise:

Anonymkode: bccf8...fef

Seriøst? Unødvendig å latterliggjøre andre. 

Anonymkode: 9e965...542

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det krig. https://imgur.com/a/C7Ojh. Skulle trodd TS ba mødrene om å sende ungene sine tilbake dit de kom fra.

Sitat

Noen av oss produserer rett og slett barn som er over snittet vettuge, og noen må jo redde verden når dine unger prøver å rive verden ned.

Sitat

Jeg har 5 barn. Å de som dømmer er vel bare sjalue å ikke har barn eller Bv kansje har tatt de å er sjalu for andre får beholde barna. Hadde nemlig ei venninne som var synlig sjalu for jeg har beholdt ungene å Bv tok sine så hun meldte meg til Bv. Men Bv fant ikke noe gale.

Sitat

 For ett jævlig frekt spørsmål.

Sitat

Hva har du med det å gjør? Høres jo ut som om du hater barn? KAN IKKE ANDRE FÅ LOV TIL Å VELGE OM DE VIL HA FIRE ELLER TI BARN SOM DE VIL! :D

Sitat

Trur ho bare e litt oppmerksomhetsyk, å ho får det ho vil ha 😂 ikke alle sto først i køen da nettvett ble utdelt..

Sitat

Må jo være at du hater barn, ikke kan få barn eller har mistet barne som gjør at man får sånne tanker i hode?

Sitat

Tenk så mye mer hyggelig verden hadde vært om man hadde sluttet å henge seg opp i alt folk velger å gjøre med sitt eget liv.

Sitat

Enkelte gang skjønne man Koffør det finnes joggesko med borrelås..t voksne.

Sitat

Føler spørsmålet er støtende!!!!! Må jo bli opp til hver enkelt. ELLER?

Sitat

Hva slags spørsmål er dette?! 😰 Gud, nå ble jeg sint.. her har mamma og pappa 11 barn.. 
grunnen til det, jo fordi de ville ha det, og nå er vi en stor familie, er snart tante til 9 stk og har 1 selv.. 
Barn er det herligste som fins her i verden, den gleden de sprer, også kommer du å sier noe så kvalmt 😡

Sitat

Hvorfor bruke hjernen når du er så dum spør jeg da!! ? 

Ingen spør om slikt uten å være helt på nett. 
Jeg har 4 barn, alle er velkommne hadde 2 fra før og fikk tvillinger i alder 25 år, nå er jeg 31 og livet litt har aldri vært mer komplett bodd både i Norge og USA med alle barna. Ingen hinder og livet mitt er fantastisk enn hva det var før jeg fikk barn 🤗🤗🤗💜💜💜💜

Sitat

Var ikke dette spørsmålet litt for merkelig????? Jeg har selv 5 barn, og alle 5 betyr utrolig mye for meg. Jeg ville ikke vert foruten noen av dem. Og nei jeg kommer ikke fra en stor søskenflokk selv. Det er opp til hver en enkel familie hvor mange barn man ønsker. Synes dette var helt bak mål å skrive slik. Mistet selv et tvillingepar og en i spontanabort. Synes spørsmålet var veldig uvoksent😡😡😡😡😡😡😡

Og til slutt to fornuftige kommentarer:

Sitat

Interessant å se hvor personlig alle tar dette spørsmålet. Hvorfor ikke se litt større på det? Klarer man ikke å se objektivt på problemstillingen? Jeg synes det var et bra spørsmål. Jeg tror de som får mange barn ikke velger det for andre grunner enn personlige.. og når man først har fått tre, er det kanskje lavere terskel for å få det fjerde.. og det femte.. det handler kanskje også om at man mestrer det, og at man elsker å ha barn i huset😉

Sitat

Hadde spørsmålet vore ; " herregud , kva er galt med dykk som får meir enn 4 ungar? Kan dykk ikkje bruksanvisning på prevensjon eller? " DET hadde vore frekt. Men det enkle spørsmålet *** stiller er på ingen måte frekt eller fælt. Det erfolk som lar seg krenke og tek det personleg som er problemet. Det er gøy med tråder som spelar på folk sine følelser, dei blir lange. Men skulle ynskje vi slapp slik dritt som mange spyr ut mot TS. HEILT grunnlaust!

 

Endret av penny_
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, penny_ skrev:

Nå er det krig. https://imgur.com/a/C7Ojh. Skulle trodd TS ba mødrene om å sende ungene sine tilbake dit de kom fra.

Og til slutt to fornuftige kommentarer:

 

 

Jeg så den der, og syntes at det var et veldig rart spørsmål.

Det kunne like gjerne vært "hvorfor får folk barn, når det finnes prevensjon?". Svaret er jo innlysende; fordi folk ønsker det!
Om ikke hadde de jo beskyttet seg eller tatt abort.
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, penny_ skrev:

Nå er det krig. https://imgur.com/a/C7Ojh. Skulle trodd TS ba mødrene om å sende ungene sine tilbake dit de kom fra.

Og til slutt to fornuftige kommentarer:

 

Burde kanskje redigere den siste kommentaren for namn... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere som har lest den tråden om det er OK å røyke under svangerskap? Jeg blir sjokkert over hvor mange som forsvarer og rettferdiggjør røyking under graviditet, og de som sidestiller det med å ta en øl ETTER fødsel eller ta med en unge på utenlandstur...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Poppie skrev:

Flere som har lest den tråden om det er OK å røyke under svangerskap? Jeg blir sjokkert over hvor mange som forsvarer og rettferdiggjør røyking under graviditet, og de som sidestiller det med å ta en øl ETTER fødsel eller ta med en unge på utenlandstur...

Jeg blir bekymret for helsenorge når så mange jordmødre anbefaler røyking i svangerskapet. Kan ikke ta sjansen på at mor blir stresset, må vite, for stress er MYE farligere enn røyking. 

Anonymkode: 7f552...c2c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2018 den 21.10, penny_ skrev:

Nå er det krig. https://imgur.com/a/C7Ojh. Skulle trodd TS ba mødrene om å sende ungene sine tilbake dit de kom fra.

Og til slutt to fornuftige kommentarer:

 

FOR en svart-hvitt-verden de lever i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg blir bekymret for helsenorge når så mange jordmødre anbefaler røyking i svangerskapet. Kan ikke ta sjansen på at mor blir stresset, må vite, for stress er MYE farligere enn røyking. 

Anonymkode: 7f552...c2c

Om jordmor anbefaler å kutte ned på røyk, men ikke slutte helt er det nok en grunn til det. Om du ikke er jordmor selv eller har tilsvarende utdannelse er vel ikke du den rette til å uttale deg om dette? 

Anonymkode: 9e965...542

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over at folk faktisk fortsatt røyker i fruktbar alder i Norge. Burde blitt forbudt.

Anonymkode: bccf8...fef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Poppie skrev:

Flere som har lest den tråden om det er OK å røyke under svangerskap? Jeg blir sjokkert over hvor mange som forsvarer og rettferdiggjør røyking under graviditet, og de som sidestiller det med å ta en øl ETTER fødsel eller ta med en unge på utenlandstur...

Skulle faktisk akkurat til å poste om det selv.

Ble helt sjokkert når jeg leste den. Skremmende holdninger syntes jeg. Og at de selvfølgelig slenger "mange perfekte mødre her" etter hverandre når noen sa at det virkelig ikke var greit. Herrefred altså, snakk om å ha et behov for å rettferdiggjøre sin galskap... Blir veldig satt ut når de begynner å kverrulere i kommentarfeltet med at barn overlevde før i tiden. :bond:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jordmor anbefaler å kutte ned på røyk, men ikke slutte helt er det nok en grunn til det. Om du ikke er jordmor selv eller har tilsvarende utdannelse er vel ikke du den rette til å uttale deg om dette? 

Anonymkode: 9e965...542

Spurte en lege om dette i dag, og vedkommende sa at det dessverre fremdeles er noen som tror at stress ved røykeslutt er verre for barnet enn det å faktisk røyke.

Ifølge h*n stemmer det overhodet ikke.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange supersmarte inne på kvinneforum gitt.. Fått både 176 og 250 som score på ig test disse.

Anonymkode: cb8b3...a3c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange supersmarte inne på kvinneforum gitt.. Fått både 176 og 250 som score på ig test disse.

Anonymkode: cb8b3...a3c

Da regner jeg med at det er snakk om IQ-tester de har funnet på nettet eller noe. For vanlig IQ-testing går jo ikke så høyt. De stopper vel på 160 tror jeg. Og er man av de ytterst få som scoret opp mot slike resultater har man vel bedre ting å gjøre på enn å skrive i slike Facebookgrupper. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange supersmarte inne på kvinneforum gitt.. Fått både 176 og 250 som score på ig test disse.

Anonymkode: cb8b3...a3c

 

11 timer siden, Zinatara skrev:

Da regner jeg med at det er snakk om IQ-tester de har funnet på nettet eller noe. For vanlig IQ-testing går jo ikke så høyt. De stopper vel på 160 tror jeg. Og er man av de ytterst få som scoret opp mot slike resultater har man vel bedre ting å gjøre på enn å skrive i slike Facebookgrupper. 

Den offisielle testen som tilbys av Mensa måler IQ opp til 135, med et standardavvik på 15. 

Man kan så klart ta en mer omstendig test hos psykolog, men det koster fort et par tusen minst, så tror ikke de fleste ville tatt seg råd til å gjøre det bare på gøy.

Men standardavvik er også viktig. Tester som brukes i andre land, og som tidligere var i bruk i Norge, har et høyere standardaavik. Det vil si at en person kan ha iq på 130 og ca. 150 på samme tid, så hvis man skal sammenligne er det viktig å omregne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå syns jeg det begynner å bli for dumt med den slangen på kvinneforum. Virker jo som om hun legger ut bilde bare for å provosere..

Anonymkode: bf4ee...09b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote

Max 14 dager... 
Dem vokser plutselig, 


Klærne til sønnen min som han fikk til jul er nå i minste laget... han blir 14 år 

Husker mamma kjøpte brodern dress på januar salg da han skulle konfirmeres og den var for liten i mai 1f648.png🙈

Spørsmålet var hvor lenge i forkant av en konfirmasjon man bør kjøpe en dress. 

Max 14 dager ja. Lurer på hva hun forer ungene sine med ettersom de vokser såpass fort gitt!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Døgnvill skrev:

Spørsmålet var hvor lenge i forkant av en konfirmasjon man bør kjøpe en dress. 

Max 14 dager ja. Lurer på hva hun forer ungene sine med ettersom de vokser såpass fort gitt!

:laugh:

Anonymkode: 8d293...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

:laugh:

Anonymkode: 8d293...2fb

Er forøvrig ei som svarer max 1 måned, men at hun også anbefaler 14 dag. Og signerer med hilsen hun med 8 års butikkerfaring (noe sånn).


Det er godt mulig at noen gror som ugress, men jeg har i alle fall ikke hørt om noen som vokser ut av en størrelse eller to i løpet av to uker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...